Mode & Beauty alle pijlers

Beugel en Volwassen deel 5

14-04-2016 12:32 328 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 4 zat vol. Dus we gaan gauw verder in deel 5 van het beugelkletstopic.

Hier kunnen alle stoere vrouwen (mannen zijn ook welkom hoor!) met een beugel (of bijna-beugel-bekkies) zich verzamelen en mee kletsen over het leed dat beugels heet.



Veel van ons zijn/worden geopereerd aan hun mond (kaakoperatie(s)) i.c.m. het dragen van een beugel. Dus daarover mag je natuurlijk ook mee kletsen!



Sinds kort is er ook een Facebook-pagina voor Beugels en Volwassenen van het Viva Forum. Hier delen we foto's!



Deel 4 vind je hier.
Alle reacties Link kopieren
Dank, zeker ook blij mee. Hoe ging jouw controle vandaag?
Alle reacties Link kopieren
Mijn controle is komende maandag!

Ben benieuwd! Krijg dan me 3de draad alweer als het goed is!

Laat donderdag weten hoe het gegaan is
Alle reacties Link kopieren
Mijn controle is komende donderdag

Ben benieuwd! Krijg dan me 3de draad alweer als het goed is!

Laat donderdag weten hoe het gegaan is
Alle reacties Link kopieren
Oh sorry, weekje vergist dan! 3e draad al?! Gaat hard zeg! Bij mijn ortho doen ze kennelijk nooit eerste controle nieuwe draad, ivm risico wortekresorptie. Grappig om te horen hoe andere ortho's dat aanpakken. In dat opzicht loop je in ieder geval voor: ik krijg maandag 2e draad!
Alle reacties Link kopieren
Oke ja heb elke 4 weken controle en als het kan dan doen ze er een nieuwe draad op!

Moet zeggen dat ik echt opgelucht was dat me eerste draad eruit ging! Hij zat de laatste week erg los voor mijn gevoel!

Ja elke ortho werkt anders hoor dat heel veel ook elke 8 weken hoeven!

Ach ik vertrouw erop dat ze weten wat ze doen????
Alle reacties Link kopieren
Gaaf hoor! Ik heb in principe ook elke 4 weken controle, mits er dan een tijdstip vroeg op de dag beschikbaar is ;)

Ze zullen zeker weten wat ze doen. Benieuwd hoe het loopt allemaal morgen en of ik een afspraak mag maken voor plaatsen van mijn onderbeugel!
Alle reacties Link kopieren
Ja spannend! Ik hoop ook donderdag wat over de onder beugel te horen! Denk alleen zelf dat ik dat pas in juli hoor! Om de 3 maanden heb ik uitgebreide controle met foto's enzo! Dus denk dat het dan pas word en dan plaatsing in augustus! Vanwege vakantie enzo!

Succes morgen!
Alle reacties Link kopieren
Nou, vanmorgen geweest en nieuwe draad zit er in en hoekje van prikkende tand is bijgeschaafd! Afspraak voor volgende controle staat: 18 juli. 8 augustus gaan er elastiekjes om mijn kiezen en 15 augustus krijg ik de onderbeugel. Had eventueel wel sneller gekund, maar de orthodontist wil graag wachten op goedkeuring medische indicatie (morgen naar verzekeringsarts), want dan kan hij een hoger tarief rekenen. Snap ik ook wel ;) fijn dat er in ieder geval datum staat!
Alle reacties Link kopieren
Zo dames wat gaat dat bij jullie dan toch allemaal snel! Zo'n ongeduld als ik is daar jaloers op ;)

Hoewel ik dan niet lang hoefde te wachten op mijn onderbeugel, die ging direct bij de eerste controle er ook in.



ik heb ongeveer 3 weken geleden mijn controle gehad en vorige week ben ik bij de tandarts geweest. Wat blijkt, een gaatje voor in een tand! Dat betekent dus naar de ortho om de draad eruit te halen, naar de tandarts om het gaatje te vullen en weer terug naar de ortho voor de draad. Gelukkig kon dit allemaal voor en op de dag van mijn controle (13 juli), maar wat een gedoe zeg. En terwijl ik bel met de ortho valt mij op dat er een blokje was losgeschoten. Die mocht volgens de receptioniste wel blijven zitten tot de controle. Dat was ik dus niet van plan met dat onding en dus ben ik vandaag bij de ortho geweest. Blijk ik ook nog eens last te hebben van een lam klepje ;) zat de draad voorin dus niet in het blokje maar ervoor.



En ik baaaaaaaaaaaaal even. Mijn tanden stonden goed recht en waren op zich mooi, alleen aan die vervelende overbeet moest iets gebeuren. En terwijl je bij iedereen het verschil ziet en de resultaten steeds mooier worden moet het bij mij eerst minder mooi worden om uiteindelijk tot een mooier resultaat te komen. En nu loop ik dus met spleten tussen mijn tanden, een scheve middenlijn en gaten van getrokken kiezen die niet gelijk opgaan met het sluiten (de ene kant is bijna gesloten terwijl aan de andere kant nauwelijks iets veranderd).



Oh en dan ben ik ook nog bij de kaakchirurg geweest met wat vragen mbt TMD klachten, tinnitus en de samenhang met de operatie. Ik hoef mij voorlopig geen zorgen te maken, veel klachten zullen juist afnemen door de operatie en van de tinnitus is vrij weinig bekend. Mocht het nodig zijn om naar een gnatoloog of fysiotherapeut te gaan dan zal dat na de operatie zijn als meer bekend is over het resultaat. Kaakchirurg vertelde wel dat mijn onderkaakverlenging minimaal zal zijn en dat ze het meeste resultaat proberen te behalen in de bovenkaak. Wel een geruststelling, stiekem ben ik ergens bang voor een kin/onderkaak die weer te aanwezig is.



Zo zie je maar, heb je weken niks en dan ineens weer van alles. Hopelijk hou ik het tot de 13e verder weer rustig ;)
Alle reacties Link kopieren
Pfff wat een hork zeg, die verzekeringstandarts van VGZ, grrrr...kom daar zojuist vandaan en voorlopig wordt het niet vergoed. Ga het denk ik nog wel voor laten komen bij geschillencommissie, maar ga in ieder geval niet wachten met plaatsen onderbeugel. Net orthodontist gebeld en afspraken voor plaatsen kunnen vervoegen: 5 juli elastiekjes, 15 juli plaatsen beugel onder! Dat is dan klein voordeel bij groot nadeel :'(

Echt ongelooflijk wat voor een gevoelloze tandarts dat was zeg. Ik snap wel dat hij bij verzekering werkt :p
Alle reacties Link kopieren
@lala89 Oh balen zeg. Wel fijn dat de plaatsing nu sneller kan!

Maar krijg je helemaal niks vergoed voor je beugel nu dan?



@onsei ik vind het soms ook nog te langzaam gaan hoor heb bijna 4 weken geleden twee kiezen laten trekken gelukkig vallen de gaten voor de buitenwereld niet op! Moet zeggen dat ik de laatste week ook weer weinig zie gebeuren! Alleen als ik foto's vergelijk zie ik kleine veranderingen!

Uiteindelijk krijgen we allemaal weer een mooi gebit
Alle reacties Link kopieren
@ Lynn: nee, voorlopig niks. Als ik het laat voorkomen voor geschillencommissie en ik win, dan wel, maar dat is dus niet zeker en duurt lang Gelukkig is operatie al toegezegd, want dat is duurste grapje.

Mooi dat je nog wel veranderingen ziet, al is het maar op de foto. Na de controle zal het wel weer vlotter gaan!
Alle reacties Link kopieren
@lynn1989. En daar doen we het uiteindelijk voor he! gewoon afwachten dus.



@Lala89. Je hoort vaker dat een operatie wel vergoed wordt maar een beugel niet. Zo stom! Een beugel is wel een noodzaak als je een operatie krijgt. De verzekering zegt eigenlijk dat je 'afwijking' dusdanig erg is dat behandeling nodig is, maar vervolgens vergoeden ze maar de helft van het hele traject. Maar 5 juli is ook alweer over 2 weekjes, dat schiet dan wel op!
Alle reacties Link kopieren
@ OnsEl: ja raar hè? Echt stom.. Ik heb dan ook nog wel beetje hoop op de uitspraak van de geschillencommissie, die is in ieder geval onafhankelijk. Ik houd jullie uiteraard op de hoogte! Hopelijk loopt het straks ook wat meer naar jouw zin, en loopt het allemaal soepel de 13e. Succes alvast!
Alle reacties Link kopieren
@lala balen ik krijg wel een deel vergoed gelukkig maja anders had ik het alsnog gedaan! hopen dat je wint bij de geschillencommissie! Succes ermee



Ik zou donderdag nog even laten weten hoe me controle was
Alle reacties Link kopieren
@ Lynn: fijn voor je! Ik had het anders ook gedaan hoor, maar dit is gewoon niet eerlijk, vandaar dat ik doorzet.

Hopelijk krijg je weer goed nieuws morgen, succes!
Alle reacties Link kopieren
@lala, ja ik had het ook gedaan! Het moest ook gewoon anders had ik over aantal jaar gewoon veel last kunnen krijgen!

Goed van je dat je doorzet!
Alle reacties Link kopieren
Nou vandaag controle gehad

Ze was heel tevreden over de ruimte die al ontstaan is!

Volgende maand kan dan het laatste slotje op de hoek tand die stond te ver naar binnen en volgende maand denken ze genoeg ruimte te hebben om daar een slotje op te doen en die naar voor te trekken, ook weer nieuwe draad gehad en een nieuw veertje! Volgende maand moet ik wel 1 keer een draad terug vanwege die tand die ze recht moeten trekken maar goed!

Onderkant beugel hoeft voorlopig niet! Ze willen eerst me kaak breed genoeg hebben en de onderkant heeft niet zoveel werk nodig!

Ben er weer met goede moed vandaan gekomen!

Altijd leuk om te horen dat het boven verwachting gaat
Alle reacties Link kopieren
Wat gaaf zeg! Echt leuk om te horen , ook super dat ze zeggen dat onder niet zoveel werk is! Wanneer is je volgende controle? Heerlijk dat dan de laatste tand ook betrokken wordt. Op naar een prachtig gebit!
Alle reacties Link kopieren
Volgende controle is 22 juli! ja ben echt blij mee! Vooral dat het zo goed gaat ze die tand volgende maand al kunnen gaan draaien! Dan hoop ik echt veel verschil te gaan zien!
Alle reacties Link kopieren
Vast wel! Mooi hoor 22 juli, dan zit mijn onderbeugel er net weekje in. Spannend!!
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat het zo goed gaat! Ik word ook altijd helemaal blij als de orthodontist zo tevreden is..



Ik ben dinsdag bij de kaakchirurg geweest om de operatie te bespreken die in oktober plaats gaat vinden. De afgelopen 3 jaar is alleen gesproken over het naar voren schuiven van de onderkaak.. maar nu stelde de kaakchirurg voor ook mijn bovenkaak te opereren. Als ik lach zie je altijd behoorlijk wat tandvlees.. en dat kan heel mooi opgelost worden.. was wel even en verrassing dat mijn bovenkaak moet! Hij heeft me foto's laten zien van mensen die dat gedaan hebben en wat zag dat er super uit! Van mij mag het snel oktober worden! Binnen 2 weken word ik gebeld om de datum te plannen..



Nu alleen nog f snel die gaten van getrokken kiezen dicht zien te krijgen.. we hebben nog 3 maandjes gelukkig!!
Alle reacties Link kopieren
@lala spannend hoor! Hoelang duurt je behandeling in totaal ongeveer ?



@chan oh spannend hoor! Wel lekker aftellen zo! Hier in begin ook over een bovenkaak operatie gesproken maar ze hopen het zonder te kunnen. En zo te zien gaat dat lukken.operatie is nog niet helemaal uitgesloten! Al twijfel ik zelf nog wel of ik dat überhaupt wel wil dan ook. Maar goed zolang ze denken dat het zonder lukt, ben ik daar niet mee bezig



Hier weer aardig last van me voortanden dus alles doet zijn werk weer! Maja was weer even lastig eten vanavond. Gelukkig rekening mee gehouden en aten we nasi????
Alle reacties Link kopieren
@ chan: spannend zeg, nu opeens een extra ingreep tijdens de operatie. Klinkt wel alsof je hier erg blij mee gaat zijn na afloop: super! Ik hoop ook voor je dat het snel zo ver is! 3 maanden is best snel, maar gelukkig vast lang genoeg voor het dichten van de gaten.



@ Lynn: orthodontist zei in eerste instantie een jaar voor operatie (onderkaak naar voren), en dan half jaar nog voor afwerking. Ik hoop dat het allemaal ietsje vlotter kan, maar gaat natuurlijk om resultaat, dus laat het gewoon van de ortho afhangen. Onderkaak begint volgende maand, hopelijk gaat die net zo vlot als boven!

Vervelend dat je last had gisteren, maar natuurlijk gewoon een goed teken! Nasi eten klinkt best prima ;)
Alle reacties Link kopieren
@lala oh dat valt mee dan! Hier 2,5 jaar met operatie kon het wel korter! Maar omdat ik het zonder operatie wilde proberen moet ik Wel langer beugelen! Maja het is maar een indicatie kon ook iets korter of iets langer zijn. Ik zie het allemaal wel!

uiteindelijk gaat het om het mooiste resultaat

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven