Mode & Beauty alle pijlers

Kringloop koopjes

10-01-2012 12:31 1132 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naast vintage, ben ik ook gek op het afstruinen van kringloopwinkels. De sport van het zoeken, spotten, passen en scoren vind ik zo af en toe heerlijk. Het liefst doe ik het samen met andere liefhebbers, dan kan je ook nog eens topstukken voor elkaar vinden.



Vinden jullie wel eens wat? Laat hier je kringloop-aankopen zien!
quote:fiftiesdarling schreef op 18 januari 2012 @ 14:55:

Hehe ja met de nieuwe camera! In Utrecht zit de:



Emmaus (Lombok en Parkwijk o.a.)

De ARM (Oude Gracht en Hoograven)



De precieze adressen moet je even opzoeken. Let er wel op dat ze meestal dinsdag/woensdag pas open gaan Thanx! Oudegracht is vlakbij mijn werk dus ga eens even snuffelen daar binnenkort
Alle reacties Link kopieren
De Kenau: super leuke spullen!!!!
quote:fiftiesdarling schreef op 19 januari 2012 @ 15:54:

De Kenau: super leuke spullen!!!!



thanks!! Ik zal ook nog even een fotootje plaatsen van een hoekje in mijn huis ( mijn huis hangt aan elkaar van tweedehands)



en grrr, wéér geen licht! ( ik moet echt een flitser gaan kopen)
( er is een knop van een laatje afgevallen!)





*poof*
Alle reacties Link kopieren
Mooie inrichting DeKenau en bedankt voor je tips!
Alle reacties Link kopieren
Wat een mooi hoekje Kenau!! Zo'n broodtrommel heb ik ook, is nog van opa en oma van mijn man geweest. We hebben er ook nog blikken van, pollepels idd, emmers, pannen enz. Zo mooi is dat, die mensen spaarden daar vroeger ontzettend lang voor en deden vervolgens de rest van hun leven met zo'n set!



Van de opa en oma van mijn stiefpa heb ik een heel mooi keukentafel-setje, tafeltje met twee stoeltjes, lichtroze met wit geblokt. Heb er nu helaas geen plaats voor, maar hoop het ooit weer neer te kunnen zetten!!



Wij hebben ook echt heel veel van de kringloop (qua kleding kan ik altijd moeilijk scoren, ik kom nooit van die mooie stukken tegen zoals hier gepost...), rommelmarkt, Emmaus, enz., alleen ben ik zelf altijd een beetje zoekend hoe ik er toch een mooi geheel van kan maken qua inrichting. Vaak zijn de kleuren bijv. niet meer helemaal mooi, maar om nu alles te gaan schilderen... Hoe combineren jullie zulke spullen (of hoe voorkom je dat het een bij elkaar geraapt zooitje wordt)?
Tja, iemand die van showroom achtig netjes houdt, of heel modern vind het bij mij vast een bijeengeraapt zooitje. De meeste mensen vinden mijn huisje wel heel gezellig, gelukkig



Ik heb wel best wat meubeltjes overgeschilderd, als de verf er viezig uitzag. Soms ook bewust niet ( zoals het plankje boven de kast) omdat oude verf soms ook een leuke uitstraling geeft.

Ik hou wel een beetje een kleurenthema aan. In de keuken heb ik veel mintgroen, zachtroze en wit. In de woonkamer veel warmkleurig hout, aubergine en geel. Zo blijft het toch een eenheid.

Het scheelt ook dat ik bijna geen moderne meubels heb, ik ben wel stijlvast,zeg maar



( hoewel de combinatie oud en modern ook heel erg mooi kan zijn)
Alle reacties Link kopieren
Het ziet er echt uit zoals in een zo'n woontijdschrift, Kenau!



Weet iemand nog leuke adresjes voor tweehands/kringloop winkels voor Den Haag, Rotterdam en Haarlem?

Binnenkort ga ik daar winkelen, en kringloop is toch leuker en weer iets anders dan ketens die ik thuis ook heb
Alle reacties Link kopieren
haarlem De schalm op de Zijlweg en daar recht tegenover de bijna-gratis-markt.
Alle reacties Link kopieren
erg mooi DeKenau



ik ben wel eens in de schalm geweest. Vond het leuker voor meubels en accessoires dan voor kleding.
Alle reacties Link kopieren
Wat mooi weer DeKenau, dat groen is precies wat ik in mijn ideale keuken zou doen (L)
Ik ben ook een kringloopfan. In mijn woonplaats hebben ze er een met alleen kleding. Alle kleding hangt maar twee weken binnen en als het dan niet verkocht is gaat het naar een goed doel. En het is lekker goedkoop.

Van de week een haast nieuwe spijkerbroek van edc esprit gekocht voor 5 euro. Een hele gave paarse rok van Art. Voor 5 euro. Art vind ik sowieso een heel gaaf, maar veel te duur merk, en heb op deze manier al een paar hele gave kledingstukken gescoord.



Ik ga minstens eens per maand naar de winkel in mijn woonplaats en ga weleens naar andere winkels. Mijn kleding is vaak een mix van nieuw en tweedehands. Ik zal binnenkort ook wat foto's van koopjes plaatsen.
Alle reacties Link kopieren
aah wat een leuke dingen ga binnen kort ook even bij mij kijken
Alle reacties Link kopieren
quote:DeKenau schreef op 19 januari 2012 @ 15:46:

[...]





Ik vind dat er in het centrum van Nijmegen wel een mooie zit.( naam vergeten) Zelf ga ik altijd naar Phoenix in Apeldoorn.

Het Goed bedoel je?

Was laatst in Nijmegen en verwonderde me erover dat ze midden in het centrum zaten,bij ons hebben ze 4000 m2 op het industrieterrein
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vanmiddag even geweest, kringloop naast de supermarkt. Heb twee makkelijke truien, een leuke blazer en kanten blouse gekocht. Oh ja en twee stropdassen (zijde) voor mn pakken-man
Nieuwste kringloop aankoop, een zo goed als nieuw Pullman matras, voor op het logeerbed.

Geheel vlekkeloos schoon, mooi matras, zonder ligkuilen en ongewenste gebruikersporen, en dat voor 30 euro!

Hij kwam net met een lading goederen binnen die uit de auto werden geladen bij een huis leeg halen.( ze waren de auto nog aan het lossen)
Alle reacties Link kopieren
quote:Mevrouw75 schreef op 19 januari 2012 @ 18:40:

haarlem De schalm op de Zijlweg en daar recht tegenover de bijna-gratis-markt.



Zijlstráát nr 10-14



Klein verschil in naam, maar toch... Zo heb ik me eens rót gezocht naar de Rabobank op de Zijlweg, die dus in de Zijlstraat zit.
Alle reacties Link kopieren




Wollen cableknit trui, altijd fijn (als het ooit koud wordt -_-)



De rest staat op mn blog, oh ja dat beeldje van verliefde mensjes heb ik er ook vandaan. Normaal houd ik niet van beeldjes, maar deze was zo zoet....



Mooie trui!!
Alle reacties Link kopieren
Gister toevallig een geweldige jas gekocht van Zara Women bij de kringloop. 6 euro voor betaald want er zat een vlek op. Jas is nu schoon en lijkt nieuw, warme wollen jas. Superblij mee!!



En een leren riem voor 50 cent, ook fijn.
Alle reacties Link kopieren
Iemand nog adressen in Eindhoven??



Las ergens iets over Het Goed, maar dat vind ik dan weer afzetters. Dan hangen ze het op kleur en betaal je ineens 10 euro voor iets wat het gewoon niet waard is. Rommelmarkten zijn wat dat betreft leuk, want je kan altijd afdingen.

Ik ben echt opgegroeid met kringloop, mijn ouders zijn er dol op en ik ook! Heb het de laatste tijd alleen druk gehad, maar zal weer eens gaan!
Ik heb gister de Aardkinderen gekocht, van Jean M Auel. 3 Enorm dikke boeken voor 1,70 per stuk. Stonden al erg lang op mijn verlanglijstje.



Wij hebben vlakbij ook een Het Goed, en die vind ik idd ook duur. Het ziet er wel gelikt en mooi uit, maar geef mij maar een ouwe rommelloods waar ik moet zoeken! Laatst een prachtige rok van Geisha gekocht, voor 5 euro, terwijl ik hem enkele maanden daarvoor nog nieuw in een kledingwinkel zag hangen voor ruim 100 euro. Daar kan ik heel erg blij van worden!
Alle reacties Link kopieren
Vandaag nog even bij 2 kringloopwinkels en een vintage winkel geweest. Heb nog 4 boeken gescoord en 4 mooie waxinehouders en een ketting en een paar groene leren laarzen, die er nog nieuw uitzagen, ben daar heeel blij mee

Verder nog een mooie trui voor half geld gekocht.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook leuk om bij de kringloop rond te snuffelen. Heb al regelmatig leuke dingen gekocht voor weinig geld. Op een rommelmarkt een mooi tas gekocht (echt leder) super blij mee, ooit bij de kringloop voor 12 euro drie blazers gekocht die er nog als nieuw uitzagen (om maar wat te noemen) Helaas zijn er hier in de omgeving weinig (leuke) kringloopwinkels. Het kledingaanbod is er beperkt.
Alle reacties Link kopieren
Hier nog een! Hier in Zutphen zit Het Goed (duur en stóm) en de H.A.N.D. (hulp aan noodruftige derden). Die is zó leuk! Midden in het centrum in een oud en krakkemikkig pand, hélemaal volgestouwd met spullen. Kleding vind ik er bijna nooit, mijn man heeft daar ooit een KLM-pilotenjas (zo'n lange van wol) vandaan gehaald voor 7 gulden en die is pas vorig jaar bij het vuil gegaan. Haske stevig!

Ik zoek er meestal leuke gebruiksvoorwerpen. Vorig jaar nog een prachtige set dekschalen uit de jaren '50 (gok ik zo) in heel lichtgeel met wit (voor 50 cent in totaal!). Ook voor de hobby vind ik daar regelmatig spullen. Heerlijk dat rondsnuffelen daar... Jammer dat ze zo beperkt open zijn...
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven