Jurken, waar?
woensdag 15 april 2015 om 09:15
Sinds een paar jaar ben ik dol op jurken, het draagt erg fijn en ik vind het mooi staan. Ik vind het alleen lastig om goeie jurken te vinden die ik ook naar mijn werk kan dragen. Ik ben 1m80 lang, en heel vaak zijn jurken te kort en/of zit de taille te hoog. Vorige week online alle jurken van V&D bekeken, uiteindelijk 4 besteld, en drie daarvan terug gestuurd. Twee wegens te flodderige stof (katoen of tricot vind ik niet mooi voor mijn werk) en de derde vanwege de te hoge taille.
Welke winkels zijn aanraders voor jurken voor mijn lengte (en maat 40)? Liefst fysieke winkels, dan kan ik direct de stof voelen en de lengte zien. Maar evt zijn tips over goeie onlineshops ook welkom. Omdat ik meerdere jurken wil kopen, wil ik gemiddeld niet meer dan 50 euro per jurk uitgeven. Oh, en liever geen mouwloze jurken, dat vind ik niet zakelijk. Waar moet ik zijn?
Welke winkels zijn aanraders voor jurken voor mijn lengte (en maat 40)? Liefst fysieke winkels, dan kan ik direct de stof voelen en de lengte zien. Maar evt zijn tips over goeie onlineshops ook welkom. Omdat ik meerdere jurken wil kopen, wil ik gemiddeld niet meer dan 50 euro per jurk uitgeven. Oh, en liever geen mouwloze jurken, dat vind ik niet zakelijk. Waar moet ik zijn?
woensdag 15 april 2015 om 12:43
quote:Ceci schreef op 15 april 2015 @ 12:01:
[...]
Die jurk geeft geen decolleté hoor, ik heb hem aangehad. En ik heb in zo ongeveer elke jurk wel een decolleté.
Die 2e jurk is er ook in effen zwart of ijsblauw. Zwart lijkt me wel multifunctioneel.
Niet zozeer een decollete, maar ik wil mouwen als ik naar mijn werk ga. Al zijn het maar kleine kapmouwtjes zoals bij die tweede. In effen vind ik die wellicht wel mooi, hou niet van stippeltjes. Zal eens kijken!
Zonnetje, ik denk het ook. Zal eens zoeken op de merken die je noemt, dankjewel!
Mittie, dat zijn ook winkels waar ik normaal voorbij loop, toch eens naar binnen dus, net als bij Didi.
Heelveelblabla ik ben bekend met de longwear-line van Miss Etam en koop daar wel eens broeken van, maar jurken vind ik daar niet zo helaas. Blijf er wel naar zoeken daar, wie weet wat er eens tussen zit.
[...]
Die jurk geeft geen decolleté hoor, ik heb hem aangehad. En ik heb in zo ongeveer elke jurk wel een decolleté.
Die 2e jurk is er ook in effen zwart of ijsblauw. Zwart lijkt me wel multifunctioneel.
Niet zozeer een decollete, maar ik wil mouwen als ik naar mijn werk ga. Al zijn het maar kleine kapmouwtjes zoals bij die tweede. In effen vind ik die wellicht wel mooi, hou niet van stippeltjes. Zal eens kijken!
Zonnetje, ik denk het ook. Zal eens zoeken op de merken die je noemt, dankjewel!
Mittie, dat zijn ook winkels waar ik normaal voorbij loop, toch eens naar binnen dus, net als bij Didi.
Heelveelblabla ik ben bekend met de longwear-line van Miss Etam en koop daar wel eens broeken van, maar jurken vind ik daar niet zo helaas. Blijf er wel naar zoeken daar, wie weet wat er eens tussen zit.
woensdag 15 april 2015 om 12:46
quote:marana schreef op 15 april 2015 @ 12:43:
[...]
Anders kun je voor zoiets kijken.
Is van Hell Bunny, ¤45,-.
[...]
Anders kun je voor zoiets kijken.
Is van Hell Bunny, ¤45,-.
woensdag 15 april 2015 om 13:01
quote:Ceci schreef op 15 april 2015 @ 12:55:
[...]
Dank je, ik heb 'm zelf aan op dit moment.
Ik volg al heel lang het 'wat heb je aan vandaag'-topic, al toen jij er ook nog wel eens postte. En ik vind jouw stijl gaaf. Lang niet alles zou bij mij passen, maar ik vond het bij jou erg mooi staan. Jammer dat je er niet meer post, maar wel begrijpelijk.
Girasole, Sandwich is goeie tip, lang niet meer naar gekeken maar eerder wel succesvol geslaagd, iig voor broeken en jasjes.
[...]
Dank je, ik heb 'm zelf aan op dit moment.
Ik volg al heel lang het 'wat heb je aan vandaag'-topic, al toen jij er ook nog wel eens postte. En ik vind jouw stijl gaaf. Lang niet alles zou bij mij passen, maar ik vond het bij jou erg mooi staan. Jammer dat je er niet meer post, maar wel begrijpelijk.
Girasole, Sandwich is goeie tip, lang niet meer naar gekeken maar eerder wel succesvol geslaagd, iig voor broeken en jasjes.
woensdag 15 april 2015 om 13:29
quote:girasole3 schreef op 15 april 2015 @ 12:59:
Ceci heb je misschien een link of naam van het model? Ik vind hem ook erg leuk, maar krijg hem zo snel niet gevonden tussen de 439 jurken op de site....http://www.ilovevintage.nl/catalogsearc ... hell+bunny
Het is de Maroon June dress, maar hij is er nog maar in 1 maat. Dit is alles van dat merk bij I Love Vintage (zit in Amsterdam op de prinsengracht en de haarlemmerdijk).
Bij TopVintage verkochten ze hem ook, maar om de één of andere reden noemen ze het merk daar Bunny.
Hier kun je ook kijken, hebben ze hem ook, net als andere Hell Bunny jurkjes.
http://www.verycherry.nl/merken/hellbunny/page/2.html
Ceci heb je misschien een link of naam van het model? Ik vind hem ook erg leuk, maar krijg hem zo snel niet gevonden tussen de 439 jurken op de site....http://www.ilovevintage.nl/catalogsearc ... hell+bunny
Het is de Maroon June dress, maar hij is er nog maar in 1 maat. Dit is alles van dat merk bij I Love Vintage (zit in Amsterdam op de prinsengracht en de haarlemmerdijk).
Bij TopVintage verkochten ze hem ook, maar om de één of andere reden noemen ze het merk daar Bunny.
Hier kun je ook kijken, hebben ze hem ook, net als andere Hell Bunny jurkjes.
http://www.verycherry.nl/merken/hellbunny/page/2.html
woensdag 15 april 2015 om 13:30
quote:marana schreef op 15 april 2015 @ 13:01:
[...]
.Dank je! Ik was het continue gezanik daar even zat.
[...]
.Dank je! Ik was het continue gezanik daar even zat.
woensdag 15 april 2015 om 18:59
Ik ben iets langer dan jij en herken het probleem. Jurkjes met een taillenaad zitten mij nooit goed (brede schouders, smalle heupen, geen duidelijke taille). Jurkjes van King Louie vallen wel vrij lang, ik hou zelf niet zo van de bloemetjesprints (wel van stipjes) maar ze hebben momenteel ook veel andere printjes en veel modellen met een mouwtje. Voordeel dat de ongevoerde stof ook meerekt om de schouders, draagt ook wel lekker daardoor.
kokerjurk
zwart witte jurk
kokerjurk
zwart witte jurk
donderdag 16 april 2015 om 19:07
donderdag 16 april 2015 om 19:12
quote:ikeaverslaafde schreef op 15 april 2015 @ 10:15:
[...]
[img]http://images.asos-media.com/inv/media/ ... ge1xxl.jpg[/img]
Leuke inderdaad! Die zet ik ook op mijn lijstje! Mooi!!!!
[...]
[img]http://images.asos-media.com/inv/media/ ... ge1xxl.jpg[/img]
Leuke inderdaad! Die zet ik ook op mijn lijstje! Mooi!!!!
donderdag 16 april 2015 om 19:43
Die associatie had ik eerst ook bij King louie, maar ze hebben ook andere printjes die er niet zo "bakfiets'moederig"uitzien. Steps heeft inderdaad ook leuke jurkjes, al zijn veel modellen wel te kort voor mij (hangt waarschijnlijk ook van je verhoudingen af, want ik pas echt niet overal in). Ik heb toevallig pas de Scuba dress gepast, die zat heel erg mooi (niet gekocht, te weinig gelegenheid om te dragen, keek eerst naar een andere met taillenaad maar die zat dus niet goed)
steps jurk
steps jurk
donderdag 16 april 2015 om 19:49
quote:whopper schreef op 16 april 2015 @ 19:07:
Ik ben langer dan jij en pas overal gewoon in hoor. Ik heb bijna nooit moeite met pasvorm wegens lengte......ik koop van alle merken, ook H&M...
Heb jij dan niet dat je taille verkeerd zit? Dat heb ik ook met bijv jassen met een ceintuur, dat zit net altijd hoger dan mijn taille. Misschien heb ik een langer bovenlijf en jij langere benen?
Dat mijn budget per jurkje anders moet is me wel duidelijk. Geen vijf jurken dus maar drie. Of een hele goeie sale vinden. Al is maat 40 weer te gangbaar voor de sale geloof ik.
Steps vind ik qua model vaak niet zo goed zitten, als ik het zo bekijk past King Louie dan toch iets beter bij me (moet er ff aan wennen hoor... )
Ik ben langer dan jij en pas overal gewoon in hoor. Ik heb bijna nooit moeite met pasvorm wegens lengte......ik koop van alle merken, ook H&M...
Heb jij dan niet dat je taille verkeerd zit? Dat heb ik ook met bijv jassen met een ceintuur, dat zit net altijd hoger dan mijn taille. Misschien heb ik een langer bovenlijf en jij langere benen?
Dat mijn budget per jurkje anders moet is me wel duidelijk. Geen vijf jurken dus maar drie. Of een hele goeie sale vinden. Al is maat 40 weer te gangbaar voor de sale geloof ik.
Steps vind ik qua model vaak niet zo goed zitten, als ik het zo bekijk past King Louie dan toch iets beter bij me (moet er ff aan wennen hoor... )