Mode & Beauty alle pijlers

Het grote 50+ topic.

07-01-2020 09:49 111 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit jaar is het voor mij zover. Ik ga de 50 aantikken. Ik heb het er, eerlijk is eerlijk, een poosje moeilijk mee gehad. Ouder wordende huid, m’n lichaam wat aan het veranderen is, wangen die gaan hangen etc. Maar ik ben gezond dus dat laatste is het allerbelangrijkste. Dat neemt niet weg dat ik me suf lees aan hoe ik mezelf het beste kan verzorgen en wat voor kleding bij me past. Ik doe trouw mijn gezichtsoefeningen met zo’n apparaatje met elastiekjes en ik heb een apparaatje gekocht voor je gezicht met die verschillende kleurtjes. Ik ben langzaam afscheid aan het nemen van mijn geblondeerde haar om voorzichtig naar grijs te gaan. Ook heb ik, voor het eerst in m’n leven, cellulitis op mijn benen dus ik heb zo’n elektrische roller gekocht waarmee je 10 minuten per dag moet masseren. Ik weet zeker dat hier gelijkgestemden zijn. :lol: Dus brand los! Wat brengt 50 allemaal met zich mee? En wat voor tips hebben jullie?
anoniem_303741 wijzigde dit bericht op 07-01-2020 10:04
1.74% gewijzigd
Oh ja, ik ben altijd superslank geweest en dat lijf ben ik kwijt, maar het typische is dat ik me nog steeds superslank voel.
Alle reacties Link kopieren
Flink blijven trainen, liefst krachttraining, goeie huidverzorging, goed eten en slapen en dan kom je al een heel eind. Het valt reuze mee hoor, met het verval ineens. Tenzij je natuurlijk denkt holadiejeeee ik ben 50, ik doe niks meer en laat lekker alles gaan. Kan ook een keuze zijn natuurlijk, ieder zijn ding.
Cateautje schreef:
07-01-2020 11:45
Oh ja, ik ben altijd superslank geweest en dat lijf ben ik kwijt, maar het typische is dat ik me nog steeds superslank voel.
Ik had altijd meestal wel een slank figuur. Maat 36 en nu 40. Ruim 10 kilo meer. Maar ik voel mij nog hetzelfde. Dus herkenbaar. Ik vind die rol niet mooi. Strak buikje en gespierde billen vind ik vele male mooier. Maar het houd me gewoon niet bezig. Ik zie het wel maar het doet me niets. Ik dacht dat dat het mooie was van 40/ ouder worden. Zeggen er nu dames dat het weer terug komt?? O no!
Alle reacties Link kopieren
Ik ga dit jaar ook Sara zien, en ik vind het helemaal prima! Ik zit beter in mijn vel dan ooit. Ben met een nieuwe opleiding begonnen, van iets totaal anders in de zorg gegaan.
Ik ben inmiddels 23 kilo overgewicht kwijt en wil dit jaar nog eens 10 kilo afvallen. Het zat me gruwelijk in de weg en ik voel me zo veel beter. Tuurlijk heb ik ook rimpeltjes, maar zolang het geen chagrijnlijnen zijn zitten ze mij niet in de weg.
Ik verf mijn lange haar en ik denk niet aan kort knippen, past niet bij me.
Ik weet wat ik wil en ben heel tevreden met mijn leven. Mijn man wordt dit jaar ook 50 en dat gaan we flink vieren samen met iedereen waar we van houden.
De kinderen zijn volwassen, we kunnen gaan en staan waar we willen. Ik vind dit een hele fijne leeftijd. Niet meer onzeker, iets meer te besteden dan vroeger, gewoon samen genieten van het leven. Beter wordt het denk ik niet!
Ik wil deze, maar weet niet of dat op mijn 58ste nog kan. Nou heb ik gewoonlijk overal maling aan, maar bij deze twijfel ik toch wat. Wat denken jullie?

Afbeelding
Cateautje schreef:
07-01-2020 13:41
Ik wil deze, maar weet niet of dat op mijn 58ste nog kan. Nou heb ik gewoonlijk overal maling aan, maar bij deze twijfel ik toch wat. Wat denken jullie?
Ik zou niet weten waarom niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik wordt binnenkort 48 en dat vind ik al pittig.
Ik prop ook alles in mijn zakken en als ik dan eens een handtas meeneem vergeet ik dat kreng of hij staat open en word ik op mijn schouder getikt 😂😂😂.
Ik gebruik nu wel betere gezichtsproducten dan voorheen.
lichamelijke verandering vind ik op zich niet eens zo erg alleen die kreukeltjes bij mijn borsten wel.
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk zou ik die laarzen kopen cateautje! Vind ze heel leuk!


Wat ik heerlijk vind aan 50+ is dat ik me veel minder aan trek van wat anderen vinden...! Of dat op mijn werk is, of met vrienden....

Het was bij mijn partner en ik ook het jaar dat we 50 werden , het jaar van de veranderingen..... En dat heeft goed uitgepakt!
Cateautje schreef:
07-01-2020 13:41
Ik wil deze, maar weet niet of dat op mijn 58ste nog kan. Nou heb ik gewoonlijk overal maling aan, maar bij deze twijfel ik toch wat. Wat denken jullie?

Afbeelding
Weet niet of je suggesties hebt over wat je er bij aantrekt. Maar volgens mij kan dat nog wel hoor.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
07-01-2020 13:41
Ik wil deze, maar weet niet of dat op mijn 58ste nog kan. Nou heb ik gewoonlijk overal maling aan, maar bij deze twijfel ik toch wat. Wat denken jullie?

Afbeelding
Absoluut dat deze kunnen. Ze zijn leuk, ik zou het me niet eens afvragen of dat kan
Dank ladies, dan zijn ze morgen binnen. :D
Ik herken werkelijk helemaal niks uit de openingspost. Ik werk nog (bijna) fulltime, ga straks weer een opleiding doen, stiefmodder mee om een stel pubers op te voeden en sta midden in het leven. Ik heb echt geen tijd om me druk te gaan lopen maken over een grijze haar of een rimpel. Dat komt straks wel als ik richting de 70 ga.

Ik ben een middelbare vrouw in de overgang. So what?
Oh ja, en ik heb kort haar
Hier 54 en voel me niet echt ‘oud’, voor kleding neem ik mn dochter mee, zodat ik niet ineens kleding aan ga trekken die je ouder laten lijken. Mn kapsel is een bob met eigen krullen, en verf het nog. Heb trouwens nog geen grijs haar. Mn huid verzorg ik met creme die wel voor mijn leeftijd bedoelt is, het enige waar ik mee zit, rimpeltjes op mijn oogleden, dus leuk opmaken is lastiger, ook omdat mn oogleden wat lager zitten. Ben nu op zoek naar mooie matte oogschaduw, en wil mn wimpers laten liften, door mijn leeftijd krullen die niet mooi meer..
Alle reacties Link kopieren
qua uiterlijk ben ik er dik op achteruit gegaan, veel rimpels, grijs,
fysiek ook , stijfheid, sneller pijntjes en kwaaltjes en heel vaak moe en ook somber

Maar op mijn werk ben ik nog nooit zo rolvast geweest als nu, krijg veel waardering en heb veel toe te voegen ook in het aanmoedigen en helpen van jongere collega's

desalniettemin, bekruipt mij een ,,,is dit het nou - vraag.....

veel onhandige keuzes gemaakt in het leven en daar draag ik de consequenties van ,

ik zou graag nog opnieuw beginnen, een nieuwe baan en nieuwe stad,
een nieuwe omgeving,,, maarja hok vol pubers dus niet echt reeel.....
Alle reacties Link kopieren
kitty26 schreef:
07-01-2020 18:12
Hier 54 en voel me niet echt ‘oud’, voor kleding neem ik mn dochter mee, zodat ik niet ineens kleding aan ga trekken die je ouder laten lijken. Mn kapsel is een bob met eigen krullen, en verf het nog. Heb trouwens nog geen grijs haar. Mn huid verzorg ik met creme die wel voor mijn leeftijd bedoelt is, het enige waar ik mee zit, rimpeltjes op mijn oogleden, dus leuk opmaken is lastiger, ook omdat mn oogleden wat lager zitten. Ben nu op zoek naar mooie matte oogschaduw, en wil mn wimpers laten liften, door mijn leeftijd krullen die niet mooi meer..
Ik heb van die doorzichtige plakkertjes die je op je ogen plakt. Je ziet er niets van maar lift net dat stukje overbodige ooglid. Superhandig. Kan gewoon oogschaduw overheen. :)
Alle reacties Link kopieren
Tuingravin schreef:
07-01-2020 13:23
Ik ga dit jaar ook Sara zien, en ik vind het helemaal prima! Ik zit beter in mijn vel dan ooit. Ben met een nieuwe opleiding begonnen, van iets totaal anders in de zorg gegaan.
Ik ben inmiddels 23 kilo overgewicht kwijt en wil dit jaar nog eens 10 kilo afvallen. Het zat me gruwelijk in de weg en ik voel me zo veel beter. Tuurlijk heb ik ook rimpeltjes, maar zolang het geen chagrijnlijnen zijn zitten ze mij niet in de weg.
Ik verf mijn lange haar en ik denk niet aan kort knippen, past niet bij me.
Ik weet wat ik wil en ben heel tevreden met mijn leven. Mijn man wordt dit jaar ook 50 en dat gaan we flink vieren samen met iedereen waar we van houden.
De kinderen zijn volwassen, we kunnen gaan en staan waar we willen. Ik vind dit een hele fijne leeftijd. Niet meer onzeker, iets meer te besteden dan vroeger, gewoon samen genieten van het leven. Beter wordt het denk ik niet!
Hier ook. Kinderen zijn al een poosje het huis uit dus inderdaad wat meer te besteden. Ik vind dit wat dat betreft een hele fijne periode. Ik ben altijd best bescheiden geweest maar heb de laatste jaren veel meer zelfvertrouwen gekregen. Vreemd eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
LoveLucy schreef:
07-01-2020 12:43
Ik had altijd meestal wel een slank figuur. Maat 36 en nu 40. Ruim 10 kilo meer. Maar ik voel mij nog hetzelfde. Dus herkenbaar. Ik vind die rol niet mooi. Strak buikje en gespierde billen vind ik vele male mooier. Maar het houd me gewoon niet bezig. Ik zie het wel maar het doet me niets. Ik dacht dat dat het mooie was van 40/ ouder worden. Zeggen er nu dames dat het weer terug komt?? O no!
Mijn lichaam is best wel veranderd. Ik ben qua gewicht niet zwaarder geworden maar ik oog wel zwaarder op de 1 of andere manier. O_o
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
07-01-2020 13:41
Ik wil deze, maar weet niet of dat op mijn 58ste nog kan. Nou heb ik gewoonlijk overal maling aan, maar bij deze twijfel ik toch wat. Wat denken jullie?

Afbeelding
Die wil ik ook! Mijn kuiten zijn best wel stevig dus ik hou van hoge schoenen en laarzen. :flirting:
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
07-01-2020 11:45
Oh ja, ik ben altijd superslank geweest en dat lijf ben ik kwijt, maar het typische is dat ik me nog steeds superslank voel.
+1
Bitterbleu schreef:
07-01-2020 22:05
Die wil ik ook! Mijn kuiten zijn best wel stevig dus ik hou van hoge schoenen en laarzen. :flirting:
Wat let je? :D

Ze zijn van leer en teddy gevoerd en kosten een prikkie.
anoniem_64c64bf305ae7 wijzigde dit bericht op 07-01-2020 22:11
13.06% gewijzigd
40 Worden vond ik niet leuk, dat klonk opeens zo ouwelijk, maar 50 boeide me dan weer geen reet. Daar was ik te depressief voor denk ik.

Make-up gebruik ik al 25 jaar niet meer (op oogpotloot na) en ik gebruik al jaren dezelfde gezichtscreme. Geen reden dat te veranderen.
Ben helaas wel te dik, maar dat was ik 10 jaar geleden ook al regelmatig.

Ik loop vaker zonder bh omdat ik dat niet lekker vind zitten en dat kan me steeds minder schelen. Kledingstukken zijn er voor mijn comfort, niet om de buitenwereld te pleasen.
54 En ik voel me fit maar ik loop nog steeds aan tegen sneller lichamelijk moe zijn en die rot menopauze en ik moet echt op mijn gewicht letten en eigenlijk heel erg terwijl ik daar nooit moeite mee heb gehad. Ik verf mijn haar en als ik naar mijn knieën kijk dan is het of een panty maar ik ben nu dol op kuitrokken :P I.t.t. tot sommigen doe ik meer aan mijn uiterlijk dan vroeger en besteed ik meer aan kleding, ik wil stijlvol oud worden en ben nog steeds drukbezig om mijn dromen om te zetten in realiteit, ik heb het idee dat ik met 60 echt oud ben dus ik moet opschieten. Eigenlijk vind ik het top om in de mid 50's te zijn :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
07-01-2020 13:41
Ik wil deze, maar weet niet of dat op mijn 58ste nog kan. Nou heb ik gewoonlijk overal maling aan, maar bij deze twijfel ik toch wat. Wat denken jullie?

Afbeelding
Tuurlijk kan dat (als je ze mooi vindt). Zie niet in waarom die te jeugdig zouden zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik keek er naar uit om 50 te worden. Diverse mensen in mijn omgeving hebben het niet mogen halen en de jaren voor ik 50 werd waren moeizaam. Met 49 was ik uit het dal geklommen, zat lekker in mijn vel dus ik heb een flink feest gehouden. Heerlijke leeftijd ook. De kinderen de deur uit, ik kan gaan en staan waar ik wil. Ik ga verder gewoon door zoals voorheen qua uiterlijk, verf mijn haren, maak me op en koop kleding die ik leuk vind. Minirokken en dergelijke laat ik aan me voorbij gaan, maar dat was voorheen ook zo. En dat rimpeltje en die extra kilo horen bij me. Het is maar een getal, je bent zo jong als je je voelt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven