Mode & Beauty alle pijlers

Het grote 50+ topic.

07-01-2020 09:49 111 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit jaar is het voor mij zover. Ik ga de 50 aantikken. Ik heb het er, eerlijk is eerlijk, een poosje moeilijk mee gehad. Ouder wordende huid, m’n lichaam wat aan het veranderen is, wangen die gaan hangen etc. Maar ik ben gezond dus dat laatste is het allerbelangrijkste. Dat neemt niet weg dat ik me suf lees aan hoe ik mezelf het beste kan verzorgen en wat voor kleding bij me past. Ik doe trouw mijn gezichtsoefeningen met zo’n apparaatje met elastiekjes en ik heb een apparaatje gekocht voor je gezicht met die verschillende kleurtjes. Ik ben langzaam afscheid aan het nemen van mijn geblondeerde haar om voorzichtig naar grijs te gaan. Ook heb ik, voor het eerst in m’n leven, cellulitis op mijn benen dus ik heb zo’n elektrische roller gekocht waarmee je 10 minuten per dag moet masseren. Ik weet zeker dat hier gelijkgestemden zijn. :lol: Dus brand los! Wat brengt 50 allemaal met zich mee? En wat voor tips hebben jullie?
anoniem_303741 wijzigde dit bericht op 07-01-2020 10:04
1.74% gewijzigd
Ik word hondsmoe van magnesium en mijn spieren reageren er ook niet goed op, ongeacht welke soort ik slik.

Met vit.D ben ik gestopt en voel me ook daardoor veel beter.
amarna schreef:
04-02-2020 18:48
Ik neem vitamine D en magnesium. Moet erbij zeggen dat ik geen trouwe slikker ben....
Ik ook, mede onder invloed van de dames van het forum. Vitamine d nadat ik besefte dat er dagen voorbij gaan dat ik geen daglicht zie, gecombineerd met mijn leeftijd en de kans op zwakke botten. Magnesium omdat mijn benen 's avonds onrustig waren. Dat begint nu beter te worden. Ik geloof dat ik er ook beter door slaap, maar dat weet ik niet zeker.

Tja, niet iedereen heeft na zijn 50ste alle schaapjes op het droge. Mijn man zit al een hele tijd af en aan in de ww, zonder uitzicht op verbetering voorlopig. Niet leuk hoor, als je om je heen mensen 'met pensioen' hoort gaan, want die hebben de zaak verkocht ofzo... Maar het is ze wel gegund.
Bitterbleu schreef:
04-02-2020 16:19
Laatst zag ik een foto van mezelf die van de zijkant was gemaakt. Ik schrok enorm van mijn wangen. :O
Herkenbaar, en het zal er in de toekomst niet fraaier op worden..
En de ene keer bedenk ik dat als ik wat meer tijd en aandacht aan mijn make-up besteed, er misschien nog wat van te maken is.
Maar de laatste tijd krijgt de gedachte "laat maar, het wordt toch nooit meer wat" steeds vaker de overhand, wat er voor zorgt dat ik met slechts een dagcrème en een beetje mascara naar mijn werk vertrek.

Hoe doen jullie dat?
Smeren jullie een extra laagje, of wordt het vaker 'puur natuur'
tante-Truus schreef:
04-04-2020 16:44
Herkenbaar, en het zal er in de toekomst niet fraaier op worden..
En de ene keer bedenk ik dat als ik wat meer tijd en aandacht aan mijn make-up besteed, er misschien nog wat van te maken is.
Maar de laatste tijd krijgt de gedachte "laat maar, het wordt toch nooit meer wat" steeds vaker de overhand, wat er voor zorgt dat ik met slechts een dagcrème en een beetje mascara naar mijn werk vertrek.

Hoe doen jullie dat?
Smeren jullie een extra laagje, of wordt het vaker 'puur natuur'
Zelfs nu ik vrijwel niemand zie maak ik me élke dag op. Minder uitgebreid als dat ik naar mijn werk zou gaan, maar absoluut meer dan mascara.
En ben je dan, nu je wat ouder wordt, meer make-up gaan gebruiken?
Of anders/andere producten?
tante-Truus schreef:
04-04-2020 17:41
En ben je, nu je wat ouder wordt, meer make-up gaan gebruiken?
Of anders/andere producten?
Ik gebruik nu standaard foundation. Vroeger deed ik dat niet. Sinds ik de oogstickertjes heb ontdekt gebruik ik ook weer oogschaduw. Daar was ik al jaren mee gestopt omdat alles toch binnen een half uur in mn oogplooi zat. Verder is er niet zoveel veranderd geloof ik.
Vooral goedkopere huidverzorging.
Voorheen Biotherm, Vichy en Clinique.
Nu huismerken.
En het maakt niets uit. Mijn huid is er z zeker niet slechter door geworden.

Toen ik nog werkte dagelijks (matige) makeup. Nu ik early pensionado ben sla ik wel eens een dag over.
Van makeup ook goedkope merken. Hema, Catrice etc. Alleen duurdere foundation van clinique want dat merk heeft de mooiste tinten.
Ik ben heel zuinig met make-up, het ziet er al snel te hard uit en de kleuren zijn ook een stuk zachter geworden van zowel make-up als kleding. Ik vindt he soms nog wel een gegoochel tussen of iets niet te tuttig (dus ouwelijk) staat of te jeugdig (dat is weer sneu). Ik vind soms nog steeds de kleding leuk die ik 20 jaar geleden nog graag droeg maar dat is toch niet hetzelfde als 50+
Qua kleding is er meer veranderd dan bij mijn make up. Geen rokken of jurken boven de knie meer. Niet meer mouwloos imv kipfilets
Ik zit nog ruim 4 jaar in de safe-zone maar ik lees vol belangstelling mee.
Ik heb halflang (donkerbruin met lichtere nuances) haar en dat heb ik denk ik over 4 jaar nog. Ik ben tot nu toe ook nog steeds gezegend met een vrij jong uiterlijk al heb ik de natuur daarin subtiel wel een handje geholpen.

Make up gebruik ik volop, zo ook sport ik waar ik kan (al wordt het behouden van je figuur wel steeds moeilijker)

Als ik voor mezelf spreek zie ik het niet voor me dat ik binnen nu en 20 jaar grijs haar heb en 'de boel de boel laat' zeg maar.
Ik heb enorme bewondering voor vrouwen die de zaken anders benaderen en wellicht meer loslaten maar dat is voor mij echt geen optie (liever af en toe gefrustreerd over het verval dan iemand zijn die ik eigenlijk niet ben)

Qua kleding draag ik bepaalde flodderzomerjurkjes niet meer. Zwaar boven de knie zonder panty heb ik sowieso niet gedaan want ik heb geen mooie slanke benen. Ook vermijdt ik sinds een jaar of 3 hele strakke tops ivm bra-fat.
Naar het zwembad ga ik in badpak. Op het strand nog wel steeds bikini.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Bitterbleu schreef:
07-01-2020 09:49
Het grote 50+ topic.

Wat is er eigenlijk zo "groot" aan een thread die al 3 maanden geleden is opgestart en tot nu toe slechts 111 reacties telt?
'SORRY, DE PAGINA DIE JE ZOEKT BESTAAT NIET! Kunnen we je blij maken met een andere pagina?'

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven