Kleding in de kast
zaterdag 16 januari 2016 om 21:29
Ik heb erg veel kleding, elke dag weer stress en gevecht wat ik aan moet trekken, kom altijd op het zelfde weer uit, erg zonde vind ik dat.
Ik hen een kleine kledingkast dus was mijn idee om alles uit te zoeken en bijvoorbeeld 10 setjes kleding te maken voor de hele week en de rest op zolder te leggen. Dat ik dat elke zondag avond om ga wisselen. Zodat ik verschillende dingen aanheb en ik me geen stress hoef te maken sochtens vroeg.
Is dit erg handig? Hoe doen jullie dat?
Mijn kleding moet goed matchen ook met sieraden, bril, tas en schoenen.
Ik hen een kleine kledingkast dus was mijn idee om alles uit te zoeken en bijvoorbeeld 10 setjes kleding te maken voor de hele week en de rest op zolder te leggen. Dat ik dat elke zondag avond om ga wisselen. Zodat ik verschillende dingen aanheb en ik me geen stress hoef te maken sochtens vroeg.
Is dit erg handig? Hoe doen jullie dat?
Mijn kleding moet goed matchen ook met sieraden, bril, tas en schoenen.
zaterdag 16 januari 2016 om 21:35
Ik trek gewoon aan waar ik zin in heb. Voor jou klinkt setjes maken prima als je meer wil varieren, maar ik vind het erg ver gaan om alles op elkaar af te stemmen. Klinkt nogal saai, maar goed meer dan twee ringen draag ik niet en ik heb maar 1 bril
Hope for the best, plan for the worst - Jack Reacher
zaterdag 16 januari 2016 om 22:20
Mij zou het niets lijken. Maar dat zal wel aan mij liggen.
Maar waarom 10 sets als er maar 7 dagen in een week zijn?
Ik zou dan eerder kijken hoe lang je je kleding normaal aan houdt (ik doe bijvoorbeeld rustig 3 dagen hetzelfde aan - heb dus maximaal 3 verschillende sets per week aan) en zoveel sets als nodig maken per week. Op maandag kies je 1 van die 2 à 7 sets uit en dan is die "weg". Dan blijven dus de volgende keer alleen de andere over.
En aan 't einde van de week heb je dus alle gemaakte sets gebruikt.
Maar waarom 10 sets als er maar 7 dagen in een week zijn?
Ik zou dan eerder kijken hoe lang je je kleding normaal aan houdt (ik doe bijvoorbeeld rustig 3 dagen hetzelfde aan - heb dus maximaal 3 verschillende sets per week aan) en zoveel sets als nodig maken per week. Op maandag kies je 1 van die 2 à 7 sets uit en dan is die "weg". Dan blijven dus de volgende keer alleen de andere over.
En aan 't einde van de week heb je dus alle gemaakte sets gebruikt.
zaterdag 16 januari 2016 om 22:33
Ik trek elke ochtend schone kleding aan, ik douche na het avond eten en trek dan een huispak aan die hou ik wel 2 avonden aan. Vandaar 10 setjes, 7 kleding 3 pakken.
Ik heb sochtens zo lang nodig om kleding aan te trekken ik trek elke ochtend de hele kast overhoop en dat vind ik gewoon zonde.
Ik vind het belangrijk dat alles goed gematched is en het er netjes uitziet.
Ik heb sochtens zo lang nodig om kleding aan te trekken ik trek elke ochtend de hele kast overhoop en dat vind ik gewoon zonde.
Ik vind het belangrijk dat alles goed gematched is en het er netjes uitziet.
zaterdag 16 januari 2016 om 22:46
quote:Lenaa88 schreef op 16 januari 2016 @ 22:33:
Ik trek elke ochtend schone kleding aan, ik douche na het avond eten en trek dan een huispak aan die hou ik wel 2 avonden aan. Vandaar 10 setjes, 7 kleding 3 pakken.
Ik vind het belangrijk dat alles goed gematched is en het er netjes uitziet.Zomerkleding kun je uit je kast halen, dus de zomerjurken en -rokken, shirtjes met korte mouwen bijvoorbeeld. In het voorjaar haal je dan de dikke vesten, truien en maillots uit de kast. En verder dus de avond van tevoren klaarleggen.
Ik vind het belangrijk dat alles goed gematched is en het er netjes uitziet.Zomerkleding kun je uit je kast halen, dus de zomerjurken en -rokken, shirtjes met korte mouwen bijvoorbeeld. In het voorjaar haal je dan de dikke vesten, truien en maillots uit de kast. En verder dus de avond van tevoren klaarleggen.
zaterdag 16 januari 2016 om 23:44
Ik wissel vooral veel af in topje/tuniekje; alle topjes staan bij alle broeken, dus met een top kan ik al meerdere combinaties maken.
Ik pak dus gewoon de bovenste en kies er een broek bij. Ik houd wel rekening met de temperatuur; sommige topjes zijn van een wat dikker materiaal. En bij dat topje kies ik wel een omslagvestje of bolero als dat nodig is.
Dus ik ga in principe het stapeltje af. Gewassen leg ik onderop.
Vroeger droeg ik huiskleding maar nu niet meer. Je kon me er echt in uittekenen.
Ik pak dus gewoon de bovenste en kies er een broek bij. Ik houd wel rekening met de temperatuur; sommige topjes zijn van een wat dikker materiaal. En bij dat topje kies ik wel een omslagvestje of bolero als dat nodig is.
Dus ik ga in principe het stapeltje af. Gewassen leg ik onderop.
Vroeger droeg ik huiskleding maar nu niet meer. Je kon me er echt in uittekenen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
zondag 17 januari 2016 om 00:12
Zoveel tassen heb ik niet, dus dat moet maar goed zijn, brillen ook niet trouwens.
Ik heb wel wat tasjes die ik in en vlaag van laat ik eens op een andere toer gaan, gebruik. maar het steeds omwisselen van autopapieren portemonnee en dat soort zaken, ben ik na die ene keer al zat.
Verder heb ik gewoon een paar shirts/truien die bij de ene broek passen, de rest bij de andere broeken/rokken. Gewoon niks kopen als het niet ergens anders bij past. Net zoals ik geen lijstje kan maken van wat ik iedere dag eet, zou ik ok geen lijstje kunnen maken van wat ik iedere dag draag. Maar test het gewoon eens uit hoe het jou bevalt
Ik heb wel wat tasjes die ik in en vlaag van laat ik eens op een andere toer gaan, gebruik. maar het steeds omwisselen van autopapieren portemonnee en dat soort zaken, ben ik na die ene keer al zat.
Verder heb ik gewoon een paar shirts/truien die bij de ene broek passen, de rest bij de andere broeken/rokken. Gewoon niks kopen als het niet ergens anders bij past. Net zoals ik geen lijstje kan maken van wat ik iedere dag eet, zou ik ok geen lijstje kunnen maken van wat ik iedere dag draag. Maar test het gewoon eens uit hoe het jou bevalt
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
zondag 17 januari 2016 om 01:00
Omwisselen van tas gaat handig met de tas in tas. Een opbergvakjestas wat in een tas past. Dan verplaats je in 1x al je spullen en zitten ze altijd op dezelfde plek:
Verder lijkt me je eigen plan best handig. Ik zou zeggen probeer dat uit. Hang alles bij elkaar wat je bij elkaar aan wilt trekken per dag. En ruim de rest tijdelijk naar zolder. Dan kan je altijd later nog weer aanpassen of later nieuwe setjes maken.
Verder lijkt me je eigen plan best handig. Ik zou zeggen probeer dat uit. Hang alles bij elkaar wat je bij elkaar aan wilt trekken per dag. En ruim de rest tijdelijk naar zolder. Dan kan je altijd later nog weer aanpassen of later nieuwe setjes maken.
zondag 17 januari 2016 om 01:02
Op een gegeven moment krijg je ook steeds meer door waarom je juist het liefst voor dat ene setje koos, of leer je andere setjes ook waarderen. Als dat laatste niet het geval is wordt het tijd om de dingen die aan die setjes niet bevallen toch weg te doen en meer te kiezen voor de dingen die lijken op het favoriete setje...
zondag 17 januari 2016 om 01:04
Ik heb 5 standaardsetjes nu. Trek soms twee dagen achter elkaar hetzelfde aan, of combineer setjes onderling zo af en toe. 's Avonds kies ik er voor om oude kleding of kleding die ik liever niet naar buiten draag vanwege één of andere reden (kleur of net niet mooi) aan te doen. En die maak ik zo op met klussen en schoonmaken en bankhangen.
zondag 17 januari 2016 om 01:52
Volgens mij heb ik de mijne een keer bij het Kruidvat gekocht, volgens mij hebben ze ze daar vaker, maar die zijn wat simpeler. Ik denk dat ik nu ik die leuke plaatjes zie, ik een keer op zoek ga naar een betere.
Erg handig!
Dit was van een zoektocht "tas in tas" maar ze heten ook tas organizer of bag-in-a-bag organizer.
https://www.google.nl/sea ... _AUIBygB&biw=1600&bih=775
http://www.jouwoutlet.nl/handige-tas-organizer-
http://www.speurders.nl/o ... ijs-online-126999832.html
Erg handig!
Dit was van een zoektocht "tas in tas" maar ze heten ook tas organizer of bag-in-a-bag organizer.
https://www.google.nl/sea ... _AUIBygB&biw=1600&bih=775
http://www.jouwoutlet.nl/handige-tas-organizer-
http://www.speurders.nl/o ... ijs-online-126999832.html
zondag 17 januari 2016 om 03:14
Ik heb laatst bij zara zo'n tas gezien met een binnentas erin. Ik denk dat het handig is om je kledingkast uit te zoeken en alles wat je (voorlopig) niet draagt weggooit en/of opbergt en dan de rest van je kast opnieuw in delen. Staan volgens mij wel wat handige filmpjes over op YouTube. Je kast is hierdoor veel overzichtelijker en kan je veel sneller uitkiezen wat je aandoet, eventueel al de avond van te voren. je hoeft dan ook niet een een week van te voren al rekening te houden met hoe je week eruit zit en wat je wil dragen en kan ook wat makkelijker je outfit aanpassen op het laatste moment.
zondag 17 januari 2016 om 08:36
quote:Paekzwart schreef op 17 januari 2016 @ 01:04:
Ik heb 5 standaardsetjes nu. Trek soms twee dagen achter elkaar hetzelfde aan, of combineer setjes onderling zo af en toe. 's Avonds kies ik er voor om oude kleding of kleding die ik liever niet naar buiten draag vanwege één of andere reden (kleur of net niet mooi) aan te doen. En die maak ik zo op met klussen en schoonmaken en bankhangen.Wouw maar 5 setjes, word je niet heel erg simpel van steeds hetzelfde?
Ik heb 5 standaardsetjes nu. Trek soms twee dagen achter elkaar hetzelfde aan, of combineer setjes onderling zo af en toe. 's Avonds kies ik er voor om oude kleding of kleding die ik liever niet naar buiten draag vanwege één of andere reden (kleur of net niet mooi) aan te doen. En die maak ik zo op met klussen en schoonmaken en bankhangen.Wouw maar 5 setjes, word je niet heel erg simpel van steeds hetzelfde?