Mode & Beauty alle pijlers

Gel nagellak

22-06-2015 18:27 138 berichten
Ivm ons trouwen had ik acrylnagels laten zetten, dit heb ik nu 2 jaar.

Ik laat ze er morgen afhalen ivm een lange vakantie.

Mijn nagels zullen wel dun en slap zijn.

Daarom wil ik gel nagellak gaan gebruiken, zodat mijn nagels toch wat sterker zijn middels dat extra laagje.

Iemand hier ervaring mee?
quote:Emma95 schreef op 24 juni 2015 @ 08:53:

Ree-ben, heb je van Essence ook dat zilveren flesje gel topcoat gekocht?

Dat kun je over elk merk lak heen doen. Is heel stroperig en dikker dan gewone lak. Je krijgt dan echt een gelnagel effect en stevigere nagels.Ja die heb ik, ik heb gisteravond mijn nagels gedaan, en ben nu dus benieuwd de komende dagen..
Alle reacties Link kopieren
quote:Superhuisvrouw schreef op 23 juni 2015 @ 23:52:

@MQ Waarmee verwijder jij de gellak? En het verwijderen gaat altijd gepaard met aceton en folie?

Met gelpolish remover. Aceton kan ook maar ben ik geen fan van omdat het erg uitdroogt. Speciale remover droogt ook wat uit maar zitten weer verzorgende bestandsdelen in. Zag het volgens mij ook bij kruidvat staan.

Ja en dan op een watje en folie erom. En zitten maar haha. Ik zet meestal een leuke serie op.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Je zult blij verrrast zijn (was ik ook)
quote:Mylene_Valerie schreef op 24 juni 2015 @ 01:05:

[...]

Waar kan je de info vinden bij welke lamp je wel of niet een prep/primer nodig hebt?

(prep/primer is zegmaar de basis coat die je opbrengt?)

En je hebt altijd een topcoat nodig begrijp ik van jou he?

Sorry voor al die vragen maar ik ben zondag jarig en het lijkt mij ook nu dus leuk om een kadobon te vragen zodat ik het beginsetje kan kopen bij het Kruidvat als dat wat is.

Geen sorry ik vind het leuk om vragen te beantwoorden.

De prep/primer doe je nog weer voor de basecoat. Het is een dun vloeibaar goedje. Dun laagje en dat droogt aan de lucht.

Of het merk het heeft staat vaak bij het merk zelf. Dit is dus van de gelpolish afhankelijk en niet van welke lamp je hebt. Ik denk dat als je het in de winkel koopt het er bij moet staan. Het staat vaak ook in de beschrijving van hoe op te brengen.

Geen prep/primer is op zich geen probleem maar dan kan het zijn dat het veel sneller los laat.

Ik raad wel echt een 36 watt lamp aan, gaat veel sneller ( 2 min per laag).

Topcoat zou ik altijd doen, deze beschermt de kleur.
quote:Emma95 schreef op 24 juni 2015 @ 08:50:

Heb de Kruidvat folder even goed bekeken, maar ik snap het ook niet helemaal.

Er zijn complete setjes en navulkits en 10 verschillende kleuren.

Met zo'n klein ledlampje moet je je duim apart doen.

Als ik vandaag in de buurt van het Kruidvat kom, zal ik het even goed bekijken.

Oh leuk dat je even wil kijken. Jullie hebben er meer ervaring mee. Ben benieuwd, de prijs is iig leuk

Bedankt MQ voor je antwoord!!
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Heb je het linkje gezien dat ik ergens hierboven heb gezet? Van Haute/Kruidvat?

Je hebt alleen de lak en de lamp nodig. 2 minuten per laagje en twee laagjes. Duimen apart.

En afweken met van die aceton wraps. Die zitten erbij.
quote:Emma95 schreef op 24 juni 2015 @ 11:11:

Je hebt alleen de lak en de lamp nodig. 2 minuten per laagje en twee laagjes. Duimen apart.

Ja ik zag je link. Zou je als bijv die aceton wraps op zijn ook gewoon gellak remover gebruiken?

En op de site kon ik niet vinden hoeveel Watt die lamp is.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Emma95 schreef op 24 juni 2015 @ 11:11:

Zag wel mooie kleuren. Lamp is een ledlamp dat is wel een goedkope set dan, led is normaal best aan de prijs. Alleen duim apart vind ik minder.

En ik vind het raar dat je geen base en topcoat hebt, gaat tegen mijn principes in. Topcoat beschermt je kleur, die hoort er mijn inziens gewoon bij.

MV, als de aceton wraps op zijn denk ik dat je die wel zelf kan maken. Met aceton, watje en folie.

Vind de wraps altijd beetje zonde geld.
quote:MadameQetesh schreef op 24 juni 2015 @ 12:34:

[...]

MV, als de aceton wraps op zijn denk ik dat je die wel zelf kan maken. Met aceton, watje en folie.

Vind de wraps altijd beetje zonde geld.Ja MQ, dat bedoelde ik ook. Die navulset is ook weer 10 euro en dat vind ik erg duur. En met aceton, watje en folie ben je denk ik goedkoper uit en is net zo makkelijk.
Ik zou er zelf denk ik nig wel een losse base coat bij kopen.
quote:Superhuisvrouw schreef op 24 juni 2015 @ 13:00:

Ik zou er zelf denk ik nig wel een losse base coat bij kopen.Om eronder te doen?
quote:Superhuisvrouw schreef op 24 juni 2015 @ 13:00:

Ik zou er zelf denk ik nig wel een losse base coat bij kopen.Ja ik ook.
Gister dus de gel nagellak van essence opgedaan, driigt wel snel trouwens.

2 laagjes en de topcoat.

Bij 2 nagels laat het al los en zijn stukjes eraf.

En ik heb alleen nog maar mijn haren gewassen en stof gezogen.

O ja, en koffie gedronken😜

Had er geen primer onder

Zal nog eens met primer proberen

Hoe is de OPI gel nagellak?
Ik heb sinds vrijdag de donkerrode Essence (2 heel dunne laagjes) met gel topcoat op mijn nagels. Zit nog fantastisch en ik heb er ook al van alles mee gedaan. Ik gebruik geen basis.

Zorg je wel dat je nagels goed droog zijn en vetvrij? Ik maak ze schoon met Dreft afwas. Dat ontvet goed.

De knalrode van de Hema is ook echt mooi.

Een kennis van mij is Opi nagelstyliste en bij haar loopt het storm. Iedereen wil gelpolish.
Emma, had jij nog kunnen zien of het starterspakket bij het kruidvat iets was?
Ontvetten kan je beter doen met heel simpel of nagellakremover of alcohol. Dreft legt juist een vet laagje erop.

Ree-ben, heb je wel goed gesealed? Dus ook langs het randje van je nagel? Anders heb je idd kans dat het gaat chippen.
Het is er niet van gekomen, het Kruidvat. Zal het morgen proberen.
Ik ben wezen kijken nog niets gekocht die flesjes nagellak want je wil ook weleens afwisselen van kleur kosten ook 9,95 en navul verwijdersetje ook die prijs .Ik vond de kleuren van de nagellak allemaal niet zo fraai als je dat met opi vergelijkt.Maar dat is vaak ook een kwestie van smaak. Ik weet de prijs van Opi zo niet ga ik bekijken. Miss lipgloss heeft volgens mij ooit eens ook een blog gemaakt ook over gellak ga ik ook nogeens bekijken
Oh en kwam ook nog van het merk Allessandro striplac tegen mooie kleuren lakjes kosten 14,95 moet het wel onder een ledlamp uitharden.. Na 10 dagen trek je hetber zo vanaf zonder dat je met andere middelen je nagels moet weken. Zo ook geen beschadiging lijkt me ook wel wat.
quote:Emma95 schreef op 24 juni 2015 @ 17:09:

Het is er niet van gekomen, het Kruidvat. Zal het morgen oriberen.Super!
quote:Emma95 schreef op 24 juni 2015 @ 17:09:

Het is er niet van gekomen, het Kruidvat. Zal het morgen oriberen.Ik ben benieuwd. Kon het pakket hier niet vinden.
quote:Superhuisvrouw schreef op 24 juni 2015 @ 17:36:

Oh en kwam ook nog van het merk Allessandro striplac tegen mooie kleuren lakjes kosten 14,95 moet het wel onder een ledlamp uitharden.. Na 10 dagen trek je hetber zo vanaf zonder dat je met andere middelen je nagels moet weken. Zo ook geen beschadiging lijkt me ook wel wat.Bij een vriendin in de salon gebruiken ze deze. Zij is er heel enthousiast over. Ik ben sceptisch. Ik ben nogal van het peuteren, ben dan bang dat ik de boel eraf trek.
quote:MadameQetesh schreef op 24 juni 2015 @ 16:55:

Ontvetten kan je beter doen met heel simpel of nagellakremover of alcohol. Dreft legt juist een vet laagje erop.

Ree-ben, heb je wel goed gesealed? Dus ook langs het randje van je nagel? Anders heb je idd kans dat het gaat chippen.Bij mijn weten wel, kan ook zijn dat ik het tussentijds niet goed heb laten drogen, morgen of overmorgen opnieuw lakken.
Ik heb een set bij Pink Gellac besteld, ik dacht dat ik het de volgende dag in huis zou hebben maar het duurde bijna een week voordat ik het binnen had, viel me erg tegen.

Nu heb ik ze gelakt en steeds gedroogd onder de lamp, timer erbij gehouden, maar ze blijven nat, is dat normaal?.
quote:Gisselle schreef op 06 juli 2015 @ 21:02:

Ik heb een set bij Pink Gellac besteld, ik dacht dat ik het de volgende dag in huis zou hebben maar het duurde bijna een week voordat ik het binnen had, viel me erg tegen.

Nu heb ik ze gelakt en steeds gedroogd onder de lamp, timer erbij gehouden, maar ze blijven nat, is dat normaal?.

Plaklaag wel verwijdert? Dat voelt plakkerig en nat aan.

Verwijderen met alcohol.

Of harden ze gewoon niet uit?

Misschien dan langer eronder houden. Met warm weer kan het soms iets langer nodig hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven