Mode & Beauty alle pijlers

Gebruik van rozenwater

30-06-2018 19:46 12 berichten
Ik gebruik nu ongeveer een maand rozenwater van de kruidvat voor mijn gezicht. Dit gebruik ik altijd savonds nadat ik mijn gezicht heb gereinigd heb met reigingsmelk. Maar ik merk dat ik laatste tijd wat meer pukkels en plekjes op mijn gezicht krijg.

Heeft iemand ervaring met het gebruiken van rozenwater? Of zou ik dat nog een tijd moeten gebruiken? Is het normaal dat je daar pukkels van krijgt? Het is wel 1 van het kruidvat merk... of dat verschil.maakt...

Wat zijn jullie ervaringen?
Alle reacties Link kopieren
Er zit alcohol en parfum in. Zie het etiket misschien raakt je huid er geïrriteerd van. Met agressieve tonics e.d. zou ik ook oppassen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ja, ik giet het wel eens bij mijn was. Wist niet dat voor je gezicht zou zijn.

Maar wat maken onze ervaringen verder uit? Iedereen heeft een andere huid en reageert dus anders op al die spulletjes. Misschien gewoon eens stoppen en kijken of het minder word.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 30-06-2018 19:51
4.06% gewijzigd
Hoii, ik gebruik ook het rozenwater van de kruitvat en bij mij krijg ik geen pukkels maar ik heb misschien ook een heel ander huid typen als jouw :)
Kieky schreef:
30-06-2018 19:51
Hoii, ik gebruik ook het rozenwater van de kruitvat en bij mij krijg ik geen pukkels maar ik heb misschien ook een heel ander huid typen als jouw :)
Ik heb ván mezelf al een droge gevoelige huid, misschien dat het daar aan ligt
Die van kruidvat is speciaal voor het gezicht dacht ik dus dan zit er altijd wel spul aan toegevoegd. Ik gebruik het ook (50/50 met teatree lotion) en het is juist bij mij 1 van de weinige dingen waar mijn huid niet op reageert.
Volgens mij zijn alcohol en parfum sowieso niet handig op je gezicht.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik zie niet in waarom je dat op je gezicht zou willen smeren. Door de edele klank "rozen"?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik gebruik het ook, maar niet de Kruidvat variant, die van Melvita. Mijn huid knapt er alleen maar van op, ik gebruik het als tonic.
Rozenwater heeft een reinigende werking maar bij die vd kruidvat zitten er allerlei toevoegingen in.
Ik gebruik niks, water is prima.
Rozenwater zonder alcohol, parabenen, etc gebruiken. Zoals van het merk Sukin, te koop bij Holland & Barett. Ik gebruik het als toner, na reiniging van mn gezicht
Als je van jezelf een droge huid hebt zou ik er wel op letten dat datgene waar je je gezicht mee wast het niet uitdroogt, dus dat je gezicht na het wassen niet strak of droog voelt. Hydraterende maskers en cleansers zijn altijd goed en voor de pukkels, misschien eens aloë vera proberen? Dat kalmeert en hydrateert je huid!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven