Dansschoenen stijldansen
vrijdag 3 oktober 2014 om 01:21
Het belangrijlste is dat de schoenen goed zitten. Strak, maar absoluut niet te strak. Je hebt schoenen die speciaal voor ballroom zijn (dichte schoenen/'pumps' met een punt, open wreef), latinschoenen, die open tenen hebben en allerlei leuke bandjes enzo. Pas hierbij op dat ze niet in je voet snijden, het rekt niet echt meer uit. Voor beginnende dansers zou ik een paar latinschoenen met niet al te hoge hak aanraden, als je hak hoger is, is het moeilijker er ballroom op te danaen en daarmee goed over je hak te stappen, omdat latinschoenen je gewicht.meer op je voorvoet laat rusten. Ik zou persoonlijk huidskleurige schoenen nemen, omdat ze dan echt een verlengde van je voet zijn, en dat mooier oogr, naar mijn mening. Zeker als je ooit zou willen wedatrijddansen is dat de meest geaccepteerde kleur. Supadance en Internationals zijn goede merken, diamant is wat slechtwr van kwaliteit, maar wel goedkoper.
vrijdag 3 oktober 2014 om 01:37
Wil je echt dansschoenen zoals wedstrijddansers of zoek je gewoon iets waar je lekker op kunt dansen?
Ik heb zelf een paar jaar gedanst, tot goudster, latin en ballroom, maar me met echte dansschoenen vertonen bij de dansschool vond ik nogal genant. Een beetje alsof je in een ballroomjurk afdanst....
Zelf vond ik pumpachtige schoenen met een enkelbandje vaak prima dansen. Ga absoluut niet voor een verdikte zool aan de voorkant en ga vooral voor echt leer.
Als de schoenen van je keuze geen fijne zool blijken te hebben dan kun je ze voor weinig geld laten verzolen bij een schoenmaker.
Ik heb zelf een paar jaar gedanst, tot goudster, latin en ballroom, maar me met echte dansschoenen vertonen bij de dansschool vond ik nogal genant. Een beetje alsof je in een ballroomjurk afdanst....
Zelf vond ik pumpachtige schoenen met een enkelbandje vaak prima dansen. Ga absoluut niet voor een verdikte zool aan de voorkant en ga vooral voor echt leer.
Als de schoenen van je keuze geen fijne zool blijken te hebben dan kun je ze voor weinig geld laten verzolen bij een schoenmaker.
vrijdag 3 oktober 2014 om 01:45
Gênant om echte dansschoenen te dragen naar dansles? En goudster gedanst hebben? Das raar. Bij mijn dansschool werden dansschoenen aangeraden en echt...dat danst heel fijn. Plus dat het veel fijner is qua zool. Een zool van een dansschoen is namelijk hard onder het holle deel van je voet waardoor je meer steun hebt en het gewicht wordt verdeeld over de zool. Met gewone schoenen kon ik een uur dansen, met dansschoenen de hele avond...
vrijdag 3 oktober 2014 om 01:47
Hier zeer ruime ervaring, maar voor allround zou ik gewoon latin schoenen nemen. geen idee waar je vandaan komt maar bijv Nico amsterdam ruime sortering. .
Let wel op dat je een suede zool hebt . En neem een krabbertje om deze te kunnen borstelen.
De schoenen in nederland zijn behoorlijk aan de prijs, wil je meerdere schoenen ( wat me niet lijkt als amateur ) heb ik wle een adresje.
Wil je meer informatie stuur dan een pb
Let wel op dat je een suede zool hebt . En neem een krabbertje om deze te kunnen borstelen.
De schoenen in nederland zijn behoorlijk aan de prijs, wil je meerdere schoenen ( wat me niet lijkt als amateur ) heb ik wle een adresje.
Wil je meer informatie stuur dan een pb
vrijdag 3 oktober 2014 om 01:51
Voor dansles naar "zilver" vond ik dat inderdaad genant. Heb toen ik zelf wat ervarener was veel geholpen (als "man" natuurlijk) bij goud, zilver en zilverster (voor pubers en voor volwassenen) en echt niemand had echte dansschoenen aan.
Maar misschien lag dat aan de dansschool hoor, of aan de tijd, het is alweer een aantal jaren geleden namelijk.
Maar misschien lag dat aan de dansschool hoor, of aan de tijd, het is alweer een aantal jaren geleden namelijk.
vrijdag 3 oktober 2014 om 07:23
Als je nog maar een jaar dansles hebt zou ik zeker geen speciale dansschoenen aanschaffen. Daarmee loop je echt voor schut. Wacht daar maar mee tot je aan goud/goud-ster gaat beginnen, daar past het beter bij. Kies dan wel schoenen die niet te strak zitten. De zolen kun je onderhouden met een staalborstel.
Kies voor zilver een paar schoenen met leren zool, niet te hoge hak. Zo kan je je de passen goed meester maken. Wanneer je zeker danst, kun je aan hogere hakken bij latin beginnen.
Kies voor zilver een paar schoenen met leren zool, niet te hoge hak. Zo kan je je de passen goed meester maken. Wanneer je zeker danst, kun je aan hogere hakken bij latin beginnen.
vrijdag 3 oktober 2014 om 10:35
Op onze dansschool was 2x per jaar een soort open avond voor dansschoenen. En daardoor danste eigenlijk iedereen (ook al bij brons) op dansschoenen. En afdansen deed iedereen ook in het chique. Alsof je naar je eindbal ging van school.
Echt een verademing om op goede dansschoenen te dansen trouwens! Maar ik weet niet waar je ze kan kopen, omdat ze bij ons dus op de school zelf werden aangeboden.
Echt een verademing om op goede dansschoenen te dansen trouwens! Maar ik weet niet waar je ze kan kopen, omdat ze bij ons dus op de school zelf werden aangeboden.
maandag 6 oktober 2014 om 21:10
Hoi allemaal,
Bedankt voor alle tips! We zitten nu pas bronsster, maar ik vind het zeker niet genant! Sterker nog: we zijn de enigen zonder dansschoenen Dus ik ga zeker op zoek met jullie tips in gedachten.
Ik woon overigens in Rotterdam, dus als iemand nog tips heeft voor een goede winkel, dan hoor ik het graag
Bedankt!
Bedankt voor alle tips! We zitten nu pas bronsster, maar ik vind het zeker niet genant! Sterker nog: we zijn de enigen zonder dansschoenen Dus ik ga zeker op zoek met jullie tips in gedachten.
Ik woon overigens in Rotterdam, dus als iemand nog tips heeft voor een goede winkel, dan hoor ik het graag
Bedankt!
maandag 6 oktober 2014 om 21:30