Mode & Beauty alle pijlers

goedkoop is duurkoop?

26-03-2015 09:11 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben mijn garderobe aan het uitzoeken en het valt mij op dat goedkope items soms best lang meegaan in tegenstelling tot de duurdere items. Maar deze ervaring geldt ook vaak andersom. Ik raak daardoor een beetje de kluts kwijt. Mijn budget voor kleding is beperkt. Ik wil dus zoveel mogelijk waar voor mijn geld (ik bedoel dan niet de kwantiteit). Wat en waar moet ik nu kopen? Voor een t-shirt wil ik eigenlijk niet meer dan 15 euro betalen. Ik vind dat voor dat geld best een goed en eerlijk product te maken is. Maar misschien ben ik te 'streng' voor de markt. Hoe kijken jullie tegen de prijs kwaliteit van kleding aan en waar koop je tevreden je kleding?
Mijn t-shirts van Mexx van een euro of 25 gaan rustig 5 jaar mee, daar hoef ik bij H&M niet mee aan komen. Dus koop ik liever iets duurders.

Goedkope dingen zijn vaak ook slecht gestikt, om over de pasvorm maar helemaal niet te spreken.

Ik was altijd fan van de zakelijke lijn van Mexx, maar het is maar de vraag hoe Mexx er nu uit gaat zien.
Ik heb goedkope kleding en schoenen die het al stukken langer uithouden dan veel duurdere items. De prijs zegt lang niet altijd iets over de kwaliteit.

Ik shop echt overal, behalve online. En liefst in de sale want ook een beperkt budget.
quote:typfoudt schreef op 26 maart 2015 @ 09:20:

Ik shop echt overal, behalve online. En liefst in de sale want ook een beperkt budget.Ik shop bijna volledig online
Ik koop veel bij h&m. Vind daar de kwaliteit echt prima. Gaat jaren mee. Ik heb dingen die al jaren oud zijn, maar zien er nog prima uit en draag het regelmatig.
Goed kijken naar de stof en stiksels. Ik heb voor een paar Italiaanse mode merken gewerkt. Duurdere segment, wat een slechte kwaliteit soms. Zegt echt niks. Vaak betaal je voor een naam maar die naam heeft vaak ook concessies gedaan met de jaren.
Ik koop mijn kleding vaak in een boetiek hier in de stad omdat ze van alles maar 1 keer maat 36,38 enz van inkopen. Dan heb je geen kleding waar 'iedereen' mee loopt. De kwaliteit is goed maar niet echt zo veel beter als bij goedkopere zaken. Tussendoor koop ik ook bij bv Miss Etam, is niet duur en goede kwaliteit.
Hema heeft vaak leuke shirt voor goede prijzen. Nu ook weer: 2 voor 15 euro.

Blijft verrassend lang mooi.

Misschien even een kijkje nemen?

Verder vind ik miss etam een fijne winkel. Ze zijn niet heel goedkoop maar wel betaalbaar en vind hun collectie echt weer stuk hipper/leuker als tijd geleden en kwaliteit is prima!
quote:Feeksje1977 schreef op 26 maart 2015 @ 09:23:

Goed kijken naar de stof en stiksels. Ik heb voor een paar Italiaanse mode merken gewerkt. Duurdere segment, wat een slechte kwaliteit soms. Zegt echt niks. Vaak betaal je voor een naam maar die naam heeft vaak ook concessies gedaan met de jaren.Wat zijn jouw voorwaarden waaraan een goede stof en stiksels aan moeten voldoen? Misschien kan ik daar nog iets van leren.
Ik draag vooral Esprit en Sandwich, dat houdt zich heel goed. Ik doe er jaren mee. Voorzichtig wassen en behandelen is natuurlijk ook belangrijk voor het behoud van je kleding. Ik heb ook wat spullen van SoyaConcept, dat vind ik iets mindere kwaliteit, maar dat houdt zich ook wel vrij goed. Het verliest alleen wat sneller zijn kleur. H&M koop ik nooit, dat vind ik echt troep. De pasvorm is ook niet goed.
Marthe16 : jij vind de pasvorm van h&m niet goed. Bij mij is die namelijk prima! Ik kan bijna alles van hen aan en zit altijd goed.
quote:stroopwafels schreef op 26 maart 2015 @ 09:25:

[...]

Wat zijn jouw voorwaarden waaraan een goede stof en stiksels aan moeten voldoen? Misschien kan ik daar nog iets van leren.Goed kijken naar schouder- en coupenaden, lengte van mouwen, afwerking van de zoom. Hoe kort op de naad is er gestikt?
@Stroopwafel: Ja, dat herken ik! Dat ik echt verbaasd ben dat ik sommige hema of h&m truitjes nog steeds heb, en sommige merkartikelen teleurgesteld ben dat het na 5 x wassen al versleten eruit ziet.

Goede vraag, waar dat `m in zit! (leest mee...)
H&M vind ik voor de basics prima. Broeken, jurken etc. koop ik daar niet meer.

Het zit niet mooi en het blijft na wassen niet mooi.

H&M is een prima winkel voor tienermeisjes met een beperkt budget.
quote:sinnombre schreef op 26 maart 2015 @ 09:39:

H&M vind ik voor de basics prima. Broeken, jurken etc. koop ik daar niet meer.

Het zit niet mooi en het blijft na wassen niet mooi.

H&M is een prima winkel voor tienermeisjes met een beperkt budget.Ik lees dit soort dingen wel vaker over h&m. Maar ik heb daar nooit last van. Juist broeken, spijkerbroeken blijven mooi. Blousjes in rood en blauw die ik al jaren heb, zijn ook gewoon nog mooi. Jasjes heb ik ook een aantal en verkleuren niet, pillen niet. Ik vraag me dan toch af wat ik anders doe dan anderen die zulke slechte ervaringen hebben ermee
Het is niet dat ik helemaal niets online koop hoor, maar kleding wil ik passen. En omdat ik heel klein ben heb ik altijd geluk in de uitverkoop. H&M valt mij altijd tegen, ze hebben soms echt hele leuke dingen, maar echt aan ieder kledingstuk dat ik daar heb aangeschaft mankeert iets. Dan steekt de achterkant van een jasje naar buiten of is de broekspijp raar gespannen en dat is dan niet weg te strijken. Ik heb nu veel van silver creek in mijn kast hangen en dat is eigenlijk allemaal prima kwaliteit. Spijkerbroeken heb ik vanwege de pasvorm graag van indian rose en die koop ik dan aan het eind van de zomer im de uitverkoop.
Ik lieg trouwens, ik heb 1 zomerjasje met 3/4 mouwen van de H&M en daar is helemaal niks mis mee. Heb hem al zeker een jaar of 3. Wel weinig gedragen, want in de zomer trek ik ook vaak blazers of vestjes aan in plaats van een jas.
Mijn partner koopt altijd schoenen voor zo'n 250 euro en daar doet hij dan ook een jaar of vijf mee.

Ik heb graag iets nieuws dus ik koop goedkope schoenen/laarzen (die wel goed zitten uiteraard) en aan

het einde van het seizoen zijn ze versleten en gooi ik ze weg. Dat kan met goedkope spullen.

Ik koop alles online want ik haat winkelen.
Bij H&M kan ik ook nooit slagen. Ik ga er nu niet eens meer naar binnen.
Ik shop tegenwoordig bijna alleen nog op vlooien/rommelmarkten. Dan betaal je slechts een paar euro, en niemand die ziet dat het 2e hands is.
Hier ook zo, vriend koopt dure schoenen die lang meegaan. Ik koop voor hetzelfde geld 6 paar schoenen. Er zit altijd wel een paar tussen dat net zo lang mee gaat.
Schoenen koop ik wel dure. Vooral van ugg australia (niet alleen laarzen, ook gympen, loafers, slippers enz). Daar doe ik ook jaren mee. Mijn eerste paar laarzen heb ik in 2007 gekocht en zien er nog steeds goed uit. Ik ben er heel zuinig op! Ernaast koop ik ook wel goedkope schoenen.
Ik vind de basic shirtjes van de hema goedkoop en mooi. Ze zijn er in alle kleuren en blijven ook mooi.
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
Ik koop dus graag veel voor weinig. Bij een shirt van een paar euro interesseert het me niet als er na 2 keer dragen al een gaatje in zit.

Heb in de winter 3 volle tassen bij de Primark geshopt voor een prikkie. Er is al wel een en ander gesneuveld, maar heb nog een jas, wat jurkjes en truitjes die nog steeds prima zijn.
Broeken en jasjes wil ik wel van goede kwaliteit en schoenen altijd van leer of goede canvas, vind dat nepleer echt lelijk en bij een schaaf meteen de boven laag eraf.

Ik voel aan de stof, moeilijk uit te leggen maar ik koop bv liever katoen dan lycra. En inderdaad zijn de naden goed gestikt en de stof niet te dicht langs de naad weggeknipt, dat gaat altijd snel los.

Word trouwens ook gek van hoe knopen er tegenwoordig op zitten, draadje hangt los en binnen een paar dagen zit ik dan alles vast te naaien zelf anders vallen ze er af.

In dunne blousestofjes krijg je vaal snel gaatjes of haaltjes, hoe duur ze ook zijn.

Shirts maakt me niet uit, die mogen best goedkoop, koop ik het jaar erop gewoon nieuwe.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven