Mode & Beauty alle pijlers

Het Krullentopic!

17-04-2017 19:50 313 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey ladies,



Hoewel mijn profielfoto anders zou vermoeden, heb ik een stevige bos donkerblonde/lichtbruine krullen (halflang). Helaas loop ik al enkele weken rond met het gevoel dat ik niet alle potentie eruit haal die erin zit Mijn krullen ogen namelijk vaak pluizig en ietwat slordig.. Maar ik doe er ook niets aan: ik was mijn haar met random shampoo uit de supermarkt, kam ze daarna door met random conditioner, gebruik geen haarmaskers oid. En ik heb besloten dit te veranderen! Want de juiste producten kunnen een hele hoop doen, niet?



Daarom open ik dus dit topic Dus mede-krullenbollen, verenig u! Welke shampoo gebruiken jullie? Welke conditioner? Welke haarmaskers? Hoe slapen jullie (los haar, vlecht, knot)? Hoe zorgen jullie ervoor dat je krullen er sprankelend en fris uitzien?



Gisteren heb ik aan een krulharige kennis, tevens model, gevraagd hoe zij haar krullen altijd zo mooi krijgt (althans, zo lijkt dat op Instagram). Dit waren haar tips:

- Gebruik producten, speciaal voor krullen, met natuurlijk ingrediënten, zoals sulfaatvrije shampoo van Shea Moisture

- Gebruik na het wassen een leave-in conditioner

- Gebruik elke week een haarmasker

- Spoel je haar als laatste uit met koud ipv warm water

- Slaap op een satijnen kussensloop





Wie o wie heeft nog meer gouden tips?



Veel liefs
Veritas vos liberabit
Alle reacties Link kopieren
quote:yelley schreef op 22 april 2017 @ 21:14:

Dignity, je hebt een PB.



Hebben jullie ook dat in de loop van de tijd je krullen veranderen? Bij mij had ik als kind een tijd minder krul,en de laatste jaren is het ook minder. Wel wat stress gehad en zwanger geweest de laatste jaren.mwah ik heb van mijn 13de tot mijn 26ste gestraight ben sinds 2 jaar naturell weet niet of dat telt
Relax we're all crazy, it's not a competition
Alle reacties Link kopieren
Ik ga naar een kapper die volgens de curlsys methode knipt. Ik gebruik alleen shampoo en conditioner zonder sls, siliconen en parabenen. Na het wassen een aantal druppels arganolie in de punten. Föhnen alleen indien het moet.



Ik ben over het algemeen tevreden over mijn haar. Ik zou alleen graag nog een goed haarmasker willen. Iemand tips? Zonder sls, parabenen en siliconen.
ach.. ik doe ook maar wat..
Alle reacties Link kopieren
Zo'n speciale kapper, is dat ook voor als je ongeveer zulk haar hebt?



Alle reacties Link kopieren
Ah, groot plaatje. Ik weet niet hoe ik die kleiner krijg...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook heel fijn, dun haar. En was me er ook niet van bewust dat ik krullen had. Ook wel eens permanent gehad, want ik vind krullen wel prachtig. Maar ik blijk ze dus gewoon te hebben. Grappig dat er daarvan nog een paar zijn, hier.
Alle reacties Link kopieren
quote:Verkademeisje schreef op 24 april 2017 @ 18:12:

Ik heb ook heel fijn, dun haar. En was me er ook niet van bewust dat ik krullen had. Ook wel eens permanent gehad, want ik vind krullen wel prachtig. Maar ik blijk ze dus gewoon te hebben. Grappig dat er daarvan nog een paar zijn, hier.



Dat plaatje: dat is dus ook ongeveer mijn haar!



Ik ben druk aan het proberen wat voor mij het beste werkt. Tot nu toe het meest tevreden over shampoo en conditioner van andrelon 'perfecte krul', daarna haar alleen droogknijpen met de handdoek, olie/booster van andrelon perfecte krul erin kneden en dan nog mousse van hetzelfde merk en aan de lucht laten drogen.

Volgende dag zit het dan nog redelijk.



Heb ook geprobeerd om mijn haar de volgende dag alleen nat te maken en dan weer booster en mousse erin. Dat ging ook redelijk.

Haar alleen met conditioner en booster/mousse gaat minder.



Ben dus vooral nog opzoek naar hoe ik mijn krullen mooi houd tussen de wasbeurten door.
Alle reacties Link kopieren
quote:Verkademeisje schreef op 24 april 2017 @ 18:12:

Ik heb ook heel fijn, dun haar. En was me er ook niet van bewust dat ik krullen had. Ook wel eens permanent gehad, want ik vind krullen wel prachtig. Maar ik blijk ze dus gewoon te hebben. Grappig dat er daarvan nog een paar zijn, hier.Zeker weten dat je door een goede knipbeurt meer krullen kan krijgen. Maakt echt verschil.
Alle reacties Link kopieren
Ik val ook even binnen! Hier veel haar én veel krullen, type 3a. Ik word geknipt door een curlsys kapper en sindsdien zit m'n haar bijna perfect. Perfect kan niet, want krul. En met krullen zit t nooit perfect. Maar sinds een aantal maanden gebruik ik van aunt jackies de leave in conditioner en dat is echt superspul! Heb verder niks meer nodig, zelfs de dag erna zit t ok en dat is echt bijzonder, na alle duizenden potjes en flesjes die ik heb verbruikt.
Alle reacties Link kopieren
quote:runningmonster schreef op 24 april 2017 @ 19:15:

[...]



Zeker weten dat je door een goede knipbeurt meer krullen kan krijgen. Maakt echt verschil.Dank je! Dan ga ik dat maar eens proberen.
Alle reacties Link kopieren
quote:cloudwalker schreef op 24 april 2017 @ 19:21:

Ik val ook even binnen! Hier veel haar én veel krullen, type 3a. Ik word geknipt door een curlsys kapper en sindsdien zit m'n haar bijna perfect. Perfect kan niet, want krul. En met krullen zit t nooit perfect. Maar sinds een aantal maanden gebruik ik van aunt jackies de leave in conditioner en dat is echt superspul! Heb verder niks meer nodig, zelfs de dag erna zit t ok en dat is echt bijzonder, na alle duizenden potjes en flesjes die ik heb verbruikt.Grappig is dat toch wat voor de een super werkt voor de ander niets doet. Ik heb ook 3a/3b en aunt jackie was een miskoop maar gebruikte ik als opmaakproduct omdat ik van mezelf niets mag weggooien.
Alle reacties Link kopieren
Oh wauw haha ja dat is idd grappig. Moet wel zeggen dat het vaak een bepaalde periode goed gaat met een bepaald product maar dan is t net alsof m'n haar er aan gewend raakt en dan moet ik weer wat anders zoeken...
Alle reacties Link kopieren
quote:cloudwalker schreef op 24 april 2017 @ 23:05:

Oh wauw haha ja dat is idd grappig. Moet wel zeggen dat het vaak een bepaalde periode goed gaat met een bepaald product maar dan is t net alsof m'n haar er aan gewend raakt en dan moet ik weer wat anders zoeken...Zo herkenbaar! Uithuilen en opnieuw beginnen .
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie dat ook dat je een super haardag hebt en dat je dan precies dezelfde handelingen doet om het weer zo te krijgen (manier van drogen, combi van producten) maar dat je het dan niet meer zo krijgt ?
Alle reacties Link kopieren
quote:runningmonster schreef op 25 april 2017 @ 08:18:

Hebben jullie dat ook dat je een super haardag hebt en dat je dan precies dezelfde handelingen doet om het weer zo te krijgen (manier van drogen, combi van producten) maar dat je het dan niet meer zo krijgt ?Ja! Ik heb een tijdje een schriftje bijgehouden waarin ik dan braaf opschreef wat ik precies (echt precies!) had gedaan. Maar het lukt bijna nooit een tweede keer. Het ligt voor mij ook heeeel erg aan hoe de kapper mijn haar geknipt heeft en welke kapper dat gedaan heeft. Wat 1 keer werkt, is de volgende keer helemaal mis. Toen ik met no poo begon, waren mijn krullen prachtig en na een maand of 3 was dat gewoon over. Dat is nooit meer teruggekomen, wat ik ook probeer. Of niet probeer.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rosy01 schreef op 22 april 2017 @ 10:19:

Welke producten gebruik jij voor de loc methode Tea-bee?





[...]



Ik loc niet echt omdat mijn haar daar te fijn voor is. Ik doe wassen en conditioner (uit m'n voorraad voor jaren) na uitspoelen een heel klein beetje conditioner terug als leave in, dan even tshirt om hoofd, dan mix van krullencreme en creme voor droog haar erin, tshirt weer om en daarna aan de lucht drogen. Voor meer volume als het zo goed als droog is ben ik nog bezig met de juiste verhouding ouderwetse haarversteviger en soms wat haarlak aan de wortels. Ik heb de juiste verhouding en producten voor de mix tussen niet te vet en zwaar en definitie en niet hard en ook volumegevend nog niet gevonden. Zeker nu ik het weer laat groeien van kort naar bob.



Ik moet trouwens ook om de dag/2 dagen wassen. 1 voordeel van dit haar, het is heel snel droog.



Very Cherry: heel leuk die tip van die mousse maar waar haal jij die? Ik heb net de halve Kruiskade afgelopen maar niets hoor, ze hebben het al een poos niet meer.
Keep on, keep keepin' on....
Alle reacties Link kopieren
quote:Tea_bee schreef op 25 april 2017 @ 15:19:

[...]



Ik loc niet echt omdat mijn haar daar te fijn voor is. Ik doe wassen en conditioner (uit m'n voorraad voor jaren) na uitspoelen een heel klein beetje conditioner terug als leave in, dan even tshirt om hoofd, dan mix van krullencreme en creme voor droog haar erin, tshirt weer om en daarna aan de lucht drogen. Voor meer volume als het zo goed als droog is ben ik nog bezig met de juiste verhouding ouderwetse haarversteviger en soms wat haarlak aan de wortels. Ik heb de juiste verhouding en producten voor de mix tussen niet te vet en zwaar en definitie en niet hard en ook volumegevend nog niet gevonden. Zeker nu ik het weer laat groeien van kort naar bob.



Ik moet trouwens ook om de dag/2 dagen wassen. 1 voordeel van dit haar, het is heel snel droog. En dan die mensen die zeggen: wat is krulhaar toch makkelijk. Je hoeft er bijna niets aan te doen .



Very Cherry: heel leuk die tip van die mousse maar waar haal jij die? Ik heb net de halve Kruiskade afgelopen maar niets hoor, ze hebben het al een poos niet meer. O no, blij gemaakt met een dooie mus? Ik was nog niet op jacht gegaan.



Alle reacties Link kopieren
Een dooie mousse (sorry, kon het niet laten)
Keep on, keep keepin' on....
Alle reacties Link kopieren
Wat bij mij heel goed werkt is het product curl la la.

Kun je gwn bij de kruidvat kopen. Het zit in een grote pot met een soort van paarse pudding.

Omdat het in een grote pot zit kun je er lang mee doen ;)
Alle reacties Link kopieren
quote:Cherrybubblegum schreef op 25 april 2017 @ 17:39:

Wat bij mij heel goed werkt is het product curl la la.

Kun je gwn bij de kruidvat kopen. Het zit in een grote pot met een soort van paarse pudding.

Omdat het in een grote pot zit kun je er lang mee doen ;)Dat is dat Aunt Jackie spul. Doet helaas niets bij mij, te waterig voor mijn dikke haar. Curl power van REF is redelijk icm biosilk.
Alle reacties Link kopieren
quote:Tea_bee schreef op 25 april 2017 @ 17:28:

Een dooie mousse (sorry, kon het niet laten)
Alle reacties Link kopieren
quote:sallie68 schreef op 21 april 2017 @ 19:37:

[...]





Nu wil ik dit product ook, maar het is nergens (online) op voorraad.Vanmiddag langs een aantal black hair winkels gefietst maar helaas is het product niet meer leverbaar. Ik denk dat Verycherry alles heeft opgekocht .
Alle reacties Link kopieren
quote:runningmonster schreef op 25 april 2017 @ 17:41:

[...]





Dat is dat Aunt Jackie spul. Doet helaas niets bij mij, te waterig voor mijn dikke haar. Curl power van REF is redelijk icm biosilk.Dat spul kan ik dan ook weer niks mee. Alleen en leave in doet wonderen. Die pudding stinkt ook nog (vind ik).
Alle reacties Link kopieren
quote:runningmonster schreef op 25 april 2017 @ 17:41:

[...]





Dat is dat Aunt Jackie spul. Doet helaas niets bij mij, te waterig voor mijn dikke haar. Curl power van REF is redelijk icm biosilk.



Hoe bedoel je te waterig? Is de substantie te dun en slurpt je haar het op of is het te weinig vettend voor je dikke bos.

Dit topic heeft me toch weer kriebels geven om HET product te vinden.

Gisteren in de toko hadden ze wel een soortgelijke mousse maar die was gelijk weer 16 euro. Ik blijf bij m'n budget van Max 10 (voorlopig )
Keep on, keep keepin' on....
Alle reacties Link kopieren
quote:Tea_bee schreef op 26 april 2017 @ 10:55:

[...]





Hoe bedoel je te waterig? Is de substantie te dun en slurpt je haar het op of is het te weinig vettend voor je dikke bos.

Dit topic heeft me toch weer kriebels geven om HET product te vinden.

Gisteren in de toko hadden ze wel een soortgelijke mousse maar die was gelijk weer 16 euro. Ik blijf bij m'n budget van Max 10 (voorlopig )Het is te weinig antifrizz, mijn haar heeft eigenlijk iets voedends nodig maar ook een beetje stylend. Ik merk niet dat ik iets in mijn haar heb gedaan met dat aunt jackie spul. Ik zag dat de mousse van Palmers trouwens te krijgen is via amazon.de maar dan komt er 12,95 aan verzendkosten bij en dat heb ik er niet voor over als ik niet weet of het product wel iets doet. We blijven verder zoeken .
Alle reacties Link kopieren
quote:Tea_bee schreef op 25 april 2017 @ 17:28:

Een dooie mousse (sorry, kon het niet laten)

LOL

Wij kopen hem bij een toko ergens in de buurt van het Alexandrium. Moet zo effe vragen waar precies, kom erop terug. Buiten het centrum weet ik niks en hoef ik ook niks te weten
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven