Mode & Beauty alle pijlers

Grote maat bh

01-07-2010 12:12 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren was ik op zoek naar een bh, ik heb maat 90 F, dus jullie kunnen je wel voorstellen, dat ik er geen zin in had. Wel had ik online 2 bh's besteld, maar had niets gehoord. Waarom heb ik een hekel aan bh's passen? Omdat ik vind dat ik als koper van grote bh's gediscrimineerd wordt. De meeste leuke en spannende bh's gaan meestal tot C en als je geluk hebt tot D.

Is er een leuke collectie dan moet je er snel bij zijn, anders is het rap weg. UItverkoop of aanbiedingen, zelden in een grote maat. Of als een merk als Saph mijn maat heeft, dan slaat het nergens op.

De cup past, maar de rest niet. De hema verkoopt tegenwoordig ook grote maten, maar het is zo, zo!

Of als je uiteindelijk het opgeeft, kom je in de sectie terecht die mijn oma droeg, tenten met een beugel.

En de mooie bh's die er wèl zijn en goed passen kosten een klein vermogen.

Maar vanochtend was mijn dag goed, de pakjesman kwam met 2 pakjes.

Tot mijn allergrootste genoegen heb ik nu 2 bh's voor een redelijke prijs en die mooi zijn en lekker zitten. EINDELIJK
anoniem_29452 wijzigde dit bericht op 06-07-2010 11:22
Reden: reclame
% gewijzigd
Ik prefereer de hemel omwille van het klimaat, maar de hel omwille van het gezelschap.
Ja, en je hebt waarschijnlijk ook aandelen in ... ofzo???....
anoniem_29452 wijzigde dit bericht op 06-07-2010 11:23
% gewijzigd
Is dit actueel nieuws?
Nee, ik heb geen aandelen, maar ik ben al blij dat ik na veel gezoek,uiteindelijk een paar goede en betaalbare bh's kan krijgen. Als je mijn maat hebt is dat een bezoeking.
anoniem_29452 wijzigde dit bericht op 06-07-2010 11:23
% gewijzigd
Ik prefereer de hemel omwille van het klimaat, maar de hel omwille van het gezelschap.
Ik heb 70E en kan voor gewone bh's wel slagen in de standaard zaken, maar wil ik iets mooiers moet ik vaak verder kijken.
Fijn dat het gelukt is, al had ik het topic geopend bij de mode en beauty pijler ofzo.
Och meid, maak je niet druk. Betaalbare bh's in een grote maat is niet zo'n goede combi. Dan moet je toegeven op draagcomfort of je borsten zitten er niet mooi in.

Ik heb een nog grotere cupmaat dan jij. Een goede bh voor mij kost me circa 90 euro. Het kan iets meer of minder zijn, afhankelijk van het model. Ik koop er ieder jaar 2 en mijn dan oude bh's laat ik opknappen door de winkel waar ik ze koop. Dat opknappen bestaat vaak uit nieuwe beugels erin of nieuwe sluiting erop. Zo haal ik al mijn geld uit die bh en doe er dus vrij lang mee.

Het voordeel van die dure bh's zijn dat ze er mooi uit zien maar vooral heel stevig zijn en je borsten heel mooi laten uitkomen. Kijk maar eens voor Ulla bh's.
helemaal eens. Laatst in de uitverkoop een paar beha's waar mijn maat opstond gepast...nou mooi niet dus. Het slaat nergens op mara de cups zijn gewoon te klein...terwijl ik een aantal beha's in dezelfde maat heb die wèl passen.

Tja, en een cupje groter is er vaak niet.

Dan toch maar weer naar de speciaalzaak waar de beha;s bij 75 euro beginnen. ja, ik weet dat die beter zitten en langer mooi blijven, maar het blijft een hoop geld.
Gravin, gek, waarom koop je dan niet online? Scheelt je de helft van de prijs. Ik kan me niet heugen wanneer ik voor het laatst zo achterlijk veel geld heb uitgegeven aan mijn cupje G.

Een leuke Freya kun je al voor £30 kopen en nog minder als ze in de aanbieding zijn.

Ik weet precies welke merken goed voor mij werken en bestel bijna blindelings. Gebeurt maar hoogst zelden dat ik iets terug moet sturen.
oja, kan iemand mij het nut uitleggen van push-upbeha's in cup E?
quote:Starshine schreef op 01 juli 2010 @ 12:37:

oja, kan iemand mij het nut uitleggen van push-upbeha's in cup E?Of gewatteerde BH's in die maten?
Ainne, als ik 2 bh's tegelijk koop zijn het vaak 2 verschillende maten. Ik heb het vaak geprobeerd om online te kopen maar ze zitten voor geen meter of de maat is niet goed. Ik krijg er rare punttieten van of ze hangen gewoon in plaats van dat ze stevig in hun cup zitten zonder te zakken of dat de helft van de borst uit de cup komt en het lijkt of je 4 borsten hebt.

Enne, gek ben ik niet hoor.
Ik ben bij Ulla geweest, misschien kwam ik op het verkeerde moment, maar er was heel weinig. Behalve het befaamde tentstokmodel. En gravinnetje bedankt voor de tip, ik wist niet dat je een bh nog kon laten opknappen.
quote:Starshine schreef op 01 juli 2010 @ 12:37:

oja, kan iemand mij het nut uitleggen van push-upbeha's in cup E?Da's handig, dan zitten je borsten nagenoeg onder je kin en kun je ze dus als bijzettafeltje voor je koffie of zo gebruiken.
quote:meharis schreef op 01 juli 2010 @ 12:43:

Ik ben bij Ulla geweest, misschien kwam ik op het verkeerde moment, maar er was heel weinig. Behalve het befaamde tentstokmodel. En gravinnetje bedankt voor de tip, ik wist niet dat je een bh nog kon laten opknappen.Ik bedoel niet Ulla Popken hoor! Dat is een drama inderdaad. Nee Ulla Dessous heet het merk geloof ik.
Gisteren voor het eerst naar een "echte" lingeriewinkel geweest en me een bh van Freya laten aanmeten, ben helemaal blij. Voorheen altijd Hunkemoller, maar daar heb ik met mijn 70F erg weinig keus. En dan zit het ook nog eens net niet (realiseer ik me nu, nu ik het licht heb gezien ). Prijs viel me alles mee (49 euro geloof ik).

En wat ik helemaal een openbaring vond: een bikini met een bovenstukje waar alles in zit en blijft zitten (zelfde winkel, zelfde merk - nee geen aandelen)! Wat kan een mens daar blij van worden....
quote:Ainne schreef op 01 juli 2010 @ 12:38:

[...]

Of gewatteerde BH's in die maten?Dat is dan weer handig in de winter als je je borsten al oorwarmers wilt gebruiken. Dan moeten ze wel warm zijn natuurlijk.....
quote:Gravinnetje schreef op 01 juli 2010 @ 12:45:

[...]

Dat is dan weer handig in de winter als je je borsten al oorwarmers wilt gebruiken. Dan moeten ze wel warm zijn natuurlijk.....
Kijk hier dan eens; http://www.dutchdesigners ... hen-size-does-matter.html
quote:Gravinnetje schreef op 01 juli 2010 @ 12:42:

Ainne, als ik 2 bh's tegelijk koop zijn het vaak 2 verschillende maten. Ik heb het vaak geprobeerd om online te kopen maar ze zitten voor geen meter of de maat is niet goed. Ik krijg er rare punttieten van of ze hangen gewoon in plaats van dat ze stevig in hun cup zitten zonder te zakken of dat de helft van de borst uit de cup komt en het lijkt of je 4 borsten hebt.

Enne, gek ben ik niet hoor.

Gek was gekscherend bedoeld, dat weet je toch wel he?

Ja je moet het zelf weten natuurlijk, jouw geld, maar als je eenmaal "jouw" merk weet (in mijn geval Freya) dan kun je bijna altijd op de maten vertrouwen. En daarbij, je kunt ze altijd terugsturen natuurlijk
Wat denkje van een grote omvang en dan cup C of D. Is ook een hele crime
quote:Ainne schreef op 01 juli 2010 @ 12:48:

[...]

Gek was gekscherend bedoeld, dat weet je toch wel he?

Ja je moet het zelf weten natuurlijk, jouw geld, maar als je eenmaal "jouw" merk weet (in mijn geval Freya) dan kun je bijna altijd op de maten vertrouwen. En daarbij, je kunt ze altijd terugsturen natuurlijk

Ja dat wist ik anders had ik er wel anders op gereageerd.

Voordeel van Freya is, is dat je het in heel de UK kunt kopen. Ulla heb ik nog nooit gezien in die Engelse shops. En Ulla is blijkbaar mijn merk, het zit altijd goed en doet wat het moet doen. Freya zit niet bij mij, het middenstuk zit nooit goed, de bandjes zitten niet lekker, de beugel niet kortom het zit gewoon niet lekker.
Ah ik snap 'm. Ik ken het merk Ulla weer niet (woon in Ierland, dus dat zal 't wel verklaren).

Vind ¤90 alleen zooo zonde, wat een geld!
quote:Ainne schreef op 01 juli 2010 @ 12:54:

Ah ik snap 'm. Ik ken het merk Ulla weer niet (woon in Ierland, dus dat zal 't wel verklaren).

Vind ¤90 alleen zooo zonde, wat een geld!

Ja het is ook een hoop geld, zit er ook ieder jaar weer tegenaan te hikken. Maar goed, het zijn er maar 2. Dit jaar heb ik er maar 1 gekocht, een waanzinnig mooie fuchsia bh. Mijn oude bh's konden nog prima mee en dan zijn er nog de opgeknapte bh's. Ik vond het dus ook wel even genoeg.

En ik koop er 2 per jaar en ben er 200 euro aan kwijt. Iemand met een normale maat koopt zich het ongans aan bh's van de hunkemuller en is uiteindelijk op jaarbasis misschien nog wel meer kwijt.
Mijn lingeriewinkel (zelf een b) gaat tot 110 H of I of zo mét mooie BH's. En betaalbare merken. Het is een niet-keten onderneming. Maar daar zullen er toch wel meer van zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven