Mode & Beauty alle pijlers

Het grote 50+ topic.

07-01-2020 09:49 111 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit jaar is het voor mij zover. Ik ga de 50 aantikken. Ik heb het er, eerlijk is eerlijk, een poosje moeilijk mee gehad. Ouder wordende huid, m’n lichaam wat aan het veranderen is, wangen die gaan hangen etc. Maar ik ben gezond dus dat laatste is het allerbelangrijkste. Dat neemt niet weg dat ik me suf lees aan hoe ik mezelf het beste kan verzorgen en wat voor kleding bij me past. Ik doe trouw mijn gezichtsoefeningen met zo’n apparaatje met elastiekjes en ik heb een apparaatje gekocht voor je gezicht met die verschillende kleurtjes. Ik ben langzaam afscheid aan het nemen van mijn geblondeerde haar om voorzichtig naar grijs te gaan. Ook heb ik, voor het eerst in m’n leven, cellulitis op mijn benen dus ik heb zo’n elektrische roller gekocht waarmee je 10 minuten per dag moet masseren. Ik weet zeker dat hier gelijkgestemden zijn. :lol: Dus brand los! Wat brengt 50 allemaal met zich mee? En wat voor tips hebben jullie?
anoniem_303741 wijzigde dit bericht op 07-01-2020 10:04
1.74% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hier ook net een carrièreswitch gemaakt, opleiding succesvol afgerond, nieuwe baan, welke kleding me goed staat weet ik al lang (hoezo moet je dat op je 50ste in modebladen gaan uitzoeken?).
Sport enkele keren per week intensief, wanneer en of mijn lichaam gaat veranderen door overgang zie ik dan wel maar het zal niet aan mezelf liggen.
Zag trouwens gisteren nog op een fb groep voor mensen die krachttraining doen voor en na foto's van een 50+ vrouw die 2 jaar geleden overgewicht en rolletjes had en nu een strak slank lichaam door sport en gezonde voeding. Dat geeft moed en vertrouwen dat het niet hoeft die kant op te gaan. Maar je krijgt niets voor niets.

In mijn gezicht zie je het wel natuurlijk, vooral ik zelf zie het verschil met 10 jaar geleden maar als ik zeg volwassen kind te hebben schrikken de meeste mensen, ze schatten me rond de 40.
Dus.... Tevreden met mezelf, volop aan het daten want wil wel een leuke vent aan mijn zijde, geen kinderen meer in huis dus veel tijd voor mezelf, leuke nieuwe job... vond lang geleden 50ers bijna oude mensen en dacht dat de lol er dan wel af was maar valt eigenlijk best mee moet ik zeggen.
Voorheen was mijn leven juist onbezorgder, want geen kind in huis. Maar vanaf mijn 47e kwam ik in een diep dal omdat mijn vader ziek werd en overleed en inmiddels sukkelt m'n moeder ook. De relatief onbezorgde jaren zijn wel voorbij dus.
Alle reacties Link kopieren
ik zorg al jaren alleen voor vier kinderen en dat is met alles wat ik erbij doen
- baan, studie- best belastend, een vriend van mij is 10 jaar ouder en blaast mij altijd moed in, meid het wordt echt beter als je kinderen straks jaar of 18 zijn, de jongste is 11 dus nog 7 jaar. Dat motiveert mij wel.


ik zie er absoluut niet jonger uit, en dat streef ik ook niet na, maar ik luister graag met mijn tieners naar nieuwe muziek, Boef, SBMG ,dat soort muziek
ik vind het nog steeds leuk om te hard te rijden of te crossen op onze scooter,
of om te skydiven, vuurwerk afsteken etc.
IN die zin ben ik nu hipper dan toen ik dertig was en toen was ik vrij truttig maar dat zal wel door de jonge kiddies komen waar ik toen mij handen aan vol had
Hoe ik het ervaar, is dat ik oud genoeg ben om me niet meer te hoeven confirmeren, maar nog jong genoeg om overal aan mee te kunnen doen waar ik zin in heb. Ik geniet oprecht van deze tijd.
Ik heb een ingewikkelde jeugd gehad waarin ik veel gemist heb en heb het gevoel dat ik dat nu allemaal aan het inhalen ben.
Alle reacties Link kopieren
Gezichtsoefeningen? Elastiekjes? Rollertje?
Wat een gedoe!
Niet te schraal eten en uit de zon blijven is het enige dat helpt om de rimpels enigszins tegen te houden.
En vooral blijven lachen!

Ik ben 61 en heb nooit moeite gehad met de uiterlijke kant van ouder worden. Heb zelfs (vivaforum-horror!) sinds mn 50e kort pittig grijs haar.

Zoals redbulletje al vertelt, alle gezemel over je uiterlijk valt weg als je ouders (of je ouder wordende partner) iets gaan mankeren.
amarna wijzigde dit bericht op 08-01-2020 12:30
23.82% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
07-01-2020 13:41
Ik wil deze, maar weet niet of dat op mijn 58ste nog kan. Nou heb ik gewoonlijk overal maling aan, maar bij deze twijfel ik toch wat. Wat denken jullie?

Afbeelding
Doen!
Alle reacties Link kopieren
Pfff celluliterollers, gezichtsoefeningen: echt? Ben ook in de 50 heb geen pittig kort rood kapsel maar vind t-shirts met opdrukken als lief of cute niet meer geschikt. Niet dat ik die met 40 wel droeg maar sommige kleding vind ik gewoon bij bepaalde leeftijd niet meer kunnen. Het uiterlijk verval houdt me weinig bezig. Wel dat er meer lichamelijke klachten komen die niet meer allemaal over gaan. Ook schuif ik dingen die ik persé nog wil doen en zien niet meer op. Heb wel meer het besef van ik leef nú en moet er nú van genieten.
Attraverso schreef:
08-01-2020 07:46

Sport enkele keren per week intensief, wanneer en of mijn lichaam gaat veranderen door overgang zie ik dan wel maar het zal niet aan mezelf liggen.
Zag trouwens gisteren nog op een fb groep voor mensen die krachttraining doen voor en na foto's van een 50+ vrouw die 2 jaar geleden overgewicht en rolletjes had en nu een strak slank lichaam door sport en gezonde voeding. Dat geeft moed en vertrouwen dat het niet hoeft die kant op te gaan. Maar je krijgt niets voor niets.

In mijn gezicht zie je het wel natuurlijk, vooral ik zelf zie het verschil met 10 jaar geleden...... vond lang geleden 50ers bijna oude mensen en dacht dat de lol er dan wel af was maar valt eigenlijk best mee moet ik zeggen.
Helemaal mee eens en ik ben bijna 55. Heb al, uitgezonderd zwangerschappen, Vanaf mijn 20 ste hetzelfde gewogen en met een beetje moeite lukt dat tot nu toe nog.
50 plus is tot nu toe net zo leuk als 50 min.
Dymphnatam schreef:
08-01-2020 09:07
Hoe ik het ervaar, is dat ik oud genoeg ben om me niet meer te hoeven confirmeren, maar nog jong genoeg om overal aan mee te kunnen doen waar ik zin in heb. Ik geniet oprecht van deze tijd.
Ik heb een ingewikkelde jeugd gehad waarin ik veel gemist heb en heb het gevoel dat ik dat nu allemaal aan het inhalen ben.
Dat heb je mooi omschreven, dat geeft precies weer hoe ik het voel, nog even gas geven.
amarna schreef:
08-01-2020 09:18
Gezichtsoefeningen? Elastiekjes? Rollertje?
Wat een gedoe!
Niet te schraal eten en uit de zon blijven is het enige dat helpt om de rimpels enigszins tegen te houden.
En vooral blijven lachen!

Ik ben 61 en heb nooit moeite gehad met de uiterlijke kant van ouder worden. Heb zelfs (vivaforum-horror!) sinds mn 50e kort pittig grijs haar.

Zoals redbulletje al vertelt, alle gezemel over je uiterlijk valt weg als je ouders (of je ouder wordende partner) iets gaan mankeren.
Dat komt meestal uit de mond van mensen die sowieso er nooit echt mee bezig waren, het één heeft niets te maken met het ander, juist in dat soort tijden wil ik blijven genieten en er even goed uitzien en dus ook tutten over mode en make-up. Je weet na je 50ste dat het leven goed zeer kan doen en de realiteit is dat je steeds kwetsbaarder wordt, dus beter alles uit de kast halen dan er met hangende schouders naast gaan zitten. Het leven is een cyclus, zou je willen dat jou nabestaanden hun leven on hold zetten omdat je oud en behoeftig wordt? Hoe je met dat soort situaties omgaat en hoe je er op reageert is een keuze.
VivaYfke schreef:
08-01-2020 21:44
Helemaal mee eens en ik ben bijna 55. Heb al, uitgezonderd zwangerschappen, Vanaf mijn 20 ste hetzelfde gewogen en met een beetje moeite lukt dat tot nu toe nog.
50 plus is tot nu toe net zo leuk als 50 min.
Ik deed vroeger nooit aan sport maar sinds een paar jaar krachttraining en heel gezond eten, ik heb helemaal geen zin in osteoporose en ik begon ook zelf krachtverlies op te merken en voelde me meteen ouder. Dit lijkt bijna het drukste decennium van mijn leen te worden.
Geronimo2 schreef:
08-01-2020 22:01
Dat komt meestal uit de mond van mensen die sowieso er nooit echt mee bezig waren, het één heeft niets te maken met het ander, juist in dat soort tijden wil ik blijven genieten en er even goed uitzien en dus ook tutten over mode en make-up. Je weet na je 50ste dat het leven goed zeer kan doen en de realiteit is dat je steeds kwetsbaarder wordt, dus beter alles uit de kast halen dan er met hangende schouders naast gaan zitten. Het leven is een cyclus, zou je willen dat jou nabestaanden hun leven on hold zetten omdat je oud en behoeftig wordt? Hoe je met dat soort situaties omgaat en hoe je er op reageert is een keuze.
Ik heb dat meer met andere dingen. Leuke dingen shoppen voor huis en tuin o.a., méér uitstapjes/reisjes, vaker uit eten.

Wat voller zijn in je gezicht zorgt er tevens voor dat je niet zo erg gaat rimpelen.
redbulletje schreef:
08-01-2020 22:14
Ik heb dat meer met andere dingen. Leuke dingen shoppen voor huis en tuin o.a., méér uitstapjes/reisjes, vaker uit eten.

Wat voller zijn in je gezicht zorgt er tevens voor dat je niet zo erg gaat rimpelen.

Haha, dat zeker!
Alle reacties Link kopieren
Geronimo2 schreef:
08-01-2020 22:01
Dat komt meestal uit de mond van mensen die sowieso er nooit echt mee bezig waren, het één heeft niets te maken met het ander, juist in dat soort tijden wil ik blijven genieten en er even goed uitzien en dus ook tutten over mode en make-up. Je weet na je 50ste dat het leven goed zeer kan doen en de realiteit is dat je steeds kwetsbaarder wordt, dus beter alles uit de kast halen dan er met hangende schouders naast gaan zitten. Het leven is een cyclus, zou je willen dat jou nabestaanden hun leven on hold zetten omdat je oud en behoeftig wordt? Hoe je met dat soort situaties omgaat en hoe je er op reageert is een keuze.
Het feit dat ik het uiterlijk "verval" kan relativeren wil allesbehalve zeggen dat ik er niets aan doe en met hangende schouders rondloop.
amarna schreef:
09-01-2020 08:36
Het feit dat ik het uiterlijk "verval" kan relativeren wil allesbehalve zeggen dat ik er niets aan doe en met hangende schouders rondloop.
Waarom dan spreken over "gezemel", daarmee impliceer je dat je sowieso niks hebt met het onderwerp en het klinkt daarnaast erg denigrerend. Ik begrijp nooit zo goed waarom mensen een vaag gevoel van trots hebben als ze niet met uiterlijke zaken bezig zijn.
Alle reacties Link kopieren
Geronimo2 schreef:
09-01-2020 09:11
Waarom dan spreken over "gezemel", daarmee impliceer je dat je sowieso niks hebt met het onderwerp en het klinkt daarnaast erg denigrerend. Ik begrijp nooit zo goed waarom mensen een vaag gevoel van trots hebben als ze niet met uiterlijke zaken bezig zijn.
Dat "gezemel" had betrekking op mezelf. Was niet voor anderen bedoeld. Sorry voor de onduidelijkheid
Geronimo2 schreef:
08-01-2020 22:01
Dat komt meestal uit de mond van mensen die sowieso er nooit echt mee bezig waren, het één heeft niets te maken met het ander, juist in dat soort tijden wil ik blijven genieten en er even goed uitzien en dus ook tutten over mode en make-up. Je weet na je 50ste dat het leven goed zeer kan doen en de realiteit is dat je steeds kwetsbaarder wordt, dus beter alles uit de kast halen dan er met hangende schouders naast gaan zitten. Het leven is een cyclus, zou je willen dat jou nabestaanden hun leven on hold zetten omdat je oud en behoeftig wordt? Hoe je met dat soort situaties omgaat en hoe je er op reageert is een keuze.

Ik denk dat Amarna bedoelt dat je er door nare omstandigheden zoals zieke ouders of een zieke partner (of eigen ernstige ziekte) heel snel achter komt dat uiterlijkheden van ondergeschikt belang zijn en je je energie liever ergens anders in steekt.
Uiterlijk verval kan dan plotseling heel erg van ondergeschikt belang raken.
Alle reacties Link kopieren
amarna schreef:
09-01-2020 09:15
Dat "gezemel" had betrekking op mezelf. Was niet voor anderen bedoeld. Sorry voor de onduidelijkheid
Zo zie ik het ook. Je relativeert meer door de dingen die je mee hebt gemaakt. Ik moet dealen met lichamelijke kwaaltjes en dat gaat voor mij boven uit allermacht proberen het uiterlijk verval tegen te gaan. Maar dat wil niet zeggen dat je er niet netjes en verzorgd uit kunt zien. Maar met celluliterollers etc aan de slag gaan steek ik geen tijd en energie (meer) in.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook al oud. Heb geen krachtige erectie meer, sperma spuit niet meer maar sijpelt eruit, mijn buik is dik, mijn billen hangen, mijn zak trouwens ook. Mijn haar is grijs en mijn borsthaar ook.

Nog een jaar of 20 en dan ben ik dood.
Ik ben al 60+ en ik moet zeggen dat ik van vijftig worden weinig tot niets gemerkt heb. Sinds ik 60 ben heb ik het gevoel dat het sneller achteruit gaat.
Mijn haar is soms onhandelbaar, ondanks goede verzorging. Ik krijg hier en daar pigmentvlekjes in mijn gezicht (dat vind ik echt niet zo leuk) en mijn huid is droog. Daar heb ik nooit last van gehad eerder. Anderhalf jaar geleden ben ik gestopt met haarverven, nu dus grijs.
Ik probeer ook goed op gewicht te blijven: 63 kilo bij 1.66 mtr.

Ik beperk mijn verzorging tot goede voetverzorging, handverzorging, 1x per 5 weken naar de kapper, een lekkere bodycrème en ik probeer zo goed mogelijk aan mijn slaap te komen (voor mijn uiterlijk héél belangrijk!) en gezond te eten en veel te wandelen en 1x per week te sporten. Kortom, zoveel mogelijk te denken aan mijn gezondheid, die is direct af te lezen aan mijn uiterlijk.
Ik gebruik al jaren en jaren dezelfde dagcreme.

Aan de dingen die jij noemt doe ik niet, ik denk eerlijk gezegd dat dat verspilde moeite is. Je houdt veroudering er niet mee tegen.
Alle reacties Link kopieren
willem1959 schreef:
09-01-2020 11:32
Ik ben ook al oud. Heb geen krachtige erectie meer, sperma spuit niet meer maar sijpelt eruit, mijn buik is dik, mijn billen hangen, mijn zak trouwens ook. Mijn haar is grijs en mijn borsthaar ook.

Nog een jaar of 20 en dan ben ik dood.
Heb je de ziekte van Hedel, Willem?
amarna schreef:
09-01-2020 12:42
Heb je de ziekte van Hedel, Willem?
:biggrin: :biggrin: :biggrin: :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
amarna schreef:
08-01-2020 09:18

Ik ben 61 en heb nooit moeite gehad met de uiterlijke kant van ouder worden. Heb zelfs (vivaforum-horror!) sinds mn 50e kort pittig grijs haar.

Zoals redbulletje al vertelt, alle gezemel over je uiterlijk valt weg als je ouders (of je ouder wordende partner) iets gaan mankeren.
Je hebt uiterlijk en je hebt gezondheid. Ik sport en eet gezond om mijn lichaam proberen sterk en fit te houden. Mooi 'neveneffect' daarvan is dat je een goed figuur blijft hebben en al staat gezondheid op 1 vind ik dat toch niet onbelangrijk.
Ik ben zelf zeer zwaar ziek geweest, dat maakt mijn uiterlijk niet onbelangrijk, en ik kom bij mensen met zwaar zieke partners die toch ijdel zijn hoor.
Ik heb meer moeite met de ijdelheid van het bestaan.
Ik word volgende week 56.
Eergisteren ontdekte ik mijn eerst grijze haren - 3 voor zover ik het goed kon zien in de spiegel.
Mijn gewicht: gaat op en neer. De laatse maanden ben ik weer enkele kilo's kwijt, voorheen was ik zo'n 5 kg aangekomen.
Verder menstrueer ik nog, al zit er de laatste maanden langere tijd tussen; momenteel om de 5-6 weken.
Kleding: ik kleed me echt niet anders dan 10j geleden. Vaak een jeansbroek, een T-shirt zonder print en de laarzen die Cateautje hier postte: ik heb bijna dezelfde en die draag ik gewoon nog.
Ik wil niet zoals mijn oma zaliger in beige/ grijze bloemetjesjurken rondlopen! Haar jurken waren afschuwelijk. Ik heb nog foto's van haar toen ze 50 was en ze zag er door die jurken 70 uit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven