Mode & Beauty alle pijlers

Kledingwinkels en merken 40+

01-09-2025 11:37 53 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben inmiddels 40+ en heb wat moeite met het vinden van leuke kleding. Winkels waar ik vroeger heen ging hebben vooral jonge, hippe mode en crop tops zijn niet bepaald wat ik nog wil dragen. Wel zou ik er nog steeds een beetje hip uit willen zien, al hoef ik niet meer elke modetrend te volgen. Ben zelf niet het klassieke type met rustige basics, hou wel van een kleurtje en printje. Daarmee vind ik helaas niet echt veel soeps de laatste tijd en ik weet gewoon niet meer waar ik moet zijn. Als ik dit zo omschrijf, welke winkels (ketens of boetieks) of merken raden jullie aan?
Sandro, Bash, MaxMara en soms heeft Ted Baker wel iets leuks in de collectie.
Ik ga liever niet meer naar ketens, en ook niet meer naar een willekeurige stad om een dag te winkelen. Ik bezoek twee of drie boetieks die ik ken en waar ze kleding verkopen van merken die mij goed bevallen. Ik heb ze gevonden door te googlen op deze merken en te kijken welke winkels in mijn regio dat verkopen.
Studio Anneloes, Cos, Plein Publique en LaDress voor basics. Fabienne Chapot voor printjes.
Zilch, King Louie, 4FunkyFlavours misschien Essential Antwerp en summum.

Ik zou ook een dagje stad doen en naar verzamelboetieks gaan, zodat je verschillende merken kunt zien.
Oh misschien wel handig om de merken dan even te noemen inderdaad: ByOni, KingLouie. K-design, Caroline Bliss, dat soort merken heb ik op gezocht.
Summum is denk ik wel wat voor je. En bestaat Espresso nog? Oilily is ook weer in opkomst begreep ik.
Sissy boy is misschien ook leuk voor je.
Bonprix of Anna van Toor? Of is dat weer voor oudere mensen?
Ik lees even mee. Vind het heel lastig om kleding te vinden. Niet te saai, maar ook niet te frivool (met allemaar toeters en bellen en wijde mouwen). En niet te wijd, bijna alles is oversized, wat ik bij bijv. blazers echt geen kijk vind.
Norah, NL kledingmerk.

https://www.norah.eu/nl/collectie/?utm_ ... 0oQAvD_BwE
Ik slaag altijd bij de Cotton club.
Verder nog steeds bij Only en Vero moda. Al vind ik daar lang niet alles mooi. Bij de Sting heb ik laatst nog t'shirts gekocht en afgelopen winter een paar truien.
Ik bestel regelmatig bij Otto. Het merk Lascana koop ik graag.
Ik let er heel erg op dat het (vrijwel) niet synthetisch is vanwege milieu en dat het sneller stinkt bij zweten. Een blazer met iets synthetisch vind ik minder erg dan shirts of blouses.
MS mode slaag ik ook vrijwel altijd wel.
Maar mensen gaan voorbij
Costes voor wat goedkopere dagelijkse 'high street' kleding. Fabienne Chapot en Sézane voor overhemden die ik naar mijn werk of naar uitjes draag. WE voor basic nette broeken en jasjes.
Herkenbaar probleem, waarbij ik vind dat het in maat 48 nog lastiger is, omdat ik geen t-shirts met beertjes erop aan wil. Only Carmakoma vind ik wel leuk, Live Unlimited London ook. Ik mis Promiss enorm.
Si abra la puerta hay lobos.
Joppie schreef:
01-09-2025 14:05
Ik bestel regelmatig bij Otto. Het merk Lascana koop ik graag.
Ik let er heel erg op dat het (vrijwel) niet synthetisch is vanwege milieu en dat het sneller stinkt bij zweten. Een blazer met iets synthetisch vind ik minder erg dan shirts of blouses.
MS mode slaag ik ook vrijwel altijd wel.
Otto gaat stoppen in Nederland.
Maar wat is je stijl of van welke stijl hou je?
"een beetje hip uit willen zien... niet meer elke modetrend te volgen. Ben zelf niet het klassieke type met rustige basics, hou wel van een kleurtje en printje....
Dat is zo vaag. Wat is je lengte, wat is je bouw, kleur haar en type kapsel, kleur teint, voor welke gelegenheid, wat is je budget etc. etc. Als je een beetje goed advies wil, en dat is meer dan alleen wat merken hier zien, zul je wat meer info moeten geven.
Als je minder wil moeten, moet je minder willen.
Oh heerlijk. dit topic helpt mijn vinted zoektocht!
En doooooor!
Mariana schreef:
01-09-2025 12:07
Oh misschien wel handig om de merken dan even te noemen inderdaad: ByOni, KingLouie. K-design, Caroline Bliss, dat soort merken heb ik op gezocht.
Caroline Biss.

Heel mooi, wel duur, dus koop ik via Vinted.

Verder bestel ik alles online, omdat ze vaak in winkels de helft niet hebben. Van Uffelen vind ik dan nog wel aardig om heen te gaan, daar hebben ze veel.

Voor mij: Geisha, Expresso, Fabienne Chapot, LolaLiza, Xandres, en ook nog wel van WE of MS mode als je het echt over ketens hebt.

Verder lees ik even mee.
Misschien is Seasalt Cornwall wat voor je.
margreetder schreef:
01-09-2025 14:19
Otto gaat stoppen in Nederland.
:woa:

Nee, echt?! Waarom? :cry:

Ik heb een hekel aan winkelen, mede omdat ik maar weinig (voor mij 50+) leuke kleding kan vinden. Bestel daarom graag bij Otto.

Ik lees mee voor tips. Ben 177 cm en daardoor zijn reguliere lengtes van broeken vaak te kort en de lange lengtes vaak te lang. Maat 38, maar door flinke boezem vaak maat groter nodig, wat met veel kleding niet mooi valt. Hou niet van printjes, maakt me ouwelijk. Knalkleuren staan me niet, evenals pastel.
Dank voor alle tips tot zover, hier kan ik echt al wat mee! Zal de merken eens gaan googelen, voor zover ik ze nog niet kende. Kan ik collecties bekijken en of het een beetje in mijn budget zit (of waard voor te sparen of uitverkoop/vinted af te struinen).

Cotton club vind ik erg leuk, Sting kwam ik vroeger wel maar vind ik nu echt veel te jonge, hippe dingen hebben. Het is of oversized of cropped, verschrikkelijk! Hoop dat dat snel overwaait ;-)

Verder: keep it coming!
Ik (44) ben op een gegeven moment een lijstje bij gaan houden van merken die ik tegenkwam tijdens het winkelen en leuk vond.
Zip73 en G-Maxx zijn denk ik wel mijn favorieten.
POM Amsterdam zag ik toevallig vandaag ergens langs komen in een tijdschrift, lijkt ook de moeite waard.

De lijst:
Tiger of sweden
Expresso
Sezane
Studio Anneloes
G-maxx
Zip73
Oliver Bonas
Lofty manner
FOX'S

Purdey
Papilonne
Modström
The kooples
Sey studio
Vanilia
Kuyichi
Denham
Kings of Indigo
MUD jeans
Rosemunde
Claudia Strater
Expresso bestaat nog (dat vroeg iemand zich af).
Het leuke kleding vanaf een plaatje maar ik vind de prijs/kwaliteit verhouding echt slecht.
Dure vesten die snel pillen en travelstof die dun enz.
Ben zelf gestopt dit merk te kopen.
Filippa K, Jane Luska hebben ook mooie kleding vind ik.
Uniqlo!

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven