Mode & Beauty alle pijlers

Jurken, waar?

15-04-2015 09:15 72 berichten
Sinds een paar jaar ben ik dol op jurken, het draagt erg fijn en ik vind het mooi staan. Ik vind het alleen lastig om goeie jurken te vinden die ik ook naar mijn werk kan dragen. Ik ben 1m80 lang, en heel vaak zijn jurken te kort en/of zit de taille te hoog. Vorige week online alle jurken van V&D bekeken, uiteindelijk 4 besteld, en drie daarvan terug gestuurd. Twee wegens te flodderige stof (katoen of tricot vind ik niet mooi voor mijn werk) en de derde vanwege de te hoge taille.

Welke winkels zijn aanraders voor jurken voor mijn lengte (en maat 40)? Liefst fysieke winkels, dan kan ik direct de stof voelen en de lengte zien. Maar evt zijn tips over goeie onlineshops ook welkom. Omdat ik meerdere jurken wil kopen, wil ik gemiddeld niet meer dan 50 euro per jurk uitgeven. Oh, en liever geen mouwloze jurken, dat vind ik niet zakelijk. Waar moet ik zijn?
Dat model heb ik dus ook, en ik heb best lange benen maar die is mij toch echt niet te kort hoor. Ik draag m ook naar kantoor.
Ja, je hebt gelijk. Met dat soort jassen heb ik dat wel. Met jurkjes heel soms, maar vaker niet dan wel.
Alle reacties Link kopieren
Ik draag graag jurkjes van Expresso, Eroke, Sandwith Sissy Boy en Tramontana.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 17-04-2015 09:13
Reden: spam
% gewijzigd
Ben op pad geweest, heb een paar zaken bekeken. Bij Steps 1 jurk in de uitverkoop gescoord, nieuwe modellen vond ik niet zo. Didi is echt niet mijn zaak, veel te hobbezakkerig. Vero Moda had niks naar mijn zin. Een goedkope hippe zaak had jurken die duidelijk van slechte kwaliteit waren. En tot slot ben ik bij een winkel geweest die merken als Expresso, Perla nera en Jufrouw Jansen verkoopt, en daar vond ik ook niks.

Moet wel zeggen dat het efficient winkelt, alleen maar kijken naar jurken Wordt vervolgd dus!
Toch één jurk gekocht, dat is al een begin. Jammer dat je verder niet geslaagd bent.

Als je echt kleding voor lange vrouwen wil, zou je eens kunnen kijken bij de webshops Tall Girls en Long Tall Sally. Ik heb goede ervaringen met beide winkels.
Ik wilde Steps zeggen maar daar ben je al geweest. Ze zijn helaas wel wat duurder dan 50 euro, maar als ik daar iets moois vind, vind ik die jurk het geld wel waard. Wachten tot de uitverkoop kan altijd nog.
Ga toch lekker onlIne shoppen.

Veel meer keuze, lekker thuis passen, wat niet bevalt retourneren. Echt, zo fijn!
quote:KessAgain schreef op 27 april 2015 @ 19:56:

Ga toch lekker onlIne shoppen.

Veel meer keuze, lekker thuis passen, wat niet bevalt retourneren. Echt, zo fijn!

Als Marana dezelfde problemen heeft als ik (en ook xlong als ik het zo lees), dan is online shoppen ook niet handig omdat je van elke 20 jurkjes je er 19 kunt terugsturen (en als je pech hebt pas je er geen 1).

Ik houd van jurken, maar met mijn lijf is het een crime om een goed passende jurk te vinden. Ik heb brede schouders, een brede borstkas, cup A, smalle heupen en weinig kont. Jurken met een taillenaad hoef ik niet te proberen, de naad zit 10-15 cm boven mijn taille. Als een jurk bij mijn schouders past, dan slobbert hij bij mijn heupen en taille. Zit hij daar goed, dan krijg ik hem niet dicht bij mijn schouders of kan ik mijn armen niet bewegen.

Ik koop noodgedwongen King Louie-jurken die door de rekbare stof nog redelijk zitten. Al heb ik de laatste 6 jurken ook teruggestuurd omdat ze te kort en wijd waren.

Ik lees dit topic dus aandachtig mee .
De jurken die CeCi past vind ik erg leuk, maar helaas bij die merken nog nooit iets passends gevonden. Taillenaad zit veel te hoog en bij de schouders pas ik er niet in. Ik stuur dus (helaas) altijd alles weer retour.
Als je wilt dar iets past;

Kleding atelier; tel 15 tot 20 euro op bij je budget en het past.

Zelf naaien / naailes nemen. Tricot (waar ook king louie van is gemaakt) is makkelijk Af te werken.
quote:Stormkraft schreef op 28 april 2015 @ 01:15:

Als je wilt dar iets past;

Kleding atelier; tel 15 tot 20 euro op bij je budget en het past.

Zelf naaien / naailes nemen. Tricot (waar ook king louie van is gemaakt) is makkelijk Af te werken.Tricot is juist heel lastig naaien. Behalve als je een lockmachine hebt. Maar daar kun je ook héél véél jurkjes voor kopen ☺️
Marana, ik hetzelfde probleem. Ben nog iets langer, maar ook maat 40. Met name taille, ziet er vaak niet uit. Lange mouwen is ook hopeloos vaak.

Ik heb wel een king louie jurkje, dat past inderdaad wel. Verder sissyboy, maar is ook al genoemd.

En ik naai ze dus zelf. Dat is wel fijn. Doe overal 5 cm tussen en de taille zit wel goed.
Tricot dat niet rafelt hoef je niet af te werken dus geen lockmachine nodig, alleen even goochelen met een stretchsteek maar daar is op internet genoeg over te vinden. Kind kan de was doen

Als ik de tijd had zou ik ook weer meer zelf maken, vind dat zo leuk om te doen plus je draagt altijd iets unieks! Patronen tekende ik altijd zelf adhv oude kleding die ik qua model wel fijn/mooi vond, als het toch versleten / stuk is kun je het net zo goed uit elkaar halen en een nieuwe (of meer) maken in de stof die je zelf graag wilt. Ik zou wel eens 'echte' naailes willen, ooit, ik heb het mezelf geleerd dus het is toch vaak wat aan modderen (niet dat het er niet uit ziet hoor; ik heb zo m'n techniekjes ontwikkeld, hahaha)
quote:Stormkraft schreef op 28 april 2015 @ 21:11:

Tricot dat niet rafelt hoef je niet af te werken dus geen lockmachine nodig, alleen even goochelen met een stretchsteek maar daar is op internet genoeg over te vinden. Kind kan de was doen

Als ik de tijd had zou ik ook weer meer zelf maken, vind dat zo leuk om te doen plus je draagt altijd iets unieks! Patronen tekende ik altijd zelf adhv oude kleding die ik qua model wel fijn/mooi vond, als het toch versleten / stuk is kun je het net zo goed uit elkaar halen en een nieuwe (of meer) maken in de stof die je zelf graag wilt. Ik zou wel eens 'echte' naailes willen, ooit, ik heb het mezelf geleerd dus het is toch vaak wat aan modderen (niet dat het er niet uit ziet hoor; ik heb zo m'n techniekjes ontwikkeld, hahaha)Ja, is leuk hè? Ik heb het ook mezelf geleerd hoor, gaat prima. Maar die stretchsteek vond ik een drama. Maar goed, daar is het naaitopic voor hè? Sorry TO!
Ik kan wel naaien gelukkig en ik ga dat op termijn vast wel weer eens doen. Nu kan en wil ik er de tijd niet voor vrijmaken. Met tricot ben ik echt een ramp trouwens, ik krijg de halslijnen enzo echt niet netjes.
Etamm vind ik vreselijk, maar bij hun submerk Promiss heb ik al redelijk wat zakelijke outfitjes gescoord. Nu ben ik niet heel lang, maar ik heb wel een relatief lang bovenlichaam en een grote voorgevel, dus het probleem van taille te hoog ken ik wel. Ik heb zelf veel jurkjes van Steps verzameld in de afgelopen jaren, maar als ze niet in de uitverkoop zijn zijn ze boven jouw budget. Expresso heeft ook wel eens iets moois en de WE zo af en toe ook. Van Liv heb ik ook een aantal jurkjes.

Desiquel is gemaakt voor kleine Spaanse vrouwtjes, als ik de hele winkel pas heb ik misschien een jurkje dat past. Bij Claudia Strater heb ik ook wel eens een mooie jurk gescoord, maar dat is helemaal boven je budget. Van Bonprix vind ik de kwaliteit van de stof vaak tegenvallen.
Expresso wil inderdaad ook wel qua pasvorm. Vroeger droeg ik zakelijk ook wel Mexx, ook wat meer geschikt voor lange vrouwen. Desiquel past echt niet met mijn lengte (1.83). Om die reden draag ik ook zelden jurken, dan eerder een rok, een maatje groter en dan wat lager op de heupen dragen (nu heb ik ook een hoge taille). Mijn binnenbeenlengte is 92 cm en rokken ogen dan snel erg kort.

Ik kijk altijd hebberig naar Sandra IJsbrandi die bij Live for you de mooiste Vintage jurken draagt, maar die modellen zitten bij mij dus nooit goed. Een lange kokerrok staat ook niet met mijn rechte figuur, helemaal niet nu ik uitgedijd ben rond de taille (overgang heet dat )
Heb er weer 2 gescoord

1 van Mexx inderdaad, mijn favoriete merk, ben blij dat ze een doorstart hebben gemaakt. En de andere uit een pop-up store. Voorlopig kan ik even vooruit. Dank voor alle tips!
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 11-05-2015 08:37
Reden: spam
% gewijzigd
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 11-05-2015 13:12
Reden: Spam
% gewijzigd
Ben zelf ook gek op jurken (lange vooral ), en bestel ze meestal bij Bonprix! Zijn niet duur, en bij mij zitten ze tot nu toe altijd perfect. Ik ben 1.78 trouwens...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven