Mode & Beauty alle pijlers

Bohemen chique dress code..

14-03-2015 20:34 72 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi ladies,

Ik heb dit voorjaar een bruiloft met het thema 'Bohemian chique'. Hoewel het geen strenge dress code is, is het wel leuk om mijn outfit in dit thema te doen. Vandaag heel de dag geshopt en met lege handen thuis gekomen, en ook op internet vind ik het net niet. Wie kan me helpen met merken, voorbeelden en tips?
Zelfs het eten van een olifant gaat hapje voor hapje...
Bohemian is toch gewoon hippie / Ibiza style?

Misschien vind je meer als je daarop googlet.

Fladderrokken, fladderblouses/tunieken. Franje, heel veel kettingen en armbanden. Bandje om je hoofd of kettinkje. Flaphoed.
Online: ibizamode.nl
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Bij Zara hebben ze nu ook veel jaren '70 geïnspireerde dingen hangen, en nog meer in de webshop.

Die derde vind ik heel mooi, kleur misschien niet zo handig op een bruiloft.
Bohemian is helemaal hip. Ik heb al 2 poncho's in bohemian stijl gemaakt (in opdracht) voor mensen die naar een themafeest/trouwerij gingen. Ik hou er wel van!
quote:Gatti schreef op 15 maart 2015 @ 10:10:

Die derde vind ik heel mooi, kleur misschien niet zo handig op een bruiloft.Inderdaad, kleur niet zo gepast, maar als het Zara prijzen zijn zou TO nog kunnen overwegen om het zelf te verven.
Wat dingen van Mango:

Die onderste is wel mooi!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Kanten jurkje van Zara, Mango, H&M of wat chiquer, Esprit misschien? Dan met duidelijk aanwezige sieraden (goud, koper, roze etc hangt nu veel in de winkels!) en een leuk sandaaltje ofzo eronder? En bloemen of bandje in je haar! Als je lang haar hebt, kun je lekker los met vlechten enzo.

Ik snap wel dat het voor jou snel casual overkomt, het is vaak wat lossere kleding die lekker floddert. En geen pumps, stepsjurkjes en dat soort dingen. Maar zou dat ook niet zijn wat het bruidspaar wil, als ze deze stijl als dress code neerzetten?
There are only two ways to live your life. One is like nothing is a miracle, the other is like everything is - Albert Einstein
Wauw!! Goede suggesties en leuke, niet al te dure winkels worden hier genoemd. Zara, mango, ik ga eens lekker online shoppen daar!

Vriendin van me zei dat wit best kon, als je het pinot met veel kleurrijke accesoires.. Wat is jullie mening? Ik vind het tricky.
Ik vind wit ook tricky, zeker als 't een kanten jurkje wordt.
Wit niet doen en andere té lichte tinten liever even overleggen met de bruid.
quote:chatcat86 schreef op 16 maart 2015 @ 08:55:

Wauw!! Goede suggesties en leuke, niet al te dure winkels worden hier genoemd. Zara, mango, ik ga eens lekker online shoppen daar!

Vriendin van me zei dat wit best kon, als je het pinot met veel kleurrijke accesoires.. Wat is jullie mening? Ik vind het tricky.Ik zou wit niet doen, zelfs niet als de bruid het ok vindt. Dan zou ik nog eerder overwegen om een niet al te duur jurkje zelf te verven in een andere kleur.
Ik zou wit ook niet doen en zeker niet in dit geval. Als zij het bohemian thema echt doorvoeren, heeft ze zelf misschien ook een wat minder 'standaard' bruidsjurk (waarschijnlijk geen prinsessenjurk in elk geval) en dan lijkt het wel veel op elkaar.

Een lichte tint (lichtroze, beige, lichtgrijs) vind ik in dit thema wel kunnen.
There are only two ways to live your life. One is like nothing is a miracle, the other is like everything is - Albert Einstein
Dat eerste jurkje is echt leuk en vooral ook voor een feest.

Bij de H& M haal je van die mooie bloemenslingers voor in je haar of om je pols.

Verder haal je Bohemian in kleine winkeltjes in steden.
Misschien kun je nog kijken bij SPS superstar, die hebben vaak ook wel gehaakte kleedjes met een glamour touch.
Als je een gehaakt / kanten jurkje zoekt:

Vanmorgen op de markt in Baarn waren ze te kust en te keur. En echt mooie.

Ook wijde echt zijden jurkjes met een roezel onderaan in pasteltintjes.
Vorig jaar voorjaar kon je je bij de Primark begraven in de boho jurkjes. Het gaat eigenlijk vooral om het afstijlen. Draag in ieder geval iets fladderigs, niets nauwgesloten. En zeker geen wit! Het mag dan wel geen super traditionele bruiloft zijn, maar dat zou ik echt niet doen.

Laat je haar losje op steken, leuk bandje om je hoofd, los sjaaltje om, veel armbanden om. Dan kom je al een heel eind.
Woohoooo! Geslaagd!

Geen idee of het plakken lukt.. En geen idee hoe ik dit ga combineren? Tips anyone? Again?

Aanbevolen producten van Zalando NAF NAF-KORIE - Korte jurk - bleached aqua

https://www.zalando.nl/na ... iljurk-na521c09y-k11.html
Mooie kleur! Ik zou het combineren met bruine/gouden sieraden, en een sandaal van bruin of cognac leer, denk ik!
Leuk! Inderdaad combineren met bruine/gouden accessoires.
Online.

Veertjes doen het altijd goed.

Als je niet in de winkel kunt slagen dan kun je op Etsy.com kijken. Daar komen deze plaatjes ook vandaan.

http://www.ebay.com/sch/J ... lue+feather&rt=nc&LH_FS=1

Je moet wel rekenen op een week of 3 voordat je het ontvangt.
Oeh, leuke suggesties idd!!

Ik zoek vooral ook tips voor schoenen en vest om het mee te combineren.. De bruiloft is 15 mei, dus mooi weer niet gegarandeerd...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven