Mode & Beauty alle pijlers

Lenzen en make-up

26-01-2018 22:21 29 berichten
Volgende week krijg ik lenzen. Hopelijk kan ik er aan wennen, eindelijk geen bril meer op!
Maar nu ik me er een beetje in verdiep, komen er berichten over lenzen en make-up voorbij. Het zou beter zijn speciale make-up te gebruiken, je kunt beter geen waterproof mascara gebruiken, etc.

Mijn vraag, aan mensen met lenzen: gebruik je inderdaad speciale make-up, maak je jezelf anders op? Of maakt het uiteindelijk allemaal niet uit?
Natuurlijk kan ik dat soort dingen vragen bij de opticien, maar ik hoor graag meningen van ervaringsdeskundigen :)
Ik heb al jaren lenzen maar gebruik gewoon normale mascara. Maakt bij mij allemaal niet heel veel uit.

Zolang je zorgt dat je lenzen schoon blijven, je je handen wast voordat je je lenzen in en uit doet is er volgens mij niet zoveel aan de hand.
Al eeuwen lenzen en gewoon welke make-up ik maar wil. Nergens last van.
Alle reacties Link kopieren
Idem. Ik gebruik ook niets speciaals. Ik moet wel zeggen dat ik twee-fase remover wel vervelend vind, omdat er een vettig laagje kan ontstaan op je oog. Maar voor de rest maakt het niet uit.
Ik doe niets anders. Als ik dan een keer prik met mascara in mn oog doet het ook nog eens minder pijn omdat mn lens er voor zit ;)
Wie wat wil die moet wat.
Al 30 jaar lenzen, nooit speciale make-up gehad.
Vooral belangrijk om eerst je lenzen uit te doen, en dan pas je make-up te verwijderen.
CommonSense schreef:
26-01-2018 22:51
Vooral belangrijk om eerst je lenzen uit te doen, en dan pas je make-up te verwijderen.
Dit!
En pas daarna je tanden poetsen!!!

Wat make up gebruik ik alles. Sommige mascara’s zijn niet fijn, omdat ze teveel korrelen, maar dat is gewoon uitproberen.
En minder zwaar opmaken dan met een bril.
Ik doe altijd eerst m'n lenzen in en dan pas m'n make-up.
Verder gebruik ik gewoon normale make-up.
Alleen die mascara met fibers gaan onder m'n lens zitten als er wat van in m'n oog terecht komt. Dat heeft al eens een ontsteking veroorzaakt.
Maar ik ben ook gewoon erg lomp.
Je kan gewoon make-up op hoor. Inderdaad zijn sommige mascara’s niet fijn maar dat merk je vanzelf.
Ik draag zelf altijd waterproof mascara, gaat prima.
Ik heb al 27 jaar lenzen en heb altijd normale make-up gebruikt.
Moiren’ schreef:
26-01-2018 22:53
Dit!
En pas daarna je tanden poetsen!!!

Wat make up gebruik ik alles. Sommige mascara’s zijn niet fijn, omdat ze teveel korrelen, maar dat is gewoon uitproberen.
En minder zwaar opmaken dan met een bril.
Waarom dat?

Ik draag gewoon make up bij mijn lenzen. Niets bijzonders. Alleen gebruik ik wel waterproof mascara. Ik heb harde lenzen en veel niet-waterproof mascara's hebben vezeltjes die dan steeds onder mijn oog komen.
Ook ga je met harde lenzen behoorlijk tranen bij stof ofzo in je oog, dan is het ook wel fijn als je mascara niet op je kin eindigt.
S0LEIL schreef:
26-01-2018 23:59
Waarom dat?

Ik draag gewoon make up bij mijn lenzen. Niets bijzonders. Alleen gebruik ik wel waterproof mascara. Ik heb harde lenzen en veel niet-waterproof mascara's hebben vezeltjes die dan steeds onder mijn oog komen.
Ook ga je met harde lenzen behoorlijk tranen bij stof ofzo in je oog, dan is het ook wel fijn als je mascara niet op je kin eindigt.
Tandpasta in je ogen doet zo onwijs veel pijn.
Hier ook al 30 jaar zachte lenzen, en gewone make-up. Nog nooit ook maar ergens last van gehad.
Ab imo pectore
RaveMeisje schreef:
26-01-2018 22:31
Ik doe niets anders. Als ik dan een keer prik met mascara in mn oog doet het ook nog eens minder pijn omdat mn lens er voor zit ;)
Haha herkenbaar. Ook uien snijden wordt een stuk minder onprettig.
Ab imo pectore
Ik heb nu ruim 6 jaar lenzen, gebruik gewoon normale make-up en waterproof mascara. Kan echt prima :)
Moiren’ schreef:
27-01-2018 00:01
:rofl:
Dan kun je toch beter eerst je tanden poetsen juist?
Moiren’ schreef:
27-01-2018 00:01
maar je wast toch altijd je handen vlak voor het inzetten en uithalen? dus die snap ik ff niet.
ik gebruik ook alle soorten make-up. geen probleem.
uien snijden wordt een makkie, idd :-D
Don't cry, buy a bag and move on.
daenerys79 schreef:
27-01-2018 12:41
maar je wast toch altijd je handen vlak voor het inzetten en uithalen? dus die snap ik ff niet.
ik gebruik ook alle soorten make-up. geen probleem.
uien snijden wordt een makkie, idd :-D
Nee, doe ik nooit. Zeep vind ik niet fijn.
S0LEIL schreef:
27-01-2018 00:11
:rofl:
Dan kun je toch beter eerst je tanden poetsen juist?
Dan toch meer kans op tandpasta in je ogen?
Het hangt er een beetje vanaf wat voor lenzen je krijg en wat voor make-up je gebruikt. Sommige make-up of removers zijn op oliebasis en daar kunnen je lenzen wel degelijk door vervuild raken en daardoor verminderd comfort en/of zicht geven. Om te voorkomen dat de make-up in/op je lenzen gaat zitten, kan je het beste de lenzen in de ochtend eerst indoen en dan je make-up opdoen en in de avond als eerste de lenzen uithalen en dan pas je make-up eraf halen, zoals ook al hierboven eerder genoemd werd. Oogpotlood op je waterlijn kan je het beste vermijden.
Moiren’ schreef:
27-01-2018 12:54
Dan toch meer kans op tandpasta in je ogen?
Maar dan zitten je lenzen er nog voor.
Net zoals met uien snijden. Dat gaat beter met lenzen in vind ik.
Ik heb zo'n 20 jaar harde lenzen gehad. Poeder oogschaduw en gewone mascara ging niet. Die kwamen bij mij steeds onder de lenzen terecht. Dus toen had ik altijd waterproof mascara. Bovendien liep ik nog wel eens te huilen als er weer wat achter de lenzen kwam en dan liep de gewone mascara uit.

Inmiddels al jaren zachte lenzen en dat gaat bij mij beter met makeup. Ik gebruik nu meestal gewone mascara en kohlpotlood, ook poederoogschaduw gaat goed.

Eerst handen wassen, dan de lenzen erin en dan de makeup.
Ga ik later de lens er weer uit halen dan kan de mascara nat worden en dan ja zit het niet meer goed.

Ik haal eerst de lenzen er avonds uit en verwijder dan pas de oog make-up. Meestal met een vochtig nivea doekje.
Ik gebruik met harde lenzen wel gewoon poederoogschaduw. Hoewel et een paar merken zijn die ik niet fijn vind.
Zowel met zachte als met harde contactlenzen gewone make-up gedragen. Ging altijd prima.
Veel plezier met je lenzen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven