Mode & Beauty alle pijlers

Designertassen

03-02-2013 11:17 93 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het al, een topic om te kletsen over de liefde voor designertassen . Ik ben op mijn 18e begonnen en inmiddels al een paar jaar een fervent verzamelaar van high end tassen.

Een hoop mensen verklaren mij voor gek om een hoop geld te betalen voor een ''stomme'' tas en dat is ook de reden dat ik mij afvraag of er hier meer dames zitten die dezelfde liefde delen!

Ik ben zelf nu al langer dan een jaar aan het sparen voor de Chanel 2.55 flap bag.
There are two kinds of people in this world. And I don't like them.
quote:annavivaella schreef op 03 februari 2013 @ 13:12:

Dat is meer mijn werkoutfit, pejeka.

En nette dingen staan idd altijd goed bij deze tas.

Vind het juist leuk om ook met casual dingen leuke combi's te bedenken. Maar merk dat ik bij een sportieve jas (ik heb een parajumper en gstar parka) toch sneller een andere tas pak.ik heb geen sportieve jassen.
quote:prinsesisback schreef op 03 februari 2013 @ 13:12:

[...]

dat is vast een mooie combi pejeka maar ook een beetje safe.Better safe than sorry...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:pejeka schreef op 03 februari 2013 @ 13:14:

[...]

Better safe than sorry...weet je, als iets niet staat kun je altijd nog iets anders bedenken.
In Shanghai koop je niet van echt te onderscheiden designertassen met bon, stoftas en kaartje. Dus je moet wel heel erg oppassen met vintage.
Ik vind je voorbeeld ook mooi hoor! maar heb ook 2 honden en als ik die meeneem ga ik liever met mijn parka naar buiten
quote:Emma95 schreef op 03 februari 2013 @ 13:16:

In Shanghai koop je niet van echt te onderscheiden designertassen met bon, stoftas en kaartje. Dus je moet wel heel erg oppassen met vintage.als je bij een goede zaak koopt, neem je aan dat de verkopers dat ook wel zouden opmerken, denk ik.
Zal best Emma maar hoop toch niet dat er veel mensen zijn die dat doen op kleine sites als DV, dan ben je echt triest om volle prijs voor iets te vragen wat je voor prik in Azie hebt gekocht.

Ik heb in Beijing ook wel nep gezien maar toch zie je aan stiksels en kwaliteit leer toch altijd wel verschil.

Ik hoef die rommel niet, als je hoort wat voor criminelen daar achter zitten!
quote:annavivaella schreef op 03 februari 2013 @ 13:17:

Ik vind je voorbeeld ook mooi hoor! maar heb ook 2 honden en als ik die meeneem ga ik liever met mijn parka naar buiten dat snap ik.
quote:annavivaella schreef op 03 februari 2013 @ 13:19:

Zal best Emma maar hoop toch niet dat er veel mensen zijn die dat doen op kleine sites als DV, dan ben je echt triest om volle prijs voor iets te vragen wat je voor prik in Azie hebt gekocht.

Ik heb in Beijing ook wel nep gezien maar toch zie je aan stiksels en kwaliteit leer toch altijd wel verschil.

Ik hoef die rommel niet, als je hoort wat voor criminelen daar achter zitten!niet alleen dat, ik vind het ook respectloos naar het merk zelf toe, als je iets koopt dat nep is, die hebben er immers jaren aan besteed het ontwerp zo mooi te maken / houden.
Ik heb een LV neverfull MM. Heb er lang over moeten denken en ben er zo blij mee! Qua prijs komt hij niet in de buurt van 2800 euro, maar het is toch designer en vind het model ook tijdloos. Dat was wel mijn voorwaarde.

Verder heb ik ook een jet set zip top tas van Michael Kors. Dat leer is zo zacht! Heerlijk!

Ik draag ze trouwens gewoon bij mijn goedkopere kleding van h en m enzo. Heb een sportieve jas van protest (bruin), skinny jeans en uggs eronder en dan die tas erbij. Zie niet in waarom dit niet zou kunnen.
niet alles van bij de H&M oid oogt goedkoop, ivetje en als dat jouw dagelijkse tas is waarom niet ?

je gebruikt hem iig wel goed voor wat ie gekost heeft.
dit merk spreekt me ook aan, delvaux.

ook pure traditie en geweldige kwaliteit.
Ik vind het zoiets bizars, die liefde voor megadure designertassen, die alleen zo duur zijn door het merkje dat erop staat..

Wat trekt jullie nou precies in die tassen? Wat maakt dat je bereid bent er zo verschrikkelijk veel geld voor te betalen?

Ik gun het jullie van harte trouwens, maar ben gewoon benieuwd!

Zelf heb ik namelijk veel liever een mooie, leren tas van 100 euro..
ik vind op wintersport gaan dan weer bizar, als ik toch zulke etiketten ga plakken, niet dat ik dat in het echte leven doe, ik zou niet durven.

ieder het zijne, ik ontneem je toch niets als je er zelf niet om geeft, net als jij met een wintersportreis / zeiltocht of iets anders waar jij van geniet mij niet in de weg zit.
Ik vind het model heel mooi en bij die LV vind ik het motief (monogram) ook erg mooi.

Van die Michael Kors vind ik het leer zo fijn aanvoelen. Zo zacht en soepel. En ook het model spreekt me aan (de tassen lijken ook wel wat op elkaar qua model) en ik vind de hanger met MK erin heel mooi

Dit zijn de modellen die ik heb trouwens :

http://www.debijenkorf.nl ... ertas-van-leer-9635050003
Wat betaal je dan voordie onderste tas? Vind 'm mooi maar zou er zelf nooit heel veel geld aan uitgeven.

Wel grappig om te lezen hoe verschillend mensen kunnen zijn. Zoals die ene die zegt dat haar man niet snapt waarom ze die dure tas niet gelijk koopt ipv eerst te sparen. Mijn man zou me echt voor gek verklaren als ik een tas zou willen kopen die 2800¤ kost. Ikzelf zou het overigens ook absoluut nooit doen. Heb het geld wel maar toch. Ik vind een leuke tas van H&M voor ¤25,- net zo leuk. Bij zo'n dure tas (en zelfde geld voor dure laarzen of andere kleding) zou ik doodsbang zijn dat er iets mee gebeurt. Dat het vies wordt of beschadigt. Eigenlijk moet je het dan alleen voor de sier in je kast zetten. Ik zou die tas in ieder geval niet in m'n fietstas gooien terwijl ik 10km door de regen moet fietsen..
ik heb nu geen man maar als iemand met mij zou willen trouwen, zou hij dat wel kunnen begrijpen als ik zo'n heel dure tas kocht, dat weet ik zeker, het past ook bij wie ik ben.

een tas van 25 euro bij de h&m zou ik dan weer nooit kopen, dan nog liever een 2de handse leren tas voor dat geld, als ik iets mooi vindt moet het niet snel gaan verslijten, ik hecht me nogal aan mijn bezittingen.

ik fiets niet maar ik zou wel met een dure tas door de regen lopen en ook met dure kleding, voor zover ik die heb, niet alle dure dingen zijn extreem kwetsbaar, zeker een leren tas niet.
Tulpje : die onderste van mij? Ik heb hem bij de bijenkorf vandaan, dus de prijs van de site heb ik betaald

En mijn LV neem ik gewoon mee in de scooter. Prop hem onder mijn zadel of heb hem bij mijn voeten staan. Ook doe ik er boodschappen in enzo. Hij word eigenlijk gewoon voor dagelijkse dingen gebruikt. In het begin vond ik het zonde, maar je word er wat makkelijker mee.
Vind em prachtig die chanel 2.55 klassiek model...
quote:Ivetje schreef op 03 februari 2013 @ 14:45:

Tulpje : die onderste van mij? Ik heb hem bij de bijenkorf vandaan, dus de prijs van de site heb ik betaald

En mijn LV neem ik gewoon mee in de scooter. Prop hem onder mijn zadel of heb hem bij mijn voeten staan. Ook doe ik er boodschappen in enzo. Hij word eigenlijk gewoon voor dagelijkse dingen gebruikt. In het begin vond ik het zonde, maar je word er wat makkelijker mee.dat lijkt me ook maar goed, als je zoveel geld betaalt kun je hem maar beter zo veel mogelijk gebruiken.
quote:prinsesisback schreef op 03 februari 2013 @ 14:50:

[...]

dat lijkt me ook maar goed, als je zoveel geld betaalt kun je hem maar beter zo veel mogelijk gebruiken. ja inderdaad het fijne is ook wel dat hij het kan hebben. Ik gebruik hem heel veel en heb hem nu een jaar of 4, maar van slijtage ofzo is niks te zien. Het leer is mooi donker geworden, maar hij heeft op de bodem geen slijtplekken ofzo. Ook al staat hij altijd op de grond en ben ik er dus niet meer zo zuinig mee. Merk daar toch wel verschil in met goedkopere tassen.
Hier nog een tassenfan!

Ik koop de tas die ik mooi vind en welk merk dat is dat maakt niet uit. Over het algemeen vind ik de Chanel tassen wel favourite en heb diverse modellen. Persoonlijk vind ik de 2.55 niet zo bijzonder omdat bijna iedereen hier mee loopt. Hij is wel tijdloos en klassiek. Tot nu toe is er geen 1 LV model wat mij heeft kunnen bekoren dus daar wacht ik nog op.

Zelf zou ik nooit sparen voor een tas. Het is maar een tas maar ik vind het wel erg goed als je dat kunt. Een jaar sparen voor een tas.... Denk eerlijk gezegd dat je er waarschijnlijk ook wel wat voorzichtiger mee omgaat.

Mijn laatste aankoop is een zwarte tas van Salvatore Ferragamo en heb een Chanel op het oog van de nieuwe zomer collectie.
dat veel mensen een 2.55 hebben maakt voor mij niets uit, emmeline, de mijne blijft voor mij toch bijzonder, als ik er al ooit 1 zal hebben.
quote:prinsesisback schreef op 03 februari 2013 @ 15:56:

dat veel mensen een 2.55 hebben maakt voor mij niets uit, emmeline, de mijne blijft voor mij toch bijzonder, als ik er al ooit 1 zal hebben.Dat kan ik goed begrijpen. Alleen vind ik het persoonlijk een beetje zonde om zo lang voor een tas te gaan sparen terwijl er op een feestje nog 5 of meer dames met eenzelfde tasje lopen.
quote:emmeline schreef op 03 februari 2013 @ 16:17:

[...]

Dat kan ik goed begrijpen. Alleen vind ik het persoonlijk een beetje zonde om zo lang voor een tas te gaan sparen terwijl er op een feestje nog 5 of meer dames met eenzelfde tasje lopen.op de feestjes waar ik kom ben ik de enige met een echte 2.55, emmeline, gegarandeerd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven