Mode & Beauty alle pijlers

Het Krullentopic!

17-04-2017 19:50 313 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey ladies,



Hoewel mijn profielfoto anders zou vermoeden, heb ik een stevige bos donkerblonde/lichtbruine krullen (halflang). Helaas loop ik al enkele weken rond met het gevoel dat ik niet alle potentie eruit haal die erin zit Mijn krullen ogen namelijk vaak pluizig en ietwat slordig.. Maar ik doe er ook niets aan: ik was mijn haar met random shampoo uit de supermarkt, kam ze daarna door met random conditioner, gebruik geen haarmaskers oid. En ik heb besloten dit te veranderen! Want de juiste producten kunnen een hele hoop doen, niet?



Daarom open ik dus dit topic Dus mede-krullenbollen, verenig u! Welke shampoo gebruiken jullie? Welke conditioner? Welke haarmaskers? Hoe slapen jullie (los haar, vlecht, knot)? Hoe zorgen jullie ervoor dat je krullen er sprankelend en fris uitzien?



Gisteren heb ik aan een krulharige kennis, tevens model, gevraagd hoe zij haar krullen altijd zo mooi krijgt (althans, zo lijkt dat op Instagram). Dit waren haar tips:

- Gebruik producten, speciaal voor krullen, met natuurlijk ingrediënten, zoals sulfaatvrije shampoo van Shea Moisture

- Gebruik na het wassen een leave-in conditioner

- Gebruik elke week een haarmasker

- Spoel je haar als laatste uit met koud ipv warm water

- Slaap op een satijnen kussensloop





Wie o wie heeft nog meer gouden tips?



Veel liefs
Veritas vos liberabit
Alle reacties Link kopieren
Oh ik heb wel eens de opmerking gehad toen ik zei dat ik naar de kapper moest

'Oh laat je er nu wél een model inknippen?'

Alle reacties Link kopieren
quote:sammie00 schreef op 18 april 2017 @ 16:44:

Oh ik heb wel eens de opmerking gehad toen ik zei dat ik naar de kapper moest

'Oh laat je er nu wél een model inknippen?'

Was zeker de kort pittige buurvrouw/tante/schoonzus die dat zei?!
Alle reacties Link kopieren
quote:Cadance schreef op 18 april 2017 @ 16:38:

[...]





Mensen hebben geen idee!

Oh en dan altijd deze: "Jaaaaa want jouw haar is zo makkelijk! Je wast het gewoon en het zit altijd goed! Makkelijk die krullen!"

Ze moesten eens weten hoeveel werk het is! Zelfs mijn zoon zegt vaak: jouw jaar zit altijd hetzelfde. Het zit geen dag hetzelfde.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cadance schreef op 18 april 2017 @ 16:38:

[...]





Mensen hebben geen idee!

Oh en dan altijd deze: "Jaaaaa want jouw haar is zo makkelijk! Je wast het gewoon en het zit altijd goed! Makkelijk die krullen!"



Krullen zitten toch altijd hetzelfde! Euhhhh...nope

En nee... ik heb geen borstel in huis/bij me na het zwemmen (vriendinnetjes vroeger).

En nee.. omdat ik een gekleurde huid heb is mijn haar niet per definitie kroeshaar. Meerdere kapsters die tegen me hebben gezegd: ik vind kroeshaar altijd zo mooi. Ja, ik ook. Zat ik daar met mijn dunne bosje europees haar met krul.

Vroeger toen ik mijn haar weleens liet vlechten en straighten door black hair kappers waren die mijn hoofd juist altijd weer aan het aaien onder uitroepen van: dat is echt zacht, jij hebt echt babyhaar. Met als resultaat dat mijn ingevlochten haar er snel uit gleed en heel snel ging pluizen.

Gelukkig is er meer keuze tussen de plaatselijke Cosmokapper en black hairkapper tegenwoordig,het is wel even zoeken.
Keep on, keep keepin' on....
Alle reacties Link kopieren
quote:runningmonster schreef op 18 april 2017 @ 17:14:

[...]





Ze moesten eens weten hoeveel werk het is! Zelfs mijn zoon zegt vaak: jouw jaar zit altijd hetzelfde. Het zit geen dag hetzelfde.Het is extreem veel werk! Als je maar eens wist wat je moest doen zodat het iedere dag hetzelfde zou kunnen zitten, maar nee
Alle reacties Link kopieren
Poeh, ik zie door de bomen het bos even niet meer.



Mijn haar is de eerste 5 cm niet echt gekruld, daarna zitten er wel over de hele lengte krullen in (tot net over de schouders). De tip van de kapster werkt niet echt (na het wassen 1 keer doorkammen, dan schuim erin om de krullen erin te kneden en dan laten drogen). Mijn haar pluist bovenop en de krullen zakken wat uit.



Ga eens proberen om het alleen vóór het wassen te kammen en er evt alleen wat olie in te doen als het droog is. En ik denk ook maar wat spullen speciaal voor gekruld haar halen.
Alle reacties Link kopieren
O jee, nu ik alle kapperrampverhalen lees wil ik er al helemaal niet meer heen.



De afgelopen 10 jaar had ik mijn haar tondeuzekort, zodra het richting 2 centimeter ging pakte ik het apparaat er rigoreus bij. Maar sinds september of zo laat ik het weer groeien en inmiddels heb ik een leuke krullenbol. Sporadisch shampoo, niet kammen/borstelen als het droog is, wat iedereen hier zo'n beetje al zegt. Maar enig model of iets zit er niet in, dus ik wilde binnenkort naar de kapper. En dat vind ik sowieso al niks (vreemde die aan je gaat zitten plukken...), maar met een grote kans dat die vreemde de boel verkloot heb ik er nog minder zin in.



Is gewoon maar laten groeien een optie? Voor de 10 jaar tondeuze had ik lang haar, knipte nu en dan wat dooiige puntjes eruit en droeg het altijd in een staart. En ietwat pluizige staart dat wel, want goed voor mijn krullen zorgen daar had ik me toen nog niet zo in verdiept.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Ik vind chimcha een eng mens, ze/iemand van hen sprak me een keer op straat aan en dat was traumatisch.

Wat een opdringerig mens zeg.

Als ik een leuke kapper vind, verhuist/emigreert diegene subiet na mij perfect geknipt te hebben. Al vier keer meegemaakt.

En ook een keer heel goed geknipt door iemand die zei:

Ik wil me alleen op je haar focussen want ik word er bijna geil van, dus niet praten

Ik ga nu eens per twee jaar naar een dame die me best leuk knipt, maar een mening heeft over mijn leeftijd/voorhoofd.

Dus ik moet van haar mijn haar iets voor/in mijn gezicht, staat daar heel leuk maar man wat jeukt dat.

En dan heb ik daarna een paar korte plukjes (van die spiraalkrulletjes) die omhoog staan omdat ik ze uit mijn gezicht duw.

Drama dus die kappers.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cheescake schreef op 18 april 2017 @ 18:39:

Poeh, ik zie door de bomen het bos even niet meer.



Mijn haar is de eerste 5 cm niet echt gekruld, daarna zitten er wel over de hele lengte krullen in (tot net over de schouders). Mijn haar pluist bovenop en de krullen zakken wat uit. Ik val in herhaling maar zeg het toch maar weer: dit ondervang je echt door het goed te laten knippen.
Keep on, keep keepin' on....
Alle reacties Link kopieren
quote:Tea_bee schreef op 18 april 2017 @ 19:35:

[...]





Ik val in herhaling maar zeg het toch maar weer: dit ondervang je echt door het goed te laten knippen.



Dan toch maar eens opzoek naar een kapper die goed is met krullen hier in de buurt

(over een poosje dan.. Ben net sinds een half jaar weer eens bij de kapper geweest haha!)
Alle reacties Link kopieren
quote:Het-groepje schreef op 18 april 2017 @ 19:01:

Ik vind chimcha een eng mens, ze/iemand van hen sprak me een keer op straat aan en dat was traumatisch.

Wat een opdringerig mens zeg.

Als ik een leuke kapper vind, verhuist/emigreert diegene subiet na mij perfect geknipt te hebben. Al vier keer meegemaakt.

En ook een keer heel goed geknipt door iemand die zei:

Ik wil me alleen op je haar focussen want ik word er bijna geil van, dus niet praten

Ik ga nu eens per twee jaar naar een dame die me best leuk knipt, maar een mening heeft over mijn leeftijd/voorhoofd.

Dus ik moet van haar mijn haar iets voor/in mijn gezicht, staat daar heel leuk maar man wat jeukt dat.

En dan heb ik daarna een paar korte plukjes (van die spiraalkrulletjes) die omhoog staan omdat ik ze uit mijn gezicht duw.

Drama dus die kappers.Kan best zijn maar toch hebben ze er verstand van daar. Lopen bijna alleen maar meiden met krullen die knippen en ook bijna alleen maar klanten met krullen. En ik heb geen aandelen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Het-groepje schreef op 18 april 2017 @ 19:01:

Ik vind chimcha een eng mens, ze/iemand van hen sprak me een keer op straat aan en dat was traumatisch.

Wat een opdringerig mens zeg.

Als ik een leuke kapper vind, verhuist/emigreert diegene subiet na mij perfect geknipt te hebben. Al vier keer meegemaakt.

En ook een keer heel goed geknipt door iemand die zei:

Ik wil me alleen op je haar focussen want ik word er bijna geil van, dus niet praten

Ik ga nu eens per twee jaar naar een dame die me best leuk knipt, maar een mening heeft over mijn leeftijd/voorhoofd.

Dus ik moet van haar mijn haar iets voor/in mijn gezicht, staat daar heel leuk maar man wat jeukt dat.

En dan heb ik daarna een paar korte plukjes (van die spiraalkrulletjes) die omhoog staan omdat ik ze uit mijn gezicht duw.

Drama dus die kappers.Volgens mij is dat echt haar ding, het staat ook in de colum uit de VK over haar die op haar site staat
Alle reacties Link kopieren
Kent iemand nog een goede krullenkapper in Den Haag?



Ik ben inderdaad wel eens geknipt en geverfd door een goede kapper (Abeelplein), maar dan ben ik meteen €100 kwijt... Dat was trouwens de enige die mijn haar ooit heeft weten te föhnen en waarbij het prachtig zat, ipv pluis. Wel herkenbaar, over al die kappers die niet weten hoe ze er mee om moeten gaan.



Qua producten: ik wilde naar aanleiding van Very Cherry Mixed chicks wel eens proberen. Verder was ik met de Rainforest lijn voor droog haar van de body shop, conditioner van dr Bronner en de leave in van dr Bronner (ben even kwijt hoe die ook alweer precies heet). Waarschijnlijk kunnen met mousse mijn krullen mooier, maar meestal heb ik er geen zin...
Alle reacties Link kopieren
O ja, en kammen nat na het douchen en met conditioner erin met een grove houten kam.
Alle reacties Link kopieren
Voor de mousse gebruikers: zit daar niet veel alcohol in? Ik ben altijd bang dat het mijn haar heel erg uitdroogt.



Mixed chicks is op zich fijn maar is alleen een leave in en doet verder niets voor volume o.i.d. en dat vind ik zelf altijd wel fijn. Ik gebruik nu curlpower van REF. Geeft ook definition en helpt goed tegen het voorkomen van pluis. Ach ik heb al zoveel producten geprobeerd en iedere keer als er weer iets nieuws op de markt komt denk ik: wie weet is het wel het wondermiddel maar helaas.
Alle reacties Link kopieren
ik meld me ook, ben op het moment opzoek naar een andere shampoo, gebruik soms co-wash van eden bodyworks en qua masker zweer ik bij eden bodyworks jojoba monoi deep conditioner. en qua slapen:



op een satijen kussensloop en soms bind ik ook een satijnen sjaal om mijn hoofd.



tja gewoon de juiste producten zoek uit wat voor jou werkt, neem de tijd om je haar te verzorgen en wees zeker lief voor je haar.





Relax we're all crazy, it's not a competition
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, mouse die qua volume, krultekening en bounciness (had ik volume al gezegd?) Echt n wereld van verschil maakt is de groene bus mousse van Palmer's, te koop bij de tropische zaken



Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Very__Cherry schreef op 19 april 2017 @ 08:05:

Oh ja, mouse die qua volume, krultekening en bounciness (had ik volume al gezegd?) Echt n wereld van verschil maakt is de groene bus mousse van Palmer's, te koop bij de tropische zaken



[img]https://cdn.shopify.com/s/files/1/1120/ ... 1456330880[/img]Die ga ik eens proberen. Dank voor de tip!
Alle reacties Link kopieren
quote:runningmonster schreef op 19 april 2017 @ 08:13:

[...]





Die ga ik eens proberen. Dank voor de tip!Na het wassen niet meer kammen, voorover buigen en haar in "sliertjes" knijpen, even laten druppen, handje mousse er al in knijpen, dan tshirt eromheen wikkelen, na n tijdje tshirt eraf, nog flink wat mousse erin en drogen op de manier die je t fijnste vindt. Aan de lucht of met diffuser, liefst ook ondersteboven hangend. De nekhernia neem je op de koop toe.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Very__Cherry schreef op 19 april 2017 @ 08:19:

[...]



Na het wassen niet meer kammen, voorover buigen en haar in "sliertjes" knijpen, even laten druppen, handje mousse er al in knijpen, dan tshirt eromheen wikkelen, na n tijdje tshirt eraf, nog flink wat mousse erin en drogen op de manier die je t fijnste vindt. Aan de lucht of met diffuser, liefst ook ondersteboven hangend. De nekhernia neem je op de koop toe.En dan doe je er verder helemaal geen ander product meer in? Nekhernia ben ik bekend mee, föhnen duurt minimaal een half uur maar zittend gaat dat wel. Dank je wel. Ik ga de mousse even ergens scoren en laat het weten.
Alle reacties Link kopieren
quote:runningmonster schreef op 19 april 2017 @ 09:28:

[...]





En dan doe je er verder helemaal geen ander product meer in? Nekhernia ben ik bekend mee, föhnen duurt minimaal een half uur maar zittend gaat dat wel. Dank je wel. Ik ga de mousse even ergens scoren en laat het weten.Ik zou liegen als ik zou zeggen dat ik er verder helemaal niks in doe de hoeveelheid occasionele potjes en flesjes is gewoon genant. Het is maar net wat het "nodig" heeft. Valt het zwaar dan doe ik wat stylingpoeder op de aanzet. Is het vochtig weer dan gaat er wat Doop in. Of soms zelfs lak, John Frieda, anti humidity spray. Ik bekijk het gewoon per keer. Maar die Palmers is altijd de basis en vaak ook genoeg.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan wel een winkeltje beginnen met alle miskopen maar ik moet ze nu van mezelf opmaken voordat ik wat nieuws mag kopen. Dus dan zit mijn haar af en toe een tijdje wat minder .
Alle reacties Link kopieren
quote:Very__Cherry schreef op 19 april 2017 @ 08:05:

Oh ja, mouse die qua volume, krultekening en bounciness (had ik volume al gezegd?) Echt n wereld van verschil maakt is de groene bus mousse van Palmer's, te koop bij de tropische zaken



[afbeelding]Bedankt voor de tip! Ik ga ook op zoek!
Alle reacties Link kopieren
Idd bedankt voor de tips! Ik probeer inderdaad te voorkomen dat ik en hele verzameling heb. Maar de mousse is op, dus daar ga ik haar kijken.



Sterkte met de hernia's!
Alle reacties Link kopieren
quote:Very__Cherry schreef op 19 april 2017 @ 08:05:

Oh ja, mouse die qua volume, krultekening en bounciness (had ik volume al gezegd?) Echt n wereld van verschil maakt is de groene bus mousse van Palmer's, te koop bij de tropische zaken



[img]https://cdn.shopify.com/s/files/1/1120/ ... 1456330880[/img]Wordt je haar niet hard?
Keep on, keep keepin' on....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven