Mode & Beauty alle pijlers

Kringloop koopjes

10-01-2012 12:31 1132 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naast vintage, ben ik ook gek op het afstruinen van kringloopwinkels. De sport van het zoeken, spotten, passen en scoren vind ik zo af en toe heerlijk. Het liefst doe ik het samen met andere liefhebbers, dan kan je ook nog eens topstukken voor elkaar vinden.

Vinden jullie wel eens wat? Laat hier je kringloop-aankopen zien!
Wat mooi Jamadi dat die man zo fijn geholpen is door diverse mensen. Dat geeft aan dat hij een goed en groot hart heeft. Anders zou men dat niet doen.

Voor jou ook fijn dat je nu weer een opgeruimde zolder hebt. Hou dat zo........niet weer volproppen!
De prijsjes die ik hier lees...

Toen ik ging kijken voor een simpel spijkerbroekje voor kind.....het betrof een sterk ouderwets model, moeilijk uit te leggen echter echt niet meer hip, en ook afkomstig van een goedkope winkelketen (niet dat dat erg is!) en daar zat dan nog een prijskaartje van 5 euro aan.

Voor dat geld koop ik een nieuw broek van deze tijd qua kleur en schnitt bij de zeeman.

Misschien vinden sommigen mij nu raar, echter ik vind dat wel meewegen bij de afweging dat geld uit te geven voor een tweedehandse of nog oudere broek zonder merk die niet meer van deze tijd is.

Koffiemok stond er voor 1,50. Gewoon een simpele mok. Bij Action koop ik er daar 3 voor.

Of ben ik te veeleisend?
@ troeteltje: Klopt wel wat je zegt. Ik zie in de kringloper soms ook dingen geprijsd waarvan ik denk dat je ze even goed nieuw kan kopen. Kringloper hier is een paar jaar geleden verhuisd naar een groter pand, gevolg: geen rommelbakken meer om lekker in te grabbelen, maar ook geen leuke prijzen meer.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ik snap sowieso de prijzen niet.

Ik heb kleine theepotjes (tweekops) verzameld en overal vandaan gehaald.

De prijzen varieerden van € 0,75 tot € 5.00 geloof ik.

Nu heb ik geen plaats meer voor nieuwe, maar ik kijk er nog wel steeds naar.

Gisteren zag ik een heel setje van Chacult , dit :

winkelwaarde zo'n € 25, dat staat er nu voor € 1,75!!

In het verleden heb ik méér betaald voor een potje zonder schotel+kopje.
Prijzen worden per locatie bepaald denk ik.

Volgens mij onder de noemer: wat de gek vraagt of wat de gek geeft.
Wel leuk, zo'n theesetje.
Het is gewoon wat de gek ervoor geeft.

Vragen ze teveel, dan wordt het niet verkocht. Iesse siempel.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Beter.laat,wat een mooitje!!

Ik verzamelde ook theepotten tot het te veel werdt.

Alles verkocht aan iemand die op rommelmarkten staat,nu heb ik alleen de antieke nog.
het leven is als n neus,haal eruit wat erin zit.
Ooooooooh, recente kringloopervaring was zo negatief....daarover schreef ik laatst.

Nu liep ik vandaag een zaakje binnen met 2e hands kleding. Ik werd spontaan blij van alle kleurtjes en hoe liefdevol aldaar alles was vormgegeven en uitgestald. En de prijsjes........!!

Jurken voor 5 euro. Blousjes, jumpsuits, rokken 5 euro. Colbertjes en andere jasjes 5 euro. Er hingen ook duurdere en goedkopere spullen. Wat me wel opviel.....of het nou H&M of Esprit was......de prijs was gelijk.

Ik ga vaker even binnenwandelen!
Als ik in de kringloopwinkel zit(als ik tijd heb), kijk ik alleen naar antieke spullen,

collectors items van bv (strip)boeken of vinyl of puzzels, of een kast wat ik wil opknappen om hem daarna te verkopen.

Kleding, schoenen en elektronica koop ik nooit in de kringloop.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Zojuist een bakvorm voor "drie etages", splinternieuwe pocketloco China, vier cd's en een boek gescoord voor €9,30.
Ik was op zoek naar nóg een blik voor koffiepads, maar dan expres géén koffiepadblik.

Nu heb ik dit gevonden :

(Engelse drop blik)

Er is flinke handel in dit soort blikken, op internet wordt dit blik aangeboden voor prijzen tussen € 2,74 (bieden vanaf) tot € 17,74..... ??

Bij de Kringloop dus voor € 1,50... .....
Vorige week dit spel gescoord voor €1,50:

Er missen 2 barricades maar dat is makkelijk op te lossen.
quote:SpringDing schreef op 04 mei 2017 @ 17:37:

Vorige week dit spel gescoord voor €1,50:

[afbeelding]

Er missen 2 barricades maar dat is makkelijk op te lossen.

Toevallig! Ik heb hier vandaag bij de kringloop mee in mijn handen gestaan. Ik heb het spel ooooit gespeeld, maar wist echt niet meer of ik het een leuk spel vond. Ik heb het daarom maar laten liggen. Het is dus wel wat?

Ik heb vandaag wel ganzenbord gekocht. Ik denk dat voor mijn werk nog te kunnen gaan gebruiken

Het Viva forum is papaja.
quote:Beter.Laat schreef op 04 mei 2017 @ 16:41:

Ik was op zoek naar nóg een blik voor koffiepads, maar dan expres géén koffiepadblik.

Nu heb ik dit gevonden : [afbeelding]

(Engelse drop blik)

Er is flinke handel in dit soort blikken, op internet wordt dit blik aangeboden voor prijzen tussen € 2,74 (bieden vanaf) tot € 17,74..... ??

Bij de Kringloop dus voor € 1,50... .....Dat zijn toch heel algemene blikken? Ik zie ze vaak genoeg.
quote:NymphadoraTonks schreef op 04 mei 2017 @ 18:51:

[...]

Toevallig! Ik heb hier vandaag bij de kringloop mee in mijn handen gestaan. Ik heb het spel ooooit gespeeld, maar wist echt niet meer of ik het een leuk spel vond. Ik heb het daarom maar laten liggen. Het is dus wel wat?

Ik heb vandaag wel ganzenbord gekocht. Ik denk dat voor mijn werk nog te kunnen gaan gebruiken

[afbeelding]

Oh dat is zeker toevallig! Mijn zwager is er gek op haha. Ik vind het ook op z'n tijd wel leuk maar ben niet zo fanatiek.

Het is een soort mens erger je niet met hindernissen.
Rommelmarkt bij de Laarkerk in Zuidlaren. Dan zie je iets ineens overal. Dat dropblik, bijvoorbeeld.

Sorry, staat op de kop.
quote:NymphadoraTonks schreef op 04 mei 2017 @ 18:51:

[...]

[afbeelding]Die hebben wij een paar jaar terug op (toen al volgens mij) koningsdag gekocht. Hele fijne versie is het!
Met veel dingen merk ik dat. Eerst zie je iets nooit en ineens heb je ergens interesse in en kom je het overal tegen. Hahaha. Gek he.
Behalve met het kopen van een outfit voor een bepaalde gelegenheid.....dan zoek je iets en vind je het gewoonweg nergens! Ook zoiets.
Of een reisboek over het land waar je naar toe gaat.

Dat vind je dan niet. .

En als je dan terug bent uit dat land, ga je weer eens naar de Kringloop.

En dan vind je er twee.... en die koop je dan allebei.

Voor € 5 samen...!
Druk kringloopdagje, zoon had scoutingopkomst elders, dus.........

Hoogezand, leuke kringloopwinkel, alle dvd's 50 cent, alle VHS-banden gratis. Zuidlaren, rommelmarkt bij de Laarkerk. Een tweede Tupperware puddingvorm gekocht, met extra plaatjesdeksels. Annen, de Boedelmarkt. Brocante, sixties, seventees, veel vinyl. En belachelijk dure dvd's van 2 euro. Wel leuke spullen, maar als ze zich brocante gaan noemen i.p.v. kringloop dan weet je wat er met de prijzen gebeurt.... En in Groningen nog even naar de Ulgersmaweg.

Wow, ik zie hem voor €35,- op een verkoopsite staan.

Ik vond mijn €3,- meer dan genoeg.

Heel blij met mijn aankopen van de afgelopen weken. Bij de kringloop voor 6 euro een Ilse Jacobsen maxijurk gekocht die eindelijk lang genoeg is (ik ben bijna 1.90 en maxijurken zijn bij mij doorgaans lelijke hoogwatermodellen). Hij staat prachtig. Nu nog wachten op warme dagen. Voor die tijd moet ik ook even iets vinden voor eronder dat niet doorschijnt en de boel een beetje afkleedt. Iemand tips?

Op de website vond ik dat 'ie momenteel nog te koop is voor 150 euro. http://www.boozt.com/eu/e ... /emma01_12497493/15126400

Verder een Guerlain nagellak voor 50 cent bij de rommelmarkt gekocht. Ziet er ongeveer zo uit, werkt heel goed.

Verder heb ik voor 4 euro zilverkleurige enkellaarsjes gekocht, volgens mij echt leer. Ik ben er alleen nog niet achter of ze van Vero Cuoio zijn (de inscriptie onderaan de laarsjes) of van Roberto d'Angelo (een stevig vastgenaaid naamstofje in de schoen zelf). Ik zou ze nooit gekocht hebben als ik geen unieke (lees: grote) schoenmaat zou hebben. Er zijn altijd wel gympen, sneakers etc. in mijn maat maar daar heb ik echt he-le-maal niks mee. Toevallig was dit mijn maat en ik vond ze wel geinig. Eleganter dan een sneaker, dat sowieso.
Betekent VERO CUOIO ook niet gewoon : echt leder?

Ik vind het ook altijd leuk om de herkomst of ouderdom van een gescoord artikel te zoeken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven