Mode & Beauty alle pijlers

Haarverf en haaruitval

20-07-2015 19:59 8 berichten
Ik heb net weer mijn haar geverfd en bij het uitborstelen van mijn haar viel het mij weer op dat er dan best veel haar in mijn borstel zit. Herkent iemand dat toevallig? Ik heb er eigenlijk altijd last van dat ik meer haar lijk te verliezen na het verven.
Yup, hier ook vaak wat extra haar kwijt na het verven. Denk dat het ook komt, omdat je haar meer gaat klitten. En door het masker wat je erna gebruikt wordt je haar heel glad, dus eventuele losse haren die nog tussen de rest van je haar zaten, raak je dan ook kwijt.

Maar het is hier nog wel 'hanteerbaar', dus niet dat het met hele bossen eruit komt of ik ergens kalender plekken heb. In dat geval zou ik volgende keer toch wat voorzichtiger zijn en de allergie test doen!
Ik doe eigenlijk altijd een allergie test behalve deze keer omdat ik dat was vergeten eergisteren. Maar gebruik al ruim een jaar dezelfde verf dus ik ga er maar vanuit dat ik nu ook geen allergische reactie krijg ook al bouw je zoiets op.
Ik heb bij het wassen na het verven ook altijd veel haarverlies. Ik verf mijn haar al 15 jaar 4-wekelijks en ben nog niet kaal, dus het zal er wel bij horen. Het is natuurlijk wel chemische rotzooi wat je op je hoofd smeert.
Alle reacties Link kopieren
Beslist een haarverzwakker, vooral opgeteld met andere behandelingen.

Er hoeft maar een bepaald zwak plekje te zijn en een haar heeft nog maar één aanval nodig om op die zwakke plek af te breken.

Gebruik een goede conditioner die de poreuze plekken zal opvullen en zo de haar langer op je hoofd zal proberen te houden.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik gebruik ook regelmatig een masker voor mijn haar en altijd conditioner maar bij maskers heb ik vaak ook wat meer haaruitval dan normaal.
Dan is het vermoedelijk haar in de telogene fase wat massaal wordt losgeweekt door de behandeling. Dat haar zou er anders een paar dagen later uitgevallen zijn.

De telogene fase is de laatste fase van de haargroeicyclus. Haar (zoogdier) - Wikipedia
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Mijn haren worden geverfd highlihts erbij maar geen haaruitval.

Misschien een andere verf erin de volgende keer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven