Mode & Beauty alle pijlers

dom de mode volgen

25-05-2013 21:17 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
quote:wdr schreef op 14 juni 2013 @ 16:20:

Schoenen horen eigenlijk de basis te zijn. Ik kijk vrijwel direct naar schoenen. Zei de man die onlangs nog maar een paar schoenen, met gat erin, had. En een volledig afgebladderde tas. En dito portemonnee. Soms schaam ik me wel voor dit onverzorgde uiterlijk

Zijn jullie ook slonzig op sommige punten, of altijd tot in de puntjes verzorgd?Ik ben eigenlijk nooit slordig als ik me aangekleed heb. Maar ik werk freelance, thuis, en loop dan gewoon rond in een huispak. Maar als ik naar buiten ga, is alles schoon en verzorgd. Beetje make-up, haren gewassen e.d.

Zijn jullie ook slonzig op sommige punten, of altijd tot in de puntjes verzorgd?

Mwah, als ik in de schoolbanken hoor te zitten, dan trek ik gerust een spijkerbroek met een hoodie en gympies aan. Maak me dan ook niet op en knal mijn haar in een staart en vind het wel dikke prima.

Maar als ik een zakelijke afspraak heb, zie ik er tot in de puntjes verzorgd uit. Laatst zelfs gehad dat een medestudent zich ging voorstellen, omdat hij me niet herkende in mijn 'business outfit'.

Zijn jullie ook slonzig op sommige punten, of altijd tot in de puntjes verzorgd?

Ik ben best gemakzuchtig. En ik heb ontzettend gevoelige voeten, schoenen die lekker zitten draag ik helemaal af. Vind ik zelf ook best jammer, ik hou van leuke, nieuwe schoenen maar de blaren zijn een verschrikking.

En ik zeul altijd met een grote tas. Ik hou niet van kleine handtasjes, er moet veel in kunnen.

Bijna altijd weinig tot geen make up. En vaak een legging (met ballerina's, nu ga ik afgemaakt worden) omdat ik een koukleum ben. Er wordt wel veel met me geflirt en me regelmatig verteld door zowel heren als dames dat ik zeer aantrekkelijk ben. Dus zo vreselijk lijkt het niet met me gesteld te zijn, ondanks leggings en afgetrapte ballerina's .

Ik vind nonchalant zelf meestal leuker bij anderen dan pietjeprecies. Soms staat het iemand schitterend, tot in de puntjes verzorgd maar het kan ook wat benauwend zijn bij anderen. Afgetrapte schoenen bij mannen vind ik iets charmants hebben, geen idee waarom, altijd gehad .
Wij Nederlanders houden vaak ook van gemakkelijk. En dat geeft elke keer weer gezeur dat we een slecht gekleed volk zouden zijn. Ik vind veel soorten comfortabele kleding veel aantrekkelijker staan dan mantelpakjes enzo. En het is ook handig in dit land van wind, regen, fietsen en modder.

Maar ik reken mezelf wel aan als ik in volledig afgetrapte dingen rondloop, of mijn nek al maanden niet heb laten uitscheren. Er iets aan doen kost dan weer meer moeite...
Natuurlijk is comfortabele kleding handig op de fiets, wandelend e.d. Maar ik vind het jammer dat mensen er ook niets van maken bij een feestje, etentje, wat dan ook.

Een keer een feestje gehad voor het 25-jarig jubileum van onze duikvereniging. Buffet en dansen! k had me al niet te uitbundig uitgedost, maar de meeste leden kwamen gewoon in het kloffie dat ze op de trainingsavond op maandag aanhadden. Sommige meegekomen vrouwen verschenen in jeans met beertjesopdruk, make-uploos, treurig haar...

Dan ben je in je bescheiden feestjurkje echt een uitzondering.
Naar mijn werk zie er altjd netjes uit, maar geen mantelpakjes met hakken. Smart-casual is mijn stijl. Jeans, nette broek met jasje, of een rok met een vest en topje. Schoenen: lange laarzen, enkellaarsjes, pumps, sandaaltjes, slippers, allstars. Alles dus, maar geen al te hoge hakken. Het liefst in een kleurtje.

Van tassen heb ik er niet veel. Heb geen zin om steeds alles over te doen in een andere. Wel altijd leren tassen zonder kale plekken geen zakmodellen of rugzakjes.

Of iets in de mode is, daar let ik niet op. Van een klassieker heb ik meer plezier.
Bij sollicitaties zorg ik ook wel voor een verzorgde en nette look hoor: blouse, blazer, nette schoenen, gemanicuurde nagels, bescheiden sieraden en make up, m'n haar netjes opgestoken. Probeer dan alle details wel te laten kloppen.

In het dagelijks leven kan ik van tuttie naar casual gaan maar kleding met gaten of vlekken draag ik niet en ik ga de deur niet uit met vet haar. Ook een 'chilloutfit' hoeft er niet pauper uit te zien he.
27 mensen vinden dit leuk.

Ha, het topic heeft weer leven gezellig!

Op mijn werk ben ik niet slonzig. Ik ga vaak soort van smart casual gekleed naar werk. Zorg er in ieder geval voor dat mijn haar netjes zit en make-up.

In mijn vrije tijd is het een ander verhaal Ik woon dan in leggings en grote truien, met mijn haar in een grote knot gedraaid
Ik ben van mening dat comfortabel niet meteen synoniem is voor lelijk. Ik zorg er voor dat bijna al mijn kleding gewoon lekker zit én er goed uitziet.
Ik ben een lastige want ik vind jurken oncomfortabel, maar broeken ook
Zo, vandaag wordt het warm weer, dus benieuwd hoeveel modeflaters er vandaag voorbij komen
Och Sops, ik heb al zoooooveel leggings gespot vandaag, da's niet te geloven!
27 mensen vinden dit leuk.
Gisteren gezien:

- stevige dames met korte broekjes dus schurende dikke bovenbenen en muffintop.

- heren in ontbloot bovenlijf (gewoon in de stad)

- héél veel onverzorgde voeten, zowel bij man als vrouw.

maar gelukkig ook:

- mooie zomerjurken

- mooi geklede moslima's (met hoofddoek bij kleding passend)

- heren in linnen broeken.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Wat ik echt heel lelijk vond:

- een mouwloos shirt met een paar losse mouwen over de armen geschoven (resultaat: stukje blote bovenarm). Zo'n 'Haagse Markt goedkope-look'.

- een korte broek met bijpassend colbert. Dat was een soort mantelpakje, maar dan voor mode-slaven. Werkelijk geen gezicht!

- en dan is er nog de 'gelaarsde kat-laars': hoge laarzen boven de knie. Maakt niet uit of je 160cm of 200cm - either way: lelijk!
Iemand ideeën voor een paar leuke zomeroutfits voor een vakantie naar Ibiza geschikt voor een studentenbudget?

Mijn figuur: slank van onderen (slanke benen en heupen), maar een breed bovenfiguur (buikje, flinke borsten, brede schouders). Ik weet het echt niet, dat stomme polyester hangt nog steeds in de winkel!
Wat mij betreft zijn dit de echte modeblunders:

- Panty/legging onder een kort broekje

- Kruizen op kleding

- Nep uggs

- Sheer tops/blousjes etc. Hartstikke leuk, maar doe er dan wel een hemdje o.i.d. onder. ikwiljebhnietzien.nl

- Glitters en gouden letters op shirts

- Harembroeken

- Crop tops

- Marlies Dekkers BH's of slappe aftreksels daarvan

- joggingbroeken in het openbaar, anders bedoeld dan voor het sporten

- Knuckle ringen (net alsof je ringen te klein zijn)

- Skinnyjeans. Vind ik opzich erg mooi, mits het bij je figuur past. Als je erg brede heupen en billen hebt (waar niks mis mee is), kun je beter een ander model broek kopen, om er niet als een wortel uit te zien. En mocht er koste was kost toch een skinny jeans worden gedragen, dan niet 3 maten te klein a.u.b. Pff! Als iets dicht kan, wil niet zeggen dat het ook past.

- Zo apart mogelijke kleding aantrekken omdat het dan fashionable zou zijn.
Waarvan akte.
@ lilyofthevalley: Is dat een reactie op mijn post?

Iedereen geeft hier zijn mening toch? Of heb ik iets verkeerds gezegd? Dan hoor ik het graag!
Ik vind het vooral erg als mensen iets kiezen wat in de mode is, maar totaal niet bij hun figuur past. Leuke spullen die lelijk zijn op een verkeerd lichaam.

Zoals;

Vrouwen met flinke heupen/billen in broeken met een laag kruis en de nadruk op de heupen. Zoals vorig jaar die kaki broeken.

Vrouwen met dikke benen in een hotpants.

Vrouwen in cup a met zo'n beha die boven het shirt uitkomen.
Ach, het grappen en grollen om andermans uiterlijk en smaak was eindelijk een beetje naar de achtergrond verdwenen, jammer dat het weer wordt opgerakeld.
quote:Razzle schreef op 16 augustus 2013 @ 17:04:

Ik vind het vooral erg als mensen iets kiezen wat in de mode is, maar totaal niet bij hun figuur past. Leuke spullen die lelijk zijn op een verkeerd lichaam.

Zoals;

Vrouwen met flinke heupen/billen in broeken met een laag kruis en de nadruk op de heupen. Zoals vorig jaar die kaki broeken.

Vrouwen met dikke benen in een hotpants.

Vrouwen in cup a met zo'n beha die boven het shirt uitkomen.Ik vind bij iedereen die lage broekkruisen geen gezicht, ik heb dan ook steeds de neiging om te zeggen dat hun broek is afgezakt.
Gruwel!

Witte leggings, bij wie dan ook, bij wat dan ook gecombineerd

Ballerina's!!!!!!

Huidkleurige panties (ook niet in een tint donkerder dan je benen, gewoon NIET)

Zichtbare behabandjes
En dan wordt nu het hele topic weer herhaald.........

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven