Mode & Beauty alle pijlers

Kringloop koopjes

10-01-2012 12:31 1132 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naast vintage, ben ik ook gek op het afstruinen van kringloopwinkels. De sport van het zoeken, spotten, passen en scoren vind ik zo af en toe heerlijk. Het liefst doe ik het samen met andere liefhebbers, dan kan je ook nog eens topstukken voor elkaar vinden.

Vinden jullie wel eens wat? Laat hier je kringloop-aankopen zien!
Ik heb teveel troep in huis, vorige week kwam ik er achter dat ik die Duitse wijnglazen zelfs nog heb, verstopt in de kast. Maar goed dat ik niets heb gekocht in Duitsland.

Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Succes met de verkoop !
Hier nog zo,n verslaafde aan kringlopen,IJhallen en rommelmarkten.

Ik had via een verkoop site van FB een metalen tuinsetje gekocht,was nogal afgebladderd dus ik bood 10 ipv de 25 die ze vroeg.

ik kreeg m mee voor 15 ik heb m Grieks blauw gemaakt hij lijkt wel nieuw.

Zo heb ik van de IJhallen een echte Nel Veerkamp winter jas gescoord,helemaal gaaf,staat prachtig.

Afgelopen weekend op een buiten rommelmarkt oa een zomerjurk voor 1 euro,daar ga ik vaker naar toe er zijn veel spullen en niet duur.

Vd winter wil ik zelf op de markt gaan staan ik heb zo,n 400 boeken die ik kwijt wil met nog wat andere spullen.Ik vraag me af of boeken verkoop nog wil veel mensen ook ik zijn aan de e-reader.
het leven is als n neus,haal eruit wat erin zit.
@Snoesje,thnx,gaat hopelijk wel lukken!

@Jamadi,ik heb zelf ook een plank met 1 meter boeken staan,vnl Zen/boeddhisme/New-age/klussen/psychologie.Zal bijhouden/doorgeven hier of dat een beetje loopt,mss heb je er iets aan.Ik heb zelf trouwens het 'risico' bewust wat gespreid door verschillende soorten items,boeken/gereedschap/curiosa etc te verkopen.Er zullen altijd wel liefhebbers zijn voor bepaalde boeken.Maar ja,die moeten dan ook maar net langskomen
Vraag blijft,why is the rum gone?
Boekenverkoop wil heus wel, als je maar net dat boek hebt dat mensen zoeken.

De boeken die je in elke kringloopwinkel tegenkomt hoef je dus niet mee te slepen naar je verkoopkraam.

Ik heb ooit een zoekopdracht (kinderboek uit 1954) uitgezet bij een handelaar, twee jaar later kreeg ik een telefoontje dat het binnen was. Ik kon wel janken van blijdschap.

Later kwam er een herdruk, waar ik een aantal exemplaren van had gekocht om cadeau te doen.

In Winsum (provincie Groningen) zit nu "Mijn Etalage".

Nog veel lege schappen, waarschijnlijk moet het nog wat bekender worden.

http://www.mijnetalage.com
@Nighttripper,

Hoe gaan de zaken ?

Net bij Mijn Tafel geweest en erg leuk spul gehaald. Een mooi wollen visgraat colbert voor ¤5,-. Was eerst zo verbaasd dat ik heb gekeken waar het gat en de vlek dan zouden zitten. Die zaten er niet. Dame achter de kassa zei ook dat het echt een leuk ding was en toen ze de prijs zag was ze nog enthousiaster.

Naast de ingang had je goedkope sieraden. Daar heb ik een zilverkleurige armband vandaan. Op de armband staat in het midden een lotusbloem en daarnaast staan er zowel links als rechts een vis. Er waren ook oorbellen met een bolletje. Er lagen nog meer van en het leek op goedkoop spul wat zo uit China komt maar die waren te leuk om te laten liggen.

Toen ik bij de Magic Buzz kwam zag ik een stapel t-shirts. De eigenaar had zijn kast uitgemest, al zijn ongedragen shirts gewassen, gesealed en die liggen nu in een doos te koop. Het was een gigantische verzameling obscuur spul. Heb nog een geweldig psychedelisch blauw met roze en neon-groen bandshirt gekocht. Weer helemaal blij nou.
Snoesje,gaat ok hoor,de 1e week voor zo'n 150 euro verkocht.Heb 4 planken met bovenop de boeken.Daar verkoop ik er p.d zo'n 1 a 2 van,voor 2/3 euro p.st gemiddeld.Verder huishoudelijk en elektrisch gereedschap waarvan ik er afgelopen week aantal zaken heb verkocht.

Maar echte klapper is de retro/curiosa.Had een grote verzameling speelgoed/keukenspullen/servies e.d..Dat werd bijna letterlijk uit m'n handen gerukt,nog voor ik het had kunnen neerzetten . Maar ok,ik vraag ook niet de hoofdprijs,omdat ik er vanaf wil en het zijn best leuke spullen al zeg ik het zelf (hoewel eea wel met lichte schade).

Komende week nog wat retro en film (analoge Hi8 cameras) en video accessoires.En dan laatste week nog wat groot spul (sta er 3 weken) en mss vinyl.Maar wel tevreden dus overall.
quote:Nighttripper schreef op 22 mei 2015 @ 15:36:

Snoesje,idd in de Oosterstraat.Volgens eigenaren zouden vooral curiosa en vinyl op dit moment goed lopen.Nou ja,blijft altijd maar afwachten.Heb wel leuke plek pal naast de koffie automaat.Hopelijk komen er veel koffie-verslaafden langs komende weken

Wat leuk! Ik liep er gisteren nog langs en twijfelde of ik naar binnen zou gaan. Niet gedaan dus! Uit zelfbescherming. Maar misschien loop ik één dezer dagen nog even binnen.

Ik heb zelf best wel veel gekocht de laatste weken. Voornamelijk kleding hoor (o.a. bij Goudgoed en Mamamini Damsterdiep) en verder nog wat grappige woondingetjes bij Mamamini Helperoostsingel. (Zijn nogal herkenbaar dus ik blijf even vaag, sorry).

Zijn jullie ook bekend met Loods G in Groningen? Aan het Sontplein. Ik ben er nog niet geweest; ik ben bang dat ik daar helemaal gek/high ga worden van hebberigheid.
Loods G zegt me (nog) niets.

Wat is Magic Buzz ?

Vandaag een serveerschaal gevonden van restaurant de Faun (Herestraat Groningen).

Daar zijn mijn ouders in 1968 getrouwd. Twee euro bij FairBack.

Crèmekleurig met een gouden rand en de kop van een faun.

Ik kan de afbeelding niet vinden op internet, maar het is de helft van de tekening op dit suikerzakje.

Het suikerzakje heeft een dubbele kop.

Laatst in de kringloop in Tubbergen heb ik een prachtige kristallen kandelaar gevonden. Voor 1,75!!!

Hij staat hier nu in de huiskamer.
De handel gaat goed, Nighttripper !

Loods G zegt mij ook niets. Ga wel verhuizen dus bij alles wat ik nou zie bedenk ik mij dat ik dat straks ook moet verslepen en dat heeft mij ook al wat aankopen gescheeld.

Magic Buzz is een platenzaak in de Steentillstraat. Vriend was platen aan het kijken en nou had ik eindelijk ook eens iets waar ik mij op uit kon leven.

De serveerschaal is echt een hele leuke aankoop. Zo leuk dat je daar dan net tegenaan loopt.
Snoesje,thnx en leuk jouw geslaagde aankoop.En ik moet nog wel 3 weken huur= 3x 25 euro p.w ervan afhalen,dus mijn netto tussenstand is nu 75 euro,maar is prima hoor.

Ik ken Loods-G overigens ook niet,maar heb mezelf flink op rantsoen gezet vwb kringloopachtige winkels. Anders zit ik straks weer met een grote voorraad
Score! Een spijkerjasje, met veel knopen voor zes euro

Een vlindertop van Geisha voor vier euro

En nog vier tops en shirts, en een hele wijde spijkerbroek, beetje Marlene Dietrich broek. En nog meer. Bij de Noppes in Wormer, als ik een tijdje niet ga, kom ik altijd met tassenvol thuis. Ze zijn niet duur en het is erg groot.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Leuk !

En wat een fantastische vlindertop !!
Dankjewel. De vlindertop is een L en past ook nog. Vaak vind ik dingen in maat S dus ik was blij met de maat. Ik ben 1.82 dus vaak zijn tops te kort. Ik ben 40 dus dan is een tochtrandje bij je buik niet heel charmant. Maar ik ben wel blij met de longshirts trend, ik hoop dat die nooit over gaat. En de tuniekjes. Ik heb ook een jurk van Desigual gekocht die als tuniek te dragen is, voor 7,50.

Wat ik altijd leuk vind, is om in de ongesorteerde, net binnengekomen kledingrekken te zoeken. Daar vind ik vaak de leukste dingen.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Leuke top!

Ik heb drie mega boeken van "Warhammer" voor vriend gevonden. £9 voor drie encyclopaedias. Leuk leuk leuk.

En hij was er zo blij mee!
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
Ja, ik heb 6 mokken gescoord die nog te koop zijn in de winkel. Mijn visite wil meestal die, want van de Kringloop gebruiken ze liever niet. Ja, van de net binnen gekomen. Daar zat nu wel veel leuks tussen. Maar ik mag van mezelf alleen de minimumprijs meenemen.

Deze koffiemolen ligt er niet. Die zou ik nog wel graag willen. Ik hoop dat die nog bij Blokker komt te liggen. Ik heb nog bonnen.

O ja, ik heb nog wat tupperware gekocht. Een soort van handmatige rasp met schaal. Een soort van Mandoline van kunststof. Ik moest er wel een paar euro voor betalen, maar was redelijk schoon.
Wat een onzin om niet uit kringloopkopjes te willen drinken.

Dan gaan ze zeker ook nooit naar een café of een restaurant ?

Of, nog erger, naar een hotel ?

Je wilt niet weten wie er vóór jou op die hotelmatras hebben gelegen.
quote:Pumps_italiaans schreef op 30 mei 2015 @ 00:32:

Deze koffiemolen ligt er niet. Die zou ik nog wel graag willen. [afbeelding] Ik hoop dat die nog bij Blokker komt te liggen. Ik heb nog bonnen.

Ze vragen er nog behoorlijk veel voor.

http://www.marktplaats.nl ... douwe+egberts+koffiemolen
Ai, een beetje pijn in mijn hart nu. Ik heb precies zo'n koffiemolen bij het restafval gegooid. Had een doos vol oude 'troep'. Bakjes, waxinelichtjes, beeldjes etc. Al geprobeerd via een weggeefhoek op Facebook kwijt te raken en dat lukte niet. Daarna in een vlaag van opruimwoede alles in het restafval gedumpt. Nu spijt
Chanella,ken het gevoel hoor.Ik had ooit wat spullen naar de Kringloop gebracht toen ex en ik uit elkaar gingen.Een lomp ouderwets stuk gereedschap daar geloosd,blij dat ik van dat zware geval af was (wat ik ooit voor 2 euro op rommelmarkt had gekocht).Fietste ik er paar dagen later langs,stond het voor 100 euro in de etalage als antiek en uniek stuk gereedschap. En week later was het verkocht
quote:Snoesje666 schreef op 30 mei 2015 @ 10:31:

Wat een onzin om niet uit kringloopkopjes te willen drinken.

Dan gaan ze zeker ook nooit naar een café of een restaurant ?

Of, nog erger, naar een hotel ?

Je wilt niet weten wie er vóór jou op die hotelmatras hebben gelegen.

Ik heb allemaal tweedehandse kopjes en serviesjes.... ik heb ze wel afgewassen hoor, voor gebruik. En dat doe ik trouwens ook steeds weer na bebruik....

Ik vind het prachtig porselein en als je het nieuw moest kopen betaalde je je bont en blauw.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven