Mode & Beauty alle pijlers

beste shampoo

19-03-2016 16:01 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi meiden :-)

Ik zoek een goede shampoo (liefst natuurlijk).

Mijn hoofdhuid is soms snel vet maar de lengte en punten zijn altijd droog.

Hebben jullie tips?

-Andrelon, wassen met soda, Nivea, Guhl, Loreal werken voor mij iig niet..
Dit is een geweldige shampoo maar loeiduur:

http://www.number4hair.eu ... re-hydrating-shampoo.html

Er stond een keer een column in de Volkskrant, dat iemand die shampoo had geprobeerd toen ze ergens logeerde en het daar stond. En dat haar haar nooit beter heeft gezeten. Ik heb toen een klein flesje besteld, ze hebben ook mini's, en verdomd. Wat een geweldige shampoo (&crèmespoeling). Het is duur maar heel geconcentreerd, je hebt maar weinig nodig.

Ik wissel het wel af met andere shampoos, vanwege de prijs.
.
.
anoniem_156987 wijzigde dit bericht op 23-05-2018 23:31
98.77% gewijzigd
Ik heb de shampoo van Henna Cure & Care.

Al jaren tevreden van.
quote:impala schreef op 19 maart 2016 @ 18:17:

Dit is een geweldige shampoo maar loeiduur:

http://www.number4hair.eu ... re-hydrating-shampoo.html

Er stond een keer een column in de Volkskrant, dat iemand die shampoo had geprobeerd toen ze ergens logeerde en het daar stond. En dat haar haar nooit beter heeft gezeten. Ik heb toen een klein flesje besteld, ze hebben ook mini's, en verdomd. Wat een geweldige shampoo (&crèmespoeling). Het is duur maar heel geconcentreerd, je hebt maar weinig nodig.

Ik wissel het wel af met andere shampoos, vanwege de prijs.Toevallig, N4 noemde ik ook in mijn post maar dan de Fleur du temps volume variant. Ik had eerst mini's uit een box geprobeerd en vond dat m'n haar steeds zo goed zat, maar ja, die prijs. Paar weken geleden heb ik eindelijk een hele fles gekocht en nu wissel ik af.
Aveda vind ik fijn. Je kunt t kopen bij kappers en er zijn ook mini's om te proberen. Ik zweer bij sap moss/dry remedy, echt schoon haar krijg ik ervan!

Aanvulling: betaalbaarder in de VS, mss handig om te weten.
Zelfde probleem en opgelost door: max 3 keer per week Neutral shampoo (perfect spul, vrij van alles) alleen op het bovenste gedeelte van mn hoofd (dus waar het haar snel vet wordt) inmasseren en goed uitspoelen. de shampoo dus niet door je hele haar doen. Daarna de onderkant (dus de droge punten) met cremespoeling (maakt niet veel uit welke) behandelen. Cremespoeling dus NIET op je hoofdhuid en ook weer niet door je hele haar. Heel goed uitspoelen.

En heel goed je hoofdhuid afdrogen. Sinds ik dit doe heb ik nergens meer last van.

Dus: bovenkant met shampoo, onderkant met cremespoeling en HEEL goed uitspoelen.
quote:Penelope_ schreef op 19 maart 2016 @ 16:16:

Ik vind Andrelon Oil&Care erg fijn.Die heb ik ook, fijne shampoo, en ik gebruik ook nog de kroescontrol creme
Een paar weken geleden stond ik bij de drogisterij te wachten op een verkoopster. Zij was druk bezig een lief grijs vrouwtje een te dure shampoo aan te smeren tegen dunner wordend haar... Ik moest op mijn tong bijten om me er niet mee te bemoeien, maar achteraf had ik eigenlijk spijt dat ik niets gezegd had. Want die mevrouw ging een stuk armer naar huis met een slechte shampoo in haar tas. Over een paar weken zou ze ook een illusie armer zijn! Gelukkig kan ik vanavond alsnog mijn verhaal kwijt bij Tros Radar; nu maar hopen dat de verkoopster ook even mee kijkt… Hieronder vast een paar claims op een rijtje:

#1 Zijn shampoos van de kapper beter dan van de drogist?

De kwaliteit van een shampoo wordt vooral bepaald door de keuze van de reinigende- en conditionerende ingrediënten. Omdat deze niet erg kostbaar zijn, is het echt niet nodig om een fortuin aan een shampoo uit te geven. Kappersproducten zijn vaak duurder dan de producten in de winkel terwijl ze dezelfde ingrediënten bevatten! Sommige kappers- en drogisterijproducten komen ook van dezelfde fabrieken en zijn vrijwel identiek’. L'Oréal heeft bijvoorbeeld het merk Kérastase dit wordt veel bij kappers verkocht en Garnier Fructis en L'Oréal Elvive die gewoon in de winkel staan.

#2 Maken vitamines, mineralen, antioxidanten, etc. je haar gezonder?

Dat kan helaas niet, want je haar is dood materiaal (proteïnen en dan met name keratine). Als je je haar kapot hebt gemaakt, kan het beschadigde haar dus ook niet meer herstellen. Je kunt je haar wel beschermen en laten glanzen door een klein laagje om het haar aan te brengen. Hierdoor wordt het ook gemakkelijker door te kammen. Vergelijk het maar met het invetten en poetsen van leer. Maar, net als bij schoenpoetsen is dit laagje tijdelijk. Stoffen als vitaminen kunnen dus ook niets voor het (dode) haar zelf doen. Ook op de cellen die het haar produceren hebben ze weinig effect. Als ze al zouden werken spoel je ze uit voordat ze in de haarfollikel kunnen komen en daar iets kunnen doen.

#3 Kunnen cafeïne shampoos de haargroei stimuleren?

Cafeïne moet echt in de haarfollikel komen om daar het werk te kunnen doen, haar is immers dood. Maar shampoo is te kort in contact met de hoofdhuid voor de cafeïne om daar te komen. Er zijn een paar laboratoriumonderzoeken waaruit blijkt dat haar wat langer in de groeifase blijft onder invloed van cafeïne maar dat is alleen in een reageerbuisje aangetoond en nog nooit bij het gebruik van een shampoo. Als het al zou werken zou je het effect pas na ongeveer 2 jaar echt zien en dan zou je het vervolgens altijd moeten blijven gebruiken. Wel weten we dat cafeïne een uitstekend stofje is om je huid preventief tegen de zon te beschermen maar dat is in een shampoo minder relevant.

#4 Vollere en sterke haardos door keratine?

Haar kan breken ten gevolgen van overmatig kammen en borstelen. Heel veel mensen die klagen over haaruitval, hebben eigenlijk last van haarbreuk. Haarbreuk is de meest voorkomende oorzaak van haaruitval. Dit voorkom je door zo min mogelijk het haar te kammen en te stylen (föhnen), een goede conditioner/shampoo te gebruiken en andere chemische behandelingen zoals kleuren te vermijden.

Even terug naar de claim; door het gebruik van keratine wordt de kans op afbreken van het haar door borstelen, kammen of föhnen gereduceerd. Waardoor je uiteindelijk (mogelijk) een “vollere en dikkere” haarbos kan krijgen.

#5 Shampoo tegen grijs wordend haar?

Deze shampoos zijn eigenlijk gewoon “zilver-spoelingen”; silver nitrate werd begin 1800 al gebruikt om grijs haar bruiner te kleuren! Silver Nitrate is overigens behoorlijk omstreden... Het zorgt er dus helemaal niet voor dat je haar weer melanine gaat produceren, maar het kleurt gewoon je haar. Stop je met het gebruik, dan krijg je gewoon weer grijze uitgroei.

http://www.dr-jetskeultee ... hampoo-claims/obj10593737

http://radar.avrotros.nl/ ... oos-cafeine-voor-je-haar/
Willem, kun jij me iets vertellen over de zogenaamde keratinebehandelingen in sommige kapsalons, waarbij keratine In het beschadigde haar wordt verankerd door o.a. hitte?

Dus niet de goedkopere behandelingen waarbij alleen maar een laagje om het haar wordt gelegd.

Ik heb zelf namelijk best goede ervaringen met de eerste. Mijn fijne haar is een stuk minder pluizig na zo'n behandeling en het valt weer mooi en gezond. Na een maand of vier ga ik weer voor een nieuwe behandeling, maar tot die tijd heb ik mooier haar dat veel minder snel breekt. Mijn haar is nu langer dan ooit om die reden.

De behandeling is wel prijzig.
quote:francieneke schreef op 20 maart 2016 @ 09:45:

Willem, kun jij me iets vertellen over de zogenaamde keratinebehandelingen in sommige kapsalons, waarbij keratine In het beschadigde haar wordt verankerd door o.a. hitte?

Dus niet de goedkopere behandelingen waarbij alleen maar een laagje om het haar wordt gelegd.

Ik heb zelf namelijk best goede ervaringen met de eerste. Mijn fijne haar is een stuk minder pluizig na zo'n behandeling en het valt weer mooi en gezond. Na een maand of vier ga ik weer voor een nieuwe behandeling, maar tot die tijd heb ik mooier haar dat veel minder snel breekt. Mijn haar is nu langer dan ooit om die reden.

De behandeling is wel prijzig.Ik wacht af wat willem nu weer kopieert van het internet als zijnde: ik heb er verstand van
Keratine

Veel shampoos bevatten keratine. Dat is een stof die een verstevigend laagje om je haar heen legt. Omdat je haar dan sterker is, breekt het minder snel bij het kammen of föhnen. Hierdoor zou je minder snel haar verliezen en dus een vollere bos hebben.

In principe klopt dit, alleen zou je de keratine dan niet in de shampoo moeten stoppen, maar in een haarmasker of een verzorgend product dat je na het wassen in je haar laat zitten.

Keratine in een shampoo spoelt ook snel weg en kan dus eigenlijk geen effect bereiken. Ook is het niet zo dat keratine voor voller haar zorgt; het beschermt het haar tegen breken. Maar het is niet zo dat je door deze stof meer en dikker haar krijgt.

http://radar.avrotros.nl/ ... voor-je-haar-wat-is-waar/

Maar, dit ging over shampoos, niet over andere behandelingen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven