Kringloop koopjes
dinsdag 10 januari 2012 om 12:31
Naast vintage, ben ik ook gek op het afstruinen van kringloopwinkels. De sport van het zoeken, spotten, passen en scoren vind ik zo af en toe heerlijk. Het liefst doe ik het samen met andere liefhebbers, dan kan je ook nog eens topstukken voor elkaar vinden.
Vinden jullie wel eens wat? Laat hier je kringloop-aankopen zien!
Vinden jullie wel eens wat? Laat hier je kringloop-aankopen zien!
zondag 9 april 2017 om 14:26

zondag 9 april 2017 om 22:47
Ik wil graag weer Stuka punkbroeken vinden voor mijn zoon, ooit twee stuks (zwart en rood) voor 5 euro per stuk gescoord, en ze worden nu te kort. Soortgelijke broeken op internet kosten zeker 60 euro. Geen idee welke maat ik dan moet bestellen, kindermaat 164, maar alles gaat in inches......
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
maandag 10 april 2017 om 09:06
quote:schattigmeisje schreef op 09 april 2017 @ 16:52:
Om heel even weer bij de mode te komen: ik heb laatst bij de kringloop een heel leuk jurkje gevonden Zo leuk, dat ik door mensen gecomplimenteerd werd erop. Geweldig vind ik dat, op die manier!Ja, ik koop mijn bovenkleding altijd bij de Kringloop (broeken niet vanwege gekke maat) en mijn vriendinnen zien echt niet dat ze tweedehands zijn . Een keer in de twee weken ga ik de rekken langs. De kleding is gesorteerd op kleur, zo fijn. En ik kom altijd wel met een paar aankopen thuis. Ook weer een superleuk schaaltje gescoord voor maar 1 euro. Gek hoor, tot voor kort ging ik nooit naar de kringloop en nu is het vaste prik als we een stad bezoeken of op vakantie zijn,.
Om heel even weer bij de mode te komen: ik heb laatst bij de kringloop een heel leuk jurkje gevonden Zo leuk, dat ik door mensen gecomplimenteerd werd erop. Geweldig vind ik dat, op die manier!Ja, ik koop mijn bovenkleding altijd bij de Kringloop (broeken niet vanwege gekke maat) en mijn vriendinnen zien echt niet dat ze tweedehands zijn . Een keer in de twee weken ga ik de rekken langs. De kleding is gesorteerd op kleur, zo fijn. En ik kom altijd wel met een paar aankopen thuis. Ook weer een superleuk schaaltje gescoord voor maar 1 euro. Gek hoor, tot voor kort ging ik nooit naar de kringloop en nu is het vaste prik als we een stad bezoeken of op vakantie zijn,.
It's 5 o'clock somewhere
dinsdag 11 april 2017 om 22:56
Zelf ben ik ook dol op de kringloopwinkel! Zelf haal ik er niet vaak kleding vandaan, omdat heel veel dingen te groot zijn of ik deze gewoon niet leuk vind. Wel heb ik een keer een paar leuke retro pumps gevonden, echt van die zwarte met die witte polkadots. Zelf kijk ik vaak bij de meubels, serviezen, en de hebbedingetjes. Zelf spaar ik van Royal Albert ( serviesmerk ) de serie Old Country Roses, en ik zag helemaal achterin het hoekje 4 ontbijtsetjes liggen ( zijn bordjes met een soort 8 vorm, en dan nog een plekje om een kopje neer te zetten) Gelukkig had ik thuis nog 4 bijpassende kopjes en voor €2,50 was ik geslaagd inc. die leuke pumps!!
dinsdag 11 april 2017 om 23:37
quote:Snoesje666 schreef op 09 april 2017 @ 22:47:
Ik wil graag weer Stuka punkbroeken vinden voor mijn zoon, ooit twee stuks (zwart en rood) voor 5 euro per stuk gescoord, en ze worden nu te kort. Soortgelijke broeken op internet kosten zeker 60 euro. Geen idee welke maat ik dan moet bestellen, kindermaat 164, maar alles gaat in inches......De benodigde binnenbeenlengte opmeten en omrekenen naar inches.
Ik wil graag weer Stuka punkbroeken vinden voor mijn zoon, ooit twee stuks (zwart en rood) voor 5 euro per stuk gescoord, en ze worden nu te kort. Soortgelijke broeken op internet kosten zeker 60 euro. Geen idee welke maat ik dan moet bestellen, kindermaat 164, maar alles gaat in inches......De benodigde binnenbeenlengte opmeten en omrekenen naar inches.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
maandag 17 april 2017 om 21:43
Even terugkomen op mijn wijnglazen van januari 2015.
Vandaag bij het Paasontbijt had zoon de mooiste glazen gepakt.
Ineens zie ik een inscriptie onderin en ben ik gaan googelen.
De glazen komen uit Maleisië, het is de collectie van 1997 van Royal Selangor.
Van de nieuwprijzen op de site kijk ik scheel........
http://intl.royalselangor ... oblets.html?___store=main
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

maandag 17 april 2017 om 21:44
quote:Snoesje666 schreef op 17 april 2017 @ 21:43:
[afbeelding]
http://intl.royalselangor ... oblets.html?___store=mainHoeveel heb jij betaald ervoor?
[afbeelding]
http://intl.royalselangor ... oblets.html?___store=mainHoeveel heb jij betaald ervoor?

maandag 17 april 2017 om 22:17
quote:janena schreef op 16 maart 2017 @ 08:03:
Ik kringloop in regio noord oost overijssel en zuid oost drenthe. Favoriet is Hoogeveen, Hardenberg (daar woon ik, erg goedkoop maar je moet geluk hebben want: veel meuk), Emmen, Zwolle, Staphorst (echt, haha), en verder de dorpjes er tussenin....
Vooral de grotere plaatsen hebben meerdere kringlopen. Net over de grens van Duitsland in Uelsen zit ook een leuk kringloopje...
Ik heb de kringloop app geïnstalleerd, echt handig...je ziet altijd wanneer er eentje in de buurt is, alleen de openingstijden kloppen niet altijd.Coevorden en Lutten misschien nog wat voor jou?
Ik kringloop in regio noord oost overijssel en zuid oost drenthe. Favoriet is Hoogeveen, Hardenberg (daar woon ik, erg goedkoop maar je moet geluk hebben want: veel meuk), Emmen, Zwolle, Staphorst (echt, haha), en verder de dorpjes er tussenin....
Vooral de grotere plaatsen hebben meerdere kringlopen. Net over de grens van Duitsland in Uelsen zit ook een leuk kringloopje...
Ik heb de kringloop app geïnstalleerd, echt handig...je ziet altijd wanneer er eentje in de buurt is, alleen de openingstijden kloppen niet altijd.Coevorden en Lutten misschien nog wat voor jou?

dinsdag 18 april 2017 om 13:06
Ik was vrij recent bij de kringloop in stad. Eerste keer. Had hoge verwachtingen. En wat viel dat tegen zeg.
Het rook er muf, het voelde er benauwd, de spullen die aangeboden werden vond ik verre van aantrekkelijk uitgestalde ook verre van leuk. Voor ons dan he!
Kinderbroeken gecheckt.......
Rijs duurder, voor een non-merk en ouderwets model, dan wanneer ik via MP een merk broek koop incl zenden. Misschien weet ik goed te onderhandelen, maar toch.
Schoenen waren welliswaar netjes gepoetst, echter absoluut niet van deze tijd.
Ik ben zonder aankopen vertrokken en ga er nooit meer naartoe.
Het rook er muf, het voelde er benauwd, de spullen die aangeboden werden vond ik verre van aantrekkelijk uitgestalde ook verre van leuk. Voor ons dan he!
Rijs duurder, voor een non-merk en ouderwets model, dan wanneer ik via MP een merk broek koop incl zenden. Misschien weet ik goed te onderhandelen, maar toch.

vrijdag 21 april 2017 om 16:23
quote:Troeteltje schreef op 18 april 2017 @ 13:06:
Ik was vrij recent bij de kringloop in stad. Eerste keer. Had hoge verwachtingen. En wat viel dat tegen zeg.
Jammer zeg. Het hangt hier heel erg af van de winkel. Voor een (dames) spijkerbroek of jurk betaal je hier over het algemeen tussen de 5 en 7,50, shirt rond de 3 euro.
Kinderboeken tussen de 50 cent en 2 euro.
Mijn laarzen waren iets duurder, (20 euro) maar die waren nog gloednieuw, het prijs stickertje (200 euro) zat er nog in.
Lijkt mij persoonlijk best schappelijke prijzen
Jammer zeg. Het hangt hier heel erg af van de winkel. Voor een (dames) spijkerbroek of jurk betaal je hier over het algemeen tussen de 5 en 7,50, shirt rond de 3 euro.
Mijn laarzen waren iets duurder, (20 euro) maar die waren nog gloednieuw, het prijs stickertje (200 euro) zat er nog in.
Lijkt mij persoonlijk best schappelijke prijzen

vrijdag 21 april 2017 om 17:07
quote:Lucky_Birdie schreef op 21 april 2017 @ 16:23:
[...]
Lijkt mij persoonlijk best schappelijke prijzenZeker!
[...]
Lijkt mij persoonlijk best schappelijke prijzenZeker!

vrijdag 21 april 2017 om 20:15
Toevalstreffer:
Legpuzzel van 500 stuks voor € 0,75 van Ravensburger. Zag er perfect uit en het was een collectors item. Daarna waren ze omhoog gegaan naar € 2,-
Ik kom er niet zo vaak. Maar als ik er ben, vind ik het wel leuk om rond te struinen indien de tijd het mij toelaat.
Legpuzzel van 500 stuks voor € 0,75 van Ravensburger. Zag er perfect uit en het was een collectors item. Daarna waren ze omhoog gegaan naar € 2,-
Ik kom er niet zo vaak. Maar als ik er ben, vind ik het wel leuk om rond te struinen indien de tijd het mij toelaat.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
vrijdag 21 april 2017 om 23:22
Geen kringloop koopjes maar kringloop weggevertjes.
In N-H was een kringloop totaal afgebrand,het was een prive winkel.
Mensen gaven geld,kinderen zamelden statiegeld flessen in,andere gaven spullen zo ook ik.
De twee zolders opgeruimd en aan hem gegeven,lekker ruim bij mij en hij kan het goed gebruiken.
Hij heeft al een ander pand en binnenkort kan hij weer beginnen.
Hij is een man met een groot hart,sommige mensen kregen gratis spullen van hem en bij anderen was het altijd van ach geef maar wat je missen kunt.
Binnenkort ga ik lekker struinen bij hem ik heb nu weer ruimte.
In N-H was een kringloop totaal afgebrand,het was een prive winkel.
Mensen gaven geld,kinderen zamelden statiegeld flessen in,andere gaven spullen zo ook ik.
De twee zolders opgeruimd en aan hem gegeven,lekker ruim bij mij en hij kan het goed gebruiken.
Hij heeft al een ander pand en binnenkort kan hij weer beginnen.
Hij is een man met een groot hart,sommige mensen kregen gratis spullen van hem en bij anderen was het altijd van ach geef maar wat je missen kunt.
Binnenkort ga ik lekker struinen bij hem ik heb nu weer ruimte.
het leven is als n neus,haal eruit wat erin zit.