Grijs haar uit laten groeien op je 40e
vrijdag 29 november 2019 om 20:37
Al jaren denk ik eraan om mijn grijze haren uit te laten groeien. Heel moeilijk, want ik ben pas begin 40. Maar mijn haar (krullend) wordt steeds droger van al dat verven en daar komt bij dat ik de laatste tijd steeds meer haren verlies. Daarbij moet ik iedere 3 weken mijn uitgroei bijwerken en dat ben ik ook zat. Want ik ben met het resultaat eigenlijk nooit echt tevreden. Nu dus besloten mijn haar niet meer te verven, maar wat is het confronterend. Ik heb op internet veel gelezen over het laten uitgroeien van je haar en filmpjes bekeken van vrouwen die het durfden. Er is best veel te vinden, er zijn zelfs youtubers die het hele proces vastleggen.
En hoe meer ik erover lees, hoe gekker ik het vind dat grijs haar gezien wordt als oud en onverzorgd, vooral bij vrouwen. Want hoeveel vrouwen worden er wel niet vroeg grijs? Met een leuke make-upje en modieuze kleding hoef je er echt niet oud en onverzorgd uit te zien.
Ik vind het ontzettend moeilijk. Ik zit nu op 4 weken en de uitgroei is wel zichtbaar, al is het nog acceptabel. Ik zie erg op tegen de eerste maanden. Ik denk dat het 1e jaar het moeilijkste is. Volgende week ga ik naar de kapper en vraag hem om advies. Ik wil mijn haar laten bijknippen, maar wellicht is er iets mogelijk met highlights ofzo, om die eerste moeilijke maanden te overbruggen.
Ik zou het leuk vinden om hier met andere mensen over te praten. Misschien kunnen we elkaar motiveren en aanmoedigen? Want inmiddels heb ik wel door dat grijs haar laten uitgroeien veel meer te maken heeft met zelfacceptatie en zijn en laten zien wie je bent. En vooral ook: stevig in je schoenen staan, want iedereen heeft er een mening over.
En hoe meer ik erover lees, hoe gekker ik het vind dat grijs haar gezien wordt als oud en onverzorgd, vooral bij vrouwen. Want hoeveel vrouwen worden er wel niet vroeg grijs? Met een leuke make-upje en modieuze kleding hoef je er echt niet oud en onverzorgd uit te zien.
Ik vind het ontzettend moeilijk. Ik zit nu op 4 weken en de uitgroei is wel zichtbaar, al is het nog acceptabel. Ik zie erg op tegen de eerste maanden. Ik denk dat het 1e jaar het moeilijkste is. Volgende week ga ik naar de kapper en vraag hem om advies. Ik wil mijn haar laten bijknippen, maar wellicht is er iets mogelijk met highlights ofzo, om die eerste moeilijke maanden te overbruggen.
Ik zou het leuk vinden om hier met andere mensen over te praten. Misschien kunnen we elkaar motiveren en aanmoedigen? Want inmiddels heb ik wel door dat grijs haar laten uitgroeien veel meer te maken heeft met zelfacceptatie en zijn en laten zien wie je bent. En vooral ook: stevig in je schoenen staan, want iedereen heeft er een mening over.
jongengrijs wijzigde dit bericht op 07-02-2020 23:05
8.13% gewijzigd
maandag 2 december 2019 om 22:50
Jij bent het nu wel lekker aan het omdraaien en op jezelf aan het betrekken. Komt een topic over grijs worden binnenstormen om herhaaldelijk te verkondigen dat grijs o zo lelijk is. En nu voel je je ineens aangevallen om niets? Eigenaardig.Lacuba schreef: ↑02-12-2019 22:16Ja, dat begrijp ik. Maar bij mij bijvoorbeeld kan je echt niet zien of het geverfd is of gewoon mijn eigen kleur. En ja 61 dus in de ogen van sommigen waarschijnlijk een "ouwe kop"..... Ik begrijp al die (ver)oordelen niet zo. Smaken verschillen nu eenmaal. Ik vind grijs haar vrijwel altijd lelijk een ander vindt het prachtig. Dat het vrijwel altijd ouder maakt is ook een feit. Maar is dat belangrijk? Ik vind van wel. Een ander niet.
jongengrijs wijzigde dit bericht op 02-12-2019 22:55
1.55% gewijzigd
maandag 2 december 2019 om 22:52
RegretteRien schreef: ↑02-12-2019 22:47Zoiets is ze inderdaad. Maar een mooie frisse vrouw van ruim in de 50, geen ANWB-wolky-oma-oma vrouw die vooral nooit meer sex heeft om te zien. Zo zou ik er graag uit zien over een jaar of 10-15.
Ja zeker, ik ook. Hele mooie vrouw!
De enige wolky-omaatjes in mijn omgeving zijn de echt oude vrouwen van 80+, dan mag het ook onderhand wel eens. Jonger dan dat is dat beeld toch volslagen achterhaald, ik snap die opmerkingen ook helemaal niet.
maandag 2 december 2019 om 22:55
Al zijn ze het niet. Echt hoor.dora-wee schreef: ↑02-12-2019 20:44TO ik ben ook zo nieuwsgierig. Ben ook redelijk vastbesloten al heb ik al wel wat opmerkingen gehad als ik vertelde dat ik m’n haar laat uitgroeien. Variërend van ‘Stoer’ tot een veelzeggend stilzwijgen. De mensen die ik belangrijk vind, zijn positief. Een goede vriendin doet mee, m’n moeder zegt dat m’n haar al stukken minder droog is en m’n man zegt dat hij denkt dat het me prima zal staan. En dat het altijd beter dan z’n eigen kapsel is want hij is kaal. En verder maakt het me niet heel veel uit wat mensen denken. Ik heb er gewoon wel zin in, het is weer wat nieuws, een nieuwe fase. Daar ben ik altijd wel voor in.
maandag 2 december 2019 om 22:59
Ik vind dit een hele mooie vrouw.RegretteRien schreef: ↑02-12-2019 22:38Ik ben veel grijzer dan mijn schoonmoeder van dik in de 70 en het idee dat ik er nog 20 jaar 1500+ euro per jaar tegenaan moet gooien alleen al aan kleuren omdat andere mensen vinden dat dat zo hoort klinkt me bespottelijk in de oren.
Ik en mijn 30.000 euro kopen wel een wat extra lippenstift en een pot goeie dagcreme.
![]()
Zo zie je maar dat je er gewoon goed uit kunt zien als je je verzorgt en wat leuke kleding aantrekt. Grijs haar of niet.
maandag 2 december 2019 om 23:01
ja mooiminnimouse schreef: ↑02-12-2019 22:59Ik vind dit een hele mooie vrouw.
Zo zie je maar dat je er gewoon goed uit kunt zien als je je verzorgt en wat leuke kleding aantrekt. Grijs haar of niet.
maandag 2 december 2019 om 23:10
Tuurlijk kan dat. Ze is smaakvol grijs, verzorgd en sexy bovendien. Wie had dat gedacht, dat je dat met grijs haar nog steeds kunt zijnminnimouse schreef: ↑02-12-2019 22:59Ik vind dit een hele mooie vrouw.
maandag 2 december 2019 om 23:13
Zeker, ze heeft ook een hip kapsel zo te zien.jongengrijs schreef: ↑02-12-2019 23:10Tuurlijk kan dat. Ze is smaakvol grijs, verzorgd en sexy bovendien. Wie had dat gedacht, dat je dat met grijs haar nog steeds kunt zijn![]()
Persoonlijk hou ik er ook van als mensen wat make-up dragen (niet teveel en wel goed aangebracht). En als je dan nog wat leuke kleding draagt hoef je er niet uit te zien als een oma.
maandag 2 december 2019 om 23:17
Heb het topic nog ff beetje doorgelezen.
Maar je verft toch je haar wel/ niet vanwege hoe je zelf je spiegelbeeld het meest acceptabel vindt?
Ik verf mijn haar niet vanwege wat anderen er van kunnen vinden, maar omdat ik mijzelf daar beter bij voel.
En ja, ik zal het zelf ongetwijfeld associëren met er met grijs haar ouder er uit zien dan mij lief is, maar dat is ook gewoon een persoonlijke reden waarom ik dus blijf verven.
Zolang ik ook nog niet volledig grijs ben vind ik het ook gewoon nog lang geen optie.
Maar je verft toch je haar wel/ niet vanwege hoe je zelf je spiegelbeeld het meest acceptabel vindt?
Ik verf mijn haar niet vanwege wat anderen er van kunnen vinden, maar omdat ik mijzelf daar beter bij voel.
En ja, ik zal het zelf ongetwijfeld associëren met er met grijs haar ouder er uit zien dan mij lief is, maar dat is ook gewoon een persoonlijke reden waarom ik dus blijf verven.
Zolang ik ook nog niet volledig grijs ben vind ik het ook gewoon nog lang geen optie.
maandag 2 december 2019 om 23:28
Ze zegt van niet. https://www.instagram.com/janellenelson/ (Bij de foto met bruin haar staat dat ze het 3 jaar geleden heeft laten uitgroeien)consuelabananahammok schreef: ↑02-12-2019 23:18Hoogstwaarschijnlijk is het haar van die mooie vrouw op de foto ook gewoon geverfd grijs.
dinsdag 3 december 2019 om 00:01
Dit is echt gelul, dat heb ik helemaal niet gezegd. Ik heb over mijn beste vriendin gezegd dat ze onzichtbaar en seksloos is geworden sinds ze grijs is en dat is iets wat ze me zelf verteld heeft en wat ik ook gewoon zie.jongengrijs schreef: ↑02-12-2019 18:06Daar ben ik het dus mee eens. Sommige mensen zitten zelfs af te geven op hun beste vriendinnen, hoe oud en niet-sexy en onverzorgd en slonzig die er nu bij zouden lopen nu ze grijs zijn. Ik zou het zelf echt niet waarderen als een "vriendin" zo over me zou praten!
Maar gelukkig denkt niet iedereen er zo over. Want (vroeg) grijs worden is iets waar je helemaal niets aan kan doen.
Overigens ben ik de afgelopen tijd aangekomen en merk ik nu ook dat ik zelf volledig onzichtbaar geworden ben. Dat was ik toen ik slank en boven de 40 was alleen voor hele jonge mannen, maar nu ik dik en boven de 40 ben ben ik gewoon voor elke man onzichtbaar. En dus ook seksloos.
Am Yisrael Chai!
dinsdag 3 december 2019 om 00:04
Na dit topic weet ik zeker dat ik grijs haar gewoon echt nooit mooi vind. En dat terwijl grijs voor een heleboel andere dingen mijn lievelingskleur isminnimouse schreef: ↑02-12-2019 22:59Ik vind dit een hele mooie vrouw.
Ik heb echter nog geen enkel kapsel gezien waarbij ik dacht "ja, mooi, dat grijs". Ik denk steeds spontaan als eerst: "jemig, zonde zeg!"
Am Yisrael Chai!
dinsdag 3 december 2019 om 00:07
dinsdag 3 december 2019 om 00:21
Oud staat bij mij voor wijs. Ik zie oud niet als negatief.
Ik ben best verbaasd over wat ik lees. Je mag er niet onnodig oud uitzien, of dik, want dan word je ‘onzichtbaar’?
Lijkt mij juist een zegen dat je dan geen last meer hebt van die oppervlakkige, hijgerige types die helemaal geen interesse hebben in je persoonlijkheid. Die goedemorgen tegen je borsten zeggen en aan je benen vragen of je ook koffie wilt.
Seksloos hoeft niet hoor, ik heb er nog niet van gehoord dat een man niet te porren was voor een potje seks. Die hebben ook niet allemaal hetzelfde idee van ‘aantrekkelijk’.
Ik ben best verbaasd over wat ik lees. Je mag er niet onnodig oud uitzien, of dik, want dan word je ‘onzichtbaar’?
Lijkt mij juist een zegen dat je dan geen last meer hebt van die oppervlakkige, hijgerige types die helemaal geen interesse hebben in je persoonlijkheid. Die goedemorgen tegen je borsten zeggen en aan je benen vragen of je ook koffie wilt.
Seksloos hoeft niet hoor, ik heb er nog niet van gehoord dat een man niet te porren was voor een potje seks. Die hebben ook niet allemaal hetzelfde idee van ‘aantrekkelijk’.
dinsdag 3 december 2019 om 06:26
Maakt het uit of ze 54 is of 62?fashionvictim schreef: ↑03-12-2019 00:07Als ze echt nog geen 60 is maakt de kleur haar wederom onnodig oud.
Ze is heel mooi !
dinsdag 3 december 2019 om 06:32
Ik word een beetje kriebelig van dat gemiep over moeite met uitgroei en of grijs ouder maakt of niet.
Ik chargeer nu, maar het lijkt wel of er een been afgezet moet worden
Ouder worden we allemaal, hopelijk, en men ziet toch wel dat we geen 25 meer zijn, met of zonder grijs haar.
Deal with it en lach eens om jezelf, dan lijk je zeker jonger!
Van de bedragen die sommigen aan de kapper uitgeven ga ik liever (met grijze kop) op een exotisch strand liggen!
Ik chargeer nu, maar het lijkt wel of er een been afgezet moet worden
Ouder worden we allemaal, hopelijk, en men ziet toch wel dat we geen 25 meer zijn, met of zonder grijs haar.
Deal with it en lach eens om jezelf, dan lijk je zeker jonger!
Van de bedragen die sommigen aan de kapper uitgeven ga ik liever (met grijze kop) op een exotisch strand liggen!
dinsdag 3 december 2019 om 06:47
Dit is OT fashionvictim, maar wel interessant in combinatie met andere topics waar dames steen en been klagen dat ze niet normaal over straat kunnen volgens eigen zeggen omdat ze zo veel nagestaard/nagefloten worden.fashionvictim schreef: ↑03-12-2019 00:01Dit is echt gelul, dat heb ik helemaal niet gezegd. Ik heb over mijn beste vriendin gezegd dat ze onzichtbaar en seksloos is geworden sinds ze grijs is en dat is iets wat ze me zelf verteld heeft en wat ik ook gewoon zie.
Overigens ben ik de afgelopen tijd aangekomen en merk ik nu ook dat ik zelf volledig onzichtbaar geworden ben. Dat was ik toen ik slank en boven de 40 was alleen voor hele jonge mannen, maar nu ik dik en boven de 40 ben ben ik gewoon voor elke man onzichtbaar. En dus ook seksloos.
dinsdag 3 december 2019 om 06:50
Ik denk dat jij onzichtbaar en seksloos wordt door jouw houding. Echt, als je dit over jezelf en je vriendin denkt, vraag ik me serieus af hoe rot jij je van binnen moet voelen.fashionvictim schreef: ↑03-12-2019 00:01Dit is echt gelul, dat heb ik helemaal niet gezegd. Ik heb over mijn beste vriendin gezegd dat ze onzichtbaar en seksloos is geworden sinds ze grijs is en dat is iets wat ze me zelf verteld heeft en wat ik ook gewoon zie.
dinsdag 3 december 2019 om 06:51
Prachtige vrouw!! Zelfverzekerd, knap en sexy!RegretteRien schreef: ↑02-12-2019 23:28Ze zegt van niet. https://www.instagram.com/janellenelson/ (Bij de foto met bruin haar staat dat ze het 3 jaar geleden heeft laten uitgroeien)
dinsdag 3 december 2019 om 07:26
Dat je het niet mooi vindt is natuurlijk kwestie van smaak. Maar voor wie is het dan zonde, en waarom is het zo vreselijk om er naar je leeftijd of ouder uit te zien ?fashionvictim schreef: ↑03-12-2019 00:04Na dit topic weet ik zeker dat ik grijs haar gewoon echt nooit mooi vind. En dat terwijl grijs voor een heleboel andere dingen mijn lievelingskleur is!
Ik heb echter nog geen enkel kapsel gezien waarbij ik dacht "ja, mooi, dat grijs". Ik denk steeds spontaan als eerst: "jemig, zonde zeg!"
dinsdag 3 december 2019 om 07:28
Ik voel me helemaal niet rot, hoe kom je erbij? Ik vind het ook helemaal niet erg, ik vind het eerder fascinerend.
Zowel mijn vriendin en ik zijn vrouwen die altijd enorm veel aandacht van mannen kregen, ik heb bijvoorbeeld ook in mijn jonge jaren nooit een blauwtje gelopen.
Het is echt opvallend hoe dat ineens afneemt als je ouder wordt, en helemaal als je dus grijs zoals zij of dik zoals ik wordt. Mannen kijken letterlijk ineens dwars door je heen, alsof je er niet bent. Wij kunnen daar samen hartelijk om lachen met zijn twee.
Am Yisrael Chai!
dinsdag 3 december 2019 om 07:29
Lacuba schreef: ↑02-12-2019 22:16Ja, dat begrijp ik. Maar bij mij bijvoorbeeld kan je echt niet zien of het geverfd is of gewoon mijn eigen kleur. En ja 61 dus in de ogen van sommigen waarschijnlijk een "ouwe kop"..... Ik begrijp al die (ver)oordelen niet zo. Smaken verschillen nu eenmaal. Ik vind grijs haar vrijwel altijd lelijk een ander vindt het prachtig. Dat het vrijwel altijd ouder maakt is ook een feit. Maar is dat belangrijk? Ik vind van wel. Een ander niet.
Dat het vrijwel altijd ouder maakt is een mening, geen feit. Ik ken echt genoeg voorbeelden van het tegendeel.