Mode & Beauty alle pijlers

Kan deze combi voor kantoor?

10-09-2025 11:43 140 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hi,

Ik vind het lastig om kleding goed te combineren met mijn leeftijd.
Ik ben 47, HR in een niet al te formeel bedrijf.

Ik ben erg veel afgevallen en ik merk dat ik voor andere kleding kies dan voorheen.
Maar ik wil ook weer niet dingen aan doen die echt niet meer kunnen.

Dus, kan deze combinatie bijvoorbeeld:

https://www.cottonclub.nl/nl-nl/shop/kl ... OGNAC.html

Met een huidskleurig panty en deze laarzen (niet helemaal die ik heb, maar het lijkt erop)

https://www.miinto.nl/p-cowboylaarzen-e ... 48&irgwc=1

Of deze

https://www.manfield.com/beige-suede-ho ... gJtPfD_BwE

Of is dit allemaal too much?

Jurkje komt bij mij trouwens wel iets lager uit.
Lijkt mij een prima combi. Ziet er leuk uit en niet te bloot voor kantoor.
Loop met je gezicht in de zon, dan valt de schaduw achter je.
Informele keet hier, maar hier zou het én te chique én te kort zijn.

Ze zouden zich toch écht afvragen naar welk feestje je moet na het werk én of je de baas wil versieren.

Die eerste boots zouden overigens nog wel kunnen (onder een jeans bijvoorbeeld), maar vooral de combi van een te kort jurkje en te lange laarzen ... Not done hier.
wissewis wijzigde dit bericht op 10-09-2025 11:52
31.92% gewijzigd
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Hoezo too much? Het is eerder te casual.

Ik vind de cowboylaarzen niet naar kantoor kunnen, maar ik vind cowboylaarzen sowieso lelijk. Die andere laarzen zijn wel mooi en kunnen prima naar kantoor.
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
Keet?

Leuke jurk. Niet te chic hoor.
Misschien iets aan de korte kant.
beedifferent wijzigde dit bericht op 10-09-2025 12:01
3.31% gewijzigd
En de cowboylaarzen zou ik niet doen.

Te veel of je naar line dansen onderweg bent :proud:
Ik zou eerder niet voor de huidskleurige panty gaan. Een dunne bruine panty zou wat gekleder ogen. Verder vind ik het wel leuk.
Ik vind de 2e paar laarzen leuker dan de cowboy laarzen, hoewel ik die ook erg leuk vind. Maar bij het jurkje zijn de 2e het leukste denk ik...

En kan prima hoor op kantoor! Ik draag zoiets ook met werk, maarja niet op kantoor haha.
Bij de eerste combinatie vind ik de roklengte te kort en in combinatie met de getoonde laarzen wat ordinair overkomen voor op een kantoor.

Cowboylaarzen zijn te casual voor een kantoorbaan.

Het laatste paar laarzen kan met de juiste combinatie; niet met de kleding die nu getoond wordt, juist chic staan.
Laat in de herfst blaadjes in de tuin gewoon liggen of veeg ze op een hoop: goed voor insecten, vogels, eekhoorns en egels.
Ik vind de combi "kort" en knoopjes (en daardoor een split van voren) wel wat bloot voor op kantoor. Check echt even hoe het precies valt, ook als je gaat zitten
Bij ons zijn er mensen die er zo bij lopen, maar het is niet heel erg normaal. Ik denk er wel even wat van. Dat dat jurkje wel wat kort is voor kantoor bijvoorbeeld.
Eerlijkgezegd vind ik hem ook te kort, maar je geeft aan dat hij bij jou langer valt.
En zoals iemand anders al schrijft, zou ik het mooier/netter vinden met een donkere panty.
Ik vind het een superleuke outfit maar niet voor naar het werk. Ook hier zijn we niet overdreven formeel maar dit is te kort en te casual. Heel leuk voor een feestje maar dat is het.
Jurkje heb ik toevallig en draag ik graag, maar niet naar kantoor. Vind ik echt te kort (ik ben waarschijnlijk langer dan jij) en ook wat te 'flodderig'. Bedrijf waar ik werk is ook niet super formeel overigens.
Beige laarzen zijn top! Jurk zou ik me zelf wat ongemakkelijk in voelen vanwege de split. Vind hem niet too much, maar zou er wel een gekleurde panty onder doen. Misschien ook een biker short als er risico is op omhoogkruipen.
@Wissewis: Dit is toch geen chique jurk? Eerder casual.
Bij ons op kantoor zou dit prima kunnen. Zou het zelf combineren met een bruine panty en met de beige suede laarzen, niet met een huidskleurige panty en cowboylaarzen. Als het valt zoals bij het model zou ik het te kort vinden, maar je geeft aan dat het bij jou langer valt.

Bij mijn kantoor varieert de kleding echt van mensen in spijkerbroek met trui tot volledig in pak, dus dit zou ook kunnen.
daphne wijzigde dit bericht op 10-09-2025 12:33
15.36% gewijzigd
Voor mij zou dat jurkje veel te kort zijn voor in een werkomgeving. Het model is 1.71, dat is niet heel lang en bij haar valt het jurkje al erg kort. Als je 1.60 m bent kan het misschien maar als je boven de 1.60 m bent zou ik het niet dragen naar het werk. Als je gaat zitten (en zeker als je je benen over elkaar doet) kruipt het nog veel verder op en zijn je bovenbenen grotendeels onbedekt. Prima prive maar niet op het werk.

De onderste laarzen zijn trouwens prima geschikt. De bovenste laarzen zijn ook leuk maar dan eerder in combinatie met een spijkerbroek of -rok?
Die laarzen vind ik vreselijk. Ik zou dit jurkje cobineren met een wat dikkere panty en enkellaarsjes.

Vind het dan helemaal niet te bloot en zeker niet te fancy.

Leuk jurkje
Ik kan wel zeggen wat ik ervan vind (te kort, niet voor kantoor) maar dat is voor jou niet zo interessant denk ik.
Het gaat er vooral om: Hoe wil jij overkomen en denk je dat deze outfit daarbij past?
toulouse_74 wijzigde dit bericht op 10-09-2025 12:35
0.25% gewijzigd
Vinden jullie dit niet superordinair? Die te korte jurk in combinatie met blote benen en zacht uitgedrukt bijzondere laarzen?
Ik vind het met die jurk net of je vergeten bent kleding onder je jas aan te trekken.
leuke jurk, beige laarzen zijn oke, cowboylaarzen vind ik lelijk (altijd bij iedereen )

en toch zou ik de jurk niet dragen naar kantoor, te kort en te casual vind ik .
Veel te casual voor naar het werk. Wel leuk voor in je vrije tijd.
Te kort, het jurkje.
Als je zoekt op zakelijke doorknoopjurken kom je alleen wat langere opties tegen met lange laarzen (geen cowboylaarzen):

https://cdn.nextchapter-ecommerce.com/p ... 095_10.jpg

https://images.wehkamp.nl/i/wehkamp/173 ... it=contain

Zakelijke jurken zijn over het algemeen geen doorknoopjurken.
Als je voor een wat dikkere panty in bruintint gaat vind ik het kunnen. Zeker als hij wat langer valt bij je. Wel opletten hoe ver hij omhoog kruipt als je gaat zitten en geen cowboylaarzen.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven