Kledingwinkels en merken 40+
maandag 1 september 2025 om 11:37
Ik ben inmiddels 40+ en heb wat moeite met het vinden van leuke kleding. Winkels waar ik vroeger heen ging hebben vooral jonge, hippe mode en crop tops zijn niet bepaald wat ik nog wil dragen. Wel zou ik er nog steeds een beetje hip uit willen zien, al hoef ik niet meer elke modetrend te volgen. Ben zelf niet het klassieke type met rustige basics, hou wel van een kleurtje en printje. Daarmee vind ik helaas niet echt veel soeps de laatste tijd en ik weet gewoon niet meer waar ik moet zijn. Als ik dit zo omschrijf, welke winkels (ketens of boetieks) of merken raden jullie aan?
maandag 1 september 2025 om 11:46
Ik ga liever niet meer naar ketens, en ook niet meer naar een willekeurige stad om een dag te winkelen. Ik bezoek twee of drie boetieks die ik ken en waar ze kleding verkopen van merken die mij goed bevallen. Ik heb ze gevonden door te googlen op deze merken en te kijken welke winkels in mijn regio dat verkopen.
maandag 1 september 2025 om 13:25
maandag 1 september 2025 om 13:31
maandag 1 september 2025 om 14:05
Ik bestel regelmatig bij Otto. Het merk Lascana koop ik graag.
Ik let er heel erg op dat het (vrijwel) niet synthetisch is vanwege milieu en dat het sneller stinkt bij zweten. Een blazer met iets synthetisch vind ik minder erg dan shirts of blouses.
MS mode slaag ik ook vrijwel altijd wel.
Ik let er heel erg op dat het (vrijwel) niet synthetisch is vanwege milieu en dat het sneller stinkt bij zweten. Een blazer met iets synthetisch vind ik minder erg dan shirts of blouses.
Maar mensen gaan voorbij
maandag 1 september 2025 om 14:15
maandag 1 september 2025 om 14:19
Otto gaat stoppen in Nederland.Joppie schreef: ↑01-09-2025 14:05Ik bestel regelmatig bij Otto. Het merk Lascana koop ik graag.
maandag 1 september 2025 om 14:30
Maar wat is je stijl of van welke stijl hou je?
"een beetje hip uit willen zien... niet meer elke modetrend te volgen. Ben zelf niet het klassieke type met rustige basics, hou wel van een kleurtje en printje....
Dat is zo vaag. Wat is je lengte, wat is je bouw, kleur haar en type kapsel, kleur teint, voor welke gelegenheid, wat is je budget etc. etc. Als je een beetje goed advies wil, en dat is meer dan alleen wat merken hier zien, zul je wat meer info moeten geven.
"een beetje hip uit willen zien... niet meer elke modetrend te volgen. Ben zelf niet het klassieke type met rustige basics, hou wel van een kleurtje en printje....
Dat is zo vaag. Wat is je lengte, wat is je bouw, kleur haar en type kapsel, kleur teint, voor welke gelegenheid, wat is je budget etc. etc. Als je een beetje goed advies wil, en dat is meer dan alleen wat merken hier zien, zul je wat meer info moeten geven.
Als je minder wil moeten, moet je minder willen.
maandag 1 september 2025 om 14:41
Caroline Biss.
Heel mooi, wel duur, dus koop ik via Vinted.
Verder bestel ik alles online, omdat ze vaak in winkels de helft niet hebben. Van Uffelen vind ik dan nog wel aardig om heen te gaan, daar hebben ze veel.
Voor mij: Geisha, Expresso, Fabienne Chapot, LolaLiza, Xandres, en ook nog wel van WE of MS mode als je het echt over ketens hebt.
Verder lees ik even mee.
maandag 1 september 2025 om 14:50

Nee, echt?! Waarom?

Ik heb een hekel aan winkelen, mede omdat ik maar weinig (voor mij 50+) leuke kleding kan vinden. Bestel daarom graag bij Otto.
Ik lees mee voor tips. Ben 177 cm en daardoor zijn reguliere lengtes van broeken vaak te kort en de lange lengtes vaak te lang. Maat 38, maar door flinke boezem vaak maat groter nodig, wat met veel kleding niet mooi valt. Hou niet van printjes, maakt me ouwelijk. Knalkleuren staan me niet, evenals pastel.
maandag 1 september 2025 om 15:10
Dank voor alle tips tot zover, hier kan ik echt al wat mee! Zal de merken eens gaan googelen, voor zover ik ze nog niet kende. Kan ik collecties bekijken en of het een beetje in mijn budget zit (of waard voor te sparen of uitverkoop/vinted af te struinen).
Cotton club vind ik erg leuk, Sting kwam ik vroeger wel maar vind ik nu echt veel te jonge, hippe dingen hebben. Het is of oversized of cropped, verschrikkelijk! Hoop dat dat snel overwaait
Verder: keep it coming!
Cotton club vind ik erg leuk, Sting kwam ik vroeger wel maar vind ik nu echt veel te jonge, hippe dingen hebben. Het is of oversized of cropped, verschrikkelijk! Hoop dat dat snel overwaait

Verder: keep it coming!
maandag 1 september 2025 om 17:24
Ik (44) ben op een gegeven moment een lijstje bij gaan houden van merken die ik tegenkwam tijdens het winkelen en leuk vond.
Zip73 en G-Maxx zijn denk ik wel mijn favorieten.
POM Amsterdam zag ik toevallig vandaag ergens langs komen in een tijdschrift, lijkt ook de moeite waard.
De lijst:
Tiger of sweden
Expresso
Sezane
Studio Anneloes
G-maxx
Zip73
Oliver Bonas
Lofty manner
FOX'S
Purdey
Papilonne
Modström
The kooples
Sey studio
Vanilia
Kuyichi
Denham
Kings of Indigo
MUD jeans
Rosemunde
Claudia Strater
Zip73 en G-Maxx zijn denk ik wel mijn favorieten.
POM Amsterdam zag ik toevallig vandaag ergens langs komen in een tijdschrift, lijkt ook de moeite waard.
De lijst:
Tiger of sweden
Expresso
Sezane
Studio Anneloes
G-maxx
Zip73
Oliver Bonas
Lofty manner
FOX'S
Purdey
Papilonne