Kringloop koopjes
dinsdag 10 januari 2012 om 12:31
Naast vintage, ben ik ook gek op het afstruinen van kringloopwinkels. De sport van het zoeken, spotten, passen en scoren vind ik zo af en toe heerlijk. Het liefst doe ik het samen met andere liefhebbers, dan kan je ook nog eens topstukken voor elkaar vinden.
Vinden jullie wel eens wat? Laat hier je kringloop-aankopen zien!
Vinden jullie wel eens wat? Laat hier je kringloop-aankopen zien!
maandag 23 januari 2012 om 19:54
Ik hou ook erg van kringloopwinkels, we lopen mn in vakanties altijd overal en nergens te speuren naar leuke dingen. Alhoewel de laatste aankoop wel een hele dure werd.... De o zo mooie theepot bleek lek en lekte zoveel water op het gasfornuis dat het de oven inliep en die ging toen kapot...... Theepotten koop ik niet meer maar wel andere dingen!
dinsdag 24 januari 2012 om 11:14

dinsdag 24 januari 2012 om 14:09
Ik vind juist dat er op marktplaats vaak 'de hoofdprijs' wordt gevraagd. Kringloop winkels soms ook. Vooral 'brocant'.
Toch pas een paar leuke dingen gescoord. 3 mooie bruine kussen voor 1,50 p/st. Mooi grote glazen groene vaas voor 2,-. Stenen vogeltje voor 0,30 voor onder een glazen stolp, enz.
Hebben jullie vorige week 'eigen huis en tuin' gezien. Daar gingen ze een woonboot inrichten en veel kwam er uit een kringloopwinkel (uit Zaandam). Leuk om te zien hoe ze een lamp opknappen/tafe/enz.
http://www.eigenhuisentui ... kamer/wonen-op-het-water/
Toch pas een paar leuke dingen gescoord. 3 mooie bruine kussen voor 1,50 p/st. Mooi grote glazen groene vaas voor 2,-. Stenen vogeltje voor 0,30 voor onder een glazen stolp, enz.
Hebben jullie vorige week 'eigen huis en tuin' gezien. Daar gingen ze een woonboot inrichten en veel kwam er uit een kringloopwinkel (uit Zaandam). Leuk om te zien hoe ze een lamp opknappen/tafe/enz.
http://www.eigenhuisentui ... kamer/wonen-op-het-water/
dinsdag 24 januari 2012 om 19:11
quote:Rainbow01 schreef op 24 januari 2012 @ 11:14:
mmm ik vind juist de kringloop winkels tegenwoordig tegen vallen en niet mee zo goedkoop sinds de crisis.
Ik ken iemand die er werkt en de leukste kleding word door de medewerkers apart gelegd..en zo ook met witgoed is er behoorlijk aan de prijs nee dan shop ik liever op MPOp mp shop ik ook graag!! Is natuurlijk wel anders dan rondneuzen op een markt of in een winkel, maar aan de andere kant vind ik mp weer makkelijker zoeken als ik naar iets specifieks op zoek ben, bijv. flared jeans, thermoskan enz.
mmm ik vind juist de kringloop winkels tegenwoordig tegen vallen en niet mee zo goedkoop sinds de crisis.
Ik ken iemand die er werkt en de leukste kleding word door de medewerkers apart gelegd..en zo ook met witgoed is er behoorlijk aan de prijs nee dan shop ik liever op MPOp mp shop ik ook graag!! Is natuurlijk wel anders dan rondneuzen op een markt of in een winkel, maar aan de andere kant vind ik mp weer makkelijker zoeken als ik naar iets specifieks op zoek ben, bijv. flared jeans, thermoskan enz.
donderdag 26 januari 2012 om 15:11
Bij ons in de stad zijn echt talloze tweedehandswinkels, van de weggeefwinkel, de gewone kringloopwinkel en Used Products tot loeiduur en bijzonder (vooral kleding en meubels) en alles daar tussenin. Er is ook een soort chique kringloopwinkel in de stad, daar hebben ze wel van alles door elkaar, vaak heel mooie meubels, maar de prijzen liggen er ook beduidend hoger dan in de gewone kringloopwinkel. Ik vind het heel leuk om in tweedehandswinkels rond te neuzen, maar ik moet zeggen dat ik niet heel vaak iets koop.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

maandag 6 februari 2012 om 17:08
Vandaag weer veel leuks gevonden... en wat dingen die ik nodig had zoals soeplepels enzo. Kwam een leuke soupterrine tegen maar was met de bus -_-
Wel een paar zwarte laarzen gevonden (bikerboots) en ik was echt op zoek naar stevige leren laarzen voor de winter. Gezien al mn laarzen losse zolen hebben grrrrr. Dus geslaagde dag gehad!!!
Wel een paar zwarte laarzen gevonden (bikerboots) en ik was echt op zoek naar stevige leren laarzen voor de winter. Gezien al mn laarzen losse zolen hebben grrrrr. Dus geslaagde dag gehad!!!
maandag 6 februari 2012 om 17:39
Van de week heb ik bij de kringloop hier een paar boeken gekocht, een speelgoedje voor m'n zoontje (zo'n ding met van die kralen, die je ook altijd bij apotheken en tandartsen in de wachtkamer ziet staan), een groot herenvest voor mezelf (lekker warm en past over m'n buik), en wat blikken voor in de keuken voor 7,50.
Het vest was eigenlijk een gewoon herenvest in donkergrijs, ik heb er zelf houten knopen en elleboogstukken aan gemaakt, waardoor het saaie er net even af is.
@ Fifties: wat een mooie dingen zeg, die kopjes zijn superschattig!! En die boots lijken me ook een goeie koop! Zo'n mooie dingen kom ik hier nooit tegen hoor...
Het vest was eigenlijk een gewoon herenvest in donkergrijs, ik heb er zelf houten knopen en elleboogstukken aan gemaakt, waardoor het saaie er net even af is.
@ Fifties: wat een mooie dingen zeg, die kopjes zijn superschattig!! En die boots lijken me ook een goeie koop! Zo'n mooie dingen kom ik hier nooit tegen hoor...

maandag 6 februari 2012 om 17:51
quote:fiftiesdarling schreef op 06 februari 2012 @ 17:08:
Vandaag weer veel leuks gevonden... en wat dingen die ik nodig had zoals soeplepels enzo. Kwam een leuke soupterrine tegen maar was met de bus -_-
[afbeelding]
Wat een schatjes, die kopjes-en-schoteltjes.
Ik geloof dat vriend-lief een rolberoerte krijgt als ik zoiets mee naar huis zou nemen...
[afbeelding]
Wat een schatjes, die kopjes-en-schoteltjes.
Ik geloof dat vriend-lief een rolberoerte krijgt als ik zoiets mee naar huis zou nemen...
maandag 6 februari 2012 om 18:06
Zelf werk ik ook bij een kringloop en moet voor kleding de gewone prijs betalen hoor,alleen voor meubelen kun je wel eens korting krijgen.
Zijn zoveel misverstanden over dat personeel alles maar meeneemt en krijgt !!!
Ik vind het wel leuk om te zien dat er zo veel verschillende mensen komen kopen bij de kringloop.Arm en Rijk !!!
Meubels koop ik zelf bijna nooit bij ons omdat ik met de bus en trein ben(14 km).Maar zie soms zulke mooie kastjes (je moet er soms wel even door heen kijken voor het resultaat)
Zijn zoveel misverstanden over dat personeel alles maar meeneemt en krijgt !!!
Ik vind het wel leuk om te zien dat er zo veel verschillende mensen komen kopen bij de kringloop.Arm en Rijk !!!
Meubels koop ik zelf bijna nooit bij ons omdat ik met de bus en trein ben(14 km).Maar zie soms zulke mooie kastjes (je moet er soms wel even door heen kijken voor het resultaat)
maandag 6 februari 2012 om 21:31
quote:Nikki1973 schreef op 06 februari 2012 @ 17:42:
Die kopjes zijn leuk. Ik wil naar de kringloop om verschillende kopjes en schotels te zoeken en daar een etagère van te maken zag ik laatst in een restaurant. Werden de koekjes ed op geserveerd.Heb ik ook wel eens gezien!! Paar leuke bordjes in verschillende maten, en dan met verschillende kopjes ondersteboven ertussen. Dan gewoon met lijm aan elkaar vastzetten.
Die kopjes zijn leuk. Ik wil naar de kringloop om verschillende kopjes en schotels te zoeken en daar een etagère van te maken zag ik laatst in een restaurant. Werden de koekjes ed op geserveerd.Heb ik ook wel eens gezien!! Paar leuke bordjes in verschillende maten, en dan met verschillende kopjes ondersteboven ertussen. Dan gewoon met lijm aan elkaar vastzetten.
vrijdag 10 februari 2012 om 13:03