Mode & Beauty alle pijlers

Gel nagellak

22-06-2015 18:27 138 berichten
Ivm ons trouwen had ik acrylnagels laten zetten, dit heb ik nu 2 jaar.

Ik laat ze er morgen afhalen ivm een lange vakantie.

Mijn nagels zullen wel dun en slap zijn.

Daarom wil ik gel nagellak gaan gebruiken, zodat mijn nagels toch wat sterker zijn middels dat extra laagje.

Iemand hier ervaring mee?
Alle reacties Link kopieren
Welke plaklaag bedoel je?. Ik zat al wat langer onder de lamp, maar wil het nog wel wat langer proberen, maar ik merkte dat na iedere laag en iedere keer onder de UV lamp (volgens de voorgeschreven (tijd) dat alle lagen steeds niet hard werden.
Als je een laag hebt uitgehard blijft er een plakkerig laagje achter. Dit is de plaklaag. Lijkt dan net of het niet is uitgehard maar dat is het wel. Deze moet nog verwijderd worden na de laatste laag.

Ik dacht de eerste keer ook: he het is niet hard maar dat kwam dus door de plaklaag die ik nog niet verwijderd had XD.

Die plaklaag zorgt voor een betere hechting tussen de lagen, dus tussendoor verwijder je ze niet alleen de allerlaatste laag.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Er staat een filmpje op youtube van Pink Gellac, met stap voor stap hoe het moet.
Hahha ooh wat erg!!! had alleen die laatste zin niet gelezen op hun site , plaklaag is nu weg.
quote:Gisselle schreef op 06 juli 2015 @ 21:46:

Hahha ooh wat erg!!! had alleen die laatste zin niet gelezen op hun site , plaklaag is nu weg.Hahahaha nou ja je bent niet de enige die het overkomt
Ik heb sinds een paar weken ook de starterkit van Pink Gellac.

Normale nagellak bladderde er meestal na een dag af dus vreesde hier bij pink gellac eigenlijk ook een beetje voor.

Maar toch besteld en gelijk de volgende dag in huis.

Tot nu toe maximaal een week op gehad omdat ik dan een nieuwe kleur wilde maar na een week was het nog hartstikke mooi.
Welke vijl hen je eigenlijk nodig om te verwijderen ?
quote:Superhuisvrouw schreef op 06 juli 2015 @ 22:08:

Welke vijl hen je eigenlijk nodig om te verwijderen ?

Een kartonnen. 180 gritt. Niet te veel op je natuurlijke nagel. Daarvoor kun je beter een 240 gritt nemen.

Zelf vijl ik open met 180 gritt en week dan af.
180 is een standaard vijl. Dit zijn de meeste die je in de winkel koopt.
Gaat dat verwijderen makkelijk?
Al mijn gelakte gelnagels hebben los gelaten!. Hoe komt dat?
Goed ontvet?

Goed gesealed?

Primer gebruikt?

Lucht eronder gehad?

Misschien heb je een erg vette nagelplaat? Dan extra ontvetten.

Nagel goed genoeg opgeruwd? Alle glans moet eraf zijn.

Ben je zwanger? Bij mij laat het nu ook sneller los door de zwangerschapshormonen.

Kan dus van alles zijn.
Ik vermoedde zelf al dat ik misschien niet goed had ontvet, en ik heb pas een medicijnkuur gedaan, misschien is dat ook nog van invloed?.
Ja dat kan heel goed dat de medicijnen nog van invloed zijn.
Wie weet waar je die woodsticks kunt kopen ben al bij menig drogist geweest en de douglas maar die verkopen het niet. Zijn ze dan alleen maar verkrijgbaar via de nagelgroothandel?
quote:Superhuisvrouw schreef op 24 juli 2015 @ 23:09:

Wie weet waar je die woodsticks kunt kopen ben al bij menig drogist geweest en de douglas maar die verkopen het niet. Zijn ze dan alleen maar verkrijgbaar via de nagelgroothandel?

Bedoel je houten bokkepootjes?

Ik heb ze via ebay gehaald, kon ze in de winkel ook niet vinden.

Heb er 100 gekocht en heb er nog genoeg.

Wil je er best wat toezenden als je wilt.

Gratis uiteraard.
Hallo MadameQetesh

Ja die bedoel ik , dan geef ik mezelf ook weinig kans dat ik ze hier bij de drogist zo kan kopen.

ik ga nog even proberen bij een kappers en nagelartikelen winkel , en lief van je dat jij anders bereidt bent om mij wat toe te sturen.
Ja hoor geen probleem.

Mocht je ze ook daar niet kunnen vinden geef maar gerust een gil via de pb.
Ebay staat er vol mee en free shipping

http://www.ebay.com/sch/i ... =1&_trksid=p2045573.m1684

Ik heb op ebay ook een metalen gekocht. Superhandig om je nagelriemen (voorzichtig) terug te duwen.
quote:MadameQetesh schreef op 24 juni 2015 @ 18:25:

[...]

Ik ben benieuwd. Kon het pakket hier niet vinden.Ik heb het pakket al een maand hier in huis maar nu durf ik het niet te proberen. Ik snap al niet waar jullie het over hebben met sealen en ontvetten. En er zit geen topcoat bij, moet ik die nog apart kopen? Is dat handig?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Mylene_Valerie schreef op 25 juli 2015 @ 10:07:

[...]

Ik heb het pakket al een maand hier in huis maar nu durf ik het niet te proberen. Ik snap al niet waar jullie het over hebben met sealen en ontvetten. En er zit geen topcoat bij, moet ik die nog apart kopen? Is dat handig?

Ontvetten doe ik met speciaal spul dat bij mijn merk hoort, kan zijn dat een pakket als dat van Kruidvat dat niet heeft.

Je moet dan iig zorgen dat je nagels goed schoon zijn je kan er even over heen gaan met een wattenschijfje of gaasje met nagellakremover of alchohol. Voor je het product aanbrengt moet je nagel dan wel helemaal droog zijn.

Sealen is dat je ook even met het kwastje langst de rand van je nagel gaat. Krijg je een soort stootbump, chipt of brokkelt hij minder snel af.

Wat staat er op de verpakking over de topcoat? Ik weet dat er nu merken zijn die 3 in 1 zijn. Base, kleur en top in 1. Die gebruiken dan geen aparte topcoat.

Zelf hou ik wel van een beschermlaagje en gebruik altijd topcoat.

Je zou het eerst eventueel zonder kunnen proberen. Topcoat is puur voor de bescherming van je kleur dat deze langer mee gaat. Dus zonder is niet erg, kan het zijn dat het minder lang mee blijft maar dat zou je dus wel kunnen uitproberen.
Ok dank je, maar sealen is dus met het kwastje met die kleur van de nagellak en niet wat ik dacht nav jullie postings met een speciaal spulletje?

Ik ga die doos er zo even bij pakken om te kijken wat er staat. Ik weet wel dat in de handleiding staat dat het alles in 1 nagellak is en je geen topcoat nodig had. Maar ik ging twijfelen omdat jullie het wel doen en er verstand van hebben.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Klopt dat is idd sealen.

Ik denk dat als je het doet zoals het er staat je er weinig aan fout kan doen. Soms verschilt het ook per merk wat de werkwijze precies is.
quote:MadameQetesh schreef op 25 juli 2015 @ 10:54:

Klopt dat is idd sealen.

Ik denk dat als je het doet zoals het er staat je er weinig aan fout kan doen. Soms verschilt het ook per merk wat de werkwijze precies is.

Ja ik heb de handleiding al 100x gelezen en raakte in de war omdat ik hier las dat jullie het anders doen. Misschien moet ik het gewoon maar eens proberen op hun manier en als ik niet tevreden ben vragen aan jullie wat jullie zouden adviseren te doen?

Ik zie er zo tegenop, stom he! Eerst kon ik niet wachten en toen ik het had durfde ik het niet te proberen. Volgens mij is het ergste wat kan gebeuren dat de nagellak niet blijft zitten?

Ja of je nagels vallen eraf, dat kan ook nog
Haha XD.

Ja ergste wat kan gebeuren is idd dat het niet blijft zitten. Heb je het voor niks gedaan. Gewoon proberen. Ben benieuwd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven