Mode & Beauty alle pijlers

Grijs haar uit laten groeien op je 40e

29-11-2019 20:37 2997 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al jaren denk ik eraan om mijn grijze haren uit te laten groeien. Heel moeilijk, want ik ben pas begin 40. Maar mijn haar (krullend) wordt steeds droger van al dat verven en daar komt bij dat ik de laatste tijd steeds meer haren verlies. Daarbij moet ik iedere 3 weken mijn uitgroei bijwerken en dat ben ik ook zat. Want ik ben met het resultaat eigenlijk nooit echt tevreden. Nu dus besloten mijn haar niet meer te verven, maar wat is het confronterend. Ik heb op internet veel gelezen over het laten uitgroeien van je haar en filmpjes bekeken van vrouwen die het durfden. Er is best veel te vinden, er zijn zelfs youtubers die het hele proces vastleggen.

En hoe meer ik erover lees, hoe gekker ik het vind dat grijs haar gezien wordt als oud en onverzorgd, vooral bij vrouwen. Want hoeveel vrouwen worden er wel niet vroeg grijs? Met een leuke make-upje en modieuze kleding hoef je er echt niet oud en onverzorgd uit te zien.

Ik vind het ontzettend moeilijk. Ik zit nu op 4 weken en de uitgroei is wel zichtbaar, al is het nog acceptabel. Ik zie erg op tegen de eerste maanden. Ik denk dat het 1e jaar het moeilijkste is. Volgende week ga ik naar de kapper en vraag hem om advies. Ik wil mijn haar laten bijknippen, maar wellicht is er iets mogelijk met highlights ofzo, om die eerste moeilijke maanden te overbruggen.

Ik zou het leuk vinden om hier met andere mensen over te praten. Misschien kunnen we elkaar motiveren en aanmoedigen? Want inmiddels heb ik wel door dat grijs haar laten uitgroeien veel meer te maken heeft met zelfacceptatie en zijn en laten zien wie je bent. En vooral ook: stevig in je schoenen staan, want iedereen heeft er een mening over.
jongengrijs wijzigde dit bericht op 07-02-2020 23:05
8.13% gewijzigd
Dreamer schreef:
03-12-2019 08:32
Mijn oudste zat een keer in een nieuwe groep/klas en werd als enige door alle leraren herkend, omdat ze kort paars haar had :proud:

Hahahaha super!
Dreamer schreef:
03-12-2019 08:13
Omdat jij grijs haar ziet en denk "ieuw, oud!", in plaats van verder te kijken. Tenminste, die indruk wekken FV en jij bij me.
Dat idee heb ik ook.
Die vrouw heeft een mooie huid, ( Oké goeie make-up. belichting) normaal gesproken heeft een 60er wel meer rimpeltjes en hangt de boel wat meer.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Lacuba schreef:
03-12-2019 08:17
Nee hoor, dat denk ik niet. Ik vind "oud" namelijk helemaal niets mis mee. Ik denk vaker "zonde, dertien in een dozijn, niet mooi". En natuurlijk denk ik dat ook wel eens (vaak) bij slecht geverfd haar.
Dertien in een dozijn? TO is net als ik onder of begin 40! Eerst wordt er hier geroepen door sommigen die grijs lelijk vinden, dat ze niet wisten dat je zo vroeg al grijs kon worden en nu is het 13 in een dozijn...

Dat klopt dus niet. De meeste kleuren juist, zoals je ook in dit topic kunt zien. Dus grijs uit laten groeien is allesbehalve 13 in een dozijn.
herfstappeltaart schreef:
03-12-2019 08:27
"Verder mwah"? Ik begin me serieus af te vragen hoe je er zelf uitziet :biggrin:
Ik vind het inderdaad een mwah type. Niet erg leuk ofzo. Kort pittig kapsel, mwah. Vooral op andere foto's op instagram.
Qiyara schreef:
03-12-2019 08:44
Dertien in een dozijn? TO is net als ik onder of begin 40! Eerst wordt er hier geroepen door sommigen die grijs lelijk vinden, dat ze niet wisten dat je zo vroeg al grijs kon worden en nu is het 13 in een dozijn...

Dat klopt dus niet. De meeste kleuren juist, zoals je ook in dit topic kunt zien. Dus grijs uit laten groeien is allesbehalve 13 in een dozijn.
Niet eens.
Lacuba schreef:
03-12-2019 08:53
Ik vind het inderdaad een mwah type. Niet erg leuk ofzo. Kort pittig kapsel, mwah. Vooral op andere foto's op instagram.

Die andere foto's ken ik niet.
Ach ja...kort pittig, of lang lijzig.....alles heeft z'n voor- en nadelen zullen we maar zeggen.
03-12-2019 08:56
Die andere foto's ken ik niet.
Ach ja...kort pittig, of lang lijzig.....alles heeft z'n voor- en nadelen zullen we maar zeggen.
En zo is het! Smaken verschillen!
simbalabimba schreef:
03-12-2019 08:38
Dat idee heb ik ook.
Die vrouw heeft een mooie huid, ( Oké goeie make-up. belichting) normaal gesproken heeft een 60er wel meer rimpeltjes en hangt de boel wat meer.

Helaas moet ik (62) dat beamen. Rimpels vallen mee, maar ik heb wel vouwen naast mijn neus/mond die ik echt niet zo leuk vind. Maar ja...ik lach veel dus dan zie je ze niet. :hyper:

Ik vind bij mezelf eigenlijk mijn bril veel bepalender voor mijn gezicht dan mijn haarkleur. En die heeft dan weer niks te maken met mijn leeftijd.
amarna schreef:
03-12-2019 06:26
Maakt het uit of ze 54 is of 62?
Ze is heel mooi !
ik schat die vrouw nog geen 50. ze ziet er fris uit met een hele jonge huid
S-Meds schreef:
03-12-2019 09:01
ik schat die vrouw nog geen 50. ze ziet er fris uit met een hele jonge huid

Ja dat vond ik eigenlijk ook hoor. Ik heb er nog wat bij opgeteld vanwege de belichting/professionele foto,maar veel ouder is ze niet denk ik.
Ze is model, dus haar leeftijd zal ergens toch wel te achterhalen zijn?
Ze ziet er, ondanks haar grijze haren, beter uit dan menig 60er :)
Nu ruim drie maanden niet meer gekleurd en ik zit nu in een fase waarin ik denk: oké, en nu? Mijn haar is redelijk lang en het kleur vwrschil met de uitgroei is significant. Sowieso een nieuwe coupe maar kort gaat mij te ver. Ik ben wel zelfbewust over de uitgroei want ik voel me soms onzeker omdat ik het zelf er niet echt mooi uit vind zien.

Het kleuren was ik ook zat, twee weken was het mooi maar daarna kon ik weer aan de slag, geen zin meer in. Droog haar, haaruitval enz. door het kleuren hebben mij laten besluiten niet meer te kleuren.
03-12-2019 08:59
Helaas moet ik (62) dat beamen. Rimpels vallen mee, maar ik heb wel vouwen naast mijn neus/mond die ik echt niet zo leuk vind. Maar ja...ik lach veel dus dan zie je ze niet. :hyper:

Ik vind bij mezelf eigenlijk mijn bril veel bepalender voor mijn gezicht dan mijn haarkleur. En die heeft dan weer niks te maken met mijn leeftijd.
Bij mij wel: heb de hele dag op mn werk een leesbril op mn neus :geek:
Lacuba schreef:
03-12-2019 08:53
Ik heb zomaar het gevoel dat die vrouw er een stuk beter uitziet dan jij.
jongengrijs schreef:
03-12-2019 09:11
Ze ziet er, ondanks haar grijze haren, beter uit dan menig 60er :)
Ook als menige 20-er/30-er met sliertjeshaar en brede getekende wenkbrauwen die in zo'n rechthoekje boven de neus eindigen.

Het is gewoon een erg mooie vrouw ! Schoonheid heeft niets met leeftijd te maken.
Dreamer schreef:
03-12-2019 08:06
Mensen worden hier ook steeds gelijk weggezet als 'oud' en heel veel andere dingen, vanwege ANWB jassen en ecco's en nu weer wolkys. Alsof dat aan leeftijd ligt. Nou heb ik nooit in een ANWB-jas gelopen, maar ik loop al wel vanaf m'n 20e in wollkeys. Toen liep ik ook nog met kort, rood geverfd haar, trouwens.

Maar goed, steeds maar afgeven op de 'moekes' met hun gemakkelijke kleren. Echt.. zo loop ik dus m'n hele leven al en daar is een reden voor. Die reden wordt met leeftijd erger, ja.
Dat was een reactie op een overduidelijk sarcastische opmerking over een 'Anwb-Wolky-oma-vrouw die nooit meer seks heeft, vanwege de stomme opmerkingen in dit topic. En altijd in dit soort topics.

Daar ga je je toch hoop ik niet echt persoonlijk iets van aantrekken :)
Ceylon schreef:
03-12-2019 08:33
Volgens wetenschappers gaat de generatie die nu geboren wordt gemiddeld 100 jaar oud worden. Helaas blijft de overgang toch inzetten vanaf gemiddeld 45 jaar. Dus over een tijdje zijn alle mensen heel lang oud.
Ik denk dat het handiger is om er maar alvast aan te wennen.

Los daarvan vind ik het wel prima als iemand grijs gewoon niet mooi vindt. Dan heb ik het niet over Blondie, die vindt helemaal niks mooi, dat is een ander uiterste. Maar als we allemaal hetzelfde mooi zouden vinden werd de wereld wel heel saai. Ik vind dunne/slanke mannen niet mooi, ik heb liever wat stevigers, breder vooral. Wat je aantrekkelijk of mooi vindt is toch iets persoonlijks.

Ik krijg trouwens de indruk dat FV regelmatig verwisseld wordt met Blondie. Ze wordt soms aangesproken op teksten die volgens mij niet van haar zijn. Het topic is al te uitgebreid om voorbeelden te zoeken en ik moet gaan werken, ben er ook niet zeker van maar vind wel dat we dat een beetje in de gaten moeten houden.
FV wordt helemaal niet verward met mij. Zij wordt aangesproken op haar eigen uitspraken. Ik vind grijs haar ook niet mooi en oud maken maar FV gaat wel een stapje verder dan ik door haar vriendin seksloos en onzichtbaar te noemen.
-Simone- schreef:
03-12-2019 09:21
Dat was een reactie op een overduidelijk sarcastische opmerking over een 'Anwb-Wolky-oma-vrouw die nooit meer seks heeft, vanwege de stomme opmerkingen in dit topic. En altijd in dit soort topics.

Daar ga je je toch hoop ik niet echt persoonlijk iets van aantrekken :)

Nee, ik trek me dit soort dingen niet persoonlijk aan, omdat ik niet zo'n last van m'n uiterlijk heb. Maar ik kan me voorstellen dat anderen, die wél om hun uiterlijk geven maar niet de keuzes hebben die mensen hier hebben, daar wél last van hebben.

Zoals ik al eerder zei: er zitten hier mensen, die doodongelukkig zouden zijn met mijn huid. Niet kunnen verven, geen make up kunnen gebruiken en geen haar kunnen stylen of laten groeien. Dat wordt hier dan ook nog eens negatief weggezet. (lelijk, onverzorgd, vies @( )

hoewel ik aan de andere kant denk dat het juist de ANWB-dames aan hun reet zal roesten, wat anderen van hen denken. Ze wandelen lekker op hun goede schoenen en voelen zich goed in hun lijf.
Later is nu
consuelabananahammok schreef:
02-12-2019 23:17
Heb het topic nog ff beetje doorgelezen.
Maar je verft toch je haar wel/ niet vanwege hoe je zelf je spiegelbeeld het meest acceptabel vindt?
Ik verf mijn haar niet vanwege wat anderen er van kunnen vinden, maar omdat ik mijzelf daar beter bij voel.
Maar dat is toch altijd een wisselwerking? Zou jij je haar ook nog verven als je (met spiegel) op een onbewoond eiland zat?
Dreamer schreef:
03-12-2019 09:26
Nee, ik trek me dit soort dingen niet persoonlijk aan, omdat ik niet zo'n last van m'n uiterlijk heb. Maar ik kan me voorstellen dat anderen, die wél om hun uiterlijk geven maar niet de keuzes hebben die mensen hier hebben, daar wél last van hebben.

Zoals ik al eerder zei: er zitten hier mensen, die doodongelukkig zouden zijn met mijn huid. Niet kunnen verven, geen make up kunnen gebruiken en geen haar kunnen stylen of laten groeien. Dat wordt hier dan ook nog eens negatief weggezet. (lelijk, onverzorgd, vies @( )

hoewel ik aan de andere kant denk dat het juist de ANWB-dames aan hun reet zal roesten, wat anderen van hen denken. Ze wandelen lekker op hun goede schoenen en voelen zich goed in hun lijf.
:biggrin: dat laatste denk ik ook!

Ik kan ook veel niet: make-up, hakken, sieraden, ik heb dun haar: dus kort. Ik zal ook wel een moeke zijn in sommige ogen. Boeijah...

Maar ik ben tenminste niet grijs :yes:
Mermedina schreef:
03-12-2019 00:21
Oud staat bij mij voor wijs. Ik zie oud niet als negatief.

Ik ben best verbaasd over wat ik lees. Je mag er niet onnodig oud uitzien, of dik, want dan word je ‘onzichtbaar’?

Lijkt mij juist een zegen dat je dan geen last meer hebt van die oppervlakkige, hijgerige types die helemaal geen interesse hebben in je persoonlijkheid. Die goedemorgen tegen je borsten zeggen en aan je benen vragen of je ook koffie wilt.
Nou inderdaad. Die fixatie op uiterlijk en daar dan van alles aan verbinden...
Avena schreef:
03-12-2019 09:52
Maar dat is toch altijd een wisselwerking? Zou jij je haar ook nog verven als je (met spiegel) op een onbewoond eiland zat?
Een onbewoond eiland is natuurlijk overdreven maar ook als ik de hele dag alleen thuis ben en nergens naar toe hoef dan tut ik me op en kleed me mooi aan. Ik voel me anders niet prettig.
Ik heb dat ook heel lang gehad -- tot deze zomer. 90% van mijn kleding had ik in opslag zitten waar ik niet makkelijk even bij kon. Ik had een heel klein makeup tasje met de basics over en daar moest ik het mee doen. Eigenlijk was het heerlijk, er niet zo mee bezig zijn. De hele zomer ben ik zo goed als makeuploos door het leven gegaan. Dat had ik me een jaar daarvoor nog niet voor kunnen stellen... zonder foundation en mascara de stad in.

Wat een bevrijding. Zo hoop ik dat het grijs worden ook zal gaan. Wel met het verschil dat ik elke dag kan kiezen of ik mascara opdoe of niet.

Wel weet ik dat ik er nu nog niet klaar voor ben - grijs gaan. Prima... heb nog een paar dozen naturtint in de kast staan.
Blondie456 schreef:
03-12-2019 09:57
Een onbewoond eiland is natuurlijk overdreven maar ook als ik de hele dag alleen thuis ben en nergens naar toe hoef dan tut ik me op en kleed me mooi aan. Ik voel me anders niet prettig.
Psychologische vraag: waarom voel je dan niet prettig? Dat is dan toch een teken dat je goedkeuring voor je uiterlijk verwacht? Zélfs van jouzelf?
Ik vind dat je jezelf te kort doet als je je zonder optutten en mooi aankleden niet prettig voelt.
amarna wijzigde dit bericht op 03-12-2019 10:28
10.70% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven