Mode & Beauty alle pijlers

Het grote 50+ topic.

07-01-2020 09:49 111 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit jaar is het voor mij zover. Ik ga de 50 aantikken. Ik heb het er, eerlijk is eerlijk, een poosje moeilijk mee gehad. Ouder wordende huid, m’n lichaam wat aan het veranderen is, wangen die gaan hangen etc. Maar ik ben gezond dus dat laatste is het allerbelangrijkste. Dat neemt niet weg dat ik me suf lees aan hoe ik mezelf het beste kan verzorgen en wat voor kleding bij me past. Ik doe trouw mijn gezichtsoefeningen met zo’n apparaatje met elastiekjes en ik heb een apparaatje gekocht voor je gezicht met die verschillende kleurtjes. Ik ben langzaam afscheid aan het nemen van mijn geblondeerde haar om voorzichtig naar grijs te gaan. Ook heb ik, voor het eerst in m’n leven, cellulitis op mijn benen dus ik heb zo’n elektrische roller gekocht waarmee je 10 minuten per dag moet masseren. Ik weet zeker dat hier gelijkgestemden zijn. :lol: Dus brand los! Wat brengt 50 allemaal met zich mee? En wat voor tips hebben jullie?
anoniem_303741 wijzigde dit bericht op 07-01-2020 10:04
1.74% gewijzigd
Moemoe64 schreef:
09-01-2020 13:02
Ik word volgende week 56.
Eergisteren ontdekte ik mijn eerst grijze haren - 3 voor zover ik het goed kon zien in de spiegel.
Mijn gewicht: gaat op en neer. De laatse maanden ben ik weer enkele kilo's kwijt, voorheen was ik zo'n 5 kg aangekomen.
Verder menstrueer ik nog, al zit er de laatste maanden langere tijd tussen; momenteel om de 5-6 weken.
Kleding: ik kleed me echt niet anders dan 10j geleden. Vaak een jeansbroek, een T-shirt zonder print en de laarzen die Cateautje hier postte: ik heb bijna dezelfde en die draag ik gewoon nog.
Ik wil niet zoals mijn oma zaliger in beige/ grijze bloemetjesjurken rondlopen! Haar jurken waren afschuwelijk. Ik heb nog foto's van haar toen ze 50 was en ze zag er door die jurken 70 uit.

Mijn haar is grijs en het enige wat ik heb aangepast zijn de kleuren van mijn kleding. Verder enkellaarsjes, jeans, effen shirts of met een klein printje, vestjes en vesten. Sportief, zoals ik altijd al gekleed ging.
Echte maillot-achtig-strakke jeans droeg ik nooit, wel slim-fit en dat doe ik nog steeds.
Mag ik ook meedoen? Ben nog geen 50 maar wel bijna, en me maar mentaal aan het voorbereiden. Cellulitis heb ik al vanaf m’n 15e.
baukelien schreef:
09-01-2020 22:10
Mag ik ook meedoen? Ben nog geen 50 maar wel bijna, en me maar mentaal aan het voorbereiden. Cellulitis heb ik al vanaf m’n 15e.

Er verandert niet veel hoor, maak je geen zorgen :)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 48 en heb altijd een meisjesachtig uiterlijk gehad. Nu nog heb ik lang haar tot ver over mijn schouders... aan mijn slapen nu met een paar grijze haren, maar heel duidelijk zie je het niet. Ik verf mijn haar niet, maar op zich is het hetzelfde effect t.o.v. verven: hard... want die kop wordt echt wel ouder. In mijn geval niet zozeer rimpels, maar wel vaal en slapper vel... dan zie je opeens dat je kaaklijn gaat afhangen halverwege...
Ik zou mijn haar graag lang houden, maar ik denk wel dat het los al snel armoedig gaat worden.

Qua kleding vind ik het ook moeilijk. Ik droeg nooit wulpse dingen, maar wel van die all-stars of slim-fit spijkerbroeken. Of soms van die truitjes die (volgens het modebeeld van nu) te kort en te wijd zijn. Ik waak ervoor om geen oud meisje te worden... dus er komen steeds meer blazertjes in m'n kast. Ik weeg hetzelfde als 30 jaar geleden... alleen zijn de rondingen verdwenen, ben ik meer een plank.

Qua gezondheid mag ik niet klagen. Maar ik merk wel dat dingen sneller opspelen. Een stijve nek, niet meer zo lang kunnen staan (bij een concert bijvoorbeeld, krijg ik last van m'n onderrug), sneller blessures bij het sporten. Dat turen op etiketten vind ik wel vervelend...Maar goed, da's vooralsnog alles.

Ik ben wat kinderen betreft in de afrondende fase. En ja, van de week een telefoontje dat mijn moeder was gevallen. Gelukkig niks gebroken maar ik dacht wel: ja... da's de fase waar we nu naartoe gaan...
Alle reacties Link kopieren
@vivinnetje
Ik ben 61 en draag nog steeds allstars. Heb ze in diverse kleuren.
Met jeans of katoenen of linnen zomerbroeken. Met rechte pijpen. Skinnies staan me niet en vind ik niet lekker zitten.
Ook bij een tricot zomerjurk staan ze leuk.
amarna schreef:
11-01-2020 21:53
@vivinnetje
Ik ben 61 en draag nog steeds allstars. Heb ze in diverse kleuren.
Met jeans of katoenen of linnen zomerbroeken. Met rechte pijpen. Skinnies staan me niet en vind ik niet lekker zitten.
Ook bij een tricot zomerjurk staan ze leuk.

Ik denk dat het ook erg aan je figuur ligt welk model broeken je goed staan. Zolang ze niet overmatig strak zijn kan elk model op elke leeftijd.
@Vivinnetje: ik ben geen blazertype, nooit geweest en ga dat nooit worden, ook niet nu ik 62 ben.
Ik vind niet dat je kledingSTIJL hoeft te veranderen met je leeftijd.
Wel bijvoorbeeld de lengte van een rok. Inderdaad het "oud meisje-effect" moet je voorkomen.

Ik hou niet van ordinair, maar daar heb ik nooit van gehouden, ook niet toen ik jong was.
Mijn keuze van dessins bijvoorbeeld is al mijn hele leven hetzelfde: effen of een klein patroontje, grote patronen staan me niet. Ook dit verandert niet.
Echt hoge hakken heb ik nooit gedragen dus ook nu niet. Enz.

Er is niet veel wat niet meer kan.
Wat ik echt nooit draag zijn kledingstukken als bomberjacks, scheuren en bleekvlekken in spijkerbroeken enz. Maar wederom: nooit gedaan.

Voorkom tè strak, tè kort e.d. maar.....blijf vooral jezelf.
Wat ik wel lastig vind van ouder worden (en dat verergerde best snel na mijn zestigste) zijn verschijnselen als stramheid, artrose-achtige klachten (zo noem ik het zelf, geen diagnose gehad ofzo), afname van energie enz.
Op dat vlak begin ik echt mijn leeftijd te voelen.
Sinds ik groenlipmosselcapsules slik is dat bij mij een stuk verbeterd (stramheid e.d.)
redbulletje schreef:
12-01-2020 08:59
Sinds ik groenlipmosselcapsules slik is dat bij mij een stuk verbeterd (stramheid e.d.)

Ja zou dat echt iets doen? Ik sta zelf nogal sceptisch tegenover al die producten uit o.a. de Rode Pilaren enzo. Als je die folders bekijkt hebben ze voor alles wel een potje en ik denk dan altijd dat vooral zijzelf daar beter van worden.
Maar als het jou echt helpt is het voor mij misschien ook het proberen waard.
tvp :flag:
Alle reacties Link kopieren
ga nu richting 56 en heb er aan de ene kant toch wel moeite mee. Door de overgang en medicijngebruik zo'n 10 kg aangekomen, ander figuur (taille helemaal verdwenen) waardoor bepaalde broeken ook al is het de juiste maat niet lekker zitten.
Sportte altijd vrij veel, maar door een frozen shoulderen een lage rug blessure kan ik al een tijd geen krachttraining meer doen. Ben nu bijna 2 jaar verder en het wordt wel beter, maar gaat heel langzaam.
Qua kleding ben ik nog wel hetzelfde qua stijl (smart casual heet het denk ik), maar moet wel beter op de pasvorm letten. Wat lagere broeken zitten niet meer.
Ben nog niet grijs, alleen een paar losse haren bij de slapen. De huid wordt wel duidelijk slapper en heb ik last van pijnlijke en stijve gewrichten.
Waar ik veel moeite mee heb is dat het lijkt of je afgeschreven bent. Mijn man en ik zijn beiden onze vaste baan kwijtgeraakt tussen de 45 en 50 jaar, en sindsdien blijft het tobben. Tijdelijke banen, mijn man is nu zzp-er (noodsprong), maar als je richting de 60 gaat wordt het ook als zzp-er moeilijker. Twee studerende kinderen en maanden zonder inkomen is niet fijn. Dat hadden we ons destijds wel anders voorgesteld (altijd vrij spaarzaam geweest, maar dat je de buffer die je ook bedoeld had voor de studie van de kinderen moet opeten is wel zuur).
Getob met zieke ouders viel bij ons samen met de geboorte van de kinderen, is een zware periode geweest. Dat hebben we nu niet meer.
Wil eigenlijk wel wat kilo's kwijt, zo vreemd na bijna 30 jaar als een Tante Sidonia door het leven te zijn gegaan.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
12-01-2020 08:59
Sinds ik groenlipmosselcapsules slik is dat bij mij een stuk verbeterd (stramheid e.d.)
:rofl:
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
en dit is dan bijv. zo'n jurkje waar ik over twijfel, niet te jong? Kan het mbt het rolletje in de taille?. Lengte is ook altijd een vraag maar dat is niet veranderd, ben nu eenmaal een stuk langer dan gemiddeld :)

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
xlong schreef:
13-01-2020 16:12
en dit is dan bijv. zo'n jurkje waar ik over twijfel, niet te jong? Kan het mbt het rolletje in de taille?. Lengte is ook altijd een vraag maar dat is niet veranderd, ben nu eenmaal een stuk langer dan gemiddeld :)

Afbeelding
Waarom niet? Als dit jurkje een andere halslijn zou hebben zou ik m zo kopen. En ik ben 52. Mits ie op mijn knieën valt, want dat is zo'n beetje de enige concessie die ik gedaan heb.... geen echt korte jurken meer.
Alle reacties Link kopieren
Jurk is degelijk zat :-)
Hatsjikideee...
xlong schreef:
13-01-2020 16:12
en dit is dan bijv. zo'n jurkje waar ik over twijfel, niet te jong? Kan het mbt het rolletje in de taille?. Lengte is ook altijd een vraag maar dat is niet veranderd, ben nu eenmaal een stuk langer dan gemiddeld :)

Afbeelding

Ik zie niet in wat hier te jong aan is. Prima toch. Je moet jezelf alleen afvragen of het je figuur flatteert. Zo ja dan is het oké hè :)
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt wel of het een tricot jurk is. Persoonlijk zou ik mij daar niet meer aan wagen. Je ziet al snel bubbels en rollen. Of je moet zo'n shaping body er onder aan doen wat ook al geen pretje is.
Alle reacties Link kopieren
vivapimpelmees schreef:
13-01-2020 16:15
Waarom niet? Als dit jurkje een andere halslijn zou hebben zou ik m zo kopen. En ik ben 52. Mits ie op mijn knieën valt, want dat is zo'n beetje de enige concessie die ik gedaan heb.... geen echt korte jurken meer.
dat zal wel niet, laat altijd alles maximaal uitleggen maar dan kan niet hierbij (ben 1.83) En ben inderdaad bang of de stof niet teveel tekent.
Alle reacties Link kopieren
xlong schreef:
13-01-2020 16:09
ga nu richting 56 en heb er aan de ene kant toch wel moeite mee. Door de overgang en medicijngebruik zo'n 10 kg aangekomen, ander figuur (taille helemaal verdwenen) waardoor bepaalde broeken ook al is het de juiste maat niet lekker zitten.
Sportte altijd vrij veel, maar door een frozen shoulderen een lage rug blessure kan ik al een tijd geen krachttraining meer doen. Ben nu bijna 2 jaar verder en het wordt wel beter, maar gaat heel langzaam.
Qua kleding ben ik nog wel hetzelfde qua stijl (smart casual heet het denk ik), maar moet wel beter op de pasvorm letten. Wat lagere broeken zitten niet meer.
Ben nog niet grijs, alleen een paar losse haren bij de slapen. De huid wordt wel duidelijk slapper en heb ik last van pijnlijke en stijve gewrichten.
Waar ik veel moeite mee heb is dat het lijkt of je afgeschreven bent. Mijn man en ik zijn beiden onze vaste baan kwijtgeraakt tussen de 45 en 50 jaar, en sindsdien blijft het tobben. Tijdelijke banen, mijn man is nu zzp-er (noodsprong), maar als je richting de 60 gaat wordt het ook als zzp-er moeilijker. Twee studerende kinderen en maanden zonder inkomen is niet fijn. Dat hadden we ons destijds wel anders voorgesteld (altijd vrij spaarzaam geweest, maar dat je de buffer die je ook bedoeld had voor de studie van de kinderen moet opeten is wel zuur).
Getob met zieke ouders viel bij ons samen met de geboorte van de kinderen, is een zware periode geweest. Dat hebben we nu niet meer.
Wil eigenlijk wel wat kilo's kwijt, zo vreemd na bijna 30 jaar als een Tante Sidonia door het leven te zijn gegaan.
Wat vervelend :( Je hoopt op die leeftijd een soort van binnen te zijn. Dat het financieel makkelijker is omdat de kinderen hun plekje hebben gevonden waardoor je ook wat meer tijd krijgt voor elkaar. En dat van het veranderen van je figuur is heel herkenbaar. Heel vreemd en lastig om afscheid te nemen van het lichaam wat je gewend bent. @(
Alle reacties Link kopieren
Laatst zag ik een foto van mezelf die van de zijkant was gemaakt. Ik schrok enorm van mijn wangen. :O
Alle reacties Link kopieren
Slikken jullie aanvullende suplementen? Ik slik magnesium, extra vitamine c+anti oxidanten en vitamine D (die laatste alleen in de winter). Ik merkte dat ik meer last van mijn gewrichten kreeg en nu ik al langere tijd magnesium slik voel ik wel dat dit helpt. En zoals iemand hier al eerder zei, toch meer krachttraining.
Alle reacties Link kopieren
Bitterbleu schreef:
04-02-2020 16:19
Laatst zag ik een foto van mezelf die van de zijkant was gemaakt. Ik schrok enorm van mijn wangen. :O
Jaaaaaa! Dat heb ik ook! Selfies moeten écht van bovenaf gemaakt worden!
Bitterbleu schreef:
04-02-2020 16:25
Slikken jullie aanvullende suplementen? Ik slik magnesium, extra vitamine c+anti oxidanten en vitamine D (die laatste alleen in de winter). Ik merkte dat ik meer last van mijn gewrichten kreeg en nu ik al langere tijd magnesium slik voel ik wel dat dit helpt. En zoals iemand hier al eerder zei, toch meer krachttraining.

Ik slik elke dag vit.D. Zomer en winter. Vrouwen nemen na de overgang minder goed vit.D op uit zonlicht.
Verder wandel ik regelmatig en sport 1x in de week.
Ik wil verder liever niets slikken wat ik niet heb voorgeschreven gekregen door de HA.
Alle reacties Link kopieren
Ik neem vitamine D en magnesium. Moet erbij zeggen dat ik geen trouwe slikker ben....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven