Mode & Beauty alle pijlers

Capsule wardrobe

09-02-2021 12:23 277 berichten
Wie heeft er een capsule wardrobe?

Ik zou er graag een hebben maar ik weet niet waar te beginnen, ondanks de vele blogs hierover.

Het grootste probleem (wat een luxeprobleem), is welke kleuren ik moet kiezen. Zwart en wit in ieder geval.
Verder staan alle kleuren blauw mooi. Helderrood en ook veel soorten groen. Donkerpaars. Maar die kleuren onderling vind ik niet mooi te combineren. Blauw en rood, blauw en groen.
Ik zou graag alle kleuren met elkaar kunnen mixen maar is dat haalbaar?

Hoe hebben jullie het aangepakt en welke kleuren mixen jullie met elkaar?
AbsoFabso schreef:
14-05-2021 21:20
Nog eens even hier posten :)
Een paar dagen vond ik een paar oorbellen terug van tien jaar geleden. Toen realiseerde ik me dat ik mijn eigen stijl een beetje kwijt ben geraakt. Onder invloed van mijn toenmalige vriend ben ik me anders gaan kleden. Vrouwelijker en netter. Maar dat past helemaal niet bij me.
Ik heb toen maar meteen alle kleding en sieraden die ik heb gekocht in die periode weg gedaan.

Verder heb ik flink wat corona kilo's en heb ik alle kleding die nog leuk is maar te klein apart gelegd. Inmiddels 2,5 kilo afgevallen. Als die kleding weer past, is het genoeg. En dan ga ik nieuwe kleding kopen. Gewoon weer lekker de kleding die ik leuk vond vóór ik iets met mijn ex kreeg.
Wat leuk dat je nog even een update geeft AbsoFabso! Gek eigenlijk dat je je stijl kwijt kunt raken hè. Ik heb hetzelfde gehad. Niet door mijn vriend trouwens, maar omdat ik een tijdlang zo klein woonde dat er geen plek was voor kleding en al helemaal niet voor mooie kleding die uitgehangen moet worden (want geen hangkast en geen strijkplank). Met als gevolg dat ik alleen nog maar praktische en sportieve kleding had, waarin ik me een slons voelde. Ik ben zo blij dat ik nu plek heb voor mooie kleding. :-D
Veel succes en plezier met het terugvinden van je eigen stijl!
Alle reacties Link kopieren
Absofabso; leuk inderdaad een update. Kan je je eigen kledingstijl omschrijven? Ben benieuwd wat dat is. Ik heb zelf door dit topic ook meer mijn stijl beter ontdekt. Die is redelijk kleurrijk en net een beetje 'querky'. Om er toch meer lijn in te krijgen, beperk ik me voor nu zoveel mogelijk in de kleuren. En alleen toppers mogen blijven/komen er in, wat automatisch ook meer 'eenduidigheid' geeft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven