Mode & Beauty alle pijlers

Kapsel dat past bij litteken

22-02-2016 22:08 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een kapsel dat werkt met mijn litteken.

Ik heb een groot, dik litteken lopen van mijn rechteroor recht naar beneden in mijn hals. Al met al zo'n 12 cm aan litteken.

Mijn haar is nu lang tot aan het midden van mijn rug, net voorbij mijn beha. Ik hou wel heel erg van mijn lange haar.

Verder geen pony of iets dergelijks. Zo'n rechte pony staat mij helaas niet. Een schuine pony heb ik wel eens gehad, maar was ook niet geweldig (misschien niet goed geknipt)

Als mijn haar los is, is het prima. Dan hangt het er voor en dan zie je niks. Helaas moet ik het ook vaak vast vanwege voedsel gerelateerde opleiding. Iedereen om mij heen is er nu aan gewend, maar mensen die het voor het eerst zien die schrikken zich ze blubber.

Ik loop nu tegen het einde van mijn opleiding en daarna wordt het solliciteren. Ik wil eigenlijk een goed passend kapsel waarbij ik mijn haar vast kan dragen zonder dat mijn litteken super zichtbaar is.

Zijn er hier misschien mensen die mij erbij kunnen helpen?

Ik heb fijn haar en ben goudblond.
She needed a hero. So that's what she became.
Ik zou me laten adviseren bij een kapper, die kan het waarschijnlijk meteen met voorbeelden laten zien.
Vlecht naar de zijkant dragen misschien? Weet niet zeker of dat werkt. Verder zou ik me er niet te druk om maken, het hoort gewoon bij jou. Maar ja dat kan ik makkelijk zeggen, ik begrijp heel goed dat het zo niet helemaal werkt natuurlijk.
Per aspera ad astra.
Een vlecht zoals Lauren Verster die draagt? Een beetje nonchalant langs één zijkant. Als je je haar een beetje toupeert en er wat volumepoeder in aanbrengt, maak je het wat stugger en oogt het minder fijntjes. En als je het draagt langs de kant waar je litteken loopt, valt de vlecht er misschien net overheen?

Je litteken loopt tot in je hals zeg je. Als je haar op schouderlengte of net er overheen is, zie je het dan nog steeds? Want dan kun je het ook op die lengte laten knippen, in combinatie met een schuine pony die aansluit op de lengte van de rest van je haar. Dus niet zo pony-pony-achtig, maar eerder een soort lok. Als je dan een zij-scheiding maakt je je haar nonchalant naar de kant van je litteken draagt, kun je je haar los dragen maar ziet het er niet gewoontjes uit.
Geen tips over een kapsel, maar is een operatie waarbij het litteken mooier wordt gemaakt een optie?

Ik heb een groot litteken op een arm, valt in de zomer ook nog eens extra op omdat mijn arm bruin wordt en het litteken wit blijft en dan met korte mouwen. In het begin viel het me ook op dat mensen er extra naar keken. Naarmate ik er zelf meer aan gewend was en het niet eens meer zag, merkte ik de reacties van andere mensen ook minder en doet het me niets meer.

Jouw litteken zit er. Mensen zullen de 1e keer even kijken, hoe je haar ook zit. En daarna valt het ze niet meer op, omdat jij zoveel meer bent dan een litteken. Laat je niet beperken door dat litteken. En succes met het afronden van je opleiding en de sollicitaties!
Zijvlecht. Zelf zou ik me totaal niet druk maken om zoiets. Ik denk niet dat het je baankansen verkleint.
Ik zou mijn haar gewoon vast doen als ik jou was. De eerste keer kijken ze er misschien naar. Het is ten slotte iets wat weinig voor komt. Maar als ze het vaker zien dan valt het niet meer op.

Zich de blubber schrikken vind ik erg overdreven. Misschien jonge mensen die weinig gezien hebben in het leven. Maar dan nog.

Als je het erg vervelend vindt als mensen het zien kun je het misschien camoufleren met speciale make-up.

En anders gewoon haar vastmaken. Wie het niet wil zien kijkt maar een andere kant op!
Ik heb 3 kappers gezocht en eigenlijk hadden ze allemaal geen idee behalve dan 'een schuine pony'

Een schuine pony (of eerder gewoon een lok) is al snel veel te lang en dan zit het gelijk voor geen meter meer.

Met een vlecht naar de zijkant zie je het overigens gewoon nog. Het litteken loopt voor mijn oor langs.
Sta je straks in een keuken of in een restaurant? (niet letterlijk bedoeld).

Als je te maken krijgt met vaste collega´s, zou ik voor die sollicitatie een dekkende creme nemen waardoor het wat minder opvalt en voor de rest wennen je collega´s er ook wel aan, net zoals de mensen van de opleiding.

Krijg je te maken met veel wisselende klanten/gasten/clienten, dan opzij dragen, in een vlecht, staart of knot.Beetje experimenteren. Misschien wat ideetjes opdoen in boekjes voor bruiden. Nee, dat kun je vast niet zelf, maar je kunt er wel wat inspiratie opdoen.

Een pluk vooraan krullen nog een optie? Het ligt eraan hoe vast vast precies is.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Littekens zijn juist interessant. Je hebt iets wat je onderscheidt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik snap niet zo goed waarom je je druk maakt om mensen die zich de blubber kunnen verschieten.

Kies een kapsel dat je graag zou willen en schijt aan wat mensen zouden kunnen denken!

Als je je werk maar goed doet. Lijkt me belangrijker.

Succes!
Het is inderdaad dat ik te maken krijg met gasten e.d.

Als ik het nu in een vlecht, staart of knot draag zie je het gewoon nog net zo.

Het is ook niet een heel smakelijk gezicht. Het is echt een dik en lelijk litteken. Mensen schrikken er echt van.
Twee keer is iets teveel van het goede
Hmm, als je het bij een zijvlecht nog ziet dan is een andere vaste optie ook niet echt mogelijk denk ik. Wat is jou gezichts vorm en haartype ? Een bob omsluit het gezicht mooi en valt voor de oren.
quote:enchantedjewell schreef op 22 februari 2016 @ 22:26:

Het is inderdaad dat ik te maken krijg met gasten e.d.

Als ik het nu in een vlecht, staart of knot draag zie je het gewoon nog net zo.

Het is ook niet een heel smakelijk gezicht. Het is echt een dik en lelijk litteken. Mensen schrikken er echt van.Dan zou ik eerder eens bij een parfumerie ofzo binnenhupsen en kijken wat zij kunnen/hebben. Als je het minder wilt laten opvallen kom je met visagie waarschijnlijk verder dan met een kapsel, al zou je bijvoorbeeld een pluk voor je oor kunnen krullen.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Hoe kom je eraan? Kunnen mensen denken dat het van iets engs is, bendeoorlog of zo?

Ik vind overigens dat je littekens niet hoeft te verbergen, en ik zou er ook niet van schrikken.
quote:troelieboelie schreef op 22 februari 2016 @ 22:28:

Hmm, als je het bij een zijvlecht nog ziet dan is een andere vaste optie ook niet echt mogelijk denk ik. Wat is jou gezichts vorm en haartype ? Een bob omsluit het gezicht mooi en valt voor de oren.

Ik heb fijn haar.

En ik heb een ronde vorm hoofd.
Je kan een vlecht maken die meer bedekt. Vaak doen mensen een invlecht zo dat al het haar al samen is gebracht op het hoofd en dan eindigt met een normale vlecht in de nek. Bij deze vlecht blijf je haar toevoegen, ook al is je vlecht al los van je hoofd. Begin met een invlecht aan de kant waar je het litteken hebt, naast je gezicht. Gebruik kleine plukjes, zorg dat al het haar aan de rechterkant van je hoofd is bijgevoegd als je bij je oor bent. Begin dan haar toe te voegen dat van de linkerkant komt, door plukjes langs je nek te nemen en in te vlechten. Doordat de vlecht al loskomt van je hoofd, zal dit haar een soort gordijntje in je nek vormen.
quote:MinkeDeWit schreef op 22 februari 2016 @ 22:29:

Hoe kom je eraan? Kunnen mensen denken dat het van iets engs is, bendeoorlog of zo?

Ik vind overigens dat je littekens niet hoeft te verbergen, en ik zou er ook niet van schrikken.

Het is van een operatie.

Ik heb wel regelmatig de reactie gehad: 'JEZUS CHRISTUS WAT HEB JE IN JE NEK.'

Of een variatie daar op.
En je kunt eens kijken op kapsels.net

Daar staan heel veel kapsels op, van mega kort tot mega lang en alles ertussenin. Het is wel even zoeken trouwens, want wat zij kort noemen is soms behoorlijk lang en wat zij lang noemen valt in mijn ogen soms onder kort.
quote:troelieboelie schreef op 22 februari 2016 @ 22:28:

Hmm, als je het bij een zijvlecht nog ziet dan is een andere vaste optie ook niet echt mogelijk denk ik. Wat is jou gezichts vorm en haartype ? Een bob omsluit het gezicht mooi en valt voor de oren.Toen ik in de horeca werkte en een bob had moest ik in de weer met honderd speldjes om het alsnog vast te doen. En terecht trouwens want los haar icm eten is niet fris, maar daar zou ik even goed naar informeren voor je je lange lokken eraf knipt en er alsnog niets mee opschiet.
Per aspera ad astra.
quote:enchantedjewell schreef op 22 februari 2016 @ 22:31:

[...]

Het is van een operatie.

Of een variatie daar op.Rare mensen dan. De meeste mensen zullen waarschijnlijk wel kijken, maar als je een beetje fatsoen hebt maak je niet dat soort opmerkingen.
quote:enchantedjewell schreef op 22 februari 2016 @ 22:31:

[...]

Het is van een operatie.

Of een variatie daar op.Dat lijken me lompe mensen. Ik heb een duidelijk zichtbaar litteken horizontaal over mijn hals lopen en dat soort reacties heb ik nog nooit gehad. Mensen kijken wel, maar zulke onbeschofte reacties krijg ik niet.
Is een sjaaltje in je haar een optie? Eentje waarmee je je haar uit je gezicht houdt en misschien één oor (plus je litteken) kunt bedekken?
Heb je al eens overwogen om een plastisch chirurg ernaar te laten kijken? Best kans dat ze het wat kunnen verfijnen en ook best kans dat je verzekering dat gewoon vergoedt, aangezien het op zo´n opvallende plek is.

Ik vind aan de ene kant dat je je er niks van aan zou moeten trekken, dergelijke littekens zijn een teken van leven. Maar ik snap ook wel dat je niet zit te wachten op continue opmerkingen van vreemden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven