Gel nagellak
maandag 22 juni 2015 om 18:27
maandag 22 juni 2015 om 23:33
quote:Superhuisvrouw schreef op 22 juni 2015 @ 23:30:
Ik heb wel ergens gelezen dat je met de shellac de nagels niet eerst hoeft op te ruwen t , en ook niet met het verwijderen.
Klopt, enige merk waar dat niet bij hoeft.
Helaas zijn de potjes wel duur.
Ik ruw heel ligt op, met een whiteblock even eroverheen. Het is puur om de glans te verwijderen. Je gaat niet met een grove vijl er flink overheen.
Ik heb wel ergens gelezen dat je met de shellac de nagels niet eerst hoeft op te ruwen t , en ook niet met het verwijderen.
Klopt, enige merk waar dat niet bij hoeft.
Helaas zijn de potjes wel duur.
Ik ruw heel ligt op, met een whiteblock even eroverheen. Het is puur om de glans te verwijderen. Je gaat niet met een grove vijl er flink overheen.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
dinsdag 23 juni 2015 om 10:45
Als je de shellac erafhaalt, zijn je nagels toch niet glad meer, dan lijkt het toch mooier als je ze vijlt of glad maakt voordat je een nieuwe lak erop doet?
En met shellac geen primer en topcoat nodig?
Geldt ook voor de opi?
Wat een gedoe eigenlijk.
Vanmiddag nagels laten verwijderen, wat een stom gezicht zal dat zijn.
Geldt ook voor de opi?
Wat een gedoe eigenlijk.
dinsdag 23 juni 2015 om 10:50
quote:ree-ben schreef op 23 juni 2015 @ 10:45:
Als je de shellac erafhaalt, zijn je nagels toch niet glad meer, dan lijkt het toch mooier als je ze vijlt of glad maakt voordat je een nieuwe lak erop doet?
Geldt ook voor de opi?
Wat een gedoe eigenlijk.
Bij Shellac zelf is het als het goed is glad, die hoef je immers niet op te ruwen.
Bij andere moet je wel opruwen.
Ik ga het dabn niet eerst glad vijlen, je moet het voor nieuwe lak ook weer iets opruwen. Al dat extra gevijl is slecht voor je nagels.
De primer bij Shellac en Opi weet ik niet, maar staat vast op de sites.
Topcoat altijd nodig, dit beschermt je kleur.
De ledlamp gaat veel sneller dat is een groot voordeel maar niet alles kan onder led, moet je dan wel goed op letten. De ledlampen zijn ook een stuk prijziger
Mooiste is een uv/led combi. Maar die zijn helemaal duur.
Geldt ook voor de opi?
Wat een gedoe eigenlijk.
Bij Shellac zelf is het als het goed is glad, die hoef je immers niet op te ruwen.
Bij andere moet je wel opruwen.
Ik ga het dabn niet eerst glad vijlen, je moet het voor nieuwe lak ook weer iets opruwen. Al dat extra gevijl is slecht voor je nagels.
De primer bij Shellac en Opi weet ik niet, maar staat vast op de sites.
Topcoat altijd nodig, dit beschermt je kleur.
De ledlamp gaat veel sneller dat is een groot voordeel maar niet alles kan onder led, moet je dan wel goed op letten. De ledlampen zijn ook een stuk prijziger
Mooiste is een uv/led combi. Maar die zijn helemaal duur.
dinsdag 23 juni 2015 om 10:51
Je zou ook gel nagellak kunnen gebruiken waarbij geen lamp nodig is.
Ik heb donkerrood van Essence. Daar hoef je alleen een gel topcoat overheen te doen (zilveren flesje Essence). Dat is een stroperige transparante laag. Blijft bij mij een week mooi zitten en je hebt geen lamp nodig en je haalt het er gewoon met remover weer af. Veel makkelijker.
Wel zorgen dat je nagels vetvrij en droog zijn.
Dit soort lak is er ook van andere merken, maar Essence is het goedkoopst en ik vind em prima.
Ik heb donkerrood van Essence. Daar hoef je alleen een gel topcoat overheen te doen (zilveren flesje Essence). Dat is een stroperige transparante laag. Blijft bij mij een week mooi zitten en je hebt geen lamp nodig en je haalt het er gewoon met remover weer af. Veel makkelijker.
Wel zorgen dat je nagels vetvrij en droog zijn.
Dit soort lak is er ook van andere merken, maar Essence is het goedkoopst en ik vind em prima.
dinsdag 23 juni 2015 om 11:09
quote:jilzz schreef op 23 juni 2015 @ 10:39:
Maar als je alleen maar de glans eraf haalt, krijg je toch op een gegeven moment kaag op laag op laag lak op je nagels?Je haalt natuurlijk wel eerst de gellak eraf. En daarna haal je de glans van je natuurlijke nagel. Is voor een betere hechting.
Maar als je alleen maar de glans eraf haalt, krijg je toch op een gegeven moment kaag op laag op laag lak op je nagels?Je haalt natuurlijk wel eerst de gellak eraf. En daarna haal je de glans van je natuurlijke nagel. Is voor een betere hechting.
dinsdag 23 juni 2015 om 11:11
dinsdag 23 juni 2015 om 12:13
dinsdag 23 juni 2015 om 13:39
Ik heb ook gellak zonder lamp (van l'oreal). Hoewel het geen echte gellak is, blijft het wel veel beter zitten dan normale nagellak; zo'n 5 dagen inclusief afwassen enzo. Ik vind het ideaal. Lage prijs, snel klaar en toch redelijk goede houdbaarheid.
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?
dinsdag 23 juni 2015 om 13:55
quote:Emma95 schreef op 23 juni 2015 @ 11:11:
Het ziet er wel uit als gel nagellak. Ik vind het erg mooi. Glanst ook heel erg. Droogt ook snel en ik ben in 5 minuten klaar.
Het is er ook van een luxe merk: CND. Daar heet het Vinylux weekly polish met weekly topcoat.
Die heb ik ook, maar ik merk geen verschil met de Essence.
Het is ook wel mooi en het ziet er misschien hetzelfde uit maar het is geen gellak.
Het is en blijft nagellak.
Wel handig als je de look van gellak wilt maar sneller van kleur wilt wisselen.
Het ziet er wel uit als gel nagellak. Ik vind het erg mooi. Glanst ook heel erg. Droogt ook snel en ik ben in 5 minuten klaar.
Het is er ook van een luxe merk: CND. Daar heet het Vinylux weekly polish met weekly topcoat.
Die heb ik ook, maar ik merk geen verschil met de Essence.
Het is ook wel mooi en het ziet er misschien hetzelfde uit maar het is geen gellak.
Het is en blijft nagellak.
Wel handig als je de look van gellak wilt maar sneller van kleur wilt wisselen.
dinsdag 23 juni 2015 om 13:57
quote:perzika schreef op 23 juni 2015 @ 13:39:
Ik heb ook gellak zonder lamp (van l'oreal). Hoewel het geen echte gellak is, blijft het wel veel beter zitten dan normale nagellak; zo'n 5 dagen inclusief afwassen enzo. Ik vind het ideaal. Lage prijs, snel klaar en toch redelijk goede houdbaarheid.Ik vind 5 dagen niet lang. Mijn normale nagellak blijft meestal al 7 dagen zitten en dan doe ik alles ermee.
Ik heb ook gellak zonder lamp (van l'oreal). Hoewel het geen echte gellak is, blijft het wel veel beter zitten dan normale nagellak; zo'n 5 dagen inclusief afwassen enzo. Ik vind het ideaal. Lage prijs, snel klaar en toch redelijk goede houdbaarheid.Ik vind 5 dagen niet lang. Mijn normale nagellak blijft meestal al 7 dagen zitten en dan doe ik alles ermee.
dinsdag 23 juni 2015 om 13:57
Hier is de gel polish van Essence. Echt het proberen waard.
Ik gebruik de basecoat niet.
De topcoat kan ook over andere merken nagellak.
http://www.essence.eu/bea ... ials/the-gel-nail-polish/
Ik gebruik de basecoat niet.
De topcoat kan ook over andere merken nagellak.
http://www.essence.eu/bea ... ials/the-gel-nail-polish/