Kringloop koopjes
dinsdag 10 januari 2012 om 12:31
Naast vintage, ben ik ook gek op het afstruinen van kringloopwinkels. De sport van het zoeken, spotten, passen en scoren vind ik zo af en toe heerlijk. Het liefst doe ik het samen met andere liefhebbers, dan kan je ook nog eens topstukken voor elkaar vinden.
Vinden jullie wel eens wat? Laat hier je kringloop-aankopen zien!
Vinden jullie wel eens wat? Laat hier je kringloop-aankopen zien!

zondag 7 mei 2017 om 16:18
quote:zephora schreef op 07 mei 2017 @ 11:12:
Heel blij met mijn aankopen van de afgelopen weken. Bij de kringloop voor 6 euro een Ilse Jacobsen maxijurk gekocht die eindelijk lang genoeg is (ik ben bijna 1.90 en maxijurken zijn bij mij doorgaans lelijke hoogwatermodellen). Hij staat prachtig. Nu nog wachten op warme dagen. Voor die tijd moet ik ook even iets vinden voor eronder dat niet doorschijnt en de boel een beetje afkleedt. Iemand tips?
[afbeelding]
Op de website vond ik dat 'ie momenteel nog te koop is voor 150 euro. http://www.boozt.com/eu/e ... /emma01_12497493/15126400
.
Mooie jurk!
Ik heb een paar jaar geleden ooit een huidskleurig onderjurkje gekocht bij de HEMA voor € 15,-. Is aansluitend dus verbergt hobbels maar knelt niet (en is ook niet corrigerend). Het is een heel fijn glad stofje.
Lijkt hierop, maar de mijne corrigeert niet. Heeft een V-hals. Helaas kan ik 'm niet op de website vinden.
Heel blij met mijn aankopen van de afgelopen weken. Bij de kringloop voor 6 euro een Ilse Jacobsen maxijurk gekocht die eindelijk lang genoeg is (ik ben bijna 1.90 en maxijurken zijn bij mij doorgaans lelijke hoogwatermodellen). Hij staat prachtig. Nu nog wachten op warme dagen. Voor die tijd moet ik ook even iets vinden voor eronder dat niet doorschijnt en de boel een beetje afkleedt. Iemand tips?
[afbeelding]
Op de website vond ik dat 'ie momenteel nog te koop is voor 150 euro. http://www.boozt.com/eu/e ... /emma01_12497493/15126400
.
Mooie jurk!
Ik heb een paar jaar geleden ooit een huidskleurig onderjurkje gekocht bij de HEMA voor € 15,-. Is aansluitend dus verbergt hobbels maar knelt niet (en is ook niet corrigerend). Het is een heel fijn glad stofje.
Lijkt hierop, maar de mijne corrigeert niet. Heeft een V-hals. Helaas kan ik 'm niet op de website vinden.

zondag 18 juni 2017 om 07:21
Ik kom voor mijn werk erg vaak in kringloop centra in Nederland en België. La poubelle in Tilburg, Opnieuw & Co in Dordrecht en de Kringloper in Roosendaal zijn echte aanraders. Of net over de grens in België in Hoogstraten heb je http://www.missiewerk-inzameling.info.

donderdag 14 september 2017 om 00:39
Boeken koop ik in n kringloop voor 1 euro, heb ik ze uit breng ik ze terug en zoek weer andere uit.Ze hebben altijd veel spannende boeken ik dus blij.
Op een rommelmarkt een kleedje/lopertje gekocht voor 1 euro,zulke kleedjes lagen vroeger in de cafe,s op tafel, staat mooi op m,n opgepimpte queen anne salontafel van een facebook groep.
Ook van FB een groot schilderij van een rode papaver, gratis!
O ja ook nog een queen ann mimi set ik zou er 2 op elkaar op de vensterbank zetten met bv een mooie oude theepot erop, maar de vensterbank is te smal, dus die zijn nu te koop voor 10 euro.
Op een rommelmarkt een kleedje/lopertje gekocht voor 1 euro,zulke kleedjes lagen vroeger in de cafe,s op tafel, staat mooi op m,n opgepimpte queen anne salontafel van een facebook groep.
Ook van FB een groot schilderij van een rode papaver, gratis!
O ja ook nog een queen ann mimi set ik zou er 2 op elkaar op de vensterbank zetten met bv een mooie oude theepot erop, maar de vensterbank is te smal, dus die zijn nu te koop voor 10 euro.
het leven is als n neus,haal eruit wat erin zit.

woensdag 8 november 2017 om 15:56
Nou, ik stond achter iemand die in de kringloop een nieuw boek voor bijna 5 euro kocht.
Zelf een paar kopjes gekocht die ik erg mooi vind. Veel te duur in de winkel, maar heb ze nu toch. De kleur en kwaliteit past mooi in mijn keuken. Kapot gaat weg.
Een jaar lang zo weinig mogelijk kopen. Het is mij goed gelukt.
Ik ben nu al twee keer de Action in geweest en alles terug gezet. Geen zin in een lange rij. Ik ging voor een paar leuke plantenbakken en die waren op.
Kringloop doet voor mij dus aan recycling.
Ik heb al een sint en nico cadeau in huis, Van Ikea had ik eerder al een setje gekocht waar ik graag gebruik van maak. Ook van de kringloop.
In de sale had ik een verzameling kerstversiering en die gaat binnenkort sieren i.p.v. een kerstboom.
Versiering uit een winkel waar ik nog wel meer van had gewild, maar dat was op.
Zelf een paar kopjes gekocht die ik erg mooi vind. Veel te duur in de winkel, maar heb ze nu toch. De kleur en kwaliteit past mooi in mijn keuken. Kapot gaat weg.
Een jaar lang zo weinig mogelijk kopen. Het is mij goed gelukt.
Ik ben nu al twee keer de Action in geweest en alles terug gezet. Geen zin in een lange rij. Ik ging voor een paar leuke plantenbakken en die waren op.
Kringloop doet voor mij dus aan recycling.
Ik heb al een sint en nico cadeau in huis, Van Ikea had ik eerder al een setje gekocht waar ik graag gebruik van maak. Ook van de kringloop.
In de sale had ik een verzameling kerstversiering en die gaat binnenkort sieren i.p.v. een kerstboom.
Versiering uit een winkel waar ik nog wel meer van had gewild, maar dat was op.
anoniem_64f4bc1c8e92f wijzigde dit bericht op 08-11-2017 16:01
Reden: Geen plaatjes want geen tijd.
Reden: Geen plaatjes want geen tijd.
5.03% gewijzigd
woensdag 8 november 2017 om 18:08
woensdag 8 november 2017 om 18:22

woensdag 8 november 2017 om 19:52
Ik spaar (o.a.!) koffielepeltjes van luchtvaartmaatschappijen, dus ik neus altijd even in de bestekbakken...
Een lepeltje van Martinair dus. En een mooi keukenmesje van Zwilling Henckels (een duur merk), Samen voor € 0,60.....!
En een hele zware glazen vaas, een rechte buis met een scheve hals, € 2,00!
Een lepeltje van Martinair dus. En een mooi keukenmesje van Zwilling Henckels (een duur merk), Samen voor € 0,60.....!
En een hele zware glazen vaas, een rechte buis met een scheve hals, € 2,00!

zaterdag 16 december 2017 om 19:13
dinsdag 10 april 2018 om 15:03
Vandaag twee noppies zwangerschapspanty’s gescoord (met dank aan de kringloopmedewerker die mij bij de babyspullen zag kijken en vroeg of ik misschien ook interesse had in panty’s).
Ze zitten nog nieuw in de verpakking, originele prijs van 7,95 per stuk stond er nog op, kringloop vroeg 30 cent per stuk.
60 cent betaald voor iets wat nieuw 15,90 was
En aangezien ik momenteel 30 weken zwanger ben gaan die nog heel goed van pas komen.
Ze zitten nog nieuw in de verpakking, originele prijs van 7,95 per stuk stond er nog op, kringloop vroeg 30 cent per stuk.
60 cent betaald voor iets wat nieuw 15,90 was

En aangezien ik momenteel 30 weken zwanger ben gaan die nog heel goed van pas komen.
dinsdag 10 april 2018 om 20:22
- Laatst nog wat vintage jaren 80 jurken en een leren jasje met vleermuismouwen (ik verzamel typische jaren 80 kledingstukken, schoenen, laarzen en tassen). Alle items zo tussen de 2 euro en 5 euro waaronder ook een rok waar zo'n brede elastieken riem aan vastzit. Die ga ik dus echt wel dragen (wel eerst laten vermaken).
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.

vrijdag 20 april 2018 om 15:33
Vandaag vond ik een boek bij de Kringloop wat ik gekocht heb voor € 2,50.
Niet echt voor mezelf, maar ik weet dat dit boek in bepaalde hobby-kringen zeer gewild is. Het is uitverkocht en wordt niet herdrukt.
Op MP staat het aangeboden voor € 35 en € 45......
En bij Bol, één exemplaar, 'als nieuw' voor € 79...
Maar de advertenties staan er al lang op en het wordt niet verkocht.
Ik denk dat ik in de hobbykring een goede kans maak met € 20 of € 25.
Dat kan ik toch wel maken he?
Niet echt voor mezelf, maar ik weet dat dit boek in bepaalde hobby-kringen zeer gewild is. Het is uitverkocht en wordt niet herdrukt.
Op MP staat het aangeboden voor € 35 en € 45......
En bij Bol, één exemplaar, 'als nieuw' voor € 79...
Maar de advertenties staan er al lang op en het wordt niet verkocht.
Ik denk dat ik in de hobbykring een goede kans maak met € 20 of € 25.
Dat kan ik toch wel maken he?