Capsule wardrobe
dinsdag 9 februari 2021 om 12:23
Wie heeft er een capsule wardrobe?
Ik zou er graag een hebben maar ik weet niet waar te beginnen, ondanks de vele blogs hierover.
Het grootste probleem (wat een luxeprobleem), is welke kleuren ik moet kiezen. Zwart en wit in ieder geval.
Verder staan alle kleuren blauw mooi. Helderrood en ook veel soorten groen. Donkerpaars. Maar die kleuren onderling vind ik niet mooi te combineren. Blauw en rood, blauw en groen.
Ik zou graag alle kleuren met elkaar kunnen mixen maar is dat haalbaar?
Hoe hebben jullie het aangepakt en welke kleuren mixen jullie met elkaar?
Ik zou er graag een hebben maar ik weet niet waar te beginnen, ondanks de vele blogs hierover.
Het grootste probleem (wat een luxeprobleem), is welke kleuren ik moet kiezen. Zwart en wit in ieder geval.
Verder staan alle kleuren blauw mooi. Helderrood en ook veel soorten groen. Donkerpaars. Maar die kleuren onderling vind ik niet mooi te combineren. Blauw en rood, blauw en groen.
Ik zou graag alle kleuren met elkaar kunnen mixen maar is dat haalbaar?
Hoe hebben jullie het aangepakt en welke kleuren mixen jullie met elkaar?
vrijdag 5 maart 2021 om 10:16
Lastig hè, broeken. Ik heb nu een ontzettend fijn katoenen paperbag-model gevonden in kaki. Zit heerlijk, fijn straks voor de wat warmere maanden. En staat superleuk met wedges of sandaaltjes.
Ik heb ook een nieuwe pantalon van viscose liggen waar ik nog een beetje over twijfel omdat hij snel kreukt en dus gestreken zal moeten worden. De kleur is wel echt prachtig: een vergrijsd mintgroen.
Ik had het van tevoren niet bedacht, maar het lijkt erop dat deze kleur komend seizoen 'in' is en hij past toevallig heel erg bij wat ik al heb liggen en graag draag. Dus ik denk dat ik voorlopig toch in de groentinten blijf.
En verder heb ik net een waanzinnige jaren 70-blouse besteld op Etsy. Zachtbeige, met een enorme kraag met kanten randje.
Ik heb ook een nieuwe pantalon van viscose liggen waar ik nog een beetje over twijfel omdat hij snel kreukt en dus gestreken zal moeten worden. De kleur is wel echt prachtig: een vergrijsd mintgroen.
En verder heb ik net een waanzinnige jaren 70-blouse besteld op Etsy. Zachtbeige, met een enorme kraag met kanten randje.
vrijdag 5 maart 2021 om 10:23
Maar hier is het denk ik het model van de jas dat de mouwen kort vallen, toch? Kan natuurlijk nog steeds dat je dat niet prettig vindt, maar ik zie er wel aan dat het zo kort hoort te vallen.maxi14 schreef: ↑03-03-2021 21:32Ik zou maar wat graag investeren in wat goede basics zoals van Reiss of de merken die op Perfectly basics staan, maar dat wordt hem helaas niet....te kort.
Zag een prachtige jas van Reiss, maar dat zie je dat model op de foto met mouwen die ver boven d’r pols eindigen en dan kan ik alleen maar diep zuchten (want ik ben nog langer dan dat model)![]()
vrijdag 5 maart 2021 om 10:41
Ja, ik denk het ook. Ik zou dan zelf de mouwen van mijn trui eronderuit laten komen, maar dat ben ik. Voor mij zouden die mouwen trouwens precies lang genoeg zijn, ik ben niet zo groot. Dat heb ik ook met 'culottes'. Bij modellen vind ik ze dan te kort maar bij mij zitten ze dan precies goed.
Ik heb net mijn Agnès b wollen jas opgehaald. Ik kan wel janken van geluk want hij is helemaal perfect. Hele mooie zachte merinowol en er zit geen pluisje of bolletje aan. Volgens mij is het eigenlijk een vest (zo werd het ook verkocht) maar voor mij is dit de perfecte tussenjas. En hij is heel lang, valt bijna op mijn enkels, heerlijk!
In het verleden echt wel rommel opgestuurd gekregen toen het nog United Wardrobe was maar sinds het Vinted is, op 1 ding na, allemaal in zeer goede staat.
vrijdag 5 maart 2021 om 10:55
Oh wat super zeg!Lady_Day schreef: ↑05-03-2021 10:41Ik heb net mijn Agnès b wollen jas opgehaald. Ik kan wel janken van geluk want hij is helemaal perfect. Hele mooie zachte merinowol en er zit geen pluisje of bolletje aan. Volgens mij is het eigenlijk een vest (zo werd het ook verkocht) maar voor mij is dit de perfecte tussenjas. En hij is heel lang, valt bijna op mijn enkels, heerlijk!
Heerlijk tot op de enkels.
Terwijl ik typ gaat de bel en is mijn eerste vest binnen. Even passen.
.
vrijdag 5 maart 2021 om 10:56
Waaraan zie je dat? Want ik ken geen snit waarbij zo’n rare mouwlengte zou horen, en al helemaal niet bij een jas. Op de site van Reiss zelf staan andere foto’s met een kleiner model waar het wel langer normaler valt. Zulke net-niet mouwen werken in in ieder geval voor mij niet. Ik ben lang en tenger; dan ziet zoiets er al snel nogal sneu uit (los van het feit dat ik het dan koud krijg
vrijdag 5 maart 2021 om 11:24
Goeie vraag. Ik heb even moeten zoeken op die site van Reiss, maar ik heb de foto gevonden. De modellen schelen maar 4 centimeter in lengte, dus daar kan het niet aan liggen, lijkt me. Het moet dan toch met lichaamsvorm te maken hebben. Misschien heeft de vrouw van 1m80 brede schouders en wat langere armen, waardoor het net wat ongelukkig uitkomt met deze jas. Bij de vrouw van 1m76 vallen de mouwen ook maar net op de pols. Maar je hebt gelijk, de jas sluit veel beter aan bij haar lichaam.maxi14 schreef: ↑05-03-2021 10:56Waaraan zie je dat? Want ik ken geen snit waarbij zo’n rare mouwlengte zou horen, en al helemaal niet bij een jas. Op de site van Reiss zelf staan andere foto’s met een kleiner model waar het wel langer normaler valt. Zulke net-niet mouwen werken in in ieder geval voor mij niet. Ik ben lang en tenger; dan ziet zoiets er al snel nogal sneu uit (los van het feit dat ik het dan koud krijg)
Waar je aan ziet dat het een wat korter vallend model is: ik denk door de boxy bovenkant. De schoudernaad valt voorbij de daadwerkelijke schouders. Hierdoor lijken de mouwen optisch ook korter.
zaterdag 6 maart 2021 om 13:47
Wat ontzettend leuk!Lady_Day schreef: ↑05-03-2021 10:41Ja, ik denk het ook. Ik zou dan zelf de mouwen van mijn trui eronderuit laten komen, maar dat ben ik. Voor mij zouden die mouwen trouwens precies lang genoeg zijn, ik ben niet zo groot. Dat heb ik ook met 'culottes'. Bij modellen vind ik ze dan te kort maar bij mij zitten ze dan precies goed.
Ik heb net mijn Agnès b wollen jas opgehaald. Ik kan wel janken van geluk want hij is helemaal perfect. Hele mooie zachte merinowol en er zit geen pluisje of bolletje aan. Volgens mij is het eigenlijk een vest (zo werd het ook verkocht) maar voor mij is dit de perfecte tussenjas. En hij is heel lang, valt bijna op mijn enkels, heerlijk!
In het verleden echt wel rommel opgestuurd gekregen toen het nog United Wardrobe was maar sinds het Vinted is, op 1 ding na, allemaal in zeer goede staat.
Vinted heb ik alleen ervaring als verkoper maar dat loopt verrassend goed.
zaterdag 6 maart 2021 om 14:05
Door het lezen van dit topic is bij mij eindelijk het capsule-kwartje gevallen.
Ik heb wel een paar vragen an de mensen hier die al zo'n capsule hebben.
Ik heb wel een paar vragen an de mensen hier die al zo'n capsule hebben.
- hebben jullie nooit de gedachte gehad; nu ziet die collega/kennis/whatever mij alweer in hetzelfde truitje?
- dragen jullie tijdens werk dan dezelfde kleding als in je vrije tijd? Of heb je stiekem een vrije tijd capsule ernaast?

- hoe gaan jullie om met kou/warmte? Als ik op veel verschillende locaties ben dan moet ik met laagjes kunnen werken omdat ik het snel(ler) koud krijg
- daarop voortbordurend; hoe vaak wisselen jullie een capsule? In de winter zou ik echt veel warme dingen nodig hebben (werk nu thuis en bewust verwarming laag), maar diezelfde trui/wat-dan-ook zou ik ook nodig hebben in het voorjaar en najaar
- en de zomercapsule; in Nederland is het weer onvoorspelbaar > dan zou je eigenlijk meer stukken moeten hebben? zowel voor de tropische dagen als de koelere dagen/avonden?
zaterdag 6 maart 2021 om 14:22
C⨀urage schreef: ↑06-03-2021 14:05Nee, ik draag nu ook al vaak dezelfde dingen, en ik zie bij anderen ook vaak dezelfde stukken. Of dat nu iedere week of om de week is houd ik verder niet bij
- hebben jullie nooit de gedachte gehad; nu ziet die collega/kennis/whatever mij alweer in hetzelfde truitje?
mijn werkkleding kan ik (grotendeels) thuis ook aan, dat is denk ik idd wel een voordeel
- dragen jullie tijdens werk dan dezelfde kleding als in je vrije tijd? Of heb je stiekem een vrije tijd capsule ernaast?
laagjes idd
- hoe gaan jullie om met kou/warmte? Als ik op veel verschillende locaties ben dan moet ik met laagjes kunnen werken omdat ik het snel(ler) koud krijg
- daarop voortbordurend; hoe vaak wisselen jullie een capsule? In de winter zou ik echt veel warme dingen nodig hebben (werk nu thuis en bewust verwarming laag)
graag zou ik een zogenaamde year-round capsule hebben. Nooit dus.
.
zaterdag 6 maart 2021 om 14:34
Het heeft mij veel geld gescheeld op termijn. Ook ruimte en tijd. Maar de belangrijkste: geen frustraties meer. Geen ‘verdomme dat was 300,- en ik zie er nog steeds uit als een modderschuit’.C⨀urage schreef: ↑06-03-2021 14:05Door het lezen van dit topic is bij mij eindelijk het capsule-kwartje gevallen.
Ik heb wel een paar vragen an de mensen hier die al zo'n capsule hebben.Nee, omdat veel gedragen zaken zoals een pantalon, jas of blazer vooral klassieke modellen zijn in ‘schutkleuren’ (jeans, zwart, grijs). Kleur, drukke prints of accenten zit enkel in dingen die niet lang meegaan zoals een t-shirtje, sjaaltje of gympen (die draag ik nogal snel ‘af’). Ik vind een smaragdgroene jas met accentkleuren prachtig, of zo’n jacquard tussenjas. Maar die dingen trekken de aandacht waardoor je al snel het idee hebt ‘heeft ze alweer hetzelfde aan’
Ik werk in het onderwijs dus geen aparte garderobe nodig voor werk
Ik ben zelf een groot fan van vesten en van die dikke sjaals. Die heb je ook snel afgepeld of weer om/aan gedaan.
Ik heb een herfst/winter variant en een lente/zomer variant. Sommige truien (die van katoen) en vesten zitten in beide varianten.
- daarop voortbordurend; hoe vaak wisselen jullie een capsule? In de winter zou ik echt veel warme dingen nodig hebben (werk nu thuis en bewust verwarming laag), maar diezelfde trui/wat-dan-ook zou ik ook nodig hebben in het voorjaar en najaar
Je bepaalt zelf hoeveel stukken je in jouw capsule wil/nodig hebt. Ik loop nooit in korte broeken, tanktops of spaghettitops. Ik heb twee van die t-shirtjurken voor als het kwik boven de 40 graden komt. Voor de rest, hittegolf of geen hittegolf: jeans en t-shirt.
- en de zomercapsule; in Nederland is het weer onvoorspelbaar > dan zou je eigenlijk meer stukken moeten hebben? zowel voor de tropische dagen als de koelere dagen/avonden?
Ben benieuwd. Want nu het kwartje is gevallen, lijkt het me heerlijk om zo te gaan werken. Scheelt heel veel keuzestress denk ik. En kan ik ook eindelijk er voor gaan om eens mooie schoenen te gaan matchen bij mijn outfit.
zaterdag 6 maart 2021 om 14:52
Koertje, die dame waar ik een link en een foto van plaatste wisselt per 3 maanden.
Ik heb geen capsule, maar probeer wel mijn kledingkast uit te dunnen. Qua laagjes hou ik erg van vesten en sjaals/pashmina's, die je ook samen kunt combineren. Dat werkt ook in de zomer, met dunne zomersjaaltjes (tellen jullie die eigenlijk mee als kledingstuk in de capsule?). Ik heb niet veel verschil tussen werk en vrije tijd. Ik draag sowieso zelden jeans. Ik heb wel wat jurken die ik te kort vind voor werk, die draag ik in mijn vrije tijd. Zulke jurken wil ik eigenlijk niet meer kopen.
Ik heb geen capsule, maar probeer wel mijn kledingkast uit te dunnen. Qua laagjes hou ik erg van vesten en sjaals/pashmina's, die je ook samen kunt combineren. Dat werkt ook in de zomer, met dunne zomersjaaltjes (tellen jullie die eigenlijk mee als kledingstuk in de capsule?). Ik heb niet veel verschil tussen werk en vrije tijd. Ik draag sowieso zelden jeans. Ik heb wel wat jurken die ik te kort vind voor werk, die draag ik in mijn vrije tijd. Zulke jurken wil ik eigenlijk niet meer kopen.
zaterdag 6 maart 2021 om 23:38
Dank voor jullie antwoorden, leuk om te lezen. En hoi Mar!
Wat ik tot nu toe zie is inderdaad veel capsules met gedekte kleuren. En zo 'ben' ik niet. Of althans, niet met alles. En dan krijg je inderdaad het effect van 'dat ene jasje weer'. Ga ik eens op broeden.
Maar het begint vorm te krijgen in mijn hoofd.
In de winter een lekker dik vest. Ja... wil ik!
Is me niet echt gelukt om te vinden. Heb ik vast op de verkeerde plekken gekeken. Hier nog tips? Eisen: katoen, lekker dik, niet te kort, maar zeker ook geen lang vest. Net over de heupen of op de heupen.
Wat ik tot nu toe zie is inderdaad veel capsules met gedekte kleuren. En zo 'ben' ik niet. Of althans, niet met alles. En dan krijg je inderdaad het effect van 'dat ene jasje weer'. Ga ik eens op broeden.
Maar het begint vorm te krijgen in mijn hoofd.
In de winter een lekker dik vest. Ja... wil ik!
Is me niet echt gelukt om te vinden. Heb ik vast op de verkeerde plekken gekeken. Hier nog tips? Eisen: katoen, lekker dik, niet te kort, maar zeker ook geen lang vest. Net over de heupen of op de heupen.
zaterdag 6 maart 2021 om 23:56
Ik ben ook lang met lange ledenmaten, ik vind kortere mouwen juist leuk staan. Is hier ook zeker bedoeld hoor. Maar het kan dat het je ding niet is. In Nederland dragen we mouwen eigenlijk altijd te lang, Reiss is Brits natuurlijk.maxi14 schreef: ↑05-03-2021 10:56Waaraan zie je dat? Want ik ken geen snit waarbij zo’n rare mouwlengte zou horen, en al helemaal niet bij een jas. Op de site van Reiss zelf staan andere foto’s met een kleiner model waar het wel langer normaler valt. Zulke net-niet mouwen werken in in ieder geval voor mij niet. Ik ben lang en tenger; dan ziet zoiets er al snel nogal sneu uit (los van het feit dat ik het dan koud krijg)
zondag 7 maart 2021 om 11:11
Dit vind ik ook nog lastig. Ik hou ook wel van kleur en precies de heldere knalkleuren staan goed bij mij (iemand hier noemde het de kleuren van de pauw, vond ik wel een goede beschrijving).
Maar ik wil toch graag een paar items in die kleuren. Dan maar weer dat ene groene jurkje en die ene blauwe trui aan.
En leren om meer te combineren. Zag laatst een foto van iemand met een kobaltblauw rok. Ik zou daar dus alleen wit op dragen. Zij had een spijkerblousje er op aan. Meteen heel andere uitstraling.
Vesten vind ik lastig. Eigenlijk heb ik er geen, behalve zo'n simpele zwarte met capuchon van de H&M. Zo'n ding dat ik ook had toen ik 16 was
Op de een of andere manier voel ik me snel een beetje truttig in een vest.
Laatst kreeg ik een zak kleding van een oudere dame, dure (goede) merken en er zaten nog leuke dingen bij ook. Niet wat mijn oma op die leeftijd droeg
Er zat een zwart truitje bij met blauw en oranje print en wat stond het goed! Hoewel ik een hekel heb oranje, heb ik dat truitje wel bewaard
Het is nog even zoeken. Ik ben ook niet zo van de neutrale kleuren en klassieke modellen maar het krijgt net als bij jou ook langzaam vorm in mijn hoofd.
zondag 7 maart 2021 om 11:40
Voor wie nog inspiratie zoekt voor een kledingcapsule mét felle kleuren: https://youtu.be/JbpVJ3l7LZY
Hier zie je goed hoe gemakkelijk kleurvlakken te combineren zijn, hier in combinatie met zwart en bruin.
Hier zie je goed hoe gemakkelijk kleurvlakken te combineren zijn, hier in combinatie met zwart en bruin.
zondag 7 maart 2021 om 13:54
Daveotion schreef: ↑07-03-2021 11:40Voor wie nog inspiratie zoekt voor een kledingcapsule mét felle kleuren: https://youtu.be/JbpVJ3l7LZY
Dank voor die video. Wat ik er voor mezelf vooral uit haal is de reden waarom capsules mij aanspreken: ik wil meer rust in mijn kledingstijl, meer richting een 'uniform' en minder keuzestress daardoor. Ik heb nu ontdekt dat het een hulpmiddel kan zijn om consistent qua stijl te worden. Dat zag ik in deze video niet (hoewel ze wel een uitgesproken stijl heeft, maar nog steeds heel divers). Ze had ook nog best veel items.
Maar het zette me wél op het spoor om verder te denken.
Deze vond ik ook nuttig m.b.t. kleur: https://www.youtube.com/watch?v=pi9okduqGnQ
Een andere manier om met capsule om te gaan is om per 'wissel' voor een specifieke kleur te gaan. Dus neutrale kleuren gecombineerd met blauw, de volgende wissel groen etc. Of blauw/groen, en daarna paars/blauw.
Ik denk voor mezelf dat ik dan bijv. één capsule met neutrals zou maken en dan items als blazers, vesten, sjaaltjes, schoenen telkens zou wisselen.
En dan de 'vaste' capsule bijv. maken voor winter/herfst, en één voor lente/zomer. Ben gewoon even hardop aan het denken hier hoor.
Dus feitelijk 2 wissels per jaar van de basis capsule en bijv. 4 keer per jaar een kleur-wissel m.b.t. de 'eye catchers'.
Veel mensen maken een capsule om zoveel mogelijk combinaties te kunnen maken en leren dat ook te doen door de capsule. Dat is voor mij niet zo belangrijk, en ik kan dat ook al wel.
zondag 7 maart 2021 om 14:01
Leuk filmpje. Eye-opener om tuniekjes en jurkjes ook als top te gebruiken. Dat doe ik nu echt nooit.Daveotion schreef: ↑07-03-2021 11:40Voor wie nog inspiratie zoekt voor een kledingcapsule mét felle kleuren: https://youtu.be/JbpVJ3l7LZY
.
maandag 8 maart 2021 om 11:46
C⨀urage schreef: ↑06-03-2021 14:05Door het lezen van dit topic is bij mij eindelijk het capsule-kwartje gevallen.
Ik heb wel een paar vragen an de mensen hier die al zo'n capsule hebben.Nee, want ik werk niet op kantoor. Maar als ik dat wel had gedaan, dan zou ik waarschijnlijk mijn capsule zo uitbreiden dat ik voldoende variatie in mijn outfits heb voor 2 weken. En daarna zou ik weer van vooraf aan beginnen.
Ik draag hetzelfde. Maar, wederom, als ik op kantoor zou werken zou ik mijn capsule misschien aanvullen met een paar blazers.
Overigens, nu gebruik ik vaak het criterium "zou ik dit kledingstuk aantrekken naar een netwerkborrel?", omdat een kledingstuk dat daarvoor geschikt is, het veelzijdigst blijkt in mijn ervaring. Ik zoek meestal naar stukken die ik graag in mijn vrije tijd draag, maar die ik óók kan updressen voor iets zakelijks of een feestje.
Ik draag graag oversized wollen vesten. Ik moet nog even kijken hoe ik dat straks in de zomer ga doen, omdat ik dus niet zo'n fan ben van blazers.
Ik heb een herfst-/wintercapsule en één voor de hoogzomer. In de lente gebruik ik stukken uit beide.
Klopt. Mijn zomercapsule is uitgebreider en bevat eigenlijk meerdere 'uniforms'. Jurkjes en korte broeken voor als het écht blotebenenweer is. Maar ook luchtige lange broeken, truitjes en blouses met lange mouwen voor de iets koelere dagen.
Ben benieuwd. Want nu het kwartje is gevallen, lijkt het me heerlijk om zo te gaan werken. Scheelt heel veel keuzestress denk ik. En kan ik ook eindelijk er voor gaan om eens mooie schoenen te gaan matchen bij mijn outfit.
dinsdag 9 maart 2021 om 08:05
C⨀urage schreef: ↑06-03-2021 14:05Door het lezen van dit topic is bij mij eindelijk het capsule-kwartje gevallen.
Ik heb wel een paar vragen an de mensen hier die al zo'n capsule hebben.Nee, en ook al zou een ander dat denken, dat maakt mij niet zoveel uit. Ik zie anderen overigens ook vaak hetzelfde aanhebben.
Ik werk vanuit huis maar zie er meestal wel aardig netjes uit. Of ik heb een joggingbroek aan
Joggingbroek maakt geen deel uit van de capsule. Toen ik nog wel naar kantoor ging had ik blazertjes in de capsule en ook een aantal nette jurken. Ik heb geen vast aantal kledingstukken in de capsule dus als ik wel naar kantoor moet dan heb ik zeg maar 40 dingen aan mijn rek hangen en nu maar 30.
Niet zo'n last van maar in dat geval zou ik werken met longsleeves en vesten.
4 tot 6x per jaar en tussendoor haal ik er wel eens wat uit of voeg ik wat toe. Ik ben niet zo 'streng' daar in.
Ik houd niet zo van 'echte' zomerkleding dus dat heb ik ook niet. Ik draag de hele zomer door lange broeken en meestal ook lange of driekwart mouwen. Als het echt warm is (25+) doe ik een t-shirt met korte mouwen aan. Ik draag mijn (dunne) wollen truitjes heel lang door.
dinsdag 9 maart 2021 om 10:15
Verschillende winkels. Toen ik nog in Australie woonde kocht ik ze van Kookai. Dat merk kun je ook wel hier vinden maar die truitjes zie ik nooit meer. Goed, daar heb je niets aan.Roodkapjeendewolf schreef: ↑09-03-2021 10:01@lady waar koop jij de dunne wollen truitjes? Waar let je op qua samenstelling wol. Ik zoek ze ook. Dunne , zachte, wollen truien die wel in de machine gewassen kunnen worden ( wolwas)
De beste dunne truitjes vind ik truitjes van merinowol. Ik heb er een paar van H&M (Premium Collection) maar deze van A Day's March zijn ook mooi: https://www.adaysmarch.com/eu/women/sho ... neck-camel
Bij Uniqlo verkopen ze ook merino maar daar heb ik geen ervaring mee (wel benieuwd naar). Kost ook niet zoveel:
https://www.uniqlo.com/eu/en/product/wo ... ize=SMA002
Ik heb wel kasmier van Uniqlo en dat is ook wat dunner dan de kasjmier van bijvoorbeeld Repeat. Wellicht dat dat met de merinotruitjes ook zo is.
Ik was al mijn wol in de wasmachine, op wolprogramma met speciaal wasmiddel (Eucalan/Wrapture).
dinsdag 9 maart 2021 om 11:32
Ik weet niet hoe het met deze jas zit, maar ik ben 182 cm, lange armen, maat 38 en mn Reiss jas is perfect qua mouwlengte. Polsen bedekt.Niet superlang, maar goed als het koud is draag ik iets verlengde leren handschoenen zodat ik geen 'gat' heb.maxi14 schreef: ↑05-03-2021 10:56Waaraan zie je dat? Want ik ken geen snit waarbij zo’n rare mouwlengte zou horen, en al helemaal niet bij een jas. Op de site van Reiss zelf staan andere foto’s met een kleiner model waar het wel langer normaler valt. Zulke net-niet mouwen werken in in ieder geval voor mij niet. Ik ben lang en tenger; dan ziet zoiets er al snel nogal sneu uit (los van het feit dat ik het dan koud krijg)