Mode & Beauty alle pijlers

Hoe lang ben jij?

17-12-2009 11:59 254 berichten
Alle reacties Link kopieren
Misschien past dit topic beter of Lijf & Lijn, maar het is een luchtige topic en dat vind ik dan weer beter bij M&B passen.

In ieder geval....het valt me hier wel eens op dat ik veel mensen "tegen kom" van mijn eigen lengte 1.60 of kleiner terwijl dat in het "normale leven" helemaal niet zo veel voorkomt. Dus ben ik benieuwd wat de gemiddelde lengte is van de forumsters hier.

En nu we toch bezig zijn ben ik benieuwd wat je van je lengte vind. Ik vind mezelf vrij klein met 1.60m, maar ik zit er niet meer. Maar (ja, toch die maar) als ik zomaar 10cm erbij zou kunnen krijgen zou ik geen nee zeggen.

[edit] elke keer als ik de poll bekijk staan de opties in een andere volgorde!? Beetje onhandig, maar niks aan te doen. Oh...de optie met de meeste stemmen staat bovenaan geloof ik, maar ook gelijk voor mensen die niet gestemd hebben. Lekker overzichtelijk

Hoe lang ben jij? (in meters ;-) )

Totaal aantal stemmen: 436

< 1.50 (0%)
1.50 - 1.54 (2%)
1.55 - 1.59 (8%)
1.60 - 1.64 (8%)
1.65 - 1.69 (18%)
1.70 - 1.74 (22%)
1.75 - 1.79 (23%)
1.80 - 1.84 (14%)
1.85 - 1.90 (5%)
>1.90 (0%)
Ik ben 1.55.....af en toe wel lastig ;)
1.78, en daar ben ik super tevreden mee.

Een vriendinnetje van me is 1.62. In vergelijk met mij wel een stuk kleiner, maar ze wordt nooit over het hoofd gezien. Dus TO 1:60 kan prima als je je er goed bij voelt, dan straal je dit ook uit.
Ik ben 1.50. Ik draag ook geen hakken, dus ik lijk extra klein. Het is af en toe wat lastig met kleding (ik snap ook niet waarom ze in een winkel de spijkerbroeken met de kleinste (lengte) maten op de hoogste plank leggen. Daar kom ik toch nooit bij? )
1.78m. En ik voel me daar prima bij.
1.65, prima
178 cm
1.78, ik vind het een prima lengte, ik draag ook nog graag hakken
1,67 en ik ben er tevreden mee
1,67 en ik ben er tevreden mee
1.58

vriend = 1.90
1.61
Zie ik het nou verkeerd of staat mijn lengte er niet bij (bij de poll)?

Ik ben 1m81 en ben er tevreden mee. Heb vroeger een anti-groei-hormonen behandeling gedaan, anders was ik rond de 1,96 uitgekomen en daar was ik ietsje minder blij mee geweest.

Ik draag ook gewoon wel eens hakken van 12 cm. Ik vind het mooi. Krijg er wel eens opmerkingen over maar dit is zo'n beetje het enige waar ik niet (meer) onzeker over ben!
Mijn vriend is trouwens precies even lang, en als ik hakken draag steek ik dus een stuk boven hem uit. Ik heb daar ook niet zoveel problemen mee, of vinden jullie het een raar gezicht als je dat op straat tegen komt? Ben benieuwd.

Broeken kopen is idd wel lastig, maar ik weet nu gelukkig intussen wel waar ik wel en niet broeken kan vinden (zara is geweldig!)
Ik ben 1.81, met in verhouding lange armen en benen en lange smalle handen en voeten. Broeken lukt tegenwoordig aardig (lengte 34/36), nette broeken laat ik uitleggen als er voldoende zoom inzit. Alleen die schoenen, maat 43 (nee schoenverkopers die ijverig met 41 komen aandragen omdat dat de grootste maat is, ik heb maat 43!! En ja ik stap zo in een 41, breed zat, alleen ik moet m'n tenen krom houden).

Inmiddels weet ik alle speciaalzaken voor grote maten wel te vinden, maar het meeste is veel te breed, laarzen met een XS schacht moet ik laten innemen (kuitomvang 33 cm).

De combinatie van een smalle voet en kuit met een grote schoenmaat is echt rampzalig, herkent iemand dit???

Ik voel me overigens weleens erg groot omdat ik veel vrij kleine vriendinnen heb en een vriend die iets kleiner is, maar verder heb ik er heen probleem mee. Alleen die voeten baal ik van, 1 schoenmaat kleiner zou zoveel gemakkelijker zijn.

Tips zijn welkom.
@lizzelot, staat er wel bij hoor, als 4e optie (1.80 - 184)

En je vroeg wat mensen er van vinden als vrouw groter is dan man. Ik vind het persoonlijk mooier als man langer is... maar is ook wel afhankelijk van hoe hij eruit ziet. Als ie er ook nog jonger uitziet dan jij... Maar god, als je gelukkig bent samen, wat doet lengte er dan toe?

Zelf ben ik trouwens 173 cm, en vriend 188 cm.
..
anoniem_101169 wijzigde dit bericht op 20-03-2010 18:02
Reden: k
% gewijzigd
Ik ben 1.59 m en ben er heel tevreden mee!
1.55 m :( vriend 1,75 m Maar een schoonmoeder van 1,50m! dus voel me niet altijd klein hihi.
hier ook een schattig ukkie van 1,53 m

Wel met alles in verhouding gelukkig al hadden mijn borsten wel wat kleiner gemogen ( of lijkt alles groter als je klein bent? )

Kleding kopen is wel een ramp, bijna alles moet aangepast worden en hoge rekken is altijd weer springen....

Ben wel heel tevreden maar zou er graag 10 cm bij willen....
Ik ben 1,81 en heel tevreden. Draag ook graag hakken. Vriend is gelukkig 1,95.

Wat wel grappig is dat ik hele kleine voeten heb: maat 36. Hier krijg ik wel vaak opmerkingen over: of ik niet omval. Ook kwam een verkoopster in een schoenenwinkel aan met maat 38 omdat ze het niet geloofde. Nah ja!
Ik ben 1.73 cm en ik ben er ook heel tevreden mee. Mijn benen zijn in verhouding langer waardoor ik lengtemaat 34 nodig heb en niet alle broeken lang genoeg zijn. Kan bijv. nooit een broek kopen bij de H&M. Vriend is 1.92 cm.
174 en vriend 192 en ik vind het prima zo. Wel heb ik soms moeite broeken te vinden die lang genoeg zijn. Ik had tot voor kort kledingmaat 34 en dan is het echt onmogelijk goede broeken te vinden. Nu (kleine mt36) is het iets makkelijker, maar vaak nog steeds net iets te kort. En de meeste nettere broeken hebben nou eenmaal geen lengtematen...
Dat zeg ik....
Ik ben denk ik 1.73m, maar helemaal zeker weet ik het eigenlijk niet.
1,78 m, vind dit een mooie lengte..

Als ik aankom verdeelt het zich ook goed en centreert het zich niet op 1 plaats.. Wat je nogal eens hoort bij kleinere vrouwen.. Hoewel het ook een aanlegkwestie is (vermoed ik).
Ik ben 1,84 en ben daar heel tevreden mee. Draag ook gewoon hakken als ik daar zin in heb!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven