Mode & Beauty alle pijlers

Het Krullentopic!

17-04-2017 19:50 313 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey ladies,



Hoewel mijn profielfoto anders zou vermoeden, heb ik een stevige bos donkerblonde/lichtbruine krullen (halflang). Helaas loop ik al enkele weken rond met het gevoel dat ik niet alle potentie eruit haal die erin zit Mijn krullen ogen namelijk vaak pluizig en ietwat slordig.. Maar ik doe er ook niets aan: ik was mijn haar met random shampoo uit de supermarkt, kam ze daarna door met random conditioner, gebruik geen haarmaskers oid. En ik heb besloten dit te veranderen! Want de juiste producten kunnen een hele hoop doen, niet?



Daarom open ik dus dit topic Dus mede-krullenbollen, verenig u! Welke shampoo gebruiken jullie? Welke conditioner? Welke haarmaskers? Hoe slapen jullie (los haar, vlecht, knot)? Hoe zorgen jullie ervoor dat je krullen er sprankelend en fris uitzien?



Gisteren heb ik aan een krulharige kennis, tevens model, gevraagd hoe zij haar krullen altijd zo mooi krijgt (althans, zo lijkt dat op Instagram). Dit waren haar tips:

- Gebruik producten, speciaal voor krullen, met natuurlijk ingrediënten, zoals sulfaatvrije shampoo van Shea Moisture

- Gebruik na het wassen een leave-in conditioner

- Gebruik elke week een haarmasker

- Spoel je haar als laatste uit met koud ipv warm water

- Slaap op een satijnen kussensloop





Wie o wie heeft nog meer gouden tips?



Veel liefs
Veritas vos liberabit
Alle reacties Link kopieren
quote:milena1 schreef op 17 april 2017 @ 22:00:

[...]





Ik zit een uurtje in de auto naar m'n werk en zet de blowers van de auto vol aan. Af en toe even loswoelen met m'n vingers. Werkt perfect Goeie tip maar ik ga op de fiets naar mijn werk .
Tvp. Mijn stiefdochter heeft een (nog te handelen) bos krullen.
Alle reacties Link kopieren
RM, mazzelaar!
Alle reacties Link kopieren
quote:milena1 schreef op 17 april 2017 @ 22:14:

RM, mazzelaar! Ja he, kwartiertje fietsen door het Vondelpark. Geen files of last van OV stakingen. Maar ik moet dus wel mijn haar daardoor föhnen .
Alle reacties Link kopieren
quote:runningmonster schreef op 17 april 2017 @ 21:54:

[...]





Zou zomaar kunnen. Ik ga altijd naar Simcha bij de RAI. Aanrader!Ja, ben er ook een paar keer geweest toen
Keep on, keep keepin' on....
Alle reacties Link kopieren
quote:milena1 schreef op 17 april 2017 @ 21:47:

Ik heb krullen tot mijn schouders, redelijk fijn, snel droog en pluizig als ik niet uitkijk.

Ik hou ze in bedwang door trouw elke 6 weken naar de kapper te gaan. 2x per week wassen met Matrix Biolage Hydrasource, en elke dag conditioner van hetzelfde merk. Als ik het uitspoel 's avonds (dagelijks ivm paardenhobby/helm) ook altijd wat conditioner. Na het wassen knijp ik m'n haar uit met een handdoek, dan doe ik er 2 pompjes Andrelon krullencreme in en doe ik een handdoek om m'n haar. Zo duik ik m'n bed in.

'S morgens even natmaken, dan uitknijpen, krullenmousse erin (Andrelon) en aan de lucht laten drogen.

Nooit föhnen, ook niet met diffuser. Staat garant voor coupe ontplofte poedel.

Eens per week doe ik een masker van l'occitane.Slaap je dan met een handdoek om je haar?
Veritas vos liberabit
Alle reacties Link kopieren
Die gaat vanzelf af.
Alle reacties Link kopieren
Hier een kort krullenkoppie, als ik het langer laat groeien zakken de krullen eruit.

Ik heb een maal gebeld met zo'n speciale krullenkapper, maar die vroeg toendertijd €75.

Een heel verschil met mijn eigen kapper die €15 vraagt..



En zij knipt mijn krullen al zoveel beter dan mijn oude kapper, die knipte de krul eruit.
Alle reacties Link kopieren
quote:Starshine-2 schreef op 17 april 2017 @ 19:56:

Ik was het sporadisch met shampoo. Wel altijd conditioner (inecto kokosconditioner). Ik kam het dan ook met een grove kam. Droog kammen staat garant voor een ontplofde poedel. Stylen met gewone wax, voor maskertjes ben ik te lui. Af en toe wat kokosolie erin.

Voor het slapen gaan vlechten. En nooit, echt nooit, met nat haar gaan slapen.Ik moet juist slapen met nat haar, dan zijn mijn krullen veel mooier en pluizen niet.
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Alle reacties Link kopieren
quote:mali30 schreef op 18 april 2017 @ 07:57:

[...]



Ik moet juist slapen met nat haar, dan zijn mijn krullen veel mooier en pluizen niet.Heb je dan lang (er) haar? Ik wat korter maar als ik met nat haar ga slapen, zit het alle kanten op in de ochtend en moet ik het alsnog nat maken.
Alle reacties Link kopieren
quote:runningmonster schreef op 18 april 2017 @ 08:01:

[...]





Heb je dan lang (er) haar? Ik wat korter maar als ik met nat haar ga slapen, zit het alle kanten op in de ochtend en moet ik het alsnog nat maken.Mijn haar komt tot halverwege mijn rug ongeveer.
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Als ik met nat haar ga slapen is het s ochtends een grote verklitte bende.

Naar de kapper ga ik al jaren niet meer nadat ik bij een kapper kwam die heel twijfelend keek eerst, op mijn vraag of ze krullen kon knippen wel ja zei, maar het compleet verprutste.

Op aanraden van allerlei mensen, allerlei kappers geprobeerd, van duur tot goedkoop, maar niemand kan het.

Laat dan maar, dooie punten heb ik amper en als het ongelijk is, zie je dat toch niet.

Ik weiger ook naar een kappper in verweggistan te gaan. Want je moet dan elke paar weken heen. Ik heb er het geld en de tijd niet voor.
Alle reacties Link kopieren
quote:Starshine-2 schreef op 18 april 2017 @ 08:22:

Als ik met nat haar ga slapen is het s ochtends een grote verklitte bende.

Naar de kapper ga ik al jaren niet meer nadat ik bij een kapper kwam die heel twijfelend keek eerst, op mijn vraag of ze krullen kon knippen wel ja zei, maar het compleet verprutste.

Op aanraden van allerlei mensen, allerlei kappers geprobeerd, van duur tot goedkoop, maar niemand kan het.

Laat dan maar, dooie punten heb ik amper en als het ongelijk is, zie je dat toch niet.

Ik weiger ook naar een kappper in verweggistan te gaan. Want je moet dan elke paar weken heen. Ik heb er het geld en de tijd niet voor.Simcha for hair, echt een belevenis. Je komt in curl heaven! Alleen maar curlies en de een gaat nog mooier de deur uit dan de ander.
Tja, dat hebben mensen al heel vaak tegen me gezegd.

Maar het feit blijft dat elke kapper je haar wast, recht trekt en dan afknipt op de lengte die ze voor ogen hebben zonder rekening te houden met dat je haar opkrult en je dus met een 10 cm korter kapsel uitkomt.

Of het enige kapsel met krullen dat ze kunnen bedenken is een soort oma-kapsel. Leuk joh, als je overgehaald bent om toch voor je bruiloft wel een keer naar de kapper te gaan.



Ik begrijp gewoon niet dat ze op de kappersschool krullen gewoon negeren en dat ze ook nog eens tegen je liegen als je vraagt of ze er mee om kunnen gaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Starshine-2 schreef op 18 april 2017 @ 09:35:

Tja, dat hebben mensen al heel vaak tegen me gezegd.

Maar het feit blijft dat elke kapper je haar wast, recht trekt en dan afknipt op de lengte die ze voor ogen hebben zonder rekening te houden met dat je haar opkrult en je dus met een 10 cm korter kapsel uitkomt.

Of het enige kapsel met krullen dat ze kunnen bedenken is een soort oma-kapsel. Leuk joh, als je overgehaald bent om toch voor je bruiloft wel een keer naar de kapper te gaan.



Ik begrijp gewoon niet dat ze op de kappersschool krullen gewoon negeren en dat ze ook nog eens tegen je liegen als je vraagt of ze er mee om kunnen gaan.Dan ben je echt nog nooit goed geknipt. Wat jammer! Mocht je ooit weer een keer durven http://simcha.nl/. Ze komen uit heel NL naar haar toe.
Echt een soort trauma voor kappers ja. Mijn hele jeugd had ik een kort koppie omdat niemand wist wat ze ermee aanmoesten. Eenmaal in de puberteit ben ik zelf gaan experimenteren. Ik heb bv zelf dreadlocks gekweekt. Want ja, je woont in de provincie waar men dus geen enkel benul heeft van natuurlijke krullen. De enkele surinamer die hier woont gaat inderdaad naar Amsterdam voor de kapper.

Ik heb dus echt fijne krullen, bijna kroes, niet een beetje slag.

Ik heb mijn eigen manieren moeten bedenken om de boel mooi te houden.



Edit: toen ik in het verpleeghuis werkte waar ook een kapper werkte, heeft die me eens beticht van liegen.

Ik liep langs zijn ruimte en een van de dames vertelde hem dat ze mijn krullen zo mooi vond enzo en dat het helemaal natuurlijk was (daar zijn al die oudere dames altijd zeer in geïnteresseerd ). Nou, dat kon niet hoor volgens meneer. Hij kon zo zien dat het een permanent was. Lul de behanger

Dat vertelde de dame mij later.

Ik heb nog even overwogen om hem te confronteren maar vond het sop de kool niet waard.
Alle reacties Link kopieren
Ongelofelijk hoe vaak ik hier het woord kammen lees

Borstelen cq kammen doe je nl vooral vóór het wassen, zodat de knopen eruit zijn. Na het wassen/ natmaken mag er geen kam of borstel meer in de buurt komen. Je haar wikkel je in een tshirt of fiberhanddoek (Xenos 5 euro). Wat je daarna doet is een persoonlijk iets. Als ik hier "olie" lees dan denk ik: leuk en aardig voor donker krulhaar maar voor blond/ Europees haar is olie weer funest. Vind ik dan.

Ik vind de Motion Lotion van Kevin Murphy het einde.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
ja dat hoor ik ook vaak, dat olie het haar te vet maakt. Geen last van dus.

Ik ben gewoon een blanke neger qua haar.
Alle reacties Link kopieren
Borstelen nooit en ik kam met een hele grove kam onder de douche als mijn conditioner er in zit. Maar vaak vergeet ik het ook en kam ik het 1 keer per maand (onder de douche dus).
Alle reacties Link kopieren
Hm ik kam het alleen nadat ik het gewassen heb, anders is het een klittenmassa.. slecht idee dus? Kappers hier ook een drama, en ik heb niet eens enorme krullen, maar wel met een eigen wil. Hoe vaak mijn haar wel niet verpest is. Alsjeblieft laat die diffuser weg, anders heb ik een vogelnest op mijn hoofd. Of een enorme champignon omdat er een soort rand ingeknipt is, vreselijk.
+ 1

ik ontklit mijn haar vaak zittend op de bank voor de tv met mijn vingers.

En verder eens in de zoveel tijd met een shitload conditioner en een grove kam onder de douche.

Borstelen is een absolute no go en droog kammen is een garantie voor heel veel uitgetrokken haar.
Alle reacties Link kopieren
quote:Very__Cherry schreef op 18 april 2017 @ 10:41:

Ongelofelijk hoe vaak ik hier het woord kammen lees

Borstelen cq kammen doe je nl vooral vóór het wassen, zodat de knopen eruit zijn. Na het wassen/ natmaken mag er geen kam of borstel meer in de buurt komen. Je haar wikkel je in een tshirt of fiberhanddoek (Xenos 5 euro). Wat je daarna doet is een persoonlijk iets. Als ik hier "olie" lees dan denk ik: leuk en aardig voor donker krulhaar maar voor blond/ Europees haar is olie weer funest. Vind ik dan.

Ik vind de Motion Lotion van Kevin Murphy het einde.Amandel- of jojobaolie is heel licht. Als je daarvan 1 drupje gebruikt heb je wel de lusten en niet de lasten. Er wordt vaak aangeraden om alleen te kammen met een grove kam als je haar nat is en veel conditioner/masker erin heeft en daarna niet meer. Bij mij werkt dat helaas niet. Als ik kam of borstel is het resultaat altijd pluis.
Alle reacties Link kopieren
quote:Starshine-2 schreef op 18 april 2017 @ 09:35:

Tja, dat hebben mensen al heel vaak tegen me gezegd.

Maar het feit blijft dat elke kapper je haar wast, recht trekt en dan afknipt op de lengte die ze voor ogen hebben zonder rekening te houden met dat je haar opkrult en je dus met een 10 cm korter kapsel uitkomt.

Of het enige kapsel met krullen dat ze kunnen bedenken is een soort oma-kapsel. Leuk joh, als je overgehaald bent om toch voor je bruiloft wel een keer naar de kapper te gaan.



Ik begrijp gewoon niet dat ze op de kappersschool krullen gewoon negeren en dat ze ook nog eens tegen je liegen als je vraagt of ze er mee om kunnen gaan.Ja kappers snappen er vaak de ballen van. Heb ik ook heeeeeel vaak meegemaakt dat ik met een driehoek op m'n hoofd liep of dat ik een uitgeföhnd Bea-kapsel kreeg. NIET FIJN! En dan heel overtuigd zijn van zichzelf dat ze het echt wel kunnen en dat je gewoon moeilijk haar hebt Of droog. Ook zo'n dooddoener. Die kreeg ik laatst ook van het nieuwe meisje bij de kapper. Nee. Krullen zijn niet per definitie droog. Mijn haar fatsoenlijk in model brengen kon ze ook al niet
Alle reacties Link kopieren
Oh dat uitgefohnde Bea kapsel herken ik! en dat was toen dé kapsalon waar ik écht eens heen moest.
Alle reacties Link kopieren
quote:sammie00 schreef op 18 april 2017 @ 16:34:

Oh dat uitgefohnde Bea kapsel herken ik! en dat was toen dé kapsalon waar ik écht eens heen moest.



Mensen hebben geen idee!

Oh en dan altijd deze: "Jaaaaa want jouw haar is zo makkelijk! Je wast het gewoon en het zit altijd goed! Makkelijk die krullen!"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven