Grijs haar uit laten groeien op je 40e
vrijdag 29 november 2019 om 20:37
Al jaren denk ik eraan om mijn grijze haren uit te laten groeien. Heel moeilijk, want ik ben pas begin 40. Maar mijn haar (krullend) wordt steeds droger van al dat verven en daar komt bij dat ik de laatste tijd steeds meer haren verlies. Daarbij moet ik iedere 3 weken mijn uitgroei bijwerken en dat ben ik ook zat. Want ik ben met het resultaat eigenlijk nooit echt tevreden. Nu dus besloten mijn haar niet meer te verven, maar wat is het confronterend. Ik heb op internet veel gelezen over het laten uitgroeien van je haar en filmpjes bekeken van vrouwen die het durfden. Er is best veel te vinden, er zijn zelfs youtubers die het hele proces vastleggen.
En hoe meer ik erover lees, hoe gekker ik het vind dat grijs haar gezien wordt als oud en onverzorgd, vooral bij vrouwen. Want hoeveel vrouwen worden er wel niet vroeg grijs? Met een leuke make-upje en modieuze kleding hoef je er echt niet oud en onverzorgd uit te zien.
Ik vind het ontzettend moeilijk. Ik zit nu op 4 weken en de uitgroei is wel zichtbaar, al is het nog acceptabel. Ik zie erg op tegen de eerste maanden. Ik denk dat het 1e jaar het moeilijkste is. Volgende week ga ik naar de kapper en vraag hem om advies. Ik wil mijn haar laten bijknippen, maar wellicht is er iets mogelijk met highlights ofzo, om die eerste moeilijke maanden te overbruggen.
Ik zou het leuk vinden om hier met andere mensen over te praten. Misschien kunnen we elkaar motiveren en aanmoedigen? Want inmiddels heb ik wel door dat grijs haar laten uitgroeien veel meer te maken heeft met zelfacceptatie en zijn en laten zien wie je bent. En vooral ook: stevig in je schoenen staan, want iedereen heeft er een mening over.
En hoe meer ik erover lees, hoe gekker ik het vind dat grijs haar gezien wordt als oud en onverzorgd, vooral bij vrouwen. Want hoeveel vrouwen worden er wel niet vroeg grijs? Met een leuke make-upje en modieuze kleding hoef je er echt niet oud en onverzorgd uit te zien.
Ik vind het ontzettend moeilijk. Ik zit nu op 4 weken en de uitgroei is wel zichtbaar, al is het nog acceptabel. Ik zie erg op tegen de eerste maanden. Ik denk dat het 1e jaar het moeilijkste is. Volgende week ga ik naar de kapper en vraag hem om advies. Ik wil mijn haar laten bijknippen, maar wellicht is er iets mogelijk met highlights ofzo, om die eerste moeilijke maanden te overbruggen.
Ik zou het leuk vinden om hier met andere mensen over te praten. Misschien kunnen we elkaar motiveren en aanmoedigen? Want inmiddels heb ik wel door dat grijs haar laten uitgroeien veel meer te maken heeft met zelfacceptatie en zijn en laten zien wie je bent. En vooral ook: stevig in je schoenen staan, want iedereen heeft er een mening over.
jongengrijs wijzigde dit bericht op 07-02-2020 23:05
8.13% gewijzigd
maandag 2 december 2019 om 15:32
Ik kan het er niet mee eens zijn ben ik bang. Open nou maar gewoon een lipstick topic. Komt ook meer volk op af.
maandag 2 december 2019 om 15:34
maandag 2 december 2019 om 15:37
Er is van dat spuitbussen spul waarmee je grijze uitgroei kan camoufleren.
Is een variant op For man only wat ooit werd verkocht, omdat haren verven voor mannen toen te verwijfd zou zijn.
Maar tijden veranderen en zijn op dat gebied veranderd.
Voor feestjes wel een goed idee wellicht.
Zelf vind ik zulke rotzooi niet echt gezond. Moet je iedere dag er uit wassen.
Maar dat is mijn persoonlijk idee. Verf kan hoofdhuid aantasten. Dat spul dus ook.
Kreeg dit als tip van iemand. Die gaf er ook details bij voor en i.v.m. gebruik zonnebrand creme.
Dragen van hoofdbedekking enz.
Is een variant op For man only wat ooit werd verkocht, omdat haren verven voor mannen toen te verwijfd zou zijn.
Maar tijden veranderen en zijn op dat gebied veranderd.
Voor feestjes wel een goed idee wellicht.
Zelf vind ik zulke rotzooi niet echt gezond. Moet je iedere dag er uit wassen.
Maar dat is mijn persoonlijk idee. Verf kan hoofdhuid aantasten. Dat spul dus ook.
Kreeg dit als tip van iemand. Die gaf er ook details bij voor en i.v.m. gebruik zonnebrand creme.
Dragen van hoofdbedekking enz.
maandag 2 december 2019 om 15:41
Lipstick? Misschien dan ook over wenkbrauw en de kleuren die daarbij passen? Prettige voortzetting nog. 
EDIT Dit n.a.v. een meisje in een aflevering over make over. Die haar wenkbrauwen had getekend als een Neanderthaler.
Hotter than my daughter. Grijs haar kan erg lelijk zijn als je de wenkbrauwen niet goed hebt. in een ander tv-optreden was een meisje met gewoon een soort van pikzwarte clown wenkbrauwen op haar voorhoofd. Face tekening is vergelijkbaar met handtekening.
EDIT Dit n.a.v. een meisje in een aflevering over make over. Die haar wenkbrauwen had getekend als een Neanderthaler.
Hotter than my daughter. Grijs haar kan erg lelijk zijn als je de wenkbrauwen niet goed hebt. in een ander tv-optreden was een meisje met gewoon een soort van pikzwarte clown wenkbrauwen op haar voorhoofd. Face tekening is vergelijkbaar met handtekening.
anoniem_64f4bc1c8e92f wijzigde dit bericht op 02-12-2019 16:09
61.34% gewijzigd
maandag 2 december 2019 om 15:43
Pumps_italiaans schreef: ↑02-12-2019 15:41Lipstick? Misschien dan ook over wenkbrauw en de kleuren die daarbij passen? Prettige voortzetting nog.![]()
Doei.
maandag 2 december 2019 om 15:43
Oké dan is het goedherfstappeltaart schreef: ↑02-12-2019 15:34Nee want ik ben er over uitgepraat.
Fijne tips gekregen waar ik mee aan de slag ga.
Dus: ga gerust je gang met de haarkleur. Ik babbel ook weer mee.![]()
maandag 2 december 2019 om 15:45
Droogshampoo geeft zo'n stoffig grijzig waasje op je haar. Is niet helemaal te vergelijken met mijn sprankelende zilveren haren
maandag 2 december 2019 om 16:13
Niet bij voorbaat. Gewoon wat ik zie... Zie vrijwel nooit een 50 plusser met mooi grijs haar. Of, laat ik het zo zeggen: grijs haar dat ik (ook maar een beetje) mooi vind. Smaken verschillen!herfstappeltaart schreef: ↑02-12-2019 15:13Maar het ene grijs is het andere niet. Dus hoe kun je het nu bij voorbaat lelijk vinden?
Er zijn ook blond-tinten die ik echt lelijk vind. Vooral in combinatie met foute gouden kettingen![]()
maandag 2 december 2019 om 16:17
Maar dat is tegenovergestelde van wat ik bedoel.Blondie456 schreef: ↑02-12-2019 14:33Maar ook daar zie je verandering in komen. Er zijn steeds meer mannen die ook hun haren gaan verven en ik denk dat dit aantal in de loop der jaren alleen maar groter gaat worden. Het wordt ook niet meer als raar gezien voor een man wat vroeger wel was.
Mijn wens is dat oudere vrouwen als normaal acceptabel gezien worden en juist niet dat ook mannen hun best moeten gaan doen om er jong uit te zien.
amarna wijzigde dit bericht op 02-12-2019 16:25
0.38% gewijzigd
maandag 2 december 2019 om 16:19
maandag 2 december 2019 om 16:20
Ik denk dat veel vrouwen oprecht grijs minder mooi vinden staan. Je hebt zoveel sprankelende kleuren bruin en blond. Grijs spreekt mij qua mode bijv ook niet aan. Het zal niet alleen niet ouder willen worden zijn.
maandag 2 december 2019 om 16:21
Je doet nou net of oudere vrouwen (al dan niet met grijs haar) als abnormaal gezien worden. Of dat ze gediscrimineerd worden of uitgescholden... Ik voel me normaal geaccepteerd hoor
maandag 2 december 2019 om 16:29
Ze worden de laan uitgestuurd als presentatrice.
En in de filmwereld zijn er weinig rollen voor oudere vrouwen.
Een moeder van een tiener wordt bjj voorkeur gespeeld door een 50+ vrouw. De vader door een hippe jonge vent.
maandag 2 december 2019 om 16:33
Helaas creëer je door je haar steeds te verven die verschrikkelijke uitgroei.
Haar wordt nooit in 1 keer grijs,dit gaat geleidelijk.
Doordat je je haar in meestal, 1 kleur hebt geverfd, valt het heel erg op.
Natuurlijk haar heeft verschillende nuances die ze tegenwoordig ook proberen aan te brengen tijdens het verven.
Je krijgt af en toe een grijze haar en dat worden er steeds meer naarmate je pigment verdwijnt.
Mannen worden mooier grijs (wordt vaak gezegd) omdat zij de natuur hun gang laten gaan.
Het gaat geleidelijk.
Haar wordt nooit in 1 keer grijs,dit gaat geleidelijk.
Doordat je je haar in meestal, 1 kleur hebt geverfd, valt het heel erg op.
Natuurlijk haar heeft verschillende nuances die ze tegenwoordig ook proberen aan te brengen tijdens het verven.
Je krijgt af en toe een grijze haar en dat worden er steeds meer naarmate je pigment verdwijnt.
Mannen worden mooier grijs (wordt vaak gezegd) omdat zij de natuur hun gang laten gaan.
Het gaat geleidelijk.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
maandag 2 december 2019 om 16:36
Weet je wat (volgens mij) het probleem is? Juist al die kleuren. Ik heb 30 jaar lang geverfd. En ik denk dat ik qua natuurtinten alles gehad heb. Het pakte niet altijd uit volgens het pakje maar al met al liep ik nooit echt voor schut. Denk ik
Maar uiteindelijk zul je toch een keertje moeten kiezen. Ik vond donker mooi, mijn man vond blond mooier. Het probleem is die waardeloze uitgroei. En ik heb ook nog slag, dus ik kan het steil dragen, of in krullen, al krult het in de zomer wel sterker dan in de winter. Beiden is evenveel werk qua onderhouden. Man vindt de krullen leuker, dochter vindt steil mooier maar is ook van mening dat ik dan meer make-up nodig heb. Blijkbaar laat steil mijn rimpels meer opvallen. Ofzo.
Had ik een toverstaf, nou, dan had ik elke dag een compleet ander kapsel. Maar helaas, ik moet kiezen. Dus krullen versus steil, die keuze maak ik elke drie dagen. Maar de kleur heb ik nu toch maar definitief gedaan, want ooit komt het moment dat je er niet meer mooier van wordt. En dán word je ook echt absoluut niet mooier van die uitgroei.
En grijs is nu hip. Dus geen beter moment dan nu.
Dochter had overigens haar bedenkingen. Die vond mij veel te oud voor grijs haar....
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
maandag 2 december 2019 om 17:01
Ik zie juist dat zodra die jonge kerels ietwat beginnen te kalen ze voor volledig kaal gaan. Stukken beter dan de toupetjes en “ comb overs “ van vroeger. Of die doe-het-zelf pakketjes om grijzend mannenhaar te verven daar heb ik dan weer geen idee van.Blondie456 schreef: ↑02-12-2019 14:33Maar ook daar zie je verandering in komen. Er zijn steeds meer mannen die ook hun haren gaan verven en ik denk dat dit aantal in de loop der jaren alleen maar groter gaat worden. Het wordt ook niet meer als raar gezien voor een man wat vroeger wel was.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
maandag 2 december 2019 om 17:11
https://www.b4men.nl/de-mythe-van-grijs-haar/
Grijs haar bestaat niet eens !!!
Grijs haar bestaat niet eens !!!
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.