Mode & Beauty alle pijlers

Beugel en Volwassen deel 5

14-04-2016 12:32 328 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 4 zat vol. Dus we gaan gauw verder in deel 5 van het beugelkletstopic.

Hier kunnen alle stoere vrouwen (mannen zijn ook welkom hoor!) met een beugel (of bijna-beugel-bekkies) zich verzamelen en mee kletsen over het leed dat beugels heet.



Veel van ons zijn/worden geopereerd aan hun mond (kaakoperatie(s)) i.c.m. het dragen van een beugel. Dus daarover mag je natuurlijk ook mee kletsen!



Sinds kort is er ook een Facebook-pagina voor Beugels en Volwassenen van het Viva Forum. Hier delen we foto's!



Deel 4 vind je hier.
Alle reacties Link kopieren
Ja! Mijn hyrax is er eindelijk uit

Het was best gevoelig, hoe ze dat ding loswrikken van je kiezen. En helaas, waar ik bang voor was is ook echt gebeurd. Hij is aan een kant in gaan groeien in mijn gehemelte. Zal vanzelf weer weggaan, maar verklaart wel de pijn en opzwelling af en toe. Tandvlees rond mijn kiezen is ook best dik, maar het bloedde niet en ik heb het verder goed schoongehouden

Nu gewoon weer een stalen draad (zonder elastiek!!) dus ik zal deze keer weinig pijn hebben.

Over 8 weken is de volgende afspraak, benieuwd wat ze dan gaan doen!
Alle reacties Link kopieren
aii Mepi dat klinkt pijnlijk. Lekker is dat he, als er een heel gedeelte uit de mond is.



Ik moet nog twee weken wachten tot de controle.. ben toe aan een nieuw draad, en hoop dat mijn turbobite's eruit mogen. maar dat zou wel niet:(
Alle reacties Link kopieren
quote:Doorenroosje schreef op 26 mei 2016 @ 16:19:

aii Mepi dat klinkt pijnlijk. Lekker is dat he, als er een heel gedeelte uit de mond is.



Ik moet nog twee weken wachten tot de controle.. ben toe aan een nieuw draad, en hoop dat mijn turbobite's eruit mogen. maar dat zou wel niet:(



Met pijn valt het wel mee, het is meer irritant. Heel grappig, want ik doe nu allemaal rare dingen in mijn mond met eten en doorslikken. Doe veel moeilijker dan nodig is xD Ik heb alleen wel echt ontzettende pijn aan 1 van de kiezen (draadpijn) waar de hyrax zat. Maar 1 kies is altijd beter dan alles. Mijn draad onder hebben ze lekker laten zitten. Snap niet helemaal waarom ik daar al brackets heb, onder stond namelijk wel al helemaal recht van mijn puberbeugel.



Ik hoop met je mee dat de turbobites eruit mogen, zou toch ook wel lekker zijn
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn Mepi, dat de pijn meevalt! Klinkt behoorlijk naar namelijk. Hopelijk knapt die ene kies ook snel op en vind je snel een goed manier om te eten!



Doornroosje, ik hoop met je mee!



Ik heb vandaag mijn eerste controle gehad. Nieuwe elastiekjes, ijzerdraadjes om de tanden die nog niet snel genoeg draaien (wel wat al gelukkig) en volgende keer nieuwe draad ingepland! Ben tevreden, al voel ik die ijzerdraadjes nu wel, is voor goed doel.



Fijn weekend allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Wat van mepi dat de pijn meevalt



Hier afgelopen donderdag me tweede controle gehad nieuwe draad gekregen en een veertje om me draad en daarna me twee kiezen getrokken kom de nieuwe draad gelukkig mee blijven zitten

Van het trekken geen last gehad

Maar wel al vanaf donderdag aan de paracetamol

Me tanden zijn zo gevoelig en best wel pijn in mijn gehemelte eet al dagen amper tot niks. me humeur word er ook niet vrolijker van merk ik helaas

23 juni weer terug voor. Controle

Merk wel dat het verschil in tanden hard gaat maar zelfd dat kan me soms niet opbeuren

Maja uiteindelijk zou ik er de lol wel weer van gaan in zien.
Alle reacties Link kopieren
Hehe, ook ik heb eindelijk weer een controle gehad. Gelijk aangegeven dat ik 8 weken wel erg lang vond en dat de draden flink begonnen te irriteren achter in mijn wang. Bleken ze ook wel erg ver uit te steken (Jeeej! dat betekent dus dat mijn tanden flink zijn verschoven.) Boven heb ik nu de dikste draad. Maar ik heb altijd direct als ik uit de stoel kom weer pijn aan mn tanden, dus het eten valt weer flink tegen.

Binnenkort een afspraak maken met de kaakchirurg ivm samenhang tussen kaakklachten, tinnitus en een slecht gehoor. Ik heb al jaren een slecht gehoor en tinnitus en kwam er eigenlijk via via achter dat dat dus voort kan komen uit kaakklachten. Nu ben ik heel erg bang dat een operatie een negatieve invloed gaat hebben op mijn tinnitus. Ortho dacht dat het mee zou vallen maar zegt dat ik wel voor mijn eigen geruststelling even een afspraak kan maken met de kaakchirurg. Iemand hier ooit iets van gehoord?



@Lynn1989. Hoe gaat het nu? Ik weet nog wel dat ik helemaal niks heb geleden met het trekken van de kiezen maar dat ik daarna ontzettend veel pijn had. Ik leefde ongeveer een week op een goede dosis pijnstillers. Het is bij jou nu ook bijna een week geleden dus ben benieuwd!



@Mepi. Heb jij altijd een controle na 8 weken of verschilt dat per keer?
Alle reacties Link kopieren
@OnsEl Ik heb ook altijd controle na 8 weken. Nu dus pas eind juli weer.



Ik moet zeggen, de overstap van draad met allemaal elastieken, naar alleen elastieken zorgt er wel voor dat mijn spleetjes weer een beetje open gaan. Dat vind ik nou wel jammer!
Alle reacties Link kopieren
@mepi hoe gaat het nu? al verbetering?



@Lynn1989 vervelend he die drukpijnen!! Even doorbijten dus. het word vanzelf minder. En dat alles voor een goed doel. Maar ik begrijp je volledig.



@Onsel Ik heb nu ook 8wkn er tussen i.v.m. me werk. Merk dat mijn draadjes ook ver naar achter gaan steken maar gelukkig zijn ze goed omgebogen.

Van je bovenstaande verhaal heb ik nog nooit gehoord! Je kan het idd even overleggen bij de kaakchirurg, jezelf laten informeren kan nooit kwaad. Maar ik geloof niet dat een kaakoperatie een grote invloed kan hebben op gehoor?



Ik merk dat tussen mijn voortanden nu ook ruimte ontstaat. Voor mij echt als een spleet, maar men zegt dat het wel mee valt. Dinsdag mag ik voor de eerste controle!! Ben benieuwd
Alle reacties Link kopieren
@Doorenroosje Het gaat goed Het lijkt nu juist iets slechter te gaan, alles schuift weer een beetje terug, omdat er minder druk op staat dan eerst.. Erg jammer.

Overigens heb ik me erg vergist in de pijn, dag na de draad kon ik alsnog niks eten! Heb nu eindelijk geen pijn meer.
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames.. alweer een tijdje geleden dat ik een berichtje geplaatst heb. Ik ben natuurlijk aan het wachten tot de gaten dicht zitten sinds begin december mijn kiezen getrokken zijn. Toen ik begin april mijn orthodontist vroeg hoe lang het nog ging duren gaf hij aan dat hij daar pas iets over kon zeggen als de gaten dicht zitten.. balen dus..nog steeds geen flauw idee hoe het ervoor staat.. maar gisteren kreeg ik ineens het nieuws dat de operatie in september of oktober plaats gaat vinden! Super spannend maar ook fijn. Ben nu 2 jaar aan het beugelen en krijg eindelijk een idee over hoe lang ik nog bezig ben. Nu goed mijn elastieken dragen zodat die gaten straks ook echt dicht zitten!! Bij mij zit er trouwens ook altijd wel een week of 7 tussen de afspraken.. vond dat altijd erg lang.. dacht altijd dat je iedere maand moest. Maar dat is dus toch vrij normaal als ik jullie zo hoor.
Alle reacties Link kopieren
Mmm, dan is 8 weken toch nog niet zo heel gek.



@Chan1111. Spannend zeg! De operatie is toch ook wel iets waar je een beetje naar toeleeft he!? De periode daarna (beugelen) lijkt mij niet zo erg, maar geduldig wachten tot de operatie is wel lastig. 2 jaar is ook al een flinke periode. En nu een afspraak maken bij de kaakchirurg?
Alle reacties Link kopieren
Ja leef je zeker naar toe. Als dat geweest is weet je hoe het er uit gaat zien en dan is ook het einde in zicht. Fijn!! Vooral omdat ik echt geen idee hoe lang ik nog bezig zou zijn.. 16 juni moet ik happen en foto's maken en dan zal ik wel een keer naar de kaakchirurg moeten. Spannend!!
Alle reacties Link kopieren
Hier gaat het weer goed heb er inderdaad een week goed last van gehad.

en eten gaat ook weer beter gelukkig



Hier wel elke 4 weken controle! Is hier wel de standaard! Dus mag 23juni weer

Begin sinds me kiezen getrokken zijn een klein spleetje tussen me voortanden te krijgen

gelukkig geen grote.

Ben benieuwd wanneer de gaten van me kiezen dicht gaan. Maar zoals ik hierboven heb gelezen duurt dat nog wel een hele tijd

Maar niemand valt die gaten op dus vind het verder ook geen probleem.



Chantal1111 spannend hoor lijkt me inderdaad dat je daar heel erg naar toe leeft en dat naar twee jaar beugelen het wel tijd word ervoor!
Alle reacties Link kopieren
quote:Lynn1989 schreef op 05 juni 2016 @ 17:54:

Hier gaat het weer goed heb er inderdaad een week goed last van gehad.

en eten gaat ook weer beter gelukkig



Hier wel elke 4 weken controle! Is hier wel de standaard! Dus mag 23juni weer

Begin sinds me kiezen getrokken zijn een klein spleetje tussen me voortanden te krijgen

gelukkig geen grote.

Ben benieuwd wanneer de gaten van me kiezen dicht gaan. Maar zoals ik hierboven heb gelezen duurt dat nog wel een hele tijd

Maar niemand valt die gaten op dus vind het verder ook geen probleem.



Chantal1111 spannend hoor lijkt me inderdaad dat je daar heel erg naar toe leeft en dat naar twee jaar beugelen het wel tijd word ervoor!Ik heb nu een half jaar geleden mijn verstandskiezen laten trekken, en de gaten zijn bij mij nu eindelijk een beetje dicht (maar voor mijn gevoel nog niet helemaal). Voor zover ik weet moet er tussen kiezen trekken en onderkaakoperatie minimaal 6 maanden zitten, dan is het volledig genezen. Ik denk dat dit dus wel de standaard richtlijn is.
Alle reacties Link kopieren
Mepi bedankt voor je antwoord

Hier hebben ze de kiezen naast me hoektanden getrokken. Dan duurde het minder kort volgens hun voordat alles op zijn plaats stond. Omdat ze dan niet zo ver naar achter getrokken hoeven te worden

Maar goed heb er verder geen last van., het valt niet op met praten.

Alleen blijft er soms eten in zitten dat is wel vervelend!
Alle reacties Link kopieren
Nou , ik heb gister mijn eerste controle gehad. Het zag er prima uit! Goede vooruitgang.

Er begon al veel ruimte te ontstaan tussen me voortanden, uit voorzorg is hier een powerchain geplaatst...Een powerchain heeft meestal de functie om twee tanden naar elkaar toe te laten trekken. Een powerchain kan extra kracht geven aan de tanden waardoor deze sneller bij elkaar komen te staan .

Een spleet wou ik het nog net niet noemen, maar er kwam wel ruimte. dus uit voorzorg!

Ook is er een nieuw draad geplaatst.



Maar oh my wat heb ik een pijn zeg. Zelfs het aanraken van me gezicht doet pijn, en immense hoofdpijn. Heb af en toe zelfs een soort van hartkloppingen in mijn mond.

Weinig eten en veel paracetamol aankomende dagen dus..

Maar dit is vast niet onbekend bij jullie!
Alle reacties Link kopieren
quote:Doorenroosje schreef op 08 juni 2016 @ 08:29:

Nou , ik heb gister mijn eerste controle gehad. Het zag er prima uit! Goede vooruitgang.

Er begon al veel ruimte te ontstaan tussen me voortanden, uit voorzorg is hier een powerchain geplaatst...Een powerchain heeft meestal de functie om twee tanden naar elkaar toe te laten trekken. Een powerchain kan extra kracht geven aan de tanden waardoor deze sneller bij elkaar komen te staan .

Een spleet wou ik het nog net niet noemen, maar er kwam wel ruimte. dus uit voorzorg!

Ook is er een nieuw draad geplaatst.



Maar oh my wat heb ik een pijn zeg. Zelfs het aanraken van me gezicht doet pijn, en immense hoofdpijn. Heb af en toe zelfs een soort van hartkloppingen in mijn mond.

Weinig eten en veel paracetamol aankomende dagen dus..

Maar dit is vast niet onbekend bij jullie!



Haha, klinkt bekend! En je turbobites mochten er nog niet uit? Jammer!

Overigens, dat elastiekengebeuren wat ik had was dus een powerchain. Maar die zat bij mij nog óver een ander elastiek vlechtwerkje heen. I feel you

Die doen echt immens veel pijn
Alle reacties Link kopieren
quote:Mepi schreef op 08 juni 2016 @ 09:12:

[...]





Haha, klinkt bekend! En je turbobites mochten er nog niet uit? Jammer!

Overigens, dat elastiekengebeuren wat ik had was dus een powerchain. Maar die zat bij mij nog óver een ander elastiek vlechtwerkje heen. I feel you

Die doen echt immens veel pijn



Nee mimi! Helaas. Hopelijk volgende controle! Kreeg zo een heerlijke opmerking; Je weet waar we het voor doen hé.... jep ik weet het meneer de orthodontist.



[img]http://farm2.static.flickr.com/1113/812 ... 0caeac.jpg[/img]

dit is inderdaad een powerchain! Alleen bij mij is die doorzichtig en heb hem alleen over de voortanden.



De combinatie van het nieuwe draad en die powerchains zijn echt ....
Alle reacties Link kopieren
quote:Doorenroosje schreef op 08 juni 2016 @ 11:55:

[...]





Nee mimi! Helaas. Hopelijk volgende controle! Kreeg zo een heerlijke opmerking; Je weet waar we het voor doen hé.... jep ik weet het meneer de orthodontist.



[img]http://farm2.static.flickr.com/1113/812 ... 0caeac.jpg[/img]

dit is inderdaad een powerchain! Alleen bij mij is die doorzichtig en heb hem alleen over de voortanden.



De combinatie van het nieuwe draad en die powerchains zijn echt .... Ik had ook nieuwe draad (zelfs een draad overgeslagen, meteen naar staal), en dan elastieken en powerchain. Ik heb echt een week niet eens mijn tanden kunnen aanraken. Maar uiteindelijk dus gewoon geen gevoel in mijn voortanden. De pijn gaat wel weg, en het verschuift enorm snel! Bij mij kon na 10 uur een rager niet meer tussen 2 tanden, waar hij die ochtend nog in kon... Echt ongelooflijk.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt ook heel fijn inderdaad!

Ik heb nu echt meerdere voortanden en kiezen die ik niet kan aanraken.

Tandenpoetsen en eten doet me te veel zeer.

Gelukkig is mijn hoofdpijn vandaag wel weg!

We overleven het wel weer inderdaad.



Nou ik hoop eig dat mijn ragers er gewoon tussen blijven passen haha. Dat is de reden dat ik ortho heb gekozen. Maar het gaat inderdaad echt heel snel!

Ik zou volgende week weer even een nieuwe foto uploaden op facebook!
Alle reacties Link kopieren
@ Doorenroosje: hoop dat het snel minder pijnlijk wordt. Wel goed teken dat het zo snel gaat! Is er al iets bekend over hoe lang het nog gaat duren?



@ Mepi: 10 uur, dat is echt heel snel zeg! Gaaf! Nu ook niet meer pijnlijk?



@ Lynn1989: gaatjes al dicht? Mooi dat het verder meeviel.



Gaaf om alle vooruitgang te horen!

Zelf zie ik echt al verschil, maar hoop vooral dat onderkant er snel in mag (2-3 maanden na boven was het eerste idee, beugel zit er in vanaf 25 april). Volgende controle is 1 juli, dus hoop dan afspraak daarvoor te kunnen maken! Krijg dan in ieder geval dikkere draad boven...
Alle reacties Link kopieren
@lala89 nee merk wel dat me tanden goed verschuiven dus ze zijn al kleiner. En er zit gelukkig ook niet dagelijks meer wat tussen.

Zie net dat we beetje gelijk oplopen ik heb sinds 19april me beugel!



@mepi in 10 uur jeetje dat is echt snel zeg!



Hier volgende week donderdag me 2de controle alweer

Hoop dan ook inderdaad te horen wanneer de onderkant erin gaat!

Hier sinds vanochtend echt een onwijs gevoelige voortand aan die kant is er ook veel aan het verschuiven merk ik dus zou daar wel mee te maken hebben! Maar kan hem echt niet aan raken of iets!

Het is voor een goed doel he ????



Leuk om te lezen hoe het met jullie allemaal gaat
Alle reacties Link kopieren
@ Lynn: leuk dat we samen oplopen, kunnen we mooi vergelijken fijn om te horen dat de gaten al kleiner zijn geworden. Gaat snel hè?

Zo'n gevoelige tand opeens heb ik ook af en toe, zie het inderdaad maar als iets positiefs: beweging!

Succes donderdag!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb toch erg last van het randje van een van mijn voortanden: mijn tong schuurt hier tegenaan. Dit komt volgens mij omdat een van de blokjes niet goed geplaatst is: draad is horizontaal, maar onderkant tanden staat schever dan het was (en andere tand staat nu lager). Kan maandag langskomen, doen ze meteen de controle! (wel fijn, anders pas 1 juli).
Alle reacties Link kopieren
Succes maandag

Is toch wel fijn dat je tussendoor kan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven