Mode & Beauty alle pijlers

Hoe zo lang mogelijk jong uiterlijk behouden?

21-08-2021 21:24 462 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Ik ben inmiddels 36 jaar en zou graag een jeugdig uiterlijk willen behouden. Wie heeft er tips, denkende aan:

-goede crèmes
-make up tips
- kleding
- eventueel cosmetische ingrepen
- andere do's en don'ts

Dank je wel vast!

Groetjes!
Lacuba schreef:
22-08-2021 16:28
O, zeker hoor :rofl: Keep on dreaming!
Echt. Mensen interesseert het ook gewoon niet als je boven een bepaalde leeftijd bent. 38-58 en 58-88 is voor iedereen onder de 25/mannen zo'n beetje de indeling :-D
Mensen die wat dikker zijn hebben juist meestal een jonger gezicht. Die vullen de rimpels van binnenuit op, zeg maar.

Zonnen is funest (geen drie weken naar Ibiza, nooit, en ook niet bakken in je eigen achtertuin zo dat al mogelijk is in Nederland) en roken ook. Zie Rachel Hazes.

Maar dat weet iedereen.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

mammezel schreef:
22-08-2021 16:56
persoon.

Maar .... ik heb al een aantal keer het zinnetje 'dan word je een echt moeke' zien voorbijkomen.
Kan iemand mij vertellen wat een echt moeke is?
Bedankt!
Aha. Zelfde vraag hier.

Ik denk dat je moeke bent in andere gedragingen. Ik ga op tijd naar bed, rook niet en drink met mate. Maar volgens mij wordt ik niet als een moeke gezien. Ik tennis, rij paard en ga twee x per week naar de sportschool. Dat zijn volgens mij geen moeke eigenschappen.
mammezel schreef:
22-08-2021 16:56
persoon.

Maar .... ik heb al een aantal keer het zinnetje 'dan word je een echt moeke' zien voorbijkomen.
Kan iemand mij vertellen wat een echt moeke is?
Bedankt!
Ik denk dat dat met een bepaalde vorm buik te maken heeft en een volle boezem.
Ik was altijd curvy maar heel slank, nu ik ouder wordt krijg ik net als mijn tantes inderdaad dat enorme boezem op bolle buik effect.
Plus een rug die enorm is en vierkant wordt inplaats van een taille erin.
Dat is wel moeke vind ik, dus nu ben ik ook in beweging om dat weer wat bij te stellen.
Maarja, ik ben ook gewoon een moeke. Can't hide who I am :rofl:
Surebaby schreef:
22-08-2021 16:57
Dit.
Een 'onbewerkte' slanke zestiger in een maat 34 in een strak jurkje kan er super uitzien, maar je zal hen niet verwarren met iemand van 18 met diezelfde maat.
Terwijl ik met mijn bolle lijf niet uit de toon val tussen de gemiddelde twintiger met mijn postuur.
Voor de duidelijkheid, ik ben ook een zestiger. En geloof me, dan mag je nog slank zijn met smalle heupen, elke vrouw van 60 krijgt een andere bouw, bijvb de rug iets meer gebogen. Je vertelt me niet dat er één vrouw van 60 is die men houdt voor iemand van 40. Dat zijn marketingpraatjes en -plaatjes (fotoshop). Ook de handen verraden veel, je ogen krijgen een andere blik, je manier van stappen wordt anders. Als je op al die dingen moet gaan letten en smeren en sporten, dan eindig je in het zottenhuis want dan heb je geen leven meer en word je psychisch ziek. Wie niet kan leven met ouderdom en de daarmee samenhangende 'aftakeling' (bij de ene minder dan bij de andere) die heeft slechts 1 keuze: er zelf een einde aan maken voor het zover is.

Mijn idee.
Volgens mij is het juist de kunst om er goed uit te zien voor je leeftijd, niet om er ‘jonger’ uit te zien. Ik ben 31 en niemand gaat mij meer 20 schatten. Lekker boeiend. Ik probeer er goed uit te zien ‘voor mijn leeftijd’ en dat doe ik als volgt:
- haar blonderen
- botox in voorhoofd/frons
- niet roken
- niet drinken
- juist wel af en toe in de zon, want sproetjes en een kleurtje maakt bij mij dat ik er ‘gezonder’ uitzie. Overigens wel altijd met een factor 30.
- vrolijke kleuren dragen
- en de belangrijkste: mooie, rechte, witte, tanden. Echt ranzig hoe sommige gebitten eruit zien: zeker van sommige 50plussers. Bah. Zelfs bij bejaarde vrouwen maakt een kunstgebit een wereld van verschil.
Op termijn (>10 jaar) zal ik een ooglidcorrectie moeten ondergaan. Daar zie ik veel vrouwen ook van opknappen.
cuculuscanorus schreef:
22-08-2021 16:47
Moekes run the world.
:lol:

Een moeke figuur wordt ook gecreëerd door de beruchte FUPA (Fat-upper-private-area) die vrouwen na een zekere leeftijd krijgen.
Ik*ben*ik schreef:
22-08-2021 14:41
Uitstraling!

Ik ben 50+ ,krijg regelmatig te horen dat ik nog zo lekker vlot ben / uit zie.
Ondanks mijn hangende oogleden en mijn duidelijk tekende slapeloosheid en de verliezen die ik heb geleden.Maar bij mij blijft het glas altijd half vol en dat straal ik uit.

Blijf alstublieft jezelf en blijf van de botox etc af..echt die vrouwen gaan allemaal op elkaar lijken en soms zie ik ze weleens dat ik denk : is er nou niemand die durft te zeggen dat je er niet uit ziet met je leeuwenneus en opgespoten lippen :facepalm:
Sorry hoor maar botox en filters met mate bij een goede kliniek, gericht op de 35 plus mens daar is echt niets mis mee.
Ik lijk op niemand behalve mezelf maar dan de frissere versie. Geen leeuwenneus of duckface hier.

Ik ken dat soort gezichten uiteraard wel maar om het over 1 kam te scheren...
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Ik vind de oudere moeke een vrouw met grote borsten, dikke buik, dikke benen en dan van die miss etam achtige mode aan. Van die kreukeljurken.

Een jongere moeke vind ik een moeder met tuttige christelijke kleding aan. King Louie jurken. Bootcut jeans. En een subtiele Hema make-up look.
sprokkelientje schreef:
22-08-2021 17:25
Sorry hoor maar botox en filters met mate bij een goede kliniek, gericht op de 35 plus mens daar is echt niets mis mee.
Ik lijk op niemand behalve mezelf maar dan de frissere versie. Geen leeuwenneus of duckface hier.

Zo lang we geen foto's hebben gezien kan jij zeggen wat je wil!
Dus graag bewijsmateriaal! :biggrin:
Een moeke ligt niet alleen aan het figuur, maar aan figuur in combi met kleding en het kapsel. Denk aan vrouwen met 3/4 broek met tuniek en sandalen en uiteraard kort haar
sprokkelientje schreef:
22-08-2021 17:25

Tja sorry hoor..dat zal bv een Linda de Mol ook van zichzelf vinden want ze blijft het doen,terwijl toch heel veel mensen het toch wel degelijk zien/ niet mooi vinden.
Jaja weet het..maak soms taalfouten..hè maar ik ben ..ik !
VGM1980 schreef:
22-08-2021 16:18
wat ik vaak zie gebeuren bij vrouwen na of rondom de overgang: taille verdwijnt, dus ronde taille, en dan dunne pootjes er onder.
Heeft met hormonen te maken. Ben wel benieuwd of je dat kan voorkomen.
Overigens vind ik bollere wangen wel jeugdiger maken dan een mager koppie.
Ik zou niets liever willen: ik heb een slanke taille en flinke benen door teveel aan oestrogeen. Ben altijd zo jaloers op vrouwen met slanke benen en een buikje. Nog 20 jaar :yes:
Ik hoor regelmatig Linda de mol als voorbeeld gebruikt worden maar als ik Google vind ik helemaal niet dat ze er zo plastic uitziet. Of moet je haar op bewegend beeld zien wil je het merken?
Sjulia schreef:
22-08-2021 19:00
Ik hoor regelmatig Linda de mol als voorbeeld gebruikt worden maar als ik Google vind ik helemaal niet dat ze er zo plastic uitziet. Of moet je haar op bewegend beeld zien wil je het merken?
Die vrouw is het koriander: dat is ook genetisch bepaald of je het naar zeep vindt smaken of lekker vindt. Ik ken echt mensen die haar prachtig naturel vinden, ik vind haar er juist zo leeuwachtig en opgevuld uitzien.
Surebaby schreef:
22-08-2021 19:10
Die vrouw is het koriander: dat is ook genetisch bepaald of je het naar zeep vindt smaken of lekker vindt. Ik ken echt mensen die haar prachtig naturel vinden, ik vind haar er juist zo leeuwachtig en opgevuld uitzien.
:hihi:

Ik vind haar er gewoon alledaags uitzien. Niet opvallend of zo.
Surebaby schreef:
22-08-2021 19:10
Ik snap ook niet dat mensen het amper zien..Linda is echt een voorbeeld van hoe lelijk het kan zijn.
bij moeke moet ik vooral denken aan mensen waarbij het ze niet zoveel kan schelen hoe ze er bij lopen, zo min mogelijk moeite,
Ongekamd haar, grijs uitgroei, vermoeide uitstraling, afzakkende schouders, op badslippers of scapino gympen. Knalroze vormloze jas want was maar 10 euro.
(en tja heel lullig, maar vaak een platte kont)

Moet je helemaal zelf weten, ik lig er geen seconde wakker van en ik heb verder geen mening over je of je wel/niet aardig bent. Tis wel mijn beeld van een moeke.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
Geen kinderen nemen.
lux- schreef:
21-08-2021 22:26
Ik ben 31 en word vooralsnog (stukken) jonger geschat.

Ik draag vrijwel nooit makeup, misschien daarom? Alleen heel af en toe wel eens wat mascara.

Heb ik ook ja. Denk dat een hoop mensen niet beseffen dat je er met een blotebillengezicht zo 5 jaar jonger uitziet. Mits je rond onze leeftijd bent, of twintiger.
Nouschi schreef:
22-08-2021 16:27
Lekker vlot vind ik ook niet echt een compliment. Brrrr.
:-D Ik snap wat je bedoelt maar ik weet dat ze er mee bedoelen : geen moeke ;-)
mammezel schreef:
22-08-2021 17:08
Voor de duidelijkheid, ik ben ook een zestiger. En geloof me, dan mag je nog slank zijn met smalle heupen, elke vrouw van 60 krijgt een andere bouw, bijvb de rug iets meer gebogen. Je vertelt me niet dat er één vrouw van 60 is die men houdt voor iemand van 40. Dat zijn marketingpraatjes en -plaatjes (fotoshop). Ook de handen verraden veel, je ogen krijgen een andere blik, je manier van stappen wordt anders. Als je op al die dingen moet gaan letten en smeren en sporten, dan eindig je in het zottenhuis want dan heb je geen leven meer en word je psychisch ziek. Wie niet kan leven met ouderdom en de daarmee samenhangende 'aftakeling' (bij de ene minder dan bij de andere) die heeft slechts 1 keuze: er zelf een einde aan maken voor het zover is.

Mijn idee.

TO is pas 36. Nog 30 jaar te gaan voor ze met kromme rug anders stapt.
OliveHoover schreef:
22-08-2021 19:38
Heb ik ook ja. Denk dat een hoop mensen niet beseffen dat je er met een blotebillengezicht zo 5 jaar jonger uitziet. Mits je rond onze leeftijd bent, of twintiger.
Het is echt op het gênante af. Hoogzwanger door een verkoper aan de deur gevraagd worden of m’n ouders thuis zijn, met m’n baby in de draagzak me moeten legitimeren voor een fles wijn. Mijn man vindt het hilarisch :lol:

‘Maar tegenwoordig moet je ID laten zien tot 25 schat,’ zegt ‘ie dan.

Ik denk alleen maar: wat voor tienermoeder denken jullie dat ik ben?

Maar goed, ik snap het wel. Ik heb echt een heel rond gezicht, roze, bolle wangen en grote, ronde ogen. En draag dus ook liever geen make-up. Het is dat ik 1.72 ben anders kon ik voor een peuterkaartje overal naar binnen :P
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Het is een drama dat ouder worden. Natuurlijk is het fijn als je een jong uiterlijk houdt, maar helaas is er op een gegeven moment geen houden meer aan. Dus probeer happy te zijn met je oude kop, dun wordende haar, stramme spieren, wazig zicht, en haal uit het leven wat je kunt. Als je je druk blijft maken om het onvermijdelijke krijg je het nog moeilijk de komende jaren. Daar zie ik wel voorbeelden van om me heen.
lux- schreef:
22-08-2021 19:51
Het is echt op het gênante af. Hoogzwanger door een verkoper aan de deur gevraagd worden of m’n ouders thuis zijn, met m’n baby in de draagzak me moeten legitimeren voor een fles wijn. Mijn man vindt het hilarisch :lol:

‘Maar tegenwoordig moet je ID laten zien tot 25 schat,’ zegt ‘ie dan.

Ik denk alleen maar: wat voor tienermoeder denken jullie dat ik ben?

Maar goed, ik snap het wel. Ik heb echt een heel rond gezicht, roze, bolle wangen en grote, ronde ogen. En draag dus ook liever geen make-up. Het is dat ik 1.72 ben anders kon ik voor een peuterkaartje overal naar binnen :P
Of het is je figuur, slank en recht zonder curves, zo'n echt meisjesfiguur.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven