Mode & Beauty alle pijlers

BH passen in Hunkemöller als man vervolg

21-04-2016 22:38 154 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een half jaar geleden heb ik BH's en lingerie gepast na sluitingstijd in een Hunkemöller filiaal. Ik ben parttime travestiet. (Ik zie er verder gewoon uit als een man en wil dat ook graag zo houden. Dit is iets wat ik af en toe binnenshuis doe en verder weet niemand er van.)

Sindsdien nooit meer iets gekocht maar wil nu graag een zwarte kanten bh kopen die bij een jarretelgordel past die ik toen gekocht heb. Passen vind ik belangrijk omdat mijn ervaring is dat de maat erg kan afwijken bij bh's bij mij.

Een half jaar terug ben ik aan de andere kant van het land geweest en dat vond ik wat ver. Ook heb ik gelezen dat sommige mannen het gewoon tijdens openingstijden kopen en ook passen. Dus wil graag onderzoeken of dat kan.

Ik heb een aantal winkels gebeld met deze vraag en de meeste zijn heel positief, passen etc is geen enkel probleem. 1 winkel vond het geen goed plan, de rest wel. (Een stelde zelfs voor om op zaterdag te komen, maar dat lijkt mij wat extreem druk)

Nu de praktijkvragen:

- hoe zou je reageren als er een man naast je in het pashokje staat? (En er dus in gaat wat dus wel gezien zou kunnen worden door iemand in de winkel)

- hoe druk is een gemiddelde winkel? Volgens de verkoopsters kon ik het beste ma-di-wo komen maar ik was van de week in een willekeurig winkelcentrum en het is aardig druk op die dagen... volgens een verkoopster kan je het ook niet echt voorspellen. Maar zaterdag lijkt mij extreem druk? Idem voor koopavonden?

- Moet je vaak wachten voor het pashokje? Geen idee hoeveel er zijn?

- andere tips?

Natuurlijk kan ik ook op internet kopen maar ben dat stiekeme gedoe zat en vind het ook wel spannend.

Graag jullie advies en/of tips
quote:Vogelaarster schreef op 23 april 2016 @ 12:39:

Ik schaam me ook totaal niet. Het is gewoon privé. Rare conclusie. Mannen loeren op een vervelende manier dus is de vrouw onzeker over haar lichaam etc. Haha, koekoek!

Die verveelde mannen zijn er ook, zeker. Ga lekker buiten vervelen denk ik dan. Het winkelpersoneel zou er wat van moeten zeggen.

Maar zoals door meerderen hier aangegeven, zijn er ook mannen die gluren. Zelfs door het kiertje van het gordijn heen. Die met een bepaalde blik je aankijken, soms zelfs een goedkeurende blik geven. Lazer op! Walgelijke mannetjes zijn het. En daar heb ik het over. En daar zijn er veel van.

Maat als het privé is, dan zeg je dus eigenlijk dat het ook te privé is als er een vrouw naast je staat een BH uit te zoeken (serieuze vraag)? Dat je het liefst de zaak voor je alleen hebt?

Ik heb echt nog ooit glurende mannen in de lingeriezaak gezien. Wel dat ze verveeld of opgelaten kijken; maar daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Mijn hobby is het ook niet om te shoppen.
quote:Vogelaarster schreef op 23 april 2016 @ 12:04:

[...]

Niet als ze op zoek zijn naar een aankoop voor hun vriendin/vrouw natuurlijk.

Wel als ze mee naar binnen komen en zich afzijdig houden van hun eigen vrouw, en op het gemak gaan kijken naar de andere vrouwen in de winkel, die naar lingerie op zoek is.

Zo'n kerel heeft er niks te zoeken.

Maar zijn die mannen er zoveel als dat jij denkt dat ze er zijn?

Ik was vanmiddag toevallig in de Hunkemöller en ik heb even geteld. Ik zag 4 mannen. Waarvan er 3 achter hun vrouw aanliepen, deze bekeken samen een aantal setjes. Bij alle drie de stellen hield de man af en toe wat omhoog, soms hield de vrouw wat voor en vroeg ze waarschijnlijk iets in de trant van "Wat vind je hier van?" Vervolgens gingen de vrouwen passen, de mannen bleven buiten het pashokje en werden zo nu en dan naar binnen gefloten om (waarschijnlijk) hun mening te geven. Daarnaast was er één man zonder vrouw. Hij vroeg iets aan een medewerkster die hem vervolgens geholpen heeft aan wat setjes.

Natuurlijk was dit één moment, maar in dit geval heb ik geen man gezien die "Als ze mee naar binnen komen en zich afzijdig houden van hun eigen vrouw, en op het gemak gaan kijken naar de andere vrouwen in de winkel." Dus gebeurd dit wel zo vaak als jij denkt? Of heb je dit één keer gezien?
Ik heb niet het hele topic gelezen dus excuses als mijn reactie uit de toon valt. Ik vind het goed als mannen bh's gaan dragen. Het valt mij op dat er zo veel mannen met borsten zijn. Ik zie nogal eens hardlopers met hun handen hun borsten vasthouden want ja dat doet pijn dat heen en weer geschud. Ja ook wel aan mijn ogen die deinende mannentieten. Ik vind overigens ook dat overal waar het verboden topless zonnen/zwemmen is voor vrouwen dat dat ook moet gelden voor mannen met borsten.

Dus ja to mag van mij naar de hunkemuller voor een sportbh en bovenstukje voor het zwembad.
quote:Faranya schreef op 23 april 2016 @ 18:04:

[...]

Maar zijn die mannen er zoveel als dat jij denkt dat ze er zijn?

Ik was vanmiddag toevallig in de Hunkemöller en ik heb even geteld. Ik zag 4 mannen. Waarvan er 3 achter hun vrouw aanliepen, deze bekeken samen een aantal setjes. Bij alle drie de stellen hield de man af en toe wat omhoog, soms hield de vrouw wat voor en vroeg ze waarschijnlijk iets in de trant van "Wat vind je hier van?" Vervolgens gingen de vrouwen passen, de mannen bleven buiten het pashokje en werden zo nu en dan naar binnen gefloten om (waarschijnlijk) hun mening te geven. Daarnaast was er één man zonder vrouw. Hij vroeg iets aan een medewerkster die hem vervolgens geholpen heeft aan wat setjes.

Natuurlijk was dit één moment, maar in dit geval heb ik geen man gezien die "Als ze mee naar binnen komen en zich afzijdig houden van hun eigen vrouw, en op het gemak gaan kijken naar de andere vrouwen in de winkel." Dus gebeurd dit wel zo vaak als jij denkt? Of heb je dit één keer gezien?Dit komt behoorlijk overeen met mijn beeld. Soms zie ik mannen bij de pashokjes of net daarvoor verveeld met hun telefoon spelen. Het aantal mannen dat ik heb zien kijken/gluren/flirten in een lingeriezaak is echt op 1 hand te tellen. En vaak in het bijzijn van een vrouw waardoor ik eerder begrip en medelijden kreeg...
Zou het ook zo zijn dat jongere vrouwen hier minder problemen mee hebben? (Bedoel dan uiteraard geen tienermeisjes) of zit ik helemaal mis?
Waarmee?
quote:Tijdschriftenverslindster schreef op 24 april 2016 @ 20:57:

Waarmee?Met het zien van een man die de pashokjes in gaat. Misschien zijn ze ruimdenkender?
quote:ghill80 schreef op 24 april 2016 @ 20:49:

Zou het ook zo zijn dat jongere vrouwen hier minder problemen mee hebben? (Bedoel dan uiteraard geen tienermeisjes) of zit ik helemaal mis?Geen idee, misschien moet je een poll plaatsen?
Ik ben 35 voor je statistieken.
quote:ghill80 schreef op 24 april 2016 @ 22:04:

[...]

Met het zien van een man die de pashokjes in gaat. Misschien zijn ze ruimdenkender?Dat denk ik niet. Heeft m.i. meer met opvattingen dan met leeftijd te maken.
Ik heb de knoop doorgehakt, mede dankzij dit topic. Over 2 weken ga ik op woensdag (begin van de middag) een zwarte kanten BH kopen en passen.

Volgens mij is er geen touw aan vast te knopen hoe druk het is (redelijk grote stad) maar ik ga het gewoon doen. Erg eng! Hopelijk is het niet te druk.
Wat spannend! Ik hoop dat je iets leuks vindt.

Laat je weten hoe het is gegaan?
quote:Annelaure schreef op 10 mei 2016 @ 22:14:

Wat spannend! Ik hoop dat je iets leuks vindt.

Laat je weten hoe het is gegaan?Ja doe ik zeker
Knap dat je gaat. Succes en zoek wat moois uit!
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 10-05-2016 23:42
Reden: ongepast & op de man
% gewijzigd
The chains on my mood swing just snapped. Run.
Ochtenden zijn vaak rustiger, maar veel succes TO. Ik hoop dat je wat moois vindt!
Silence is golden. Duct tape is silver.
Wat leuk om te lezen dit (meteen ook even het oude topic gelezen) .

Ik snap het probleem niet zo, mij maakt het echt niet uit of er een man in het hokje naast me een bh past of dat er een man op z'n vrouw zit te wachten bij de pashokjes, zie het verschil niet zo. Voel me dan echt niet bedreigd/bekeken oid. Moeten dan alle mannen de winkel uitgebannen worden oid? Sterker nog, ik heb liever dat iemand in het hokje naast me naar zichzelf in de spiegel staat te kijken dan dat iemand mij begluurd Heb zelf nog nooit meegemaakt dat iemand door het gordijntje liep te gluren (of hij/zij moet wel heel sneaky zijn geweest), wel dat mannen nieuwsgierig kijken wat voor setje in je handen hebt. Ik ga bij een unisexwinkel ook weleens wat passen op de mannenverdieping omdat de paskamers daar niet zo druk zijn, dan sta ik technisch gezien ook achter een gordijntje tussen de kerels. Andersom zie ik het ook weleens, mannen die kleding passen bij de dameskleedkamers, die zijn vaak met hun vriendin mee en dan moeten ze beiden wat passen, dus gaan ze in dezelfde rij staan. Sta ik technisch gezien ook halfnaakt naast een vreemde vent met een klein tussenschotje ertussen. Maakt mij echt niet uit. Moet het dan erg gevonden oid omdat TO dameslingerie past ipv een spijkerbroek? Snap dat zelf niet zo.

Eigenlijk ook raar dat er zo'n taboe zit op mannen die vrouwenondergoed willen dragen, er zijn zat dames die ook weleens herenkleding/ondergoed dragen omdat ze baggy mooi vinden of een herenboxer lekker vinden zitten. En vroeger droegen vrouwen niet eens broeken, alleen rokken en jurken.. waarom is het dan een probleem als een man een rok of jurk draagt? Mij maakt het niet uit hoor, als je er gelukkig van wordt, waarom niet?
Hoe doen 'jullie' dat eigenlijk? Zoek ik eerst 4 leuke bh's uit en ga dan pas naar het pashokje of kies je er 1 en assisteert de verkoopster en haalt zij nieuwe? Mss een domme vraag??
Bij Livera (Hunkemöller kom ik bijna nooit) zoek ik alles uit en sleep alles in meerdere maten mee naar een pashokje. Bij lingerie speciaalzaken vertel ik de verkoopster wat ik zoek en wacht tot zij met iets leuks komt.
quote:sophiax schreef op 14 mei 2016 @ 02:06:

Bij Livera (Hunkemöller kom ik bijna nooit) zoek ik alles uit en sleep alles in meerdere maten mee naar een pashokje. Bij lingerie speciaalzaken vertel ik de verkoopster wat ik zoek en wacht tot zij met iets leuks komt.Zo doe ik het ook.
Wat leuk! Heel veel plezier!
Wat raden jullie in mijn geval aan?
Ik weet niet hoe je jarretelgordel er uit ziet. Sowieso zullen ze waarschijnlijk niet meer iets hebben dat uit de collectie komt. Je zou hem kunnen meenemen om te vergelijken. En anders is een wat neutralere bh altijd handig.

Als je trouwens al wat op het oog hebt en een idee van de maat, zou je hem online kunnen bestellen en bij die winkel kunnen laten bezorgen en daar passen. Want ik loop er nog wel eens tegenaan dat ze dan net niet hebben wat ik zoek.

Laat je weten hoe het is gegaan?
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Voor mezelf vind ik het handig als ik al een aantal BH's meeneem in het pashokje, dan kan ik alvast verschillende opties passen. Anders sta je steeds zo te wachten op een verkoopster die tijd heeft.

Maar ik heb wel een hekel aan passen, dus dat wil ik zo snel mogelijk achter de rug hebben.
Gewoon leuke bh's zoeken en veel verschillende maten meenemen het pashokje in. Ik denk dat je grootste probleem gaat zijn om de juiste omvangsmaat te vinden. Geen idee tot hoe groot die gaan en wat jouw bouw is. Als man heb je minstens 90 nodig lijkt mij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven