Mode & Beauty alle pijlers

Het Krullentopic!

17-04-2017 19:50 313 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey ladies,



Hoewel mijn profielfoto anders zou vermoeden, heb ik een stevige bos donkerblonde/lichtbruine krullen (halflang). Helaas loop ik al enkele weken rond met het gevoel dat ik niet alle potentie eruit haal die erin zit Mijn krullen ogen namelijk vaak pluizig en ietwat slordig.. Maar ik doe er ook niets aan: ik was mijn haar met random shampoo uit de supermarkt, kam ze daarna door met random conditioner, gebruik geen haarmaskers oid. En ik heb besloten dit te veranderen! Want de juiste producten kunnen een hele hoop doen, niet?



Daarom open ik dus dit topic Dus mede-krullenbollen, verenig u! Welke shampoo gebruiken jullie? Welke conditioner? Welke haarmaskers? Hoe slapen jullie (los haar, vlecht, knot)? Hoe zorgen jullie ervoor dat je krullen er sprankelend en fris uitzien?



Gisteren heb ik aan een krulharige kennis, tevens model, gevraagd hoe zij haar krullen altijd zo mooi krijgt (althans, zo lijkt dat op Instagram). Dit waren haar tips:

- Gebruik producten, speciaal voor krullen, met natuurlijk ingrediënten, zoals sulfaatvrije shampoo van Shea Moisture

- Gebruik na het wassen een leave-in conditioner

- Gebruik elke week een haarmasker

- Spoel je haar als laatste uit met koud ipv warm water

- Slaap op een satijnen kussensloop





Wie o wie heeft nog meer gouden tips?



Veel liefs
Veritas vos liberabit
Alle reacties Link kopieren
quote:Tea_bee schreef op 19 april 2017 @ 14:56:

[...]



Wordt je haar niet hard?Absoluut niet. De horror.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
quote:runningmonster schreef op 19 april 2017 @ 10:16:

Ik kan wel een winkeltje beginnen met alle miskopen maar ik moet ze nu van mezelf opmaken voordat ik wat nieuws mag kopen. Dus dan zit mijn haar af en toe een tijdje wat minder .Mijn kinderen gebruiken soms heel bijzondere haarproducten
Alle reacties Link kopieren
quote:Het-groepje schreef op 20 april 2017 @ 06:17:

[...]





Mijn kinderen gebruiken soms heel bijzondere haarproducten
Alle reacties Link kopieren
quote:Very__Cherry schreef op 20 april 2017 @ 00:46:

[...]



Absoluut niet. De horror.

Onder de 10 euro ook nog (dat is tegenwoordig mijn limiet aan uitprobeerselgeld) Ik ga het halen!

Behalve haarspul heb ik ook belachelijk veel shampoos en conditioners enz. staan. Ik moet het van mezelf eerst opmaken, ben al een jaar bezig, nog minstens 3 te gaan. Conditioner werkt ook heel goed als scheerschuim
Keep on, keep keepin' on....
quote:Tea_bee schreef op 20 april 2017 @ 09:45:

[...]



Onder de 10 euro ook nog (dat is tegenwoordig mijn limiet aan uitprobeerselgeld) Ik ga het halen!

Behalve haarspul heb ik ook belachelijk veel shampoos en conditioners enz. staan. Ik moet het van mezelf eerst opmaken, ben al een jaar bezig, nog minstens 3 te gaan. Conditioner werkt ook heel goed als scheerschuim



Haha een topic waard

Andere doeleinden voor onnodige krul verzorgingsproducten.

Glijbanen mee insmeren

Smeermiddel voor schroeven en sloten

Voor de verzorging van je poedel
Alle reacties Link kopieren
quote:Tea_bee schreef op 18 april 2017 @ 19:35:

[...]





Ik val in herhaling maar zeg het toch maar weer: dit ondervang je echt door het goed te laten knippen.Ik heb precies hetzelfde (ook eerst een paar cm stijl zonder volume en dan pijnpenkrullen) en ik dacht echt dat dat gewoon mijn haar was oid. Misschien moet ik inderdaad op zoek naar een andere kapper!
Alle reacties Link kopieren
quote:runningmonster schreef op 19 april 2017 @ 10:16:

Ik kan wel een winkeltje beginnen met alle miskopen maar ik moet ze nu van mezelf opmaken voordat ik wat nieuws mag kopen. Dus dan zit mijn haar af en toe een tijdje wat minder .je bent een productjunkie of je bent het niet.
Relax we're all crazy, it's not a competition
Alle reacties Link kopieren
Mijn haar heeft flinke slag, bijna krul. Vaak wordt er aangeraden om stylingproducten in nat haar aan te brengen. Bij mij werkt dat niet zo goed. Het wordt dan slap, weinig volume en ziet er dan een beetje viezig uit als het opgedroogd is. Het werkt bij mij beter om het in droog of zo goed als droog haar te doen. Hoe is dat bij jullie?

En voor degene die het niet vaak wassen. Hoe krijgen jullie je haar weer goed in vorm tussen de wasbeurten door?
Bij een scheiding in je haar gaat het ook 2 kanten uit dus dikke doei! (by GrumpyCat1983)
Alle reacties Link kopieren
quote:Rouge__ schreef op 21 april 2017 @ 00:11:

[...]





je bent een productjunkie of je bent het niet.We kunnen een keer een gooifeest houden, zoals in Spanje waar iedereen met tomaten gooit, maar dan met onze overtollige producten. Wat zal dat lekker ruiken
Keep on, keep keepin' on....
Alle reacties Link kopieren
quote:noekske74 schreef op 21 april 2017 @ 14:43:

Mijn haar heeft flinke slag, bijna krul. Vaak wordt er aangeraden om stylingproducten in nat haar aan te brengen. Bij mij werkt dat niet zo goed. Het wordt dan slap, weinig volume en ziet er dan een beetje viezig uit als het opgedroogd is. Het werkt bij mij beter om het in droog of zo goed als droog haar te doen. Hoe is dat bij jullie?

En voor degene die het niet vaak wassen. Hoe krijgen jullie je haar weer goed in vorm tussen de wasbeurten door?

Het ligt aan je producten en je haartype, mijn krullen worden het mooist als ik er nat een beetje krullencreme in doe en aan de lucht laar drogen. Ik heb heel fijn haar dus moet niets zwaars en vettigs erin smeren.

Ken je de Loc methode?

http://www.curlyhairtalk.nl/de-loc-en-lco-methode/
Keep on, keep keepin' on....
Alle reacties Link kopieren
quote:mjasmijn schreef op 20 april 2017 @ 22:50:

[...]





Ik heb precies hetzelfde (ook eerst een paar cm stijl zonder volume en dan pijnpenkrullen) en ik dacht echt dat dat gewoon mijn haar was oid. Misschien moet ik inderdaad op zoek naar een andere kapper!Het kan wel zijn dat je je haar dan korter, korter bovenop of ronder qua model moet laten knippen en dragen. Ik zie weleens meiden en vrouwen lopen (altijd jaloers op de mooie krul en de dikte van het haar ) maar dan is het vaak op 1 lengte en/of te zwaar en dan gaat het hangen daardoor zakt de krul ook uit. Ook krulhaar heeft een goed model nodig en een maximale lengte waarop het nog mooi valt.
Keep on, keep keepin' on....
Alle reacties Link kopieren
quote:noekske74 schreef op 21 april 2017 @ 14:43:

En voor degene die het niet vaak wassen. Hoe krijgen jullie je haar weer goed in vorm tussen de wasbeurten door?Ik knijp het iedere ochtend onder de douche nat en dan doe ik er leave in conditioner in.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb heel fijn en weinig haar en was het eigenlijk iedere dag , maar dat is eigenlijk helemaal niet goed toch voor krullen?



Ooit had ik van joico mousse en toen had ik heel kleine krullen. Nu gebruik ik wax icm R&B van Lush. Dan blijft mijn haat natuurlijker als met joico.



En hier ook al heel wat miskopen gedaan, zó zonde van het geld.
Alle reacties Link kopieren
quote:Very__Cherry schreef op 19 april 2017 @ 08:05:

Oh ja, mouse die qua volume, krultekening en bounciness (had ik volume al gezegd?) Echt n wereld van verschil maakt is de groene bus mousse van Palmer's, te koop bij de tropische zaken



[img]https://cdn.shopify.com/s/files/1/1120/ ... 1456330880[/img]Nu wil ik dit product ook, maar het is nergens (online) op voorraad.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cheescake schreef op 17 april 2017 @ 20:08:

Ik lees mee! Ik kwam er vorige week bij de kapper achter dat ik dus krullen heb haha! Vond mijn haar al zo lastig om goed te laten zitten..zegt de kapster: 'tja, dat komt omdat je krullen hebt, maar dan moet je je haar wel behandelen als haar met krullen.'



Zij gaf als tip om te wassen met shampoo en conditioner, dan één keer goed doorkammen/borstelen, schuim erin en de krullen er goed in te kneden en daarna laten drogen aan de lucht.

Vind het tot nu toe nog lastig om het echt mooi te laten zitten los, dus ik lees graag mee voor tips!



Lijkt mijn verhaal wel! Kwam er jaren geleden bij een goeie kapper achter dat ik krullen heb. Niet lang daarvoor had ik zelfs een permanentje

Je kunt krullen blijkbaar volledig 'wegknippen'. Mijn tip: kies een goeie krullenkapper en laat je daar adviseren. Als je in de buurt van Delft woont weet ik nog wel een goeie kapper ;)
Alle reacties Link kopieren
Welke producten gebruik jij voor de loc methode Tea-bee?quote:Tea_bee schreef op 21 april 2017 @ 15:15:

[...]



Het ligt aan je producten en je haartype, mijn krullen worden het mooist als ik er nat een beetje krullencreme in doe en aan de lucht laar drogen. Ik heb heel fijn haar dus moet niets zwaars en vettigs erin smeren.

Ken je de Loc methode?

http://www.curlyhairtalk.nl/de-loc-en-lco-methode/
ik gebruik nu als experiment even helemaal niks meer, geen shampoo of conditioner, kijken hoe dat uitpakt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb halflange krullen (kan er net een staartje mee maken zeg maar, met was losse plukken die er dan uithangen).



Ik gebruik Guhl shampoo en conditioner. Die hadden ze eerder in een echte krullenvariant maar die is helaas uit het assortiment . Nu gebruik ik de versie voor pluizig haar dacht ik, roze paarsachtige fles. Van diezelfde lijn gooi ik er een keer in de paar weken ook een snelle hasrmasker doorheen.



Zo ochtends douche ik, borstel ik het en gooi ik er was haarmousse voor krullen doorheen van John Frieda. Wel duur maar absoluut de beste. Ik koop ze meestal groot in als ze ergens twee voor de prijs van 1 zijn. Dan laat ik het gewoon in de buitenlucht drogen. Geen föhn dus.



In mijn sporttas heb ik de b-keuze haarmousse voor krullen zitten van de Kruidvat. Ook prima, maar net iets minder goed, wel een stuk goedkoper. Ik vind het een beetje zonde om voor de twee uurtjes tussen sporten en naar bed gaan nog een fles van 9 euro te gebruiken .
Alle reacties Link kopieren
quote:Tea_bee schreef op 21 april 2017 @ 15:12:

[...]



We kunnen een keer een gooifeest houden, zoals in Spanje waar iedereen met tomaten gooit, maar dan met onze overtollige producten. Wat zal dat lekker ruiken



hahah gezellig



idd, ik hoef eigenlijk niet eens parfum op als ik me haar gedaan heb, al vanaf 10 meter afstand weten mensen dat ik er aan kom
Relax we're all crazy, it's not a competition
Alle reacties Link kopieren
quote:yelley schreef op 18 april 2017 @ 22:01:

Kent iemand nog een goede krullenkapper in Den Haag?



Ik ben inderdaad wel eens geknipt en geverfd door een goede kapper (Abeelplein), maar dan ben ik meteen €100 kwijt... Dat was trouwens de enige die mijn haar ooit heeft weten te föhnen en waarbij het prachtig zat, ipv pluis. Wel herkenbaar, over al die kappers die niet weten hoe ze er mee om moeten gaan.



Qua producten: ik wilde naar aanleiding van Very Cherry Mixed chicks wel eens proberen. Verder was ik met de Rainforest lijn voor droog haar van de body shop, conditioner van dr Bronner en de leave in van dr Bronner (ben even kwijt hoe die ook alweer precies heet). Waarschijnlijk kunnen met mousse mijn krullen mooier, maar meestal heb ik er geen zin...Ik ben heel tevreden over mijn kapper in DH. Stuur me een Pb als je interesse hebt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Uomo schreef op 22 april 2017 @ 10:21:

ik gebruik nu als experiment even helemaal niks meer, geen shampoo of conditioner, kijken hoe dat uitpakt.





Hier gaat er ook erg weinig op mijn haar. Sowieso geen shampoo (garantie voor coupe pluizenbol) en slechts nu en dan, 1x per anderhalve week of zo, wat conditioner. Van die uitspoelbare.

Gaat vooralsnog prima, maar mijn krullenbol is ook nog kort. Iets van 8-9 centimeter. Ik kan me voorstellen dat wanneer het langer wordt, er dan wel wat meer producten nodig zijn.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Dignity, je hebt een PB.



Hebben jullie ook dat in de loop van de tijd je krullen veranderen? Bij mij had ik als kind een tijd minder krul,en de laatste jaren is het ook minder. Wel wat stress gehad en zwanger geweest de laatste jaren.
Alle reacties Link kopieren
quote:dignity schreef op 22 april 2017 @ 12:10:

Ik vind het een beetje zonde om voor de twee uurtjes tussen sporten en naar bed gaan nog een fles van 9 euro te gebruiken .De echte krulmensch kent geen "zonde". Jij bent een troll.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
quote:yelley schreef op 22 april 2017 @ 21:14:

Dignity, je hebt een PB.



Hebben jullie ook dat in de loop van de tijd je krullen veranderen? Bij mij had ik als kind een tijd minder krul,en de laatste jaren is het ook minder. Wel wat stress gehad en zwanger geweest de laatste jaren.Zeker, toen ik 4 was had ik geen krul en daarna heb ik alles gehad tot kroesachtige pluis aan toe. Na de zwangerschap van mijn jongste (ze is 16) heb ik 2 jaar steil haar gehad en toe had ik spijt dat ik mijn krullen altijd vervloekte maar gelukkig zijn ze 14 jaar geleden toch weer teruggekomen.
Alle reacties Link kopieren
quote:milena1 schreef op 17 april 2017 @ 22:00:

[...]





Ik zit een uurtje in de auto naar m'n werk en zet de blowers van de auto vol aan. Af en toe even loswoelen met m'n vingers. Werkt perfect Gnagna, ik dacht dat ik de enige was die dat deed .
óu sont les neiges d'antan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven