Mode & Beauty alle pijlers

Kringloop koopjes

10-01-2012 12:31 1132 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naast vintage, ben ik ook gek op het afstruinen van kringloopwinkels. De sport van het zoeken, spotten, passen en scoren vind ik zo af en toe heerlijk. Het liefst doe ik het samen met andere liefhebbers, dan kan je ook nog eens topstukken voor elkaar vinden.



Vinden jullie wel eens wat? Laat hier je kringloop-aankopen zien!
Alle reacties Link kopieren
Leuk deze verhalen, ik moet ook maar eens gaan kijken, kom er eigenlijk zelden.

Ik ga het toch weer eens proberen.
Alle reacties Link kopieren
shit, lukt niet
Alle reacties Link kopieren
Probeer vanaf Flickr een foto te uploaden, maar het lukt helaas niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Soppie300 schreef op 20 januari 2012 @ 17:19:

Iemand nog adressen in Eindhoven??







Ik vind de Emmausmarkt in EHV erg leuk, maar daar heb ik eigenlijk nog nooit voor kleding gekeken. Kan me voorstellen dat het dan wel een beetje tegenvalt. Meubels en andere freubels hebben ze er wel voor heel weining. Er zitten wel nog een aantal leuke tweedehands kledingzaakjes in Eindhoven. En (ik dacht iets van) 2 keer per jaar is er een grote rommelmarkt op de kunstijsbaan, echt heel groot!! Moet eens opzoeken wanneer die weer is eigenlijk.



Misschien nog leuk om hier wat data/tips neer te zetten voor als er ergens een groot rommel-festijn gaat plaatsvinden?
Alle reacties Link kopieren
quote:Hasse88 schreef op 20 januari 2012 @ 19:37:

Hier nog een! Hier in Zutphen zit Het Goed (duur en stóm) en de H.A.N.D. (hulp aan noodruftige derden). Die is zó leuk! Midden in het centrum in een oud en krakkemikkig pand, hélemaal volgestouwd met spullen.



Bij mij ook een Het Goed.

Ik snap best dat je voor goedgesorteerde spullen in een net pand etc soms wat meer moet betalen, maar ik had een keer een mixer nodig, die bij Het Goed was duidelijk al een oudje (je weet wel donkerbruin plastic), met vieze spetters en die was dus even duur als een compleet nieuwe mixer van de Hema, met turbostand en deeghaken, lekker schoon in de verpakking. Wie koopt er nou een 25 jaar oude mixer die je niet kan testen voor 10 euro als je ook een nieuwe kan kopen voor dat bedrag?
Alle reacties Link kopieren
quote:borderwalk schreef op 20 januari 2012 @ 23:45:

[...]





Bij mij ook een Het Goed.

Ik snap best dat je voor goedgesorteerde spullen in een net pand etc soms wat meer moet betalen, maar ik had een keer een mixer nodig, die bij Het Goed was duidelijk al een oudje (je weet wel donkerbruin plastic), met vieze spetters en die was dus even duur als een compleet nieuwe mixer van de Hema, met turbostand en deeghaken, lekker schoon in de verpakking. Wie koopt er nou een 25 jaar oude mixer die je niet kan testen voor 10 euro als je ook een nieuwe kan kopen voor dat bedrag?Pcies! Het mafste dat ik daar ooit had gezien, was drie van deze tafeltjes die je onder elkaar kan schuiven van de Ikea, licht beschadigd. En ja hoor: dúúrder dan bij de Ikea. Toen ik er wat van zei, werd gemeld dat dit écht design was en daarom duur.... . Ik ben sniklachend het dure pand uitgerold.....
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Alle reacties Link kopieren
quote:19juni schreef op 20 januari 2012 @ 23:09:

[...]





Ik vind de Emmausmarkt in EHV erg leuk, maar daar heb ik eigenlijk nog nooit voor kleding gekeken. Kan me voorstellen dat het dan wel een beetje tegenvalt. Meubels en andere freubels hebben ze er wel voor heel weining. Er zitten wel nog een aantal leuke tweedehands kledingzaakjes in Eindhoven. En (ik dacht iets van) 2 keer per jaar is er een grote rommelmarkt op de kunstijsbaan, echt heel groot!! Moet eens opzoeken wanneer die weer is eigenlijk.



Misschien nog leuk om hier wat data/tips neer te zetten voor als er ergens een groot rommel-festijn gaat plaatsvinden?



Ik ben net even weeste kijken bij Matenloos in de Hoogstraat. Leuk voor iedereen die van echt ´oude´ vintage houdt. De eigenaresse rookt, dat vond ik minder. Emmaus ga ik ook eens opzoeken.



De rommelmarkt in de kunstijsbaan ben ik vorig jaar geweest. Maar met rommelmarkten moet je er vróeg zijn, anders pikken, de turken alles weg. Niet oneerbiedig bedoeld, maar het zijn soms net aasgieren.



De opkomst van de polenwinkels is ook erg leuk trouwens, hun kleding is vaak nog heel betaalbaar.



Verder weet ik vooral de adressen in Tilburg, rommelmarkten ook. Als iemand interesse heeft plant ik ze hier neer.
Alle reacties Link kopieren
Ja Soppie, kom maar door!



Ik ken al:

Tante Pollewop

Labels 4 all

Vincentiusshop

Listex

Poubelle



Maar meer is beter!

Thanx!
Alle reacties Link kopieren
quote:MaddyAlbright schreef op 21 januari 2012 @ 12:46:

Ja Soppie, kom maar door!



Ik ken al:

Tante Pollewop

Labels 4 all

Vincentiusshop

Listex

Poubelle



Maar meer is beter!

Thanx!



Eej, wat grappig, je komt met dingen die ik niet ken *is ineens blij met haar fiets in Tilburg*



In Tilburg zat ook een weggeefwinkel. Houdt in de gaten of die er weer komt, want dat spul is dus gewoon gratis!



Poubelle: vergeet het deel rechts niet, antiek!



Verder weet ik de rommelmarkten:



Willem II (vanaf juni)

Ah XL (vanaf juni) allebei VROEG gaan !!

In Goirle: de koopjeshal (die is vast)

Verder natuurlijk de Koninginnedagmarkt (zaklamp mee)

De Meimarkt

Op het terrein van Land van Ooit is elk jaar een rommelmarkt. Ook in de gaten houden.

Hier alvast wat data.

En dit is een linkje voor Eindhoven.

Er zijn er meer, ik zal deze lijst aanvullen als ik er op kom, en ik zal mijn moeder eens vragen.
Alle reacties Link kopieren
Leuk al die tips! Nog redelijk dichtbij waar ik woon dus dat is handig! Helemaal leuk, ik heb er al zin in :P!
Alle reacties Link kopieren
Vandaag ergens leuke rommelmarkten?
quote:fiftiesdarling schreef op 22 januari 2012 @ 11:19:

Vandaag ergens leuke rommelmarkten?http://www.meukisleuk.nl/

( klik)

en nog een klik

http://www.meukisleuk.nl/agenda/rommelmarkt
Alle reacties Link kopieren
Thnx! Ik ken de site, hoopte dat er een markt niet tussen stond die stiekem toch heel tof is haha
Alle reacties Link kopieren
ik heb gister bij een 2e hands winkel een super leuk klokje gekocht. zo'n één waarvan je de tijd versteld door het glas open te maken en aan de wijzers te draaien. maar er zit wel een moderne batterij achter
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een kringloopfan! Ik koop er eigenlijk geen kleding (wel een keer een shirt voor de man, was nieuw denk ik en nog heel mooi) maar andere leuke dingen.



Mijn topstuk is een slaapbank van Ikea. De Ikea PS. Zonder hoes maar met matras (wat echt vlekkeloos en schoon was ). Koste me ¤65. Nieuw kost hij ¤429. Dus we hoeven nu alleen een nieuwe hoes te kopen dan zijn we voor ¤165 klaar. Das nog eens een koopje, niet?! Het wachten waard, lijkt me. Ook heb ik een prachtige sapkan gekocht voor een ¤1, een mooie ketting voor hetzelfde bedrag en ook onze salontafel komt er vandaan.Oh ja, en waar ik ook heel tevreden over was, was een set gebaksvorkjes. Die had ik ooit op marktplaats gezien maar daar vond ik ze te duur. Dus tijdens één van mijn bezoekjes aan de kringloop hier liep ik zomaar een set van 10 stuks tegen het lijf! Ik was helemaal happy. Hihi.



Woon in de buurt van Dordrecht dus ik ben vaak bij Opnieuw & Co te vinden. Verder komen we graag bij De Arm in Utrecht (al weten die hun prijsjes aardig te schrijven soms) en laatst hebben we ook alle kringloopwinkels in Breda gehad. Oh en niet te vergeten: de kringloop in Goudriaan is ook erg leuk! Daar kan je toch weer andere dingen vinden dan in de kringloop van een grote stad. Echt de moeite waard.
Alle reacties Link kopieren
quote:kanijneke schreef op 22 januari 2012 @ 14:09:



Woon in de buurt van Dordrecht dus ik ben vaak bij Opnieuw & Co te vinden. Verder komen we graag bij De Arm in Utrecht (al weten die hun prijsjes aardig te schrijven soms) en laatst hebben we ook alle kringloopwinkels in Breda gehad. Oh en niet te vergeten: de kringloop in Goudriaan is ook erg leuk! Daar kan je toch weer andere dingen vinden dan in de kringloop van een grote stad. Echt de moeite waard.Nog tips? Woon daar ook redelijk in de buurt, maar ben er verder niet zo bekend. Wel een keer een hele grote kringloop binnengeweest, zit er nog meer?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je met dat warenhuis Vindingrijk bedoeld? Op het industrieterein tegenover Haribo? Die vond ik ook wel leuk. Al was het er op dat moment erg druk en het personeel had net besloten om met z'n allen de keukenafdeling te bevolken, hadden ze er toch veel verschillende dingen voor een leuke plek. Emmaus heeft twee filialen in Breda. Eentje 'vlak bij 'Vindingrijk en eentje in de stad. Op zich waren ze wel leuk, al heb ik er niets gekocht. In Etten-leur zit trouwens ook een Vindingrijk en die had ook leuke spulletjes, was wel een stuk rustiger .



Oh en als ik dan toch bezig ben... We zijn ook in België een keer naar kringlopen geweest. Je heb de website www.dekringwinkel.be Daar kan je adressen vinden van Belgische kringlopen. Was ook erg leuk. Wij zijn in sint niklaas geweest en in Temze. Sint Niklaas is echt een warenhuis en Temze is wat kleiner. Wat ik in België leuk vond waren de meubels. Die zijn een stuk klassieker dan hier!
Alle reacties Link kopieren
@ kanijneke: ja idd, Vindingrijk ben ik dan volgens mij wel eens geweest. Is de Emmaus ook alleen op zaterdag, of ook ddw? Dacht namelijk dat het in EHV alleen op zaterdag was, maar dat weet ik niet meer zeker.

Ga ik daar zeker ook eens kijken!!



Leuk topic!!
Alle reacties Link kopieren
quote:darkrainbow schreef op 22 januari 2012 @ 13:55:

ik heb gister bij een 2e hands winkel een super leuk klokje gekocht. zo'n één waarvan je de tijd versteld door het glas open te maken en aan de wijzers te draaien. maar er zit wel een moderne batterij achter Ah leuke dingetjes zijn dat!
Alle reacties Link kopieren
quote:fiftiesdarling schreef op 22 januari 2012 @ 19:41:

[...]





Ah leuke dingetjes zijn dat!ik moest hem gewoon meenemen. En daar heb ik tenminste ruimte voor. itt een zwart/witte jaren70 kast die ik bij de kringloop had gezien
Alle reacties Link kopieren
Hmmm ja ik ben net verhuisd, dus ik kan nog wel meubels enzo meenemen... zooo fijn
Alle reacties Link kopieren
ik woon nog thuis, maar als ik ga verhuizen ga ik leuke kringloop winkels daar zoeken.
Ik heb welgeteld twee meubels in mijn huis die niet vintage zijn. Mijn bank en mijn bed. En mijn bed is dan ook nog een 'retro' spijlenbed.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk.... ja mijn bed is nieuw en mijn kledingstellage is van de IKEA. Hier staan daar wat foto's van, wel leuk om te zien.... ik heb een serieuze kledingkamer in mn nieuwe huis (L): http://fiftiesdarling.blo ... 1/11/my-fashion-room.html
Alle reacties Link kopieren
Oke, ik ook Ik ga eerste weekend februari verhuizen ( vanuit ouderlijk huis naar een eigen woning)



Heb een mooie witte ikea-hanglamp gekocht voor ¤3,-. En heb er ook mooie eetkamerstoeltjes gezien, van die barokachtige houten, voor ¤7 per stuk! Maar die nam ik niet gelijk mee, nu wel een beetje spijt van

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven