Mode & Beauty alle pijlers

Didi achtige zomerkleding

25-05-2019 08:23 84 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tijd om nieuwe zomerkleding te kopen. Niet bepaald mijn hobbie, maar ik begin te verslonzen en moet dus wel.
Pas in de stad geweest rondje h&m en zara gedaan, maar vond het maar weinig inspirerend. Didi vind ik dan wel weer leuk, maar vaak zo didi achtig, het straalt er zo vanaf zeg maar.
Hebben jullie tips voor vergelijkbare winkels? Of stel ik me aan en doe ik gewoon te moeilijk? Ik kom er even niet uit.
Ik hou van kleurtjes, beetje vrolijke kleding, maar ben tegelijkertijd bang dat ik teveel opval. Daar zit de clou ook een beetje.... voel me de laatste tijd niet echt lekker in mn vel en loop dus het liefst in grote wolle vesten. S winters is dat nog te doen om me daarin te verstoppen, maar nu de zomer er aan komt, moet ik mezelf maar eens bij elkaar rapen en wat aandacht aan mezelf geven...

Fijn als jullie wat tips hebben, dank alvast.
Ik zou zeggen ga lekker kijken bij wehkamp.
Bestel een berg en ga passen op je gemak.
binkie schreef:
25-05-2019 08:27
Ik zou zeggen ga lekker kijken bij wehkamp.
Bestel een berg en ga passen op je gemak.
Ik ben daar dan weer geen fan van, ineens 500 - 600 euro vooruit betalen, dat slaat zo'n gat in mijn bankrekening.

Als je DIDI leuk vind, niks mis mee toch? Je moet je niet zo druk maken wat anderen van jou of je kleding vinden. En geloof me als ik zeg dat niemand met jouw kleding bezig is. Ik was gisterenavond op stap met een vriendin en ik weet nu echt niet meer wat ze aan had. Het is zo onbelangrijk. Draag lekker waar jij je goed in voelt.
Steps heeft ook leuke dingen. Ik koop soms bij Norah een Nederlands merk: www.norah.eu

Ik heb bij Didi altijd een beetje het gevoel dat iemand die kleurendoof is de collectie samen stelt. Overdosis prints en vaak slechte pasvorm.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Waarom mix en match je niet wat met Didi kleding en maak je er je eigen stijl van.
Vaak als je vrolijke kleurtjes aan hebt voel je jezelf ook gelijk vrolijker :).
I love vrolijke kleurtjes en staat me nog leuk ook.
Ben zelf niet zo'n Didi fan.
Als je voor betaalbaar wil gaan en vrolijk zou ik voor only of vero moda gaan.
Ik loop 80/90 % van de tijd in didi kleding.
Het is echt niet alleen opvallend, er zit vanalles tussen. Gewoon daar kopen als je het leuk vindt.
Ze hebben alleen op t moment geen leuke t-shirts. Dat is dan weer jammer.
clemance schreef:
25-05-2019 08:47
Ik ben daar dan weer geen fan van, ineens 500 - 600 euro vooruit betalen, dat slaat zo'n gat in mijn bankrekening.

Als je DIDI leuk vind, niks mis mee toch? Je moet je niet zo druk maken wat anderen van jou of je kleding vinden. En geloof me als ik zeg dat niemand met jouw kleding bezig is. Ik was gisterenavond op stap met een vriendin en ik weet nu echt niet meer wat ze aan had. Het is zo onbelangrijk. Draag lekker waar jij je goed in voelt.
Ik bestel regelmatig daar en hoef nooit vooruit te betalen. Dat vind ik er juist zo fijn aan incl. de snelle levering en het eenvoudig retourneren. I love Wehkamp!
Ik vind winkelen erg leuk maar zodra je gaat passen en je moet eigenlijk het hokje uit om te kijken hoe staat dan ben ik er klaar mee. Ik vind altijd zo’n vreselijk moment.

Maar goed, dat vraag je niet. Dus mijn advies, wehkamp. Lekker bestellen, passen en wat niet goed is gaat terug. Ik betaal bij wehkamp altijd achteraf
Bij Wehkamp kon ik ook achteraf betalen , maar op een gegeven moment kreeg ik een mailtje dat dat niet meer mogelijk was voor mij omdat ik 80% van mijn bestellingen had geretourneerd.
Gewoon Didi als jij dat leuk vindt. Als je maat 44 of groter hebt, is Paprika ook leuk.
Dank voor alle tips. Ik zal eens op wehkamp gaan kijken.
Verder zal ik gewoon eens gaan passen bij didi. Ik zie het vaak wel aan mensen dat ze didi kleding aan hebben, maar dan kan inderdaad ook aan mij liggen :-)
Alleen mensen die Didi goed kennen zullen het herkennen als Didi-kleding. En dat zullen dames zijn die er vaak komen en het dus ook leuk vinden. Geen probleem dus.

Verder zou ik zelf voorstellen lekker op Zalando (of Wehkamp, wat jij wilt) rond te kijken. Genoeg kleding met prints en kleuren, ook van andere merken die je misschien nog niet kent. Als je niet van shoppen houdt is online winkelen ideaal.
munamar schreef:
25-05-2019 09:48
Bij Wehkamp kon ik ook achteraf betalen , maar op een gegeven moment kreeg ik een mailtje dat dat niet meer mogelijk was voor mij omdat ik 80% van mijn bestellingen had geretourneerd.
En terecht. Geretourneerde kleding gaat meestal niet meer terug in de gewone verkoop, dus dat is een verliespost.
Sandwich misschien? Verder heeft de Hema deze zomer mooie linnen blouses, in geel, donkerblauw, kaki groen.
Je kunt Didi ook in hele strakke geometrische vormen in bedekte kleuren kopen. Chino met linnen hesje. Recht gesneden, zonder enige decoratie. Ballerina’s eronder en je lijkt op Audrey Hepburn in de zestiger jaren.
munamar schreef:
25-05-2019 09:48
Joh!!! Meen je niet. Dat ga ik dan binnenkort ook ontvangen denk ik.
clemance schreef:
25-05-2019 08:47

En geloof me als ik zeg dat niemand met jouw kleding bezig is. Ik was gisterenavond op stap met een vriendin en ik weet nu echt niet meer wat ze aan had. Het is zo onbelangrijk.
Ben ik het niet mee eens, ik kijk daar (graag) naar. Ik ben Italiaanse, en heb geleerd dat het belangrijk is om er goed uit te zien, ik let er daarom zeker op hoe mensen zich kleden (en verzorgen). Mijn vader liep ook meestal in pak.
47084 schreef:
25-05-2019 10:16
Verder heeft de Hema deze zomer mooie linnen blouses, in geel, donkerblauw, kaki groen.

Ik ging helemaal blij op hema.nl kijken maar zie ze niet?
https://zilch.nl/collectie/

Misschien vind je dit leuk.
Beter.Laat schreef:
25-05-2019 10:09
En terecht. Geretourneerde kleding gaat meestal niet meer terug in de gewone verkoop, dus dat is een verliespost.
Dat geldt voor veel andere (voornamelijk huishoudelijke) artikelen maar niet voor kleding: dat wordt wel weer gewoon verkocht. Heb ook vaak genoeg dat mijn maat ergens weg is en ze een paar dagen later toch weer 1 item in mijn maat hebben, dat is dan teruggestuurd.
En alles is op dit moment met tropische printen, veel kleur, veel bloemen. Ik houd ervan maar zelfs ik word er nu een beetje moe van.
Hillegonda1 schreef:
25-05-2019 11:10
Dat geldt voor veel andere (voornamelijk huishoudelijke) artikelen maar niet voor kleding: dat wordt wel weer gewoon verkocht. Heb ook vaak genoeg dat mijn maat ergens weg is en ze een paar dagen later toch weer 1 item in mijn maat hebben, dat is dan teruggestuurd.
Ja dit is ook mijn ervaring. En ik krijg weleens topjes met foundation vegen 😬
Ik vind trouwens Steps, Vanilla en Expresso leuk. H&M heeft soms ook opeens goede items. En Mango (Violetta voor grotere maten). Cos en Otherstories en Massimo Dutti zijn ook okay.

En ik leer veel van Trinny (die van vroeger van Susannah), die loopt al filmend door de Zara (en andere winkels) en geeft dan aan wat een goed item is hoe je het moet dragen. Jammer genoeg pas ik het meeste in Zara niet, maar zoals zij het doet zou ik het zo allemaal willen hebben.

Zij draagt veel kleur of leukt een outfit op een andere manier op, maar is voorzichtig met te opvallende prints.

Hier bijvoorbeeld twee filmpjes waarbij ze door de huidige Zara collectie shopt:

https://www.youtube.com/watch?v=6aXfsom22AI

https://www.youtube.com/watch?v=Dq4Se6x7Tq4
Pipistrello schreef:
25-05-2019 10:48
Ik ging helemaal blij op hema.nl kijken maar zie ze niet?
Zie ze inderdaad niet online in de groene kleuren, enkel in XL de oranje ( maar dat is een soort caramelco kleur, zéker geen oranje) en de creme kleurige. Prijs is € 25,-. Ze zijn vlug gegaan, dan! https://www.hema.nl/dames/dameskleding/ ... 13229.html
Ik heb heel veel Didi-kleding, je kunt het zo druk maken als je het zelf wilt vind ik.
In de winkel combineren ze print op print op print op print, echt vrij hysterisch vaak (naar mijn smaak dan). Zelf draag ik dan bijvoorbeeld één jurk van Didi met een effen vest en panty erbij, terwijl ze dan in de winkel ook een vest en legging met print zouden doen.

Als het jouw smaak is, dan koop en draag je het toch gewoon? Rekening houden met wat een ander ervan vind is nergens voor nodig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven