Mode & Beauty alle pijlers

Haar verven

09-03-2019 21:54 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi,

Ik zit eraan te denken mijn blonde lokken in te ruilen voor lichtbruin. Punt is echter dat ik een schuine pony/lok heb. Iemand ervaring hiermee hoe de uitgroei hierbij is?
Ik kan me zo inbeelden dat een halve cm uitgroei dan al raar is?
En zijn er mensen die spijt kregen van hun kleurkeuze? Konden jullie weer makkelijk terug naar je eigen haarkleur?
Wat geeft de kapper voor advies?
Wat maakt het uit of je een pony of lok hebt? Uitgroei is uitgroei. Je zal het toch regelmatig moeten verven om dat bij te houden.
Je kunt ook uitgroei bijwerken, dus dat je alleen bij de schedel verft, om het zo te zeggen. Wanneer de kleur je niet bevalt, kan opnieuw verven soms niet zo goed uitpakken. Je zou een kleuring i.p.v. echte verf kunnen pakken. Als het tegenvalt, heb je na zo'n 8 wasbeurten uitgespoeld.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Naar de kapper gaan en je laten adviseren.
Ik heb honderd keer spijt gehad van mijn kleur. Was nooit precies wat ik wou. En dat kan ook niet; bepaalde kleuren zijn onbereikbaar.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Van lichtblond naar bruin moet je het misschien voorpigmenteren.
Jaren geleden had ik altijd iets van mahonie of iets anders met rode gloed in m'n haar maar ik irriteerde me steeds dat na 2 weken de uitgroei al zo zichtbaar was. Nu verf ik mijn haar ongeveer dezelfde kleur als mijn eigen haarkleur en er is nog steeds na 2 weken al een kleine uitgroei te zien maar die valt een stuk minder op.

Had toen ik m'n haar nog in mahonie verfde ook een pony en bij mijn pony viel de uitgroei juist minder op.
Je kunt niet makkelijk terug naar je eigen kleur blond. Als je je haar donkerder verdt moeten ze t eerst ontkleuren dat is echt killing voor je haar en dan moeten ze er nog verf overheen doen om het weer dezelfde kleur te maken.
Ik heb een pony en verf mijn haren al jaren. Uitgroei krijg je toch, maar valt echt niet meer op bij een pony.
Anoniempjerosso schreef:
10-03-2019 02:08
Je kunt niet makkelijk terug naar je eigen kleur blond. Als je je haar donkerder verdt moeten ze t eerst ontkleuren dat is echt killing voor je haar en dan moeten ze er nog verf overheen doen om het weer dezelfde kleur te maken.
Je kunt het ook weer uit laten groeien. Dat duurt wel even, maar als je niet veel donkerder gaat dan je eigen kleur valt het ook niet zo op.
Probeer anders eerst een kleurspoeling. Dat verdwijnt weer na een aantal wasbeurten.
Als je jouw graag eens wat donkerder wil hebben, dan zou ik beginnen met het eens laten verven in verschillende kleuren. Zeg maar een “coupe soleil”, maar dan met wat verschillende tinten low-lights i.p.v. high-lights. Op die manier valt uitgroei namelijk veel minder op dan wanneer je alles in 1 kleur laat verven. En je haar ziet er ook wat natuurlijker of juist speelser uit door de verschillende tinten (afhankelijk van de gekozen kleuren).
Nummer*Zoveel schreef:
10-03-2019 08:47
Als je jouw graag eens wat donkerder wil hebben, dan zou ik beginnen met het eens laten verven in verschillende kleuren. Zeg maar een “coupe soleil”, maar dan met wat verschillende tinten low-lights i.p.v. high-lights. Op die manier valt uitgroei namelijk veel minder op dan wanneer je alles in 1 kleur laat verven. En je haar ziet er ook wat natuurlijker of juist speelser uit door de verschillende tinten (afhankelijk van de gekozen kleuren).
Ook een goede tip!
Probleem met bruine verfkleuren uit de drogist is dat de inhoud van de tube toepasbaar moet zijn op diverse ondergronden; zowel iemand met zwart haar, als grijs haar, als blond haar, als rood haar als bruin haar moet een acceptabel bruin resultaat krijgen. Men gaat dus uit van een gemiddelde en op het doosje is niet te voorspellen hoe jouw lokken eruit gaan zien. :proud:

De betere kapper daarentegen ziet hoeveel pigmenten er uit jouw haren weggebleekt moeten worden en welke kleurstoffen toegevoegd moeten worden om de kleur te benaderen die je wil.
Je ziet vaak bij die Engelse meiden hoe lelijk je je haar kan maken met verkeerd toegepaste verf.
Ga idd wel gewoon naar de kapper.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven