Mode & Beauty alle pijlers

BH passen in Hunkemöller als man vervolg

21-04-2016 22:38 154 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een half jaar geleden heb ik BH's en lingerie gepast na sluitingstijd in een Hunkemöller filiaal. Ik ben parttime travestiet. (Ik zie er verder gewoon uit als een man en wil dat ook graag zo houden. Dit is iets wat ik af en toe binnenshuis doe en verder weet niemand er van.)

Sindsdien nooit meer iets gekocht maar wil nu graag een zwarte kanten bh kopen die bij een jarretelgordel past die ik toen gekocht heb. Passen vind ik belangrijk omdat mijn ervaring is dat de maat erg kan afwijken bij bh's bij mij.

Een half jaar terug ben ik aan de andere kant van het land geweest en dat vond ik wat ver. Ook heb ik gelezen dat sommige mannen het gewoon tijdens openingstijden kopen en ook passen. Dus wil graag onderzoeken of dat kan.

Ik heb een aantal winkels gebeld met deze vraag en de meeste zijn heel positief, passen etc is geen enkel probleem. 1 winkel vond het geen goed plan, de rest wel. (Een stelde zelfs voor om op zaterdag te komen, maar dat lijkt mij wat extreem druk)

Nu de praktijkvragen:

- hoe zou je reageren als er een man naast je in het pashokje staat? (En er dus in gaat wat dus wel gezien zou kunnen worden door iemand in de winkel)

- hoe druk is een gemiddelde winkel? Volgens de verkoopsters kon ik het beste ma-di-wo komen maar ik was van de week in een willekeurig winkelcentrum en het is aardig druk op die dagen... volgens een verkoopster kan je het ook niet echt voorspellen. Maar zaterdag lijkt mij extreem druk? Idem voor koopavonden?

- Moet je vaak wachten voor het pashokje? Geen idee hoeveel er zijn?

- andere tips?

Natuurlijk kan ik ook op internet kopen maar ben dat stiekeme gedoe zat en vind het ook wel spannend.

Graag jullie advies en/of tips
quote:Poof schreef op 22 april 2016 @ 12:31:

[...]

Ik denk niet dat dit get geval is.

Maar stel.. Wat zou dat jou nou uitmaken? Je word niet benaderd, of aangekeken, of aangeraakt. Wat voor last heb je er nou echt van?Dit dus
quote:Vogelaarster schreef op 22 april 2016 @ 12:00:

[...]

Omdat ze niks uitzoeken. Ze staan met de armen over elkaar de dames te bekijken die lingerie aan het winkelen zijn.Nog nooit meegemaakt. Mijn man gaat wel eens mee en beoordeeld alleen wat ik aanwijs en pas.
quote:oemiee1234 schreef op 21 april 2016 @ 23:15:

Ik zou dit absoluut helemaal niet fijn vinden als het zon kleine pashokjes zijn met alleen een gordijn. Het idee dat er dan een man zo dicht in de buurt rondhangt terwijl ik zelf zo kwetsbaar halfnaakt daar sta, en het misschien niet merk als jij een glimp van mij opvangt, zou voor mij niet kunnen. En om een bepaalde andere maat vragen en dat jij dat hoort wil ik ook niet. Ik zou als klant gewaarschuwd willen worden op het moment dat ik ga passen, dat er een man in de hokjes zit. Jij wil je travestie beleven maar je moet de schaamte van vrouwen respecteren. Het is een lingeriezaak, voor vrouwen, geen H&M ofzo.

Een travestiet op een vrouwenwc en dat hij je hoort plassen zou ik bijv ook niet aan moeten denken! Zoals al gezegd wordt je kunt ook gewoon bij bijv wehkamp online bestellen en thuis passen! Vrouwen voelen zich ook niet stiekem als ze dat doen dus wil je nou gewoon showen of iets spannends doen?

Pardon? Dat jij je schaamt voor je eigen lichaam moet je lekker zelf weten, maar spreek voor jezelf zeg.

Wat betreft de meewinkelende mannen; ik vind het irritanter dat ze altijd in de weg staan te dralen. Ze mogen best kijken wat ik in mijn handen heb hoor. Ik hoop dan altijd maar voor ze dat hun vrouw een beetje een lekker wijf met een goeie smaak is

TO; het interesseert me geen hol als je naast me zou komen staan. Ik wil zelfs nog wel even keuren voor je als ik mijn verbazing (die waarschijnlijk een tel duurt) te boven ben.
quote:Vogelaarster schreef op 21 april 2016 @ 23:31:

[...]

Van mij mogen de verolicht meewinkelende mannen naar buiten gesommeerd worden. Serieus, ik vind het ongepast en snap niet dat dit door de winkel goed gevonden wordt. Ga even lekker buiten wachten dan koekeloeren naar wat andere vrouwen bekijken en het pashokje mee ingaan, of naar wen bepaalde BHmaat vragen. Nee erg onprettig.

Jij zou ook wel een afgeschermde aparte rij willen in de drogist voor vrouwen die tampons of maandverband kopen? Dat die mannen niet zien of jij wat in je slip plakt of wat je gleuf inschuift en of je iets voor zware of voor lichte menstruatie nodig hebt?

En dn ook een aparte kassa met schermen er om voor mensen die condooms kopen? Want ja, zo'n man voelt zich natuurlijk enorm kwetsbaar als jij kan horen dat hij XL wil.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:elfje12 schreef op 22 april 2016 @ 12:36:

[...]

Hij vindt het spannend voor zichzelf of gewoon eng. Hij gaat niet voor de andere vrouwen in die pashokjes, wat ik dan onprettig zou vinden. Dat hij het voor zijn eigen spanning zou doen kan me echt niet boeien.

Het gaat zeer zeker niet om het kijken naar vrouwen. Het gaat om angsten overwinnen. Dit is al heel lang een wens die ik nooit heb durven uit te voeren.

Ik ben gewoon hetero maar op een bepaalde manier (om de zoveel tijd) is het verlangen naar dameskleding ontzettend groot. Ik ben 0% bezig met vrouwen bekijken oid. als ik in een winkel rondloop. Als ik al opgewonden raak is dat puur van de lingerie zelf maar ook dat is eigenlijk niet het geval omdat ik gewoon doodnerveus ben omdat alles zich in je hoofd afspeelt als je daar rond loopt.

Als ik in normale doen ben kijk ik wel gewoon naar vrouwen zoals elke man.

Ik snap ook niet waar dit vandaan komt en stoppen is onmogelijk. Soms perioden van 10 mnd oid volgehouden maar de drang komt altijd terug helaas..

(Zie er verder ook absoluut niet vrouwelijk uit in tegendeel )
quote:blijfgewoonbianca schreef op 22 april 2016 @ 12:49:

[...]

Jij zou ook wel een afgeschermde aparte rij willen in de drogist voor vrouwen die tampons of maandverband kopen? Dat die mannen niet zien of jij wat in je slip plakt of wat je gleuf inschuift en of je iets voor zware of voor lichte menstruatie nodig hebt?

En dn ook een aparte kassa met schermen er om voor mensen die condooms kopen? Want ja, zo'n man voelt zich natuurlijk enorm kwetsbaar als jij kan horen dat hij XL wil.Idd slaat nergens op
. Wish Room Men’s maakt namelijk onderbroekjes, bh’s en nachtjaponnen, speciaal voor mannen die hetzelfde willen ervaren onder hun kleding als vrouwen. Ondanks dat de lingerie best vrouwelijk lijkt, kun je zien dat er op bepaalde plekken aanpassingen gemaakt zijn voor het mannelijke lichaam
quote:ghill80 schreef op 22 april 2016 @ 12:55:

[...]

Het gaat zeer zeker niet om het kijken naar vrouwen. Het gaat om angsten overwinnen. Dit is al heel lang een wens die ik nooit heb durven uit te voeren.

Ik ben gewoon hetero maar op een bepaalde manier (om de zoveel tijd) is het verlangen naar dameskleding ontzettend groot. Ik ben 0% bezig met vrouwen bekijken oid. als ik in een winkel rondloop. Als ik al opgewonden raak is dat puur van de lingerie zelf maar ook dat is eigenlijk niet het geval omdat ik gewoon doodnerveus ben omdat alles zich in je hoofd afspeelt als je daar rond loopt.

Als ik in normale doen ben kijk ik wel gewoon naar vrouwen zoals elke man.

Ik snap ook niet waar dit vandaan komt en stoppen is onmogelijk. Soms perioden van 10 mnd oid volgehouden maar de drang komt altijd terug helaas..

(Zie er verder ook absoluut niet vrouwelijk uit in tegendeel )Je hoeft het toch ook niet te stoppen. Je doet er niemand kwaad mee. En dit is wat ik probeerde te zeggen, dat je het puur voor jezelf doet.
quote:AmyFarahFowler schreef op 22 april 2016 @ 12:46:

[...]

Pardon? Dat jij je schaamt voor je eigen lichaam moet je lekker zelf weten, maar spreek voor jezelf zeg.

Wat betreft de meewinkelende mannen; ik vind het irritanter dat ze altijd in de weg staan te dralen. Ze mogen best kijken wat ik in mijn handen heb hoor. Ik hoop dan altijd maar voor ze dat hun vrouw een beetje een lekker wijf met een goeie smaak is

TO; het interesseert me geen hol als je naast me zou komen staan. Ik wil zelfs nog wel even keuren voor je als ik mijn verbazing (die waarschijnlijk een tel duurt) te boven ben.Ik ook hoor.
Ik zou er echt totaal geen moeite mee hebben en als je een vriend van mij was zou ik nog gerust met je mee gaan ook.

Gewoon omdat ik het fijn vind als iemand de kleding kan dragen waar hij/zij zich prettig in voelt, zelfs als het voor de norm wat ongebruikelijk is.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
quote:lollypopje schreef op 22 april 2016 @ 13:29:

Ik zou er echt totaal geen moeite mee hebben en als je een vriend van mij was zou ik nog gerust met je mee gaan ook.

Gewoon omdat ik het fijn vind als iemand de kleding kan dragen waar hij/zij zich prettig in voelt, zelfs als het voor de norm wat ongebruikelijk is.Het liefst zou ik ook met een vriendin gaan zoals hierboven al geadviseerd maar ik heb geen flauw idee hoe de reacties zijn van een vriendin dus vind dat erg moeilijk. Bedoel stel dat die negatief is dat kan ik het moeilijk ongedaan maken. Dus daarom altijd maar in het geheim helaas.
https://biancaholland.wordpress.com/shoppingtips/

Onderaan staan adressen
Bij H&M, SISSY-BOY, Coolcat en Men At Work in Groningen kun je gendervriendelijk shoppen. Travestiet en/of transseksueel: de medewerkers kijken er niet van op. Een aantal is al vaste klant.

Wil je advies? Prima. Op eigen houtje snuffelen? Ook goed.

Uniek in Europa is Transmissie. Klein atelier in de Am- sterdamse Pijp met bijbehorende webshop waar corri- gerende onder- en badmode voor transgenders te koop is. 'Een vrouw kan niet zomaar een mannenboxershort aan', verduidelijkt eigenaresse Danaë. 'Dan zitten de naden op de verkeerde plaats en sluit hij niet goed aan. Hoe sterker in de schouders je bent, hoe kleiner de maat is die je over je lijf kunt trekken. Ik moet vaak helpen als een klant hier komt passen.'

Van onderbroek met penisprothese tot badpak met vakjes voor nepborsten: ze heeft het allemaal. 'Ik ben me er door de jaren heen bewust van geworden dat sekse en gender in evenveel smaken komen als er mensen zijn. Ieder mens, dik of dun, man of vrouw, zwart, wit, geel of pimpelpaars moet zichzelf durven en kunnen zijn. En een goed passende outfit is het halve werk', zegt Danaë. Haar winkel is te vinden op internet: www.danae.info 'Wie je bent, zeg je zelf!'
http://www.travestie-artikelen.nl/

Wij ontvangen u prive, dus alle rust en privacy is gegarandeerd en wij

zijn gewend aan dames en heren. Bel ons gerust voor een afspraak
http://www.transgendergro ... der-vriendelijke-winkels/
quote:oemiee1234 schreef op 21 april 2016 @ 23:15:

Ik zou dit absoluut helemaal niet fijn vinden als het zon kleine pashokjes zijn met alleen een gordijn. Het idee dat er dan een man zo dicht in de buurt rondhangt terwijl ik zelf zo kwetsbaar halfnaakt daar sta, en het misschien niet merk als jij een glimp van mij opvangt, zou voor mij niet kunnen. En om een bepaalde andere maat vragen en dat jij dat hoort wil ik ook niet. Ik zou als klant gewaarschuwd willen worden op het moment dat ik ga passen, dat er een man in de hokjes zit. Jij wil je travestie beleven maar je moet de schaamte van vrouwen respecteren. Het is een lingeriezaak, voor vrouwen, geen H&M ofzo.

Een travestiet op een vrouwenwc en dat hij je hoort plassen zou ik bijv ook niet aan moeten denken! Zoals al gezegd wordt je kunt ook gewoon bij bijv wehkamp online bestellen en thuis passen! Vrouwen voelen zich ook niet stiekem als ze dat doen dus wil je nou gewoon showen of iets spannends doen?Pfff, lekker kortzichtig. Gewoon zorgen dat je gordijntjes dicht zijn. Wie weet hangt er wel de hele dag een vrouw rond de pashokjes te gluren in de hoop op jouw borsten getrakteerd te worden omdat ze daar opgewonden van wordt. Raak je daar ook zo hysterisch van? Mijn man hangt ook rond de hokjes als ik mij omkleed (ieeeeuuuwwww).
Hmm... Ik mag dus niet seksueel opgewonden raken van lingerie passen in een pashokje... Lastig, want mijn lingerie koop ik voornamelijk voor seks.
Op doordeweekse dagen onder werktijd is het denk ik wel het rustigste. Meest rustig is het denk ik onder schoolkinder-ophaal-tijd en lunchtijd. Maar dat is inderdaad geen wet van meden en perzen. Zaterdagen en koopavonden zijn altijd druk. Mijn ervaring is dat lingeriewinkels in kleinere steden/dorpen of in de kleinere winkelcentra rustiger zijn als midden in de grote steden.

Ik zou een man in de winkel of het pashokje totaal geen probleem vinden. Ik zou er eerlijk gezegd wel even raar van opkijken, maar niet in een negatieve manier! Overigens zou ik als ik een vriend had die dit zou willen ook met plezier meegaan! Dus waarom pols je niet eens rustig bij je vriendinnen? Stel eens een 'neutrale' vraag over travestie of begin er eens naar aanleiding van een media onderwerp (hier op viva gaat het tegenwoordig vaak over she-males) er een gesprek over. Kun je aan de hand daarvan altijd eens peilen of ze mee zouden willen of niet.

Ik hoef zelf nooit te wachten op pashokjes, maar ik heb dan ook een pest hekel aan drukte en mijd drukke winkels en tijden zelf ook...
quote:clubmedfan schreef op 22 april 2016 @ 13:46:

[...]

Pfff, lekker kortzichtig. Gewoon zorgen dat je gordijntjes dicht zijn. Wie weet hangt er wel de hele dag een vrouw rond de pashokjes te gluren in de hoop op jouw borsten getrakteerd te worden omdat ze daar opgewonden van wordt. Raak je daar ook zo hysterisch van? Mijn man hangt ook rond de hokjes als ik mij omkleed (ieeeeuuuwwww).
Wie weet is de verkoopster lesbisch!
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Niet teruggelezen maar kun je,als je je ergert aan nieuwsgierige kijkers of aan mensen die vragen gaan stellen, niet gewoon vrolijk die zaak binnenhuppelen en een verkoopster vragen of ze je een beetje op weg kan helpen omdat je lingerie nodig hebt voor een verkleedfeestje of vrijgezellenfuif? Niemand die dan nog rare vragen stelt, ze wensen je hooguit veel plezier.
verba volant, scripta manent.
Ken je mariposa al to?
Mss kun je ook eerst bij n winkel gaan shoppen waar ze wel bh's en dergelijke hebben, maar ook kleding voor zowel mannen als vrouwen hebben, en er dus ook mannen naar de pashokjes gaan.

B.v. de h en m. Daar verkopen ze bh's maar hebben ze ook mannenkleding, en zijn er ook mannen in de pashokjes.

En kun je eventueel ook nog een broek o.i.d. meenemen om te passen en de bh daartussen verstoppen met meenemen naar de hokjes.
Niet dat ik vind dat je t moet verstoppen trouwens, maar omdat je aangeeft t spannend te vinden. Dan is dat als eerste x mss makkelijker. Lijkt me zelf minder eng dan meteen n winkel vol vrouwen in te gaan waar ze enkel lingerie verkopen.

Een klein opstapje om te beginnen zeg maar.
quote:richelle1 schreef op 22 april 2016 @ 15:07:

Niet dat ik vind dat je t moet verstoppen trouwens, maar omdat je aangeeft t spannend te vinden. Dan is dat als eerste x mss makkelijker. Lijkt me zelf minder eng dan meteen n winkel vol vrouwen in te gaan waar ze enkel lingerie verkopen.

Een klein opstapje om te beginnen zeg maar.Dat is idd wel een goed idee om mee te starten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven