Lenzen en make-up
vrijdag 26 januari 2018 om 22:21
Volgende week krijg ik lenzen. Hopelijk kan ik er aan wennen, eindelijk geen bril meer op!
Maar nu ik me er een beetje in verdiep, komen er berichten over lenzen en make-up voorbij. Het zou beter zijn speciale make-up te gebruiken, je kunt beter geen waterproof mascara gebruiken, etc.
Mijn vraag, aan mensen met lenzen: gebruik je inderdaad speciale make-up, maak je jezelf anders op? Of maakt het uiteindelijk allemaal niet uit?
Natuurlijk kan ik dat soort dingen vragen bij de opticien, maar ik hoor graag meningen van ervaringsdeskundigen
Maar nu ik me er een beetje in verdiep, komen er berichten over lenzen en make-up voorbij. Het zou beter zijn speciale make-up te gebruiken, je kunt beter geen waterproof mascara gebruiken, etc.
Mijn vraag, aan mensen met lenzen: gebruik je inderdaad speciale make-up, maak je jezelf anders op? Of maakt het uiteindelijk allemaal niet uit?
Natuurlijk kan ik dat soort dingen vragen bij de opticien, maar ik hoor graag meningen van ervaringsdeskundigen
vrijdag 26 januari 2018 om 22:53
Dit!CommonSense schreef: ↑26-01-2018 22:51Vooral belangrijk om eerst je lenzen uit te doen, en dan pas je make-up te verwijderen.
En pas daarna je tanden poetsen!!!
Wat make up gebruik ik alles. Sommige mascara’s zijn niet fijn, omdat ze teveel korrelen, maar dat is gewoon uitproberen.
En minder zwaar opmaken dan met een bril.
vrijdag 26 januari 2018 om 23:01
vrijdag 26 januari 2018 om 23:59
Waarom dat?
Ik draag gewoon make up bij mijn lenzen. Niets bijzonders. Alleen gebruik ik wel waterproof mascara. Ik heb harde lenzen en veel niet-waterproof mascara's hebben vezeltjes die dan steeds onder mijn oog komen.
Ook ga je met harde lenzen behoorlijk tranen bij stof ofzo in je oog, dan is het ook wel fijn als je mascara niet op je kin eindigt.
zaterdag 27 januari 2018 om 00:01
Tandpasta in je ogen doet zo onwijs veel pijn.S0LEIL schreef: ↑26-01-2018 23:59Waarom dat?
Ik draag gewoon make up bij mijn lenzen. Niets bijzonders. Alleen gebruik ik wel waterproof mascara. Ik heb harde lenzen en veel niet-waterproof mascara's hebben vezeltjes die dan steeds onder mijn oog komen.
Ook ga je met harde lenzen behoorlijk tranen bij stof ofzo in je oog, dan is het ook wel fijn als je mascara niet op je kin eindigt.
zaterdag 27 januari 2018 om 00:04
Haha herkenbaar. Ook uien snijden wordt een stuk minder onprettig.RaveMeisje schreef: ↑26-01-2018 22:31Ik doe niets anders. Als ik dan een keer prik met mascara in mn oog doet het ook nog eens minder pijn omdat mn lens er voor zit![]()
Ab imo pectore
zaterdag 27 januari 2018 om 12:41
zaterdag 27 januari 2018 om 12:53
Nee, doe ik nooit. Zeep vind ik niet fijn.daenerys79 schreef: ↑27-01-2018 12:41maar je wast toch altijd je handen vlak voor het inzetten en uithalen? dus die snap ik ff niet.
ik gebruik ook alle soorten make-up. geen probleem.
uien snijden wordt een makkie, idd![]()
zaterdag 27 januari 2018 om 12:55
Het hangt er een beetje vanaf wat voor lenzen je krijg en wat voor make-up je gebruikt. Sommige make-up of removers zijn op oliebasis en daar kunnen je lenzen wel degelijk door vervuild raken en daardoor verminderd comfort en/of zicht geven. Om te voorkomen dat de make-up in/op je lenzen gaat zitten, kan je het beste de lenzen in de ochtend eerst indoen en dan je make-up opdoen en in de avond als eerste de lenzen uithalen en dan pas je make-up eraf halen, zoals ook al hierboven eerder genoemd werd. Oogpotlood op je waterlijn kan je het beste vermijden.
zaterdag 27 januari 2018 om 14:24
Ik heb zo'n 20 jaar harde lenzen gehad. Poeder oogschaduw en gewone mascara ging niet. Die kwamen bij mij steeds onder de lenzen terecht. Dus toen had ik altijd waterproof mascara. Bovendien liep ik nog wel eens te huilen als er weer wat achter de lenzen kwam en dan liep de gewone mascara uit.
Inmiddels al jaren zachte lenzen en dat gaat bij mij beter met makeup. Ik gebruik nu meestal gewone mascara en kohlpotlood, ook poederoogschaduw gaat goed.
Eerst handen wassen, dan de lenzen erin en dan de makeup.
Ga ik later de lens er weer uit halen dan kan de mascara nat worden en dan ja zit het niet meer goed.
Ik haal eerst de lenzen er avonds uit en verwijder dan pas de oog make-up. Meestal met een vochtig nivea doekje.
Inmiddels al jaren zachte lenzen en dat gaat bij mij beter met makeup. Ik gebruik nu meestal gewone mascara en kohlpotlood, ook poederoogschaduw gaat goed.
Eerst handen wassen, dan de lenzen erin en dan de makeup.
Ga ik later de lens er weer uit halen dan kan de mascara nat worden en dan ja zit het niet meer goed.
Ik haal eerst de lenzen er avonds uit en verwijder dan pas de oog make-up. Meestal met een vochtig nivea doekje.