Grijs haar uit laten groeien op je 40e
vrijdag 29 november 2019 om 20:37
Al jaren denk ik eraan om mijn grijze haren uit te laten groeien. Heel moeilijk, want ik ben pas begin 40. Maar mijn haar (krullend) wordt steeds droger van al dat verven en daar komt bij dat ik de laatste tijd steeds meer haren verlies. Daarbij moet ik iedere 3 weken mijn uitgroei bijwerken en dat ben ik ook zat. Want ik ben met het resultaat eigenlijk nooit echt tevreden. Nu dus besloten mijn haar niet meer te verven, maar wat is het confronterend. Ik heb op internet veel gelezen over het laten uitgroeien van je haar en filmpjes bekeken van vrouwen die het durfden. Er is best veel te vinden, er zijn zelfs youtubers die het hele proces vastleggen.
En hoe meer ik erover lees, hoe gekker ik het vind dat grijs haar gezien wordt als oud en onverzorgd, vooral bij vrouwen. Want hoeveel vrouwen worden er wel niet vroeg grijs? Met een leuke make-upje en modieuze kleding hoef je er echt niet oud en onverzorgd uit te zien.
Ik vind het ontzettend moeilijk. Ik zit nu op 4 weken en de uitgroei is wel zichtbaar, al is het nog acceptabel. Ik zie erg op tegen de eerste maanden. Ik denk dat het 1e jaar het moeilijkste is. Volgende week ga ik naar de kapper en vraag hem om advies. Ik wil mijn haar laten bijknippen, maar wellicht is er iets mogelijk met highlights ofzo, om die eerste moeilijke maanden te overbruggen.
Ik zou het leuk vinden om hier met andere mensen over te praten. Misschien kunnen we elkaar motiveren en aanmoedigen? Want inmiddels heb ik wel door dat grijs haar laten uitgroeien veel meer te maken heeft met zelfacceptatie en zijn en laten zien wie je bent. En vooral ook: stevig in je schoenen staan, want iedereen heeft er een mening over.
En hoe meer ik erover lees, hoe gekker ik het vind dat grijs haar gezien wordt als oud en onverzorgd, vooral bij vrouwen. Want hoeveel vrouwen worden er wel niet vroeg grijs? Met een leuke make-upje en modieuze kleding hoef je er echt niet oud en onverzorgd uit te zien.
Ik vind het ontzettend moeilijk. Ik zit nu op 4 weken en de uitgroei is wel zichtbaar, al is het nog acceptabel. Ik zie erg op tegen de eerste maanden. Ik denk dat het 1e jaar het moeilijkste is. Volgende week ga ik naar de kapper en vraag hem om advies. Ik wil mijn haar laten bijknippen, maar wellicht is er iets mogelijk met highlights ofzo, om die eerste moeilijke maanden te overbruggen.
Ik zou het leuk vinden om hier met andere mensen over te praten. Misschien kunnen we elkaar motiveren en aanmoedigen? Want inmiddels heb ik wel door dat grijs haar laten uitgroeien veel meer te maken heeft met zelfacceptatie en zijn en laten zien wie je bent. En vooral ook: stevig in je schoenen staan, want iedereen heeft er een mening over.
jongengrijs wijzigde dit bericht op 07-02-2020 23:05
8.13% gewijzigd
maandag 2 december 2019 om 20:53
maandag 2 december 2019 om 20:56
herfstappeltaart schreef: ↑02-12-2019 14:34Ik vind het nog steeds raar staan. Ik zie het direct als een man haarverf draagt.
En ik hou niet van over-ijdele mannen.
Ja zoals Hans Kraay jr en Wilfred Genee
maandag 2 december 2019 om 21:12
S-Meds schreef: ↑02-12-2019 18:59maar echt, dat is geen grap. Ik had er nog niet over nagedacht maar ik realiseerde me door dit topic dat ik echt niet 3 jaar bezig wil zijn met het uitgroeiproces. Bovendien heb ik ondertussen hele mooie grijze vrouwen gezien. Niet dat ik zo knap ben maar erger kan het ook niet worden.
Kijk, that's the spirit
Grappig dat je door dit topic zover komt, trouwens.
Later is nu
maandag 2 december 2019 om 21:17
Ik bedenk me net trouwens dat een vriendin van mij vorig jaar ook gestopt is met haren verven, is nu gemêleerd grijs en het staat haar echt goed. Ze had altijd kort haar, maar inmiddels laat ze het groeien, omdat haar haar zoveel gezonder is nu.
Ik vind zelf dat ze er niet ouder uit is gaan zien, door dat grijze haar, maar ze heeft ook gewoon een heel leuk hoofd.
Ik vind zelf dat ze er niet ouder uit is gaan zien, door dat grijze haar, maar ze heeft ook gewoon een heel leuk hoofd.
Later is nu
maandag 2 december 2019 om 22:06
Oordelen, oordelen, oordelen... Dus mensen die niet of pas heel laat grijs worden zijn abnormaal? Met hun "ouwe koppen" en geen grijs haar?MinkeDeWit schreef: ↑02-12-2019 21:40Ik vind het vooral vreemd dat er zo’n ding van wordt gemaakt. Hoe kan je eigen haarkleur nu fout of viezig zijn? En al die oude koppen met gekleurd haar zonder grijs is dan normaal. Gekkigheid.
maandag 2 december 2019 om 22:11
Ik lees dat toch anders. Er staat ‘ hoe kan je eigen kleur nu fout zijn ‘ dus met dat ‘gekleurd’ zal wel geverfd bedoeld worden.
maandag 2 december 2019 om 22:16
Ja, dat begrijp ik. Maar bij mij bijvoorbeeld kan je echt niet zien of het geverfd is of gewoon mijn eigen kleur. En ja 61 dus in de ogen van sommigen waarschijnlijk een "ouwe kop"..... Ik begrijp al die (ver)oordelen niet zo. Smaken verschillen nu eenmaal. Ik vind grijs haar vrijwel altijd lelijk een ander vindt het prachtig. Dat het vrijwel altijd ouder maakt is ook een feit. Maar is dat belangrijk? Ik vind van wel. Een ander niet.
maandag 2 december 2019 om 22:30
Ik denk dat ik ‘laat’ grijs word. Ik ben 47 en misschien voor 10% (zilver) grijs. Mijn tante van 62 is ook nog niet voor de helft grijs, dus daar zou ik voor tekenen.
maandag 2 december 2019 om 22:33
Grappig hoe dingen je ineens kunnen opvallen. Er kwam net een filmpje voorbij op mijn fb, van twee zussen. Eentje daarvan werd 60, de ander is een stuk jonger. De zestiger verft (te donker), de jongere zus heeft grijs haar.
Er is geen sprake van dat je ze verwisselt hoor. De zestiger ziet eruit als zestig, met geverd haar. Van de ander wordt geen leeftijd genoemd, maar aan het gezicht te zien nog geen vijftig.
Het is een privé filmpje dus ik ga het hier niet delen. Maar er ouder uitzien omdát je grijs bent is bij deze door de zussen naar fabeltjesland verwezen.
Er is geen sprake van dat je ze verwisselt hoor. De zestiger ziet eruit als zestig, met geverd haar. Van de ander wordt geen leeftijd genoemd, maar aan het gezicht te zien nog geen vijftig.
Het is een privé filmpje dus ik ga het hier niet delen. Maar er ouder uitzien omdát je grijs bent is bij deze door de zussen naar fabeltjesland verwezen.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
maandag 2 december 2019 om 22:36
Die mensen toch. Hoe durven ze dat mooi te vinden!MinkeDeWit schreef: ↑02-12-2019 22:27Daarbij, het gros van de vrouwen laat niet elke vier weken voor 150 euro haar haar verven bij de kapper. Daar gaat al 20 jaar hetzelfde flesje van l’Oreal in, waarbij mensen een voorkeur hebben voor te donker of te rood.
maandag 2 december 2019 om 22:38
Ik ben veel grijzer dan mijn schoonmoeder van dik in de 70 en het idee dat ik er nog 20 jaar 1500+ euro per jaar tegenaan moet gooien alleen al aan kleuren omdat andere mensen vinden dat dat zo hoort klinkt me bespottelijk in de oren.
Ik en mijn 30.000 euro kopen wel een wat extra lippenstift en een pot goeie dagcreme.
Ik en mijn 30.000 euro kopen wel een wat extra lippenstift en een pot goeie dagcreme.
maandag 2 december 2019 om 22:39
Ja, (als het al belangrijk is) er ouder uitzien door slecht geverfd haar in de "verkeerde" kleur komt natuurlijk ook voor. Net als door een slecht geknipt kapsel. Enz. enz.Ceylon schreef: ↑02-12-2019 22:33Grappig hoe dingen je ineens kunnen opvallen. Er kwam net een filmpje voorbij op mijn fb, van twee zussen. Eentje daarvan werd 60, de ander is een stuk jonger. De zestiger verft (te donker), de jongere zus heeft grijs haar.
maandag 2 december 2019 om 22:41
Maar wie gaat er in godsnaam z'n haar kleuren omdat ánderen zouden vinden dat het zou horen? Je hebt toch je eigen smaak? Deze mevrouw is toch zeker 70 plus?RegretteRien schreef: ↑02-12-2019 22:38Ik ben veel grijzer dan mijn schoonmoeder van dik in de 70 en het idee dat ik er nog 20 jaar 1500+ euro per jaar tegenaan moet gooien alleen al aan kleuren omdat andere mensen vinden dat dat zo hoort klinkt me bespottelijk in de oren.
![]()
maandag 2 december 2019 om 22:42
Denk je dat echt? Je hebt toch een spiegel?MinkeDeWit schreef: ↑02-12-2019 22:39Geen idee hoe dat komt. Ik denk door de geluiden dat grijs oud maakt. Nee, zwart haar boven een gerimpeld hoofd maakt jong.
maandag 2 december 2019 om 22:45
Ik heb niet alleen smaak, maar ook praktische zaken die de keuzes bepalen. Zo is het minimaal 1x per maand moeten verven bij de kapper en het bijbehorende financiële plaatje wat mij betreft een bezwaar. Ik vind haar verven best leuk. Een uniform gekleurde bos stro dan weer wat minder, ook zo'n keuze.
maandag 2 december 2019 om 22:46
Ja, ik denk dat niemand een bos stro verkiest.RegretteRien schreef: ↑02-12-2019 22:45Ik heb niet alleen smaak, maar ook praktische zaken die de keuzes bepalen. Zo is het minimaal 1x per maand moeten verven bij de kapper en het bijbehorende financiële plaatje wat mij betreft een bezwaar. Ik vind haar verven best leuk. Een uniform gekleurde bos stro dan weer wat minder, ook zo'n keuze.
maandag 2 december 2019 om 22:47
Zoiets is ze inderdaad. Maar een mooie frisse vrouw van ruim in de 50, geen ANWB-wolky-oma-oma vrouw die vooral nooit meer sex heeft om te zien. Zo zou ik er graag uit zien over een jaar of 10-15.