Mode & Beauty alle pijlers

foundation goed verdelen

07-03-2013 10:53 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb altijd vlekken van foundation.. ik doe ook nooit mijn hele gezicht alleen de wangen, voorhoofd, neus. hoe kan ik het goed verdelen? En nog een ander vraagje. wat vinden jullie van een klein knipje achter op je haar waarmee je twee plukjes vast maakt, kinderachtig?
Knipje?
Internagelaktisch
Ik smeer foundation gewoon met mijn vingers uit. Heb wel eens een sponsje gebruikt, maar dan zit er meer op de spons dan op je gezicht. En ik gebruik heel weinig. Daarna even afpoederen en klaar.

Een speldje is niet kinderachtig zolang er maar geen Hello Kitty op staat.
quote:itsssme schreef op 07 maart 2013 @ 10:53:

wat vinden jullie van een klein knipje achter op je haar waarmee je twee plukjes vast maakt, kinderachtig?Ja, heel eerlijk: stom na je 14e
Als je foundation gebruikt, kun je beter gewoon wel je hele gezicht doen, anders krijg je vlekken of verschil in teint. Je kan wel "shapen" met concealer en poeder en evt blush. Foundation is echt om het egaal te maken.
Eerst een goeie dagcreme opdoen en die goed laten intrekken, dus niet foundation opsmeren als je huid nog vettig is. Daarna NIET teveel foundation gebruiken en dan met je vingers of kwastje goed verdelen. Daarna eventueel wat poeder erop doen.

Welke foundation gebruik je? Misschien ligt het aan het merk?
En inderdaad het beste om wel je hele gezicht te doen, vind ik dan. Doe ik wel, NOOIT vlekken
Ik meng het met dagcreme en doe het of met m'n vingers of met een sponsje.

Wat betreft je haar vraag: doe ik ook weleens. Hier loopt de halve studentenstad ermee, vooral de koormeiden.
Gewoon zn klein zwart haak knipje om het haar vast te maken. vinden jullie speldjes ook kinderachtig dan? Hoe maak je anders je haar vast?
Waarom doe je eigenlijk niet je hele gezicht? Dat is wel de bedoeling!
Knot, elastiekje, (visgraat)vlecht.. Zoveel mogelijkheden. Maar zoals ik al zei, ik vind het heel normaal uit zien hoor.
quote:itsssme schreef op 07 maart 2013 @ 11:06:

Gewoon zn klein zwart haak knipje om het haar vast te maken. vinden jullie speldjes ook kinderachtig dan? Hoe maak je anders je haar vast?

Ik gebruik een elastiekje en dan een hoge knot op mijn hoofd

http://oud.girlscene.nl/i ... elaRenta%20high%20bun.jpg
Ik gebruik rimmel. maar hoe krijg je de foundation bij je wenkbrauwen mooi glad dan?
Maar een clip kan ook hoor
Ik smeer foundation nooit OP mijn wenkbrauw ik smeer het er wel goed omheen. Mijn wenkbrauwen doe ik altijd een beetje met een potlood. Ik smeer het met mijn vingers dan kan ik goed overal bij, werkt beter dan met een sponsje of kwastje
Je moet het niet door je wenkbrauwen heen smeren natuurlijk, ik doe gewoon dagcreme op en dan meteen daarna vloeibare foundation net zoals ik dagcreme opdoe. Maar dan niet te erg bij oogleden en wenkbrauwen.

Heb je wel de goede kleur?
Waarschijnlijk krijg je vlekken omdat je niet je hele gezicht doet.. En gewoon met je vingers verdelen. Ik snap niet waarom het niet glad zou worden eerlijk gezegd.

En hoe maak je je haar vast zonder knipje??
Inderdaad is de kleur misschien te donker oid waardoor het er dan vlekkerig uitziet?
Het maakt niet uit of je foundation in je wenkbrauwen komt. Je koopt gewoon een kinder tandenborsteltje, daarmee heb je het er zo uit. Een wenkbrauwenborsteltje is te zacht.
verba volant, scripta manent.
je kunt dan beter BB Cream gebruiken (wel een goed merk nemen)

een speldje is wel een beetje uit...
Gebruik een stippling brush. Dan heb je altijd een goede verdeling van je foundation.
Een speldje is weer wat anders dan een clipje/knipje. En ik vraag me af of iemand ouder dan 16 echt let op wat iemand in zn haar heeft...
quote:lilyofthevalley schreef op 07 maart 2013 @ 11:16:

Een speldje is weer wat anders dan een clipje/knipje. En ik vraag me af of iemand ouder dan 16 echt let op wat iemand in zn haar heeft...Ik niet in ieder geval en ja ik heb soms ook een "clipje"in.
Bb creme over je hele gezicht en foundation op de slechte plekken. Van beide wel de goede kleur nemen!
@Show als we het allebei over een klemmetje hebben dan is dat echt niet uit hoor. Zoals ik al schreef loopt hier iedereen ermee, en nee niet in de Bible belt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven