Mode & Beauty alle pijlers

Borstvergroting 19 jaar

08-11-2013 17:30 151 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben 19 jaar en denk al een tijdje na over een borstvergroting.

Is er iemand die dit ook op jonge leeftijd heeft laten doen? (Voor het krijgen van kinderen) en zouden deze mensen hun ervaringen met mij kunnen delen? Zou mij erg helpen een beslissing te maken!

P.s. Ik zoek niet naar opmerkingen als 'onzekerheid gaat wel over' etc, wil graag ervaringen van mensen weten (geen meningen over wat ik wel of niet moet doen)

Alvast bedankt!
Helaas worden er nog steeds implantaten gebruikt waar vrouwen ziek van worden

http://www.nu.nl/gezondhe ... ing-risico-bekend-is.html
quote:sabbaticalmeds schreef op 08 november 2013 @ 22:03:

Maar misschien moeten we er eens wat feiten bijhalen.

25% van de vrouwen die hun borsten hebben laten vergroten hebben 2 jaar na de operatie nog steeds pijnklachten die slecht behandelbaar blijken.

http://mens-en-gezondheid ... eilijk-te-behandelen.htmlWat probeer je nu precies te bewijzen? TO vraagt hier helemaal niet om. Ze vraagt om ervaringen en die heb jij gewoon niet. Lees anders de OP nog een keertje door.
quote:-sophie- schreef op 08 november 2013 @ 22:07:

[...]

Ja ik heb een consult gehad en dit zou het 'probleem' inderdaad oplossen. De arts zei dat de implantaten qua vorm aangepast kunnen worden en op maat gemaakt kunnen worden.Vraag voor de zekerheid nog een second opinion bij een tweede of zelfs een derde chirurg.
quote:wendy7474 schreef op 08 november 2013 @ 21:09:

Ach, wie houd je nu voor de gek? Die beslissing heb jij allang genomen.

Succes, ik hoop van harte dat je er geen spijt van krijgt.Beetje een vreemde reactie.. De beslissing is nog lang niet genomen vandaar dat ik op dit forum zit ;) bedankt dat zal wel goed komen
quote:sabbaticalmeds schreef op vrijdag 08 november 2013 22:03 Maar misschien moeten we er eens wat feiten bijhalen.

25% van de vrouwen die hun borsten hebben laten vergroten hebben 2 jaar na de operatie nog steeds pijnklachten die slecht behandelbaar blijken.

<a href="http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/sek ... delen.html" class="link">http://mens-en-gezondheid ... eilijk-te-behandelen.html</a>

Tuurlijk. Daarom ben ik ook eerlijk mbt mijn ervaring. Bij mij is de operatie zelf echt perfect verlopen, na de operatie ook geen pijn. Na een week reed ik al voorzichtig auto, oke word afgeraden maar ik ben nogal koppig en na 1,5 week was ik weer aan het werk (kantoorwerk) de eerste dagen had ik wel hulp nodig om uit bed te komen want ik kwam niet overeind en tijdens het opstaan in het begin heb ik wel wat tranen gelaten want eerste dagen deed dat zeer. Maar eerlijk gezegd heb ik maar 4 dagen pijn gehad en verder niet. Littekens zijn mooi zie je bijna niet en borsten zijn mooi.

Maaaaaaaar mijn linkerborst bijv is heel gevoelig. Merk het niet als ik een bh aan heb oid maar als 'iemand' aan mijn linkerborst zit tijdens de seks of iets krijgt diegene echt een lel haha want dat doet bij mij dus wel pijn. En het gevoel in mijn linker tepel is minder en daaromheen juist heel gevoelig. Maar dat hoor je idd vaker. Vriendinnen hebben er ook last van, een aantal dan. Maar alsnog geen spijt, zou het zo weer doen dat wel

Maar hou er rekening mee TO
.
Bij vrouwen met een borstvergroting wordt borstkanker later ontdekt waardoor overlevingskansen afnemen

http://www.medicalfacts.n ... anker-na-borstvergroting/
quote:fanvanagathachristie schreef op 08 november 2013 @ 22:10:

[...]

Vraag voor de zekerheid nog een second opinion bij een tweede of zelfs een derde chirurg.Ja ga ik doen! Volgende week een afspraak bij een chirurg in een ziekenhuis. Is natuurlijk wat anders dan een privekliniek qua advies denk ik zelf. Ook al met de huisarts over gepraat en mogelijk nog een 3e consult ergens anders. Ben ook erg blij dat mijn vader er kritisch over is en overal met me mee naar toe gaat.
Het is de vraag of TO deze informatie allemaal krijgt aangereikt als mogelijke client. Toch is het belangrijk dat ze weet wat de risico's zijn. Hier het rapport van de gezondheidsraad over implantaten met siliconen en de autoimmuunreactie

http://www.gezondheidsraad.nl/sites/def ... /9916N.PDF

Nog maar even voor jouw agatha, de gezondheidsraad.
quote:deetje83 schreef op 08 november 2013 @ 21:44:

Ik was 18 toen ik mijn borsten liet vergroten......ze waren klein maar vooral erg lelijk van vorm. Nu vind ik dat ik prachtige borsten heb en heb er geen moment spijt van. Ze zien er erg natuurlijk uit. Ik heb anatomisch gevormde protheses met gelvulling in druppelvorm waarmee ik ook borstvoeding kan geven. Ik ben nu 30 en geen problemen tot nu toe. Ik heb er 4500 euro voor betaald.Bedankt voor deze reactie!
quote:sabbaticalmeds schreef op 08 november 2013 @ 22:08:

Helaas worden er nog steeds implantaten gebruikt waar vrouwen ziek van worden

http://www.nu.nl/gezondhe ... ing-risico-bekend-is.htmlSingh wordt naar eigen zeggen... Ja ja. Geen onderzoek, geen dossiers zoals rondom het PIP verhaal. Weer een verhaal van 1 vrouw waarop door niemand een reactie is gegeven op dit bericht.
En ook de succesverhalen hier moeten nog maar afwachten hoe hun verhalen over 10, 20 of 30 jaar zijn. De borstvergroting is vanaf de jaren 80 echt in opkomst, dat betekent dat er nog geen of amper lange termijn ervaringen zijn.
quote:sabbaticalmeds schreef op 08 november 2013 @ 22:16:

Het is de vraag of TO deze informatie allemaal krijgt aangereikt als mogelijke client. Toch is het belangrijk dat ze weet wat de risico's zijn. Hier het rapport van de gezondheidsraad over implantaten met siliconen en de autoimmuunreactie

http://www.gezondheidsraad.nl/sites/def ... 916N.PDFIk kreeg die wel. Zowel de positieve als de negatieve.
quote:sabbaticalmeds schreef op 08 november 2013 @ 22:16:

http://www.gezondheidsraad.nl/sites/def ... 16N.PDFHeb inderdaad al wat onderzoeken gelezen van radboud e.d. Zal hier ook naar kijken dankje
Ik denk dat het overgrote deel van meiden die op hun 19/20ste ontevreden waren over hun borsten zijn op hun 26ste er wel heel gelukkig mee zijn. En dat zonder operaties en levenslange risico's, gewoon omdat ze van hun lijf zijn gaan houden.
quote:fanvanagathachristie schreef op 08 november 2013 @ 22:17:

[...]

Singh wordt naar eigen zeggen... Ja ja. Geen onderzoek, geen dossiers zoals rondom het PIP verhaal. Weer een verhaal van 1 vrouw waarop door niemand een reactie is gegeven op dit bericht.Dus jouw "eigen verhaal" is wel relevant en dit verhaal niet?
quote:sabbaticalmeds schreef op 08 november 2013 @ 22:18:

En ook de succesverhalen hier moeten nog maar afwachten hoe hun verhalen over 10, 20 of 30 jaar zijn. De borstvergroting is vanaf de jaren 80 echt in opkomst, dat betekent dat er nog geen of amper lange termijn ervaringen zijn.Niet waar. Zoals ik al eerder zei, de protheses hebben er bij mij 26 jaar ingezeten en met mij zijn er heel veel vrouwen die in de jaren 80 geopereerd zijn ook tot volle tevredenheid.
quote:sabbaticalmeds schreef op 08 november 2013 @ 22:20:

[...]

Dus jouw "eigen verhaal" is wel relevant en dit verhaal niet?Ja.
Ja, mijn verhaal is relevant, want daar vroeg TO om.
quote:Anna37 schreef op 08 november 2013 @ 22:20:

Ik denk dat het overgrote deel van meiden die op hun 19/20ste ontevreden waren over hun borsten zijn op hun 26ste er wel heel gelukkig mee zijn. En dat zonder operaties en levenslange risico's, gewoon omdat ze van hun lijf zijn gaan houden.

Dat denk ik ook, maar dat wil TO niet horen.

Mijn borsten zijn van rond, naar volbolrond naar theezakjes gegaan en altijd vond mijn man ze mooi. Nu zijn ze weer boller rond, maar dat komt doordat ik ook weer boller rond ben.

Snijden in een gezond lichaam en bewust de risico's aangaan, omdat de borsten dan in bikini mooier ogen (met kleren niet eens van belang) vind ik ook erg zonde. Zonde van je lichaam, zonde van hoe je nu over jezelf denkt en zonde van het geld.

Maarja.. dat zeg ik allemaal niet, want dat wil TO niet horen. Die wil ervaringen. En ik heb geen ervaring met vergrotingen. Alleen met het feit dat je jezelf erg kunt focussen op een deel van je lichaam wat je niet mooi vindt. 10, 20 en 30 jaar later zie je jezelf op foto's terug en vraag je je af waar je je druk over maakte.
Later is nu
Succes hoor Sophie met maken van een keuze. Ik heb er destijds ook heel zorgvuldig over nagedacht. Toen had je nog niet eens internet. Dat heeft de keuze achteraf gezien misschien makkelijker gemaakt. Het is ook goed dat je via internet beter toegang hebt tot allerlei soorten informatie, ook de risico's.
Je zegt net zelf dat een "eigen verhaal" maar een eigen verhaal is en geen geobjectiveerd onderzoek. Welnu die heb ik ook geplakt, het rapport van de gezondheidsraad en het onderzoek over pijn bijvoorbeeld. Jouw ervaring is jouw ervaring, jij kan TO niet garanderen dat zij niet ziek wordt van haar BVG

Er is een risico, en dat risico is beslist niet verwaarloosbaar. Er is ook een hoop niet onderzocht, dus niet alle risico's zijn gekwantificeerd. Dat moet je je heel goed realiseren als je op je 19e je vanwege cosmetische redenen wilt laten opereren.
quote:Dreamer schreef op 08 november 2013 @ 22:28:

[...]

Dat denk ik ook, maar dat wil TO niet horen.

Mijn borsten zijn van rond, naar volbolrond naar theezakjes gegaan en altijd vond mijn man ze mooi. Nu zijn ze weer boller rond, maar dat komt doordat ik ook weer boller rond ben.

Snijden in een gezond lichaam en bewust de risico's aangaan, omdat de borsten dan in bikini mooier ogen (met kleren niet eens van belang) vind ik ook erg zonde. Zonde van je lichaam, zonde van hoe je nu over jezelf denkt en zonde van het geld.

Maarja.. dat zeg ik allemaal niet, want dat wil TO niet horen. Die wil ervaringen. En ik heb geen ervaring met vergrotingen. Alleen met het feit dat je jezelf erg kunt focussen op een deel van je lichaam wat je niet mooi vindt. 10, 20 en 30 jaar later zie je jezelf op foto's terug en vraag je je af waar je je druk over maakte.Ik heb ook foto's van voor en na de operatie. En nog steeds ben ik blij dat ik de voor mij de goede keuze heb gemaakt om door het leven te gaan met borsten ipv zonder.
Dat is precies de ervaring die ik ook heb Dreamer -op mijn 19de ontevreden, en later helemaal tevreden en niet anders meer willen-, en daarom zet ik het eigenwijs toch lekker neer
Fanvan AC, gelukkig dat je jezelf mooi vindt zoals zoals je nu bent. Ik denk dat de kans groot was geweest dat je dat ook had gevonden als je niet was geopereerd.
quote:sabbaticalmeds schreef op 08 november 2013 @ 22:30:

Je zegt net zelf dat een "eigen verhaal" maar een eigen verhaal is en geen geobjectiveerd onderzoek. Welnu die heb ik ook geplakt, het rapport van de gezondheidsraad en het onderzoek over pijn bijvoorbeeld. Jouw ervaring is jouw ervaring, jij kan TO niet garanderen dat zij niet ziek wordt van haar BVG

Er is een risico, en dat risico is beslist niet verwaarloosbaar. Er is ook een hoop niet onderzocht, dus niet alle risico's zijn gekwantificeerd. Dat moet je je heel goed realiseren als je op je 19e je vanwege cosmetische redenen wilt laten opereren.Ik hoef TO ook die garantie niet te geven. Ze vroeg om ervaringen en die heb ik, een zeer positieve. Meer niet. En natuurlijk zijn er risico's, maar die zijn er met iedere operatie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven